Stránka 1 z 1

ELECTRICAL FAULT

Napsal: 08 úno 2008 17:02
od lisaak
Ahoj,

prosím o radu, zkusím se vyjádřit stručně. Mám P38 96MY, skoro rok, zatím prakticky ve stavu co jsem ho koupil, pouze měněné lambda sondy a pneu.

Již 2x se mi stalo, že nechtěl naskočit - normálně startoval ale ani škyt. Po chvíli a několika pokusech naskočil. Poprvé jsem vyměnil baterii, protože tam byla nějaká 55Ah a byli tam další problémy okolo jako chyba ovladače a nutnost zadávat Access Code. Podruhé jsem prošel zapalovací kabely a dospěl jsem k názoru, že je zřejmě v servisu předchozí majitelce měnili postupně po jednom a že bude potřeba vyměnit sadu, ale zatím jsem se k tomu nedostal.

Dnes se mi to stalo potřetí, ale když jsem točil startérem, tak mi najednou na půl vteřiny pohasly všechny kontrolky, startér se lehce zaškytl, ale krátce potom motor naskočil. Nicméně poté se na konzoli objevila hláška "ELECTRICAL FAULT" a známe refer handbook a pod. Stále svítí hláška že mám otevřené leve dveře (asi jsem je měl v tu chvíli otevřené), auto normálně dál startovalo, normálně jelo, jenom nefunguje nic elektrického v kabině a nefunguje centrál ani dálky. No a teď nejde ani nastartovat (nefunguje startér), což přičítám nefunkčním dálkám, nicméně na konzoli je furt LH F DOOR OPEN a ELECTRICAL FAULT, takže možná se mi něco snaží napsat i jinou hlášku, ale ta není vidět. Jo a taky nefunguje volič světel - prostě pořád svítí, jakmile se nastartuje nezávisle na poloze voliče.

Zkoušel jsem hledat po všech čertech, ale dozvěděl jsem se jenom, že taková hláška neexistuje, což je informace za všechny peníze.

Koukám, že jsem to stručně nedokázal, omlouvám se. Prosím tedy co si o tom myslíte.
Díky. Štěpán.

Napsal: 08 úno 2008 17:31
od OC
RR může mít tzv. running lights, jestli se to nějak nezapnulo?!?

"ELECTRICAL FAULT" je skutečně poněkud podivné; podle manuálu by konsole měla umět toliko "AIRBAG FAULT", "FUEL GAUGE FAULT", "TEMP GAUGE FAULT", "ALARM FAULT", "EAS FAULT", "ABS FAULT", "GEARBOX FAULT" (je podle zkušeností z diskusních fór dosti často důsledkem nízkého napětí a zhola žádné chyby převodovky ;)), "ALTERNATOR FAULT", a to je všechno :shock:

Napsal: 08 úno 2008 19:38
od eliott
No, mám pocit, že jsem to už také někde viděl, možná dokonce na svém autě, když jsem jel z hranic s nefunkčním alternátorem. Ale taky to může znamenat smrt toho ''CML'' pod sedačkou spolujezdce :evil: a mnoho dalších chyb.

Napsal: 08 úno 2008 21:50
od lisaak
Tak jsem provedl pár opatrných testů s pojistkami a prolezl jsem manuály - opravdu to vypadá že je buď odpojený nebo v háji BECM. Neboť:

1) nejde prakticky nic co BECM ovládá - auto jede zřejmě v jakémsi nouzovém režimu, kdy jsou zapnuty potkávačky jakmile zapnu klíček, blikají blinkry, ale není slyšet "lupání", je vypojen alarm, nefunguje dálka, nefungují žádné ovladače na palubovce kromě EAS, nesvítí žádné osvětlení interieru.
2) když vytáhnu a zastrčím pojistku č. 1, tak jde jednou otevřít kufr, pak už zpravidla ne.
3) v pojistkách v motoru mám podezření na vyhořelou MAXI1 60A pojistku (u které je v manuálu napsáno, že se v žádném případě nemá opravovat svépomocí) - okolo ní to smrdí, ale zatím jsem neměl odvahu jí vytáhnout, protože jsem potřeboval dovézt rodinu domů. Vrhnu se na to zítra. Pokud bude shořelá, tak je snad ještě šance že BECM nezahynul.

Předpokládám, že výměna BECM asi nebude žádná legrace, že? Tak to asi bude znamenat nějaké výměny klíčů, kódů, ...? Na kolik asi tak přijde? Máte ho někdo? Jde vůbec sehnat ta MAXI pojistka? Fakt nerad bych jí nastavoval hřebíkem :wink: Nakolik myslíte, že je pro auto nebezpečné s tím jet (moc si nedovedu představit to takhle někam táhnout)?

Nepojedete náhodou někdo zkušenější v nejbližší době kolem Dobříše, že byste se na to mohli mrknout?

Díky moc za odpovědi.
Štěpán.

Napsal: 08 úno 2008 21:58
od eliott
BECM mám, což o to, jeden už jsem prodával na Slovensko, pán to rozchodil bez výměny ostatních komponentů, ale nevím přesně jak...

Napsal: 08 úno 2008 22:57
od Sláma Karel
Pojistku mám.
Může to být vypálená pojistkovka vevnitř, ale pokud ti nejdou ani okna tak je to na 90% BECM. Už jsem to několikrát dělal oboje. U BECM se objeví přesně všechny ty závady co jsi popisoval plus nejdou okna.
K BECM musíš mít klíček a VIN toho auta z kterého to je. Zbytek se dá na dignostice naladit k tomu.
Jinak by se asi muselo nějak přeletovat ty dobrý věci z toho zdravého místo těch poškozených. To jsem nikdy nezkoušel ale asi by to nějaký šikovný elektronkář mohl zvládnout. Nic jiného mě už nenapadá.
Dělali se dva modely do roku 99 a od roku 99výš.
BECM mám kdyžtak několik i s klíčem. Dokonce některé i s oběma klíčky a zámky. Znám VINy i bezpečnostní kódy těch BCEM.
Asi bych to uměl opravit, ale musel by jsi ke mě do garáže přijet když u mě bude ten chlapík s diagnostikou. Je to u Průhonic.
Jinak pokud to nastartuješ tak s tím jet můžeš, nebo aspoň ti lidé co jsme jim to dělali přijeli.
Když budeš chtít tak se ozvi.
Jo a mám i tu pojistkovku K

Napsal: 09 úno 2008 13:05
od RB
lisaak píše:Tak jsem provedl pár opatrných testů s pojistkami a prolezl jsem manuály - opravdu to vypadá že je buď odpojený nebo v háji BECM. Neboť:

1) nejde prakticky nic co BECM ovládá - auto jede zřejmě v jakémsi nouzovém režimu, kdy jsou zapnuty potkávačky jakmile zapnu klíček, blikají blinkry, ale není slyšet "lupání", je vypojen alarm, nefunguje dálka, nefungují žádné ovladače na palubovce kromě EAS, nesvítí žádné osvětlení interieru.
2) když vytáhnu a zastrčím pojistku č. 1, tak jde jednou otevřít kufr, pak už zpravidla ne.
3) v pojistkách v motoru mám podezření na vyhořelou MAXI1 60A pojistku (u které je v manuálu napsáno, že se v žádném případě nemá opravovat svépomocí) - okolo ní to smrdí, ale zatím jsem neměl odvahu jí vytáhnout, protože jsem potřeboval dovézt rodinu domů. Vrhnu se na to zítra. Pokud bude shořelá, tak je snad ještě šance že BECM nezahynul.

Předpokládám, že výměna BECM asi nebude žádná legrace, že? Tak to asi bude znamenat nějaké výměny klíčů, kódů, ...? Na kolik asi tak přijde? Máte ho někdo? Jde vůbec sehnat ta MAXI pojistka? Fakt nerad bych jí nastavoval hřebíkem :wink: Nakolik myslíte, že je pro auto nebezpečné s tím jet (moc si nedovedu představit to takhle někam táhnout)?

Nepojedete náhodou někdo zkušenější v nejbližší době kolem Dobříše, že byste se na to mohli mrknout?

Díky moc za odpovědi.
Štěpán.
U mojeho auta jsme to opravovaly.Šváb v jednom okruhu.Již rok to funguje.Případně se domluv s Eliottem na dodání dílu.Ostatní já zařídím.RB

Napsal: 20 úno 2008 15:25
od lisaak
Ahoj, omlouvám se za odmlku, byl jsem zavalen prací.

Tak se to nakonec vyřešilo "samo". Kdesi jsem narazil na anglických stránkách na příspěvek, kde tvrdili, že pojistkové skříně v motoru celkem často korodují a že je dobré je měnit po pěti letech. Tak jsem vymontoval celou pojistkovku, rozebral jsem jí co to šlo, vyčistil, vyčistil kontakty a kabely k baterce, sestavil, namontoval - no a normálně to naskočilo.

Takže očekávám, že tam někde něco stále čeká ve skrytu houští, ale teď se to chová slušně, takže nezbývá než čekat kdy to zase vypluje. Nevím jestli má smysl opravdu tu pojistkovku měnit? Nijak zkorodovaná mi nepřišla, byla jenom lehce upatlaná...

Zatím teda díky za pomoc a rady, pokud bude nějaký vývoj, tak se ozvu.

Š.

Re: ELECTRICAL FAULT

Napsal: 21 lis 2018 14:45
od uhlic
Mam podobny problem. Na mojej P38 2.5 v tieto vlhke dni sa mi stalo na dialnici za jazdy vsetko zhaslo a zacalo vyposovat asi vsetky chyby. Baterka ukazuje 11,37V. Neviem ci to je baterkou alebo moze byt niekde skrat. Auto postalo 4 hodiny a zase naskocilo na brnk. Po jazde asi 30 minut znova kolaps a uz nenastartoval.

Rady niekto dakujem

Re: ELECTRICAL FAULT

Napsal: 21 lis 2018 15:18
od teslo
ak ja na baterii take male napatie, tak je nedobijana. najprv skontroluj alternator.
Pri nizkom napati sa riadiace jednotky zacinaju chovat divne. Staci, ze mas slabu bateriu, auto vrci, ale moze napr zopnut EAS kompresor, napatie poklesne a ECU sa zblaznia.

Re: ELECTRICAL FAULT

Napsal: 21 lis 2018 23:35
od uhlic
Keby bol alternator zly pisalo by mi to nie? Ono sa to pomiatlo hned. Potom to neslo ani nastartovat. A po 4 hodinach statia to hned chytilo a po 30 minutach zase a od vtedy ani tuk.

Re: ELECTRICAL FAULT

Napsal: 22 lis 2018 08:24
od Balu1989
Ahoj
měl jsem něco podobného, a byla pojistkovka v motoru, je tam deska, která je jako knížka a je proletovaná, a ty spoje se uklepaly, asi 1/4, po výměně v pohodě

Honza

Re: ELECTRICAL FAULT

Napsal: 22 lis 2018 08:52
od MadTom
Vadný alternátor se nemusí ohlásit, ale to napětí na baterce znamená, že nedobíjí a že baterka je skoro vybitá. To že po odpočinutí se auto znovu probralo znamená, že baterka si odpočinula a dala ještě nějakou energii - normální chování.

Re: ELECTRICAL FAULT

Napsal: 22 lis 2018 09:36
od Hubert
Zkontroloval bych ukostření motoru a baterky. Změř jestli alternátor dobíjí.

Re: ELECTRICAL FAULT

Napsal: 22 lis 2018 19:50
od uhlic
Bol to alternator....menene na parkovisku pred kauflandom :)

Re: ELECTRICAL FAULT

Napsal: 22 lis 2018 20:19
od kaligula
slušný výkon, já bych v kaufu koupil novou baterku a odjel s tím do servisu :-)

Re: ELECTRICAL FAULT

Napsal: 22 lis 2018 21:46
od uhlic
No to som chcel aj ja bohuzial moc ty lavych autobaterii tam nemaju 😉