Freelander 2
Moderátor: Safraporte
Re: Freelander 2
Nazdar chlapi,
Potreboval by som poradiť ohľadne výmeny zadných ložísk v naboji kolesá na Freelander 2, 118 kW 2,2 diesel r. v. 2008.Neviem ci sa do toho pustiť sám alebo to dať radšej vymeniť. Ak má niekto nejaké skúsenosti.. Budem rád ak napíše načo si dat pozor atď.
Vopred vdaka
Peter
Potreboval by som poradiť ohľadne výmeny zadných ložísk v naboji kolesá na Freelander 2, 118 kW 2,2 diesel r. v. 2008.Neviem ci sa do toho pustiť sám alebo to dať radšej vymeniť. Ak má niekto nejaké skúsenosti.. Budem rád ak napíše načo si dat pozor atď.
Vopred vdaka
Peter
Re: Freelander 2
Kuci nějaké info k Free 2, jak je to s motorem diesel, nikdy jsem naftu neměl a benzín tu skoro není nebo má moc najeto, co je tam špatně třeba jako u diskošky, co automat, když jsem dal do kupy Free1, tak se poohlížím po Free2- proč to nevím.
- Lenon
- Příspěvky: 304
- Registrován: 29 pro 2016 19:36
- tel.: 774334911
- auto: Free2 td4 aut.
- Bydliště: Z Hradišťááá
Re: Freelander 2
Protože je to super auto, dost možná, jeden z nejpovedenějších lenďáků.
Pokud si neměl naftu, bude tě srát turbodíra, která tam prostě je. Jinak má motor dobrý krouťák a nebudeš brzda provozu.
Automat je většinou bezproblémový. A je to jediná správná volba pro toto auto. S manuálem to trochu nedává smysl.
Pokud si neměl naftu, bude tě srát turbodíra, která tam prostě je. Jinak má motor dobrý krouťák a nebudeš brzda provozu.
Automat je většinou bezproblémový. A je to jediná správná volba pro toto auto. S manuálem to trochu nedává smysl.
- kodl80
- Příspěvky: 966
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322 4,4 V8
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Freelander 2
Souhlasim, Free2 je super, vse je tak akorat
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Re: Freelander 2
A je tam důležitý rok výroby, např. od roku xxxx je lepší, nebo horší tototo.
- kodl80
- Příspěvky: 966
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322 4,4 V8
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Freelander 2
To si pamatuji u Free 1, ale u LR2 ne, asi jsem to prehledl...
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Re: Freelander 2
Liší se faceliftem.
Před - kulaté mlhovky, muže být verze 118kW bez DPF z fabriky, HALDEX 3gen., motory trpí protočením vačky proti rozvodovému kolu, motor má vířivé klapky. Světla HB3/xenony
Po - hranaté mlhovky, všechny nafty mají DPF, HALDEX 4gen, postupně se objevuje zajištění rozvodového kola na vačce, motor nemá vířivé klapky, postupně se zavádí výbava jak v Evoqu a i řízení motoru a další jsou s ním stejné, světla H11/xenon/bixenon s denním svícením
Postupně bylo několik verzí zadních světel, ale to je víc otázuka výbavy a roku výroby. Auta se liší i předním nárazníkem.
Manuál bych asi uplně nevylučoval, je to o každém co mu sedne.
Před - kulaté mlhovky, muže být verze 118kW bez DPF z fabriky, HALDEX 3gen., motory trpí protočením vačky proti rozvodovému kolu, motor má vířivé klapky. Světla HB3/xenony
Po - hranaté mlhovky, všechny nafty mají DPF, HALDEX 4gen, postupně se objevuje zajištění rozvodového kola na vačce, motor nemá vířivé klapky, postupně se zavádí výbava jak v Evoqu a i řízení motoru a další jsou s ním stejné, světla H11/xenon/bixenon s denním svícením
Postupně bylo několik verzí zadních světel, ale to je víc otázuka výbavy a roku výroby. Auta se liší i předním nárazníkem.
Manuál bych asi uplně nevylučoval, je to o každém co mu sedne.
Re: Freelander 2
Aha a už to začíná:
co ty vířivé klapky - je pravidlo, že selhávají, při kolika kilometrech, poznám nějak, že je už někdo měnil, měly by se měnit a pokud ano kdy, je nějaký zvuk podle kterého by se dal poznat problém, stalo se někdy, že by je po např. výbuchu nasál motor?
Dají se nějakým způsobem bez dalších následků vyřadit z provozu?
Za jakých podmínek se stane to, že se protočí vačka?
Co je zásadní při koupi zkouknout?
No ptám se no a co, u prvního jsem věděl kulový a tak taky dopadla koupě, vše co se tu o problémech Free1 psalo jsem musel měnit a ptám se, abych to neabsolvoval znovu, s tím, že to je ojetina jsem srozuměn. A jak se říká , kdo je připraven není překvapen.
co ty vířivé klapky - je pravidlo, že selhávají, při kolika kilometrech, poznám nějak, že je už někdo měnil, měly by se měnit a pokud ano kdy, je nějaký zvuk podle kterého by se dal poznat problém, stalo se někdy, že by je po např. výbuchu nasál motor?
Dají se nějakým způsobem bez dalších následků vyřadit z provozu?
Za jakých podmínek se stane to, že se protočí vačka?
Co je zásadní při koupi zkouknout?
No ptám se no a co, u prvního jsem věděl kulový a tak taky dopadla koupě, vše co se tu o problémech Free1 psalo jsem musel měnit a ptám se, abych to neabsolvoval znovu, s tím, že to je ojetina jsem srozuměn. A jak se říká , kdo je připraven není překvapen.
Re: Freelander 2
Něco jsem našel na netu, tož to sem vložím:
Motor 2.2 bez ohledu na verzi trápí s léty a kilometry tři problémy. „Motory do roku výroby 2011 používají sání s vířivými klapkami. Bohužel jsou známy případy, kdy se některá z klapek utrhla a motor ji nasál,“ říká Pavel Voříšek. Nasátá klapka dokáže udělat pěknou paseku. Minimálně se poškodí dno pístu a ohnou ventily. „Od uvedeného data je nabízeno modifikované sací potrubí, které již klapky nepoužívá,“ upřesňuje Voříšek. My dodáváme, že k utržení klapky může dojít klidně už po ujetí 120-130.000 km.
Druhý problém motorů se týká pohonu vysokotlakého čerpadla. To je přímo nasazeno na jednom z vačkových hřídelů, přičemž mezi ním a čerpadlem je vložený mezikus, jemuž někteří říkají unášeč. Občas dochází k jeho prasknutí. Někdy to odnese pouze onen unášeč (mezikus). To pak oprava vyjde na řádově tisícikoruny. Pokud však poškodí i vačkový hřídel, mění se i ten. A to už je dražší. V LR Parts Stanley u Pavla Voříška si za to účtují asi 25.000 korun.
Třetí problém nám odhalil Pavel Soldát ze společnosti AZ Servis, která Land Rovery (ale také Jaguary a Volva) na Praze 8 již léta servisuje. „Pokud z motoru teče olej, bývá příčinou ucpané odvětrávání klikové skříně.“ Oprava vyčištěním nepomůže, takže se musí vyměnit. „Horší je, že se olej dostává přes systém recirkulace spalin (EGR) do sání a skončit může až ve filtru pevných částic, který se tak více zanáší,“ dodává Pavel Soldát.
Řešení filtru pevných částic je jedna z věcí, kterou Angličané od Francouzů nepřevzali. Namísto aditiv EOLYS používá motor freelanderu bezúdržbové řešení s regenerací dodatečnou dávkou nafty. Hlavně však DPF tady až na vzácné výjimky funguje bez problémů, na čemž se Voříšek se Soldátem shodují. Možná i proto, že tohle auto lidé používají spíše na delší cesty než brouzdání městem, které filtrům obecně škodí.
Motor 2.2 bez ohledu na verzi trápí s léty a kilometry tři problémy. „Motory do roku výroby 2011 používají sání s vířivými klapkami. Bohužel jsou známy případy, kdy se některá z klapek utrhla a motor ji nasál,“ říká Pavel Voříšek. Nasátá klapka dokáže udělat pěknou paseku. Minimálně se poškodí dno pístu a ohnou ventily. „Od uvedeného data je nabízeno modifikované sací potrubí, které již klapky nepoužívá,“ upřesňuje Voříšek. My dodáváme, že k utržení klapky může dojít klidně už po ujetí 120-130.000 km.
Druhý problém motorů se týká pohonu vysokotlakého čerpadla. To je přímo nasazeno na jednom z vačkových hřídelů, přičemž mezi ním a čerpadlem je vložený mezikus, jemuž někteří říkají unášeč. Občas dochází k jeho prasknutí. Někdy to odnese pouze onen unášeč (mezikus). To pak oprava vyjde na řádově tisícikoruny. Pokud však poškodí i vačkový hřídel, mění se i ten. A to už je dražší. V LR Parts Stanley u Pavla Voříška si za to účtují asi 25.000 korun.
Třetí problém nám odhalil Pavel Soldát ze společnosti AZ Servis, která Land Rovery (ale také Jaguary a Volva) na Praze 8 již léta servisuje. „Pokud z motoru teče olej, bývá příčinou ucpané odvětrávání klikové skříně.“ Oprava vyčištěním nepomůže, takže se musí vyměnit. „Horší je, že se olej dostává přes systém recirkulace spalin (EGR) do sání a skončit může až ve filtru pevných částic, který se tak více zanáší,“ dodává Pavel Soldát.
Řešení filtru pevných částic je jedna z věcí, kterou Angličané od Francouzů nepřevzali. Namísto aditiv EOLYS používá motor freelanderu bezúdržbové řešení s regenerací dodatečnou dávkou nafty. Hlavně však DPF tady až na vzácné výjimky funguje bez problémů, na čemž se Voříšek se Soldátem shodují. Možná i proto, že tohle auto lidé používají spíše na delší cesty než brouzdání městem, které filtrům obecně škodí.
Re: Freelander 2
Vířivé klapky nemusí být už u 2010. Poznáš to podle trubek na sací trubce nad motorem. Starší má kolmé trubky jak varhany:
nové ne:
Vyndání není tak složité a je na netu popsané.
Náhon vysokotlakého čerpadla souvisí s problémem protočení rozvodů a vačky. Cena vačky je cca 4000,- pak podle poškození vahadel jestli stačí jen vahadla nebo i ventily. Pokud se jen ulomí náhon čerpadla tak vahadla přežijou. Počítej ale rovnou s výměnou rozvodů. I tak to asi uděláš levněji než autorizovaný servis.
Při nákupu moderního dieselu musíš mít hlůavně štastný den
nové ne:
Vyndání není tak složité a je na netu popsané.
Náhon vysokotlakého čerpadla souvisí s problémem protočení rozvodů a vačky. Cena vačky je cca 4000,- pak podle poškození vahadel jestli stačí jen vahadla nebo i ventily. Pokud se jen ulomí náhon čerpadla tak vahadla přežijou. Počítej ale rovnou s výměnou rozvodů. I tak to asi uděláš levněji než autorizovaný servis.
Při nákupu moderního dieselu musíš mít hlůavně štastný den
- kodl80
- Příspěvky: 966
- Registrován: 15 črc 2013 22:15
- tel.: 722948212
- auto: Def a RR L322 4,4 V8
- Bydliště: Liberecky kraj
Re: Freelander 2
Facelift atd je asi dano vyvojem a snahou omladnout auto, ty ostatni veci jsem ani netusil a je to zajimave pocteni, nicmene je stejne nejdulezitejsi kolik vlastne clovek ma v rozpoctu na auto plus nejake penizky na pocatecni servis. Od financi se odviji jake auto poridim: stari, pocet km, vybava, atd atd...
Doma je: LR Defender 110 300tdi / RR L322 4.4 V8
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Ex. auta: Free1 / Free2 / D3 / RRS / RRC
Re: Freelander 2
Ahoj. To vyndání klapek mě zajímá. Ale nikde jsem to nenašel.
Re: Freelander 2
Našel jsem v manuálu str. 1170 , jako butterfly valve. Stačí je tedy prostě vymontovat?
Re: Freelander 2
Na fl2 jsem to nedělal, ale obecně vyndat, zaslepit díry po ovládacích osách a zaslepit podtlak co jde do ovládacího prvku. Nebo vyměnit za sání bez klapek z my10+ nebo evoq-a.
Můžeš koupit i mrdku facelift - hádej jak to vím...
Můžeš koupit i mrdku facelift - hádej jak to vím...
- Lenon
- Příspěvky: 304
- Registrován: 29 pro 2016 19:36
- tel.: 774334911
- auto: Free2 td4 aut.
- Bydliště: Z Hradišťááá
Re: Freelander 2
A k čemu je to vlastně dobré, to vyndat?
Re: Freelander 2
Zdravím Vás,
Toto je můj první příspěvek zde. Potřebuji obnovit vozový park. Nyní mám Alfu Romeo 147 v naftě. Auto je úplně v pohodě. Jenom už je prostě staré, má najeto přes 240 000, a na dovolenou není pohodlné. Jsme čtyři a střední pes. Máme chatu na horách a pozemek bez příjezdové cesty. Ceny F2 už spadly, že bychom na něho i dosáhli. Chceme kombík s trochu vyšší světlou výškou asi do 200 tisíc.
V užším výběru mám Alfu Romeo 159, Jeep Cherokee KL (od 2014 ale na něho zatím nedosáhneme) a Land Rover Freelander 2 ED4. Nechce se mi kupovat ojeté auto s 4x4. Mám strach ze zanedbané údržby PTU a spojek 4x4. Koukal jsem, že výměna oleje v Haldexu je taky celkem nepříjemná. Dále jsem našel zmínku o poddimenzovaném ložisku v zadním diferenciálu. Nastudoval jsem zde nějaká vlákna ohledně motorů, DPF apod. Vyšlo mi z toho ideálně pro nás ED4.
1. Zajímám mě, jestli je někde online VIN dekodér pro Land Rover. Pro FIAT a spol. jsou k dispozici a vypadne z toho kompletní specifikace a datum výroby na den.
2. Narazil jsem na tohle auto. Mate mě tam, že nemá volič režíimů. https://www.tipcars.com/land-rover-free ... galerie=10
Díky za reakce.
Toto je můj první příspěvek zde. Potřebuji obnovit vozový park. Nyní mám Alfu Romeo 147 v naftě. Auto je úplně v pohodě. Jenom už je prostě staré, má najeto přes 240 000, a na dovolenou není pohodlné. Jsme čtyři a střední pes. Máme chatu na horách a pozemek bez příjezdové cesty. Ceny F2 už spadly, že bychom na něho i dosáhli. Chceme kombík s trochu vyšší světlou výškou asi do 200 tisíc.
V užším výběru mám Alfu Romeo 159, Jeep Cherokee KL (od 2014 ale na něho zatím nedosáhneme) a Land Rover Freelander 2 ED4. Nechce se mi kupovat ojeté auto s 4x4. Mám strach ze zanedbané údržby PTU a spojek 4x4. Koukal jsem, že výměna oleje v Haldexu je taky celkem nepříjemná. Dále jsem našel zmínku o poddimenzovaném ložisku v zadním diferenciálu. Nastudoval jsem zde nějaká vlákna ohledně motorů, DPF apod. Vyšlo mi z toho ideálně pro nás ED4.
1. Zajímám mě, jestli je někde online VIN dekodér pro Land Rover. Pro FIAT a spol. jsou k dispozici a vypadne z toho kompletní specifikace a datum výroby na den.
2. Narazil jsem na tohle auto. Mate mě tam, že nemá volič režíimů. https://www.tipcars.com/land-rover-free ... galerie=10
Díky za reakce.
Naposledy upravil(a) Bican dne 15 lis 2020 19:55, celkem upraveno 2 x.
Re: Freelander 2
Já bych tipoval že je to jenom dvoukolka.
Re: Freelander 2
2 Bican:
nejdřív si ujasni co chceš. AR159 jsem měl, Cherokeeho jsem chtěl a FL2 mám... AR159 je top, vem 2,4JTDm a budeš šťastný. Je to neuvěřitelné auto. FL2 není špatné auto, ale... Komplikované, spousta chyb, podle mě super auto, ale vlastně nic extra. KL je divný, mě nesedl, chybí mu něco, je to spotřebák bez duše. Měl jsem KJ a málem jsem koupil KK. Jsou to auta co ti musí sednout. FL2 v terénu umí hodně, ale pokud koukáš po 4x2 tak je to nesmysl. Za mě AR159 je jasná volba - najel jsem s ní skoro pul milionu a nemůžu si stěžovat (snad jen na to že mi ji žena rozbila a koupil jsem FL2 ).
nejdřív si ujasni co chceš. AR159 jsem měl, Cherokeeho jsem chtěl a FL2 mám... AR159 je top, vem 2,4JTDm a budeš šťastný. Je to neuvěřitelné auto. FL2 není špatné auto, ale... Komplikované, spousta chyb, podle mě super auto, ale vlastně nic extra. KL je divný, mě nesedl, chybí mu něco, je to spotřebák bez duše. Měl jsem KJ a málem jsem koupil KK. Jsou to auta co ti musí sednout. FL2 v terénu umí hodně, ale pokud koukáš po 4x2 tak je to nesmysl. Za mě AR159 je jasná volba - najel jsem s ní skoro pul milionu a nemůžu si stěžovat (snad jen na to že mi ji žena rozbila a koupil jsem FL2 ).
Re: Freelander 2
na tom tipcaru to není předohrab, je to čtyřkola, nejlevnější řady neměli volič terain-response