Stránka 1 z 2
vibrace
Napsal: 13 úno 2008 00:26
od ATOL
tak jsem dal do předních ramen excentry a přestalo mo ti plavat ale zase začaly vibrace, tak jako když jsem tam měl u 2'' liftu nechaný ještě podložky...vibruje to při dobržďování asi při 30 km rychlosti....
Napsal: 13 úno 2008 09:53
od jezbera ivan
No, preco mas vibracie, to ti nikto nadialku presne neporadi. Faktom, je ze na vsetkych moznych forach o LR, ak vzniknu vibracie, plavanie ... ako prve doporucuju vyriesit Castor uhol - ramenami alebo excentrami. V nasich koncinach to sice malokto robi, ale je to potrebne, nakolko liftom menis geometriu prednej napravy. Osadili ste tie excentre spravne (natocenie)? Premeral by som dig. naklonomerom sklon tvojej pred. napravy a napravy seriovej DIky postavenych na perfektne vodorovnej podlahe a zistis, ci si dosiahol korekciu a mas teda seriovy naklon. Ak ano, isiel by som po kardane, kt. moze byt predchadzajucim velkym liftom bez korekcie chyteny a teraz pri zmene pomerov robi problemy.
Napsal: 13 úno 2008 10:44
od kudrnac
Mám disco II zdvibnutou o 2", bez nových ramen i bez excentrických polybusch a nemám žádný problém. U defika to mám zdvihnuté o 2" ale tam zase mám všechno vyměněné, nové ramena přední i zadní a žádný problém. Každopádně všechny auta, která jsou zvedlé asi nepatrně více plavou to už daň, kterou se za zdvihnutí platí.
Napsal: 13 úno 2008 10:47
od low
vsechny ne. muj defik ma naopak vyrazne lepsi jizdni vlastnosti, nez pred vymenou za 2" lift

))) mozna to bude tm, ze ten puvodni podvozek byl nekolikrat po smrti

Napsal: 13 úno 2008 10:55
od jezbera ivan
low píše:vsechny ne. muj defik ma naopak vyrazne lepsi jizdni vlastnosti, nez pred vymenou za 2" lift

))) mozna to bude tm, ze ten puvodni podvozek byl nekolikrat po smrti

To je ale tym, ze mas nove tlmice a pruziny. Problem vibracii je v tom, ze je ich vyskyt napravidelny a skratka niektore DI ich po lifte nemaju a niektore ano a vsetci sa navzajom cuduju. Faktom je, ze liftom porusis castor uhol, kt. treba napravit. Ako druhy vstupuje do hry hned pan Kardan.
Napsal: 13 úno 2008 14:58
od Land Jirka
Tak nějak jsem to říkal Atolovi i já. Mně to třeba po liftu nic nedělá. Teda nic co bych hodlal řešit a to jsem ten záklon nespravoval. Jen se mně ten podvozek zdá oproti origo tvrdší, ale to je nomální.
Malinečké chvění při dobržďování cítím taky, ale jak říkám řešit to zatím nebudu.
Dělám teďka na Nivě 3 palcovej lift a tam zadní kardan drnčí jak prase.
Minulej tejden jsem zvedal Toyotu 70tku na Ironmany a tam to bylo v pohodě.
Napsal: 13 úno 2008 15:26
od Sam
Už jsem své potíže psal zde:
http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=2712, záleží také
jaké máš pružiny. Jestli pružiny liftu počítají s pevnostňákem a navijákem

pak je předek výš, jinak odskakuje a vibruje v kombinaci s kadranem. Jinak souhlas s Jezberou, že Castor ramena v našich končinách málokdo dává, ale pro srandu králíkům je asi nevyrábějí

Napsal: 13 úno 2008 16:51
od teslo
Ivan ma velku pravdu...niektorym to vibruje, niektorym nie...
Ja sa radim nastastie do skupiny nevibrujucich. Mal som na aute aj uplne prasaci lift a nevibrovalo mi doteraz nikdy nic.
Ked to zoberiem uplne od piky co moze sposobovat vibracie, tak je to uplne vsetko co mas na naprave:
V Tvojom pripade, by som sa sustredil na kardan a loziska a brzdy( za predpokladu ze su korekcne puzdra spravne nasadene, ako tu uz niekto pisal).
Kardanu si zmenil uhol v ktorom pracoval doteraz a mozu sa prejavit inak zanedbatelne vole.
Pozri ci mas v absolutnom poriadku loziska. Hlavne axialne.
Skus hodit oko na brzdove kotuce, ci to nemaju nahodou uz za sebou, resp. tesne pred smrtou.
A este ma napadlo nevyvazene pneu v kombinacii s vadnymi loziskami robia divy...
Napsal: 13 úno 2008 23:00
od ATOL
no asi hlavní problém je v tom, že horní a spodní kloub nemají stejný úhly...
a když bych ty excentry vyndal, tak zase bude jinej záklon rejdovýho čepu...a auto bude plavat...
Napsal: 14 úno 2008 15:17
od Land Jirka
S těma excentrama by měli mít stejné úhly ne. Slíbil jsem ti poslat tu tabulku.
Na autě by to mělo být tak jako na druhém obrázku.
Pokud se neopraví záklon při liftu je to jako na třetím.
Napsal: 14 úno 2008 16:27
od teslo
Ja to mam zhruba ako v pripade c.3
Ale kardany mam bez vole a dobre mazane( dufam ze to nezakriknem).
Priznam sa, ze neviem o akych vibraciach hovorite, pretoze som to nezazil. Mne proste hrkoce auto a nijako zvlastne mi to nepripada. Resp. ked som ho mal v seriovom stave mi to pripadalo rovnake ako ked ho mam zdvihnute na trosku vacsich pneu a pod.
Viac ako 130km/h na dialnici s tym nechodim( bezna cestovna rychlost je okolo 100).
Napsal: 14 úno 2008 16:49
od jezbera ivan
Excentrami, alebo vymenou ramien za "castor" korektovane, by si mal dosiahnut seriovy stav, cize nieco ako na obr 2.
Napsal: 14 úno 2008 17:04
od teslo
ano, ale prave castor korekciou ATOL-ove problemy zacali. Preto vravim, ze co auto to original.
Ja som mal lift ako svina. Castor som mal neupraveny a netriaslo mi to.
Napsal: 14 úno 2008 17:18
od jezbera ivan
ved prave, (ak su pozdra spravne nalisovabe - spravny uhol) isiel by som po kardane asi ako prve
Napsal: 14 úno 2008 23:03
od ATOL
to Land Jirka: se asi v tu sobotu stavím...ještě ti pro sichr zavolám...
Napsal: 17 úno 2008 09:19
od Land Jirka
Včera byl Atol u mě na dílně.
1. Vibrace se projevují okolo 30 km/h a čekal jsem je větší (sám bych si jich stěží všimnul).
2. Po demontáži předního kardanu vibrace zmizí.
3. Při zvednutí auta na zvedáku a vyvěšení náprav se přední kardan odmítá otáčet (velký úhel kříže u převodovky) po částečném zatížení př. nápravy to už jde.
Vypadá to tedy na kardan.
1. Buď dát dvojkříž. Otázka na Rovera- jak se ti osvědčil ten tvůj tuším dělanej v kardan servisu v Praze
2. Dát kardan s křížky s většími úhly, které má Sam od Eliota
3. Neřešit to, protože vibrace jsou téměř neznatelné a projevují se jen při 30 km/h
Napsal: 17 úno 2008 09:27
od ATOL
ještě by mě zajímala ta nesouosost kardanu...
Napsal: 17 úno 2008 09:33
od Land Jirka
Ještě mě překvapilo, že u předního kardanu jsou kříže vůči sobě pootočené na výsuvném drážkování o nějakých 30 stupňů a jinak to otočit nelze (je tam jedna dvojdrážka) Vžycky platilo, že kříže mají být proti sobě, jako na obrázku.

Napsal: 17 úno 2008 09:35
od ATOL
při vyvěšení jsou úhly takhle...
Napsal: 17 úno 2008 09:40
od Land Jirka