Stránka 1 z 3

Kardanová hřídel?

Napsal: 26 bře 2008 18:31
od Jarys
Hoj, tak to vypadá na výměnu kardanové hřídele na předku u Discovery II, manuál. Mám možnost koupit origo, repliku, starší a nebo repas. Nejlépe cenově vychází replika od Admina. Nejodolněji se asi tváří ten repas v českém kardan servisu. Máte nějaké zkušenosti???? Mám lift, ale jen 2", takže se to nikdy nijak nedotýkalo. Co byste doporučili? Je nějaká Heavy Duty verze přední kardanky na Discovery II? Nebo dát tu repliku a prostě měnit častěji. Vyjde oproti všemu ostatnímu skoro na polovic, tedy 6000,- i s DPH.

Napsal: 26 bře 2008 19:03
od karel
Dal bych repliku když vychází na polovic navíc bude stejně se zárukou, jestli se dělá na D2 zesílený kardan jsem nenašel, ale je třeba brát v úvahu, že zesílením každé součástky pohonu ohrožuješ jiné origo součásti třeba poloosy nebo diffy ikdyž D2 je výrazně pevnější než třeba D1.Jinými slovy pokud pevnostní tak vše :!:

Napsal: 26 bře 2008 19:10
od patrik
ten predny kardan je ten s dvojkrižom? ak ano tak to je dobra cena - dnes zacal piskat kardan aj mne tak som ho dal von a jazdim len na zadok . - a kde ho ma Admin v ponuke - asi budem chciet aj ja 8)

Napsal: 26 bře 2008 19:18
od karel

Napsal: 26 bře 2008 20:43
od patrik
no ano ale to je novinka ja som dlho nic nepotreboval :D :D :D

Napsal: 26 bře 2008 20:50
od karel
Záležitost s kardany se tu už řešila dříve jak jsem našel:
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... sc&start=0

Napsal: 26 bře 2008 21:10
od patrik
to ano ale na e shope. je kardan v ponