Stránka 1 z 1
Vnitřní zamlžování světlometů
Napsal: 22 lis 2017 11:46
od mln1
Koupil jsem nový vůz Discovery Sport. Pozoruji, že se světlomety uvnitř zamlžují. Je to normální stav? V autorizovaném servise mě na základě fotografie řekli, že i v návodu je napsáno, že se do světlometů může dostávat voda a je to běžné. To se mi nezdá. Jaký je Váš názor?
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Napsal: 22 lis 2017 15:42
od Hubert
Normální to není.
Většinou to dělá netěsnost a vnikající proudící vzduch kondenzuje.
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Napsal: 22 lis 2017 16:23
od Robilv
Pripájam sa k názoru že to normálne nie je.Takže určite by som to reklamoval.Aj keď sa hovorí ved papier znesie.Lepšie je napísať že sa to stáva ako hľadať príčinu.
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Napsal: 22 lis 2017 16:43
od pojir
Normalni to neni. Kdyz jsem byl nedavno na technicke, tak zevnitr zaparena svetla byly jednim z duvodu (i kdyz tim nejmin vyznamnym), proc me nechteli pustit.
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Napsal: 22 lis 2017 16:58
od Sniper
Ta voda se tam mohla dostat jenom 1x např. při umytí motoru a pak se ti tam neustále sráží a odpařuje.
Pokud to jde, oddělej nějakou krytku zezadu jak pojedeš delší trasu v suchém počasí, žárovka to zahřeje a vlhkost se dostane pryč.
Pak to zkontroluj a krytku zadělej a uvidíš sám.
Už jsem to takhle párkrát řešil a v pohodě, takže nutně neznamená, že ti tam teče, ale nateklo...
Pokud ti tam neplavou rybky a neroste rákos, tak ještě cajk

Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Napsal: 22 lis 2017 19:00
od Land Jirka
Normální to není ...Je to vážná závada na osvětlení vozidla a když padneš na přísného technika tak neprojdeš STK

Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Napsal: 22 lis 2017 19:57
od Pivec
Ahoj, kolega v práci dostal služební nový Ford Kuga a měl stejný problém. Když s tím jel do servisu reklamovat to tak mu řekli že to není závada a reklamovat se to nedá.
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Napsal: 22 lis 2017 20:56
od MadTom
Zeptat se na STK. Ať udělají částečnou prohlídku, a písemně potvrdí, že je to problém. A potom k dodavateli auta.
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Napsal: 23 lis 2017 12:12
od tomT
Zamlžení světlometů je častý jev už ve výrobě v domácí automobilce. A ač to zní podivně ani tady se to neřeší údajně vzdušná vlhkost a vysoká teplota na čočce vodu vysráží na plexi, takže pokud tam voda nedělá bazén tak se to neřeší.
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Napsal: 23 lis 2017 15:01
od fajfka
Že se neřeší zamlžování světel je jedna věc, že to nedělá dobře všemu, co se v tom uzavřeném prostoru nachází, je věc druhá. Projektant určitě nepočítal s prostředím se 100% vlhkostí, kde se voda podle teploty vypařuje a zase sráží.Bojoval jsem s tím tak, že jsem otevřel světlo vzadu, vyndal žárovku a foukal dovnitř fénem se všelijakými nástavci teplý vzduch. I když jsem přivedl vzduch husím krkem až ke sklu a vypadalo to na úspěch,po čase se vlhkost vrátila. Voda se do světlometu dostává zepředu špatně lepenými spoji. Stačý jízda v dešti nebo dobře umýt auto a jsme na začátku. Přinejmenším to vypadá hnusně a já bych to na autě nesnes.
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Napsal: 23 lis 2017 15:54
od MadTom
Moje zkušenost s elektronikou v krabici venku na sloupu, teda v prostředí sice podobném tomu v autě, ale rozhodně méně náročném, je, že jedině krabice s krytím IP68 a dírou dole. Ta voda tam nateče nebo zkondenzuje uvnitř, a bez díry dole tam zůstane. Nebo elektroniku celu zalít do vhodné hmoty. To ale u světla nejde.
Můj postup u nového auta by byl - dodavatel a reklamace, pokud to neuzná, tak STK, ať se k tomu písemně vyjádří, jestli je to závada pro provoz, a jestli ano, tak bych šel auto normálně vrátit dodavateli. Protože je to závada, a já jsem si přece nekupoval vadnou věc.
Prostě ať se snaží. Když se to totiž nechá být, tak to světlo uvnitř shnije, což už bude nezáruční závada, protože je to dlouhodobá věc, a platit to bude majitel auta. Tam voda tam prostě nemá co dělat.
Ještě si dovedu představit, že budou tvrdit, že to že se to zamlží je normální, a že se to za jízdy samo časem odmlží. To by ale nekorespondovalo s tím, že na STK je toto závada osvětlení.
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Napsal: 06 pro 2017 15:32
od mln1
Výsledek reklamace: Přesně to, co popsal @MadTom.
Citace autorizovaného servisu: "Zamlžení je normální. Pokud se po vyschnutí uvnitř začnou objevovat cesty a mapy od kondenzující vody, pak přijet znovu. Jinak neřešit, nejedná se o důvod k reklamaci. V návodu je tento stav popsan a je připisován fyzikálnímu jevu."
Děkuji všem za Vaše názory, které mě přesvědčili, že budu zamlžování nadále sledovat a určitě tento jev nepodcením.
Re: Vnitřní zamlžování světlometů
Napsal: 06 pro 2017 18:09
od MadTom
Zajet na STK, nechat zdokumentovat - včetně fotky v protokolu. Pokud je STK rozumná, tak na to nejdřív hodí technik oko a řekne, jestli je to v pořádku nebo je to závada. A pokud je to závada, tak to za pár stokorun sepíše. A s tím potom na reklamaci, a když nebudou chtít, tak se obrátit na importéra.
Tohle se doopravdy nemá dít, a asi nebudeš rád, až ti za rok nebo dva umře světlomet, a oni řeknou, že je to nezáruční, ať si koupíš nový a zaplatíš ještě práci.
A doufám, že to že je světlo zevnitř zamlžené máš od nich potvrzené na protokolu o reklamaci - respektive o požadavku na záruční opravu. Aby se nestalo, že až přijedeš s papírem z STK, tak budou tvrdit, že jsi tam u nich s tímto problémem nebyl.
Pokud na STK zjistí, že je to závada, tak bych po dodavateli auta chtěl zaplatit i tento protokol z STK - jsou to účelně vynaložené náklady na zajištění bezvadného stavu auta, což by měl být stav, v jakém jsi si auto od nich kupoval.
Já vím, je to pakárna, ale že si napíšou něco do návodu, ještě neznamená, že je to v pořádku. Příště tam mohou napsat, že povolující se kolové šrouby jsou běžná věc, akorát to už nebude nepříjemnost, ale věc hrozící smrtí. A i ta zamlžená světla mohou být nebezpečná - můžeš kvůli tomu někoho přehlédnout, nebo naopak oslnit. V obou případech se dost těžko budeš hájit tím, že světla byla sice v nepořádku, ale není to tvoje chyba, ale jejich chyba.
Za ty peníze co si nechají zaplatit, by se také měli snažit. A o tom to celé je.