Stránka 1 z 2

Zkratky systémů u LR

Napsal: 15 zář 2006 12:51
od Admin
ABS - Anti Lock Braking Systém, systém kol zabraňující zablokování kol při brždění

ACE - Active Cornering Enhancement, systém vyrovnávání bočního náklonu karoserie

ASH - Anti Shunt Control, systém brždění motorem bez zablokování kol

CBC - Cornering Brake Control, kontroluje průjezd zatáčkou při brždění (součást DSC)

CDL - Central Door Locking, centrální zamykání dveří

DSC - Dynamic Stability Control, zajišťuje dynamickou stabilitu vozidla při průjezdu zatáčkou

DSP - Digital Signal Processing, slouží k digitální úpravě zvuku audiosoustavy

EBA - Elektronic Brake Assistant, brzdový asistent při nouzovém brždění

EBD - Elektronic Brake Distribution, elektronické rozdělení brzdné síly mezi nápravami

EKA CODE - Emergency Key Acces Code, kod pro nouzový přístup do vozidla

ETC - Elektronic Traction Control, elektronická kontrola trakce zabraňuje prokluzu kol

GPS - Global Position Systém, navigační systém

HDC - Hill Descent Control, kontrolované sjíždění svahů, konstatní rychlost kolem 9,5 km/h

SLS - Self Leveling Suspension, systém udržující stálou výšku pérování vozu

SRS - Supplementary Restrain System Airbag, předpínače bezpečnostních pásů

TMC - Traffic Management Channel, kanál na kterém se nachází informace o dopravě

Napsal: 16 říj 2006 22:17
od erik
ETC - Elektronic Traction Control, elektronická kontrola trakce zabraňuje prokluzu kol
To je stale zaple?

Napsal: 16 říj 2006 22:21
od Admin
V podstatě ano, při prokluzu se ti rozsvítí kontrolka, aby jsi viděl že je systém v činnosti. Pokud již není dál potřeba sám se odpojí. Snímá to počty otáček od senzorů ABS. Pokud se jedno kolo roztočí rychleji, je přibržděno.

Napsal: 16 říj 2006 23:04
od DanoDEF
Admin píše:V podstatě ano, při prokluzu se ti rozsvítí kontrolka, aby jsi viděl že je systém v činnosti. Pokud již není dál potřeba sám se odpojí. Snímá to počty otáček od senzorů ABS. Pokud se jedno kolo roztočí rychleji, je přibržděno.
Dobry system na nicenie brzdovych dosticiek......

Admine nemas sikovnejsi navrch ako vypinat ABS+ETC okrem slapania pedalom (neucinne) alebo vybratim poistky???

Napsal: 17 říj 2006 19:14
od Admin
Ty destičky tolik neodchází. Co máme zákazníky co jezdí hodně expedice (Rumunsko,...atd.) Těm měníme destičky stejně jako lidem, ketý jezdí většinou po silnici. Jinak, dočasně vyřadit oba systémy z provozu jde pouze pojistkou, za cenu toho, že ti potom nepůjde ABS.

Napsal: 17 říj 2006 19:35
od OC
No, já nevím, nač vůbec vypínat TC?

Pokud se jedno kolo zběsile protáčí (a nemáš-li špéru), stejně by sis musel přibrzdit, abys vyjel. A v tom případě je TC lepší, protože brzdí jen to kolo, jež je na ledě, zatímco Ty bys brzdil všechna. A pokud naopak nenecháš kolo protáčet, TC se nezapne...

ABS samozřejmě ve sněhu nebo na písku může uškodit, to je jasné. Nicméně AFAIK alespoň Range je právě proto při nízkých rychlostech vypíná automaticky (anebo ne? neověřeno, mám to jen načtené, vyzkouším to až tuto zimu ;))

Napsal: 17 říj 2006 19:43
od Admin
Problém může nastat, kdy máš rezervní kolo menší než použitá kola na nápravě. :cry:
Potom využiješ možnost vypnout TC, sice ti svítí přístrojovka jak vánoční stromeček, ale jedeš :wink:

Napsal: 17 říj 2006 20:29
od OC
Sapristi, to se TC nastartuje už při tak malém rozdílu otáček, jaké dá menší reserva?!? To abych se bál zatáčet, aby ono to nefungovalo jako špéra :lol:

Napsal: 17 říj 2006 20:57
od DanoDEF
Admin píše: Jinak, dočasně vyřadit oba systémy z provozu jde pouze pojistkou, za cenu toho, že ti potom nepůjde ABS.
to poznam a praktikujem... :D :D :D ABS mi v lese nechyba ba je tam na skodu uz som mal zopar nekontrolovatelnych zjazdov....no na pneu 285/75R16 je problem dostat v beznej premavke auto do stavu aby islo ABS

Napsal: 17 říj 2006 21:00
od DanoDEF
Admin píše:Ty destičky tolik neodchází. Co máme zákazníky co jezdí hodně expedice (Rumunsko,...atd.) Těm měníme destičky stejně jako lidem, ketý jezdí většinou po silnici.
Dokonca sa mi zda, ze sa deru menej ako na starom Tdi tam som menil asi castejsie...som zvedavy na rozdiel ked tam nahodim dosticky a kotuce EBC

Napsal: 19 říj 2006 22:06
od Admin
EBC jsou vrtané, že? Destičky od EBC se dělaují asi ve třech variantách tvrdosti.

