EFI problém - volnoběh
Napsal: 24 bře 2008 19:35
Zdravím všechny, opravoval jsem jednomu pánovi jeho RRC 3,5 V8 107kw rok výroby 1988. Auto nejelo - bylo odsmažený relátko na pumpu, ale vrtali se v tom nějaký "odborníci" tak tam toho bylo rozdělanýho trochu víc. S těmahle autama nemám zkušenosti tak Vás prosím o radu:
1. nahradil jsem původní relátko obyčejným, ale na původním byla dioda (usměrňovací) na spínací cívce (proti zpětnejm proudům do jednotky) vadí to? Přežije jednotka relátko bez diody?
2. Motor po X letech chytil na cvaknutí ale točí hrozně moc (cca 2000, ale jistej si nejsem, je tam na mě moc válců
) a reaguje na plyn zdecháváním. Vypadá to na falešnej vzduch, ale nebylo moc času to nějak detailněji zkoumat.
Odpojil sem hadici bypasu u klapky a ucpával prstem, otáčky trochu poklesly, ale +- 700 to rozhodně nebylo. Myslel jsem, že je to krokovej motorek regulace volnoběhu, ale ten po vyšroubování chodí rychle a plynule celou dráhu (po nastartování). Taky někdo měnil potenciometr na plynu, jak se má správně nastavit jeho poloha? Eště jedna věc, nejde otáčkoměr - nejsou ty zvýšený otáčky nějakej nouzovej režim?
Za jakýkoliv nápady a rady předem děkuju.
PS: nemáte nějakej link na manuály natyhle starý auta? El schéma sem sehnal přímo na rv. 88, ale mechaničina je problém. Stáhnul jsem "RAVE" ale to je co sem koukal na novější auta (i když moc velký rozdíly tam nejsou) Díky
1. nahradil jsem původní relátko obyčejným, ale na původním byla dioda (usměrňovací) na spínací cívce (proti zpětnejm proudům do jednotky) vadí to? Přežije jednotka relátko bez diody?
2. Motor po X letech chytil na cvaknutí ale točí hrozně moc (cca 2000, ale jistej si nejsem, je tam na mě moc válců

Odpojil sem hadici bypasu u klapky a ucpával prstem, otáčky trochu poklesly, ale +- 700 to rozhodně nebylo. Myslel jsem, že je to krokovej motorek regulace volnoběhu, ale ten po vyšroubování chodí rychle a plynule celou dráhu (po nastartování). Taky někdo měnil potenciometr na plynu, jak se má správně nastavit jeho poloha? Eště jedna věc, nejde otáčkoměr - nejsou ty zvýšený otáčky nějakej nouzovej režim?
Za jakýkoliv nápady a rady předem děkuju.
PS: nemáte nějakej link na manuály natyhle starý auta? El schéma sem sehnal přímo na rv. 88, ale mechaničina je problém. Stáhnul jsem "RAVE" ale to je co sem koukal na novější auta (i když moc velký rozdíly tam nejsou) Díky