Stránka 1 z 4
Měchy nebo pružiny?
Napsal: 03 led 2007 10:14
od discover
Je to pravda, Admine, to je věčné téma a furt je diskutované. Má právo
na special diskusi.
Já osobně mám měchy, po opakovaných výměnách
před lety, mám snad konečně klid. Zkoušel jsem měch i rozebrat a špekuluju jak ho vylepšit a zajistit částečně proti poškození. Různých
řešení je sposta, ale to vyplyne z diskuse.
Těžký terén nejezdím, ne že by se mi to nelíbílo, ale již jsem i na jiných webech zmiňoval, auto mám i pro
živobytí a bydlím v místě, kde původně byl servis Arke Dobříš, ten zanikl
a nejblíž pro každý pšouk a i prvotní diagn. na počítači mám až v Praze
a to jsou lapálie, objednání, termíny a čekání. Zakletý kruh. Několikrát
jsem se svojí disco byl nucen tohle kolo absolvovat, a tak preventivně,
volím klidnou jízdu, i když rád se svezu kousek lesem apod. Před koupí
LR jsem absolvoval v půjčeném disco celou vybranou trať na býv. tankodromu v Dobřanech u Plzně. Stejně mě provezli i kluci z Jihlavskýho
autosalonu v Range roveru. Neskutečné. A to mě chytlo, ale jak říkám,
když nemám ten servis po ruce ani poblíž. Mohl bych popisovat, jak jsem
zústav s nepojízdným autem v podvečer v poli v půlmetrových závějích...
Ráno do práce a auto do Prahy ...Moc jsem se rozepsal, omlouvám se.
Berte to jako podnět k diskusi. Ahoj
Napsal: 04 led 2007 09:26
od discover
Copak, není co říct, dívali jste se někdo na měch z disco?. Kdo má dílnu
ten by to snadno opravil? Nebo prevent. ochrana a úprava?
Napsal: 04 led 2007 09:35
od Admin
Co by jsi chtěl opravit na zpuchřelém nebo děravém měchu?
Víš jaký je tam tlak? Myslím, že oprava je nesmysl

Napsal: 04 led 2007 09:40
od Rover
Z mých známých nemá v Disco měchy už nikdo, všichni předělávali... Já bych je taky nechtěl. Moje řešení je - místo měchů podvozek + 2palce + tvrdost (měkost) podvozku ladit tlumičema (třeba stavitelné Koni Heavy track). Osobně mám na RR taky + 2 palce podvozek, Polybush kit a tlumiče Pro Comp 9000 a vyhovuje, možná by to mohlo být o něco tvrdší, ale jsem spokojený. A to nemluvím o těch směšných penězích co ten podvozek stál... Jezdím hlavně Beroun - Praha, něco po Praze, občas spíš lehký terén...
Napsal: 04 led 2007 09:46
od Stavros
to Rover: jenze na Classica se da koupit podvozek za babku, ale na DII je to docela neco jinyho, resil jsem to uz parkrat a jedina moznost je OME, Ironman. Ted dela nejaky heavy duty +2 pruziny Britpart, ale neumej ty tlumice, zas nevim, jestli by ty Koni tlumice spolupracovali s tema pruzinama, nevis na kolik ty Koni vyjdou?
Napsal: 04 led 2007 10:05
od discover
Měch snese ohromný tlak a nafoukneš ho i ústy. To zkus. A stačí udržovat čistý povrch měchu, příp. občas něčím potřít a oživit gumu, hodit okolo
měchu např. kus gumy ze staré autoduše nahoře jen přichytit a udržíš
měch čistý od nečistot z terénu. Nemyslím 100% a těžký teren.
Dalším řešením může být rozevření původního zalisování apod. Nebo zkusit dát dovnitř gumový balon, utěsnit a zalisovat. Ten se nerozevře víc než
vrchní měch a ochrana je jistá. V podstatě měch s dvěma stěnama.
Nejsem z praxe podotýkám, jen bych to viděl jako možné řešení.
Napsal: 04 led 2007 10:19
od Stavros
mam najeto 100 tis. a mechy zatim drzi, jsem s nima spokojenej hlavne kvuli udrzovani svetle vysky pri nalozeni a moznosti zvedani zadku.
Měchy
Napsal: 04 led 2007 11:00
od Miloš II
Jak už jsem psal měchy na silnice OK mimo silnice

a když odejdou měchy vyhodit a dát klasiku. Problematických míst je na diskošce dost

i bez měchů a o jeden problem míň Zdraví Miloš II

Napsal: 04 led 2007 12:25
od Admin
discover píše:Měch snese ohromný tlak a nafoukneš ho i ústy. To zkus. A stačí udržovat čistý povrch měchu, příp. občas něčím potřít a oživit gumu, hodit okolo měchu např. kus gumy ze staré autoduše nahoře jen přichytit a udržíš měch čistý od nečistot z terénu.
Dobře, ale to je pořád prevence a ochrana, a né oprava, kterou jsi také zmínil. Právě že měch snese velký tlak, nedá se opravit když je už poškozený.
To že ho nafoukneš pusou je možný jen když je venku.
Nedokážu si představit, jak by jsi nafukoval pusou měch který je zatížený nápravou. Možná by se člověk dostal do Guinesovy knihy s nejvíce vylezlíma očima z důlku na světě

Napsal: 04 led 2007 12:28
od Stavros
napadlo me, jestli treba nekdo nema jeden mech aspon trosku slusnej, ze bych ho od nej koupil do foroty, kdyby mi v terenu ten muj prasknul.
Napsal: 04 led 2007 12:44
od discover
Zcela určitě máš pravdu. Já to ale nemyslel tak, že bych si snad měl za jízdy
pusou přifukovat. Chtěl jsem jen poukázat na to, že se jedná o materiál
poměrně poddajný. Nechci se zaplétat, protože slovíčkaření a chytání se za slovo rozhodně nemá smysl. Pak aby se člověk Navíc, myslím si, my vlastníci LR máme stejné zájmy. Nebo bysme mělimít. A jestli se jedná
o opravu nebo prevenci je jedno v momentě, kdy mě
zajímá funkčnost měchu. Samo, že je rozhodující a limitující náročnost,
rychlost a vůbec možnost příp. opravy měchů. Zase ale musím rozlišit
jestli jde o starý a zpuchřelý měch, nebo jako mám já doma měch po
výměně, najeto asi 9000 /devět tisíc/ km a guma je jako nová jen je
v jednom místě velikosti otisku malíčku místo s asi 20 mikroskop. dírkami
a zjistíš je až při nafouknutí ponoření a důkladném pozorování. Diagnostikou vycházel dobrej. Ten by , si myslím, mělo cenu opravovat. Až budeme mít všichni peníze jako v EU, měch mě vyjde na denní mzdu, nebude se třeba o tom bavit. Zatím ale ...
Napsal: 04 led 2007 12:53
od OC
discover píše:Až ... měch mě vyjde na denní mzdu ...
No, já samozřejmě netuším, kolik Ty bereš, ale on zas není
o tolik dražší -- zcela konkrétně u Sama Martina na island4x4 stojí 62 liber. To je 2500 Kč. To je tak bajočko dvoudenní mzda, pokud děláš nějakou lépe placenou práci...
Samozřejmě, dokonalý průšvih je, pokud přistoupíme na čtyřnásobné ceny AMT

Napsal: 04 led 2007 12:54
od Rover
Stavros píše:to Rover: jenze na Classica se da koupit podvozek za babku, ale na DII je to docela neco jinyho, resil jsem to uz parkrat a jedina moznost je OME, Ironman. Ted dela nejaky heavy duty +2 pruziny Britpart, ale neumej ty tlumice, zas nevim, jestli by ty Koni tlumice spolupracovali s tema pruzinama, nevis na kolik ty Koni vyjdou?
Iron Man je za 23 655,-Kč vč. DPH bez montáže, což mně nepřijde tak strašný.
V Anglii podvozky jsou, ale vychází to cenově těsně pod Iron Mana, takže bych šel do IM..., pokud máš auto na firmu a odečteš si DPH, tak není tak hrozný ne? I když máš pravdu, že podvozek na RR Classic byl levnější..., ale zase to není Iron Man...
Napsal: 04 led 2007 13:07
od discover
Tak, OC, ted si na to káp. Vo tom to je. Už jsem to psal někde dřív, je to
vo tom, že nemáš možnost si vybrat. Můžu filozofovat jestli ano či ne
ale znáš sám realitu.
Napsal: 04 led 2007 13:32
od OC
discover píše:je to vo tom, že nemáš možnost si vybrat
Inu, zrovna s náhradními díly si naštěstí vybrat
můžeme: nakupovat se dá (zatím) z celého světa, a poštovné není zase tak strašně drahé.
Horší je to s tím servisem, no uvidíme, jak to dopadne

Napsal: 04 led 2007 14:09
od Návštěvník
OC píše:discover píše:je to vo tom, že nemáš možnost si vybrat
Inu, zrovna s náhradními díly si naštěstí vybrat
můžeme: nakupovat se dá (zatím) z celého světa, a poštovné není zase tak strašně drahé.
Horší je to s tím servisem, no uvidíme, jak to dopadne

S tím taky souhlasím podvozek naviják a jiné opičárny mám s UK, kde to přijde na polovic a to je sakra drahá země! Miloš II
Napsal: 08 led 2007 20:01
od kudrnac
No já jsme z mé disco II měchy vyhodil z preventivních důvodů po 50 000 km a mám je v garáži, a zavazí tam pokud někdo máte zájem ozvěte se. Osobně upřednostňuji pružiny zdá se mi, že to líp sedí na silnici i v terénu a už jsem dělal losí test na dálnici kdy jsme potkal auto v protisměru ( byly to dvě blondyny a něco probíraly, a tak nepřišly na to že jsou v protisměru ) a tam jsem byl rád že to auto drželo jinak jsem dělal budky až na šrot.
ja mam mechy a dlho
Napsal: 17 led 2007 23:15
od jezbera ivan
Ja mam druhu disco 2ku, ta prva mala 200.000 km ked som ju predaval, druha ma 120.000, pouzivane obe pre kazdy den + offroad hoby, taky stredne tazky a mechy boli bez jedineho problemu. mam dalsich troch diskoskarov2 a vsetci maju mechy, vsetci denne pouzivaju auto na bezne ucely + hoby offroad, ani jeden z nich nemal doteraz problem. Pravda je, ze ak auto zatopis po nadrz do blata obohateneho vsetkym co v prirode najdes, mech trpi, moze prasknut, no ale ak ho pri najblizsej hygiene nafuknes (napr v krizeni) a oplachnes takto vysunuty, malo by mu to stacit k spokojnosti.
Zakladna vyhoda podla mna je, ze auto ma vzdy svoj level (a to je jedno ci ides na expediciu a mas + 800 kg, alebo do prace a mas + 80 kg, lebo ak chces dat pruziny( OME napr), tak to aby si vedel aku zataz asi budes vzdy mat a ked ju prave nemas tak sa auto sprava bud ako koza (lahke) alebo ako keby sralo (tazke)). Dalej, ak chces liftovat staci urobit predok pruzinami a zadok prekalibrovat vyssie o tolko o co isiel hore predok, dalej schopnost nastavit presne vysku dialkovym ovl. pre tahanie lodi, koni, karavanov.... . Skratka, vzdy som o tom cital ake je to hrozne mat mechy a umelo zijem v tejto dogme a v obavach, namiesto toho aby som sa radoval z toho, ze ake dobre to je (ked to funguje a ja ani inu situaciu nepoznam). Pravda je, ze je to viac techniky = vacsia moznost poruchy, ale potom je lepsie to neriesit parcialne ale mat disco1ku, kt je vo vsetkom jednoduchsia = menej pruserov z toho kuka a lahsie to opravis. Cest.
Re: Měchy nebo pružiny?
Napsal: 27 pro 2010 23:33
od Lancik
šťastné a veselé řekla mi discovera a prasknul měch
zajímají mě pocity těch, co přešli na pružiny, pocit z jízdy, jak se auto chová s vlekem.....
díky
Re: Měchy nebo pružiny?
Napsal: 28 pro 2010 00:23
od MadTom
Můj poznatek - asi se se mnou nějaký měch loučí - občas v posledních dnesh když je doopravdy zima, auto po pár dnech vzadu sedne - měchy jsou nejspíš originál, já jsem je ještě nekontroloval a tak nějak jsem při koupi auta před rokem a půl počítal s jejich výměnou. Ale to až bude teplo. A zároveň tam nejspíš půjdou dát podložky. Z mýho pohledu jsou super dvě věci - že se to po naložení zvedne do původní výšky a netahá zadek po zemi (7 lidí a něco na střeše je docela poznat) a že se to v terénu dá přizvednout - pokud jedu sám, tak to zvednu, až už to nejede a musím couvat, né předem, protože pak bych šel pro traktor rovnou.