Napsal: 19 říj 2006 22:10
od DanoDEF
Admin píše:EBC jsou vrtané, že? Destičky od EBC se dělaují asi ve třech variantách tvrdosti.
Drazkovane a jamkovane....TURBO GROOVE

Zelene seria 6000 extra duty

Napsal: 19 říj 2006 22:18
od Admin
Jo jo to jsou oni. Dva nový kotouče jsou ve skladu a zelený destičky asi čtvery. Jinak Šéf je má na Defíku už nějaký ten měsíc a destičky i kotouče jsou OK.

Re: Zkratky systémů u LR

Napsal: 28 říj 2006 00:11
od erik
Admin píše:ABS - Anti Lock Braking Systém, systém kol zabraňující zablokování kol při brždění

ACE - Active Cornering Enhancement, systém vyrovnávání bočního náklonu karoserie

ASH - Anti Shunt Control, systém brždění motorem bez zablokování kol

CBC - Cornering Brake Control, kontroluje průjezd zatáčkou při brždění (součást DSC)

CDL - Central Door Locking, centrální zamykání dveří

DSC - Dynamic Stability Control, zajišťuje dynamickou stabilitu vozidla při průjezdu zatáčkou

DSP - Digital Signal Processing, slouží k digitální úpravě zvuku audiosoustavy

EBA - Elektronic Brake Assistant, brzdový asistent při nouzovém brždění

EBD - Elektronic Brake Distribution, elektronické rozdělení brzdné síly mezi nápravami

EKA CODE - Emergency Key Acces Code, kod pro nouzový přístup do vozidla

ETC - Elektronic Traction Control, elektronická kontrola trakce zabraňuje prokluzu kol

GPS - Global Position Systém, navigační systém

HDC - Hill Descent Control, kontrolované sjíždění svahů, konstatní rychlost kolem 9,5 km/h

SLS - Self Leveling Suspension, systém udržující stálou výšku pérování vozu

SRS - Supplementary Restrain System Airbag, předpínače bezpečnostních pásů

TMC - Traffic Management Channel, kanál na kterém se nachází informace o dopravě
Myslim, ze vetsina tech zkratek je pro mou Discovery 3 , ale u Defendera je pro jizdu potrebuju jako sperkovnici moji zeny :D

Napsal: 29 říj 2006 15:47
od Admin
Myslim, ze vetsina tech zkratek je pro mou Discovery 3 , ale u Defendera je pro jizdu potrebuju jako sperkovnici moji zeny
Dočkej času a bude to taky v Defíku :?

Napsal: 29 říj 2006 16:44
od DanoDEF
Admin píše:
Myslim, ze vetsina tech zkratek je pro mou Discovery 3 , ale u Defendera je pro jizdu potrebuju jako sperkovnici moji zeny
Dočkej času a bude to taky v Defíku :?
Nieco z toho tam uz mam....

ABS - Anti Lock Braking Systém, systém kol zabraňující zablokování kol při brždění

CDL - Central Door Locking, centrální zamykání dveří

EKA CODE - Emergency Key Acces Code, kod pro nouzový přístup do vozidla

ETC - Elektronic Traction Control, elektronická kontrola trakce zabraňuje prokluzu kol

Napsal: 06 lis 2006 15:07
od Admin
Nieco z toho tam uz mam....
ABS
CDL
EKA CODE
ETC
Jóó tak tohle beru, ale měl jsem na mysli, až bude mít Defík Terrain Response a další el."vymoženosti" :cry:

Napsal: 09 bře 2007 00:48
od default
jak poznam co z toho mam na DII 1999???

Napsal: 09 bře 2007 07:19
od Kangaroo
Zatím nemám nápravový uzávěrky, tak jsem za TC celkem vděčnej. Při velkým křížení to funguje OK, jen musíš víc šlapat plyn. V kluzkým výjezdu to zapíná myslím trochu předčasně a je znát že to trochu sežere výkon, jak brzdí střídavě různá kola. Horší je to ve velmi hlubokém sněhu tam to ty brzdy (cca za 0.5 Km) opravdu rožhaví. Mám připraven vypínač sériově ho zapojím k pojistce ABS.

Napsal: 09 bře 2007 20:29
od Admin
default píše:jak poznam co z toho mam na DII 1999???
Záleží na použité výbavě. :wink: