Stránka 1 z 1
vybíjení baterie a cvakání
Napsal: 15 říj 2017 21:54
od hok300
Ahoj, stalo se mi před cca měsícem že se mi záhadně vybila baterie. poté jsem s autem jel cca 700km(cesta domu) a baterie se nedobila, naopak stále sláblo její napětí(soudě podle světel - zhasínala) když jsem ale přidal plyn svítili celkem "obstojně". když jsem dojel domu auto stále nestarovalo a tvářilo se to jako vybité, při startování to pootočilo startérem a potom vtom jenom cvakalo. vyměnil jsem baterii a dalo to pokoj. tedka opět dojel jsem k tchýni :-D a auto se při odjezdu rozhodlo že už nepojede, no tak jsme to roztlačili a opět se opakoval stejný scénář. tedka mám baterii na nabíječce ale nevím. co by to mohlo dělat? starter? altík nebo kostry? kostry jsem procházel a přišli mi vklidu ale pravda je že třeba tu pod čelním oknem jsem prostě nenašel

. def 300tdi...
Re: vybíjení baterie a cvakání
Napsal: 15 říj 2017 21:56
od mr-tomas
A měřil jsi kolik ti to dobíjí?
Re: vybíjení baterie a cvakání
Napsal: 15 říj 2017 21:59
od hok300
to jsem neměřil ale tedka jsem na to připojil nabitou 100A baterii a steně poočí to starterem a potom se ozívá jen cvakání. takže soudím že asi odešel ale to nevysvětluje to vybíjení
Re: vybíjení baterie a cvakání
Napsal: 16 říj 2017 07:59
od VencaZE
Je otázka jestli totiž ta nová baterie přežila těch 700km pravděpodobně bez dobíjení. Prakticky jsi jí vyzkratoval.
Nastartovat auto a změřit dobíjení je základ. Potom kontrola relé alternátoru, resp alternátoru jako celku.
Re: vybíjení baterie a cvakání
Napsal: 16 říj 2017 11:34
od hok300
Zaklad to byt muze ale to auto nestartuje a na tuhle baterii jsem ujel minimalne 5000km
Vyndal jsem starter dal na repas. Potom to promeri, nicméně mi přijde divné že někdy to funguje a někdy ne.
Re: vybíjení baterie a cvakání
Napsal: 16 říj 2017 12:25
od MadTom
Kromě startéru (že to nestartuje) a alternátoru (že to nedobíjí) to může být někde problém ve špatném spoji - nejdřív bych kouknul po silových drátech mezi baterkou, startérem a alternátorem (to bude plus) a k tomu silovou kostru.
Protože to cvakání dělá malé napětí - kotva přitáhne, startér by se chtěl začít točit, ale napětí je najednou málo, tak i kotva odpadne. A to buďto kvůli špatné baterce, nebo špatnému kontaktu někde po cestě. Už jsem několikrát viděl problém přímo ve svorkovnicích na baterce - bylo potřeba je vyčistit, dotažení nestačilo.
Re: vybíjení baterie a cvakání
Napsal: 19 říj 2017 10:12
od Wiki
kontroloval sis napnutí řemene? -alter.
Re: vybíjení baterie a cvakání
Napsal: 25 říj 2017 10:57
od hok300
tak mi odešel starter i alternator skoro ve stejnou chvíli. altíku odešel diodový můstek a altík měl špatné uhlíky. oprava sakum prásk 2000,-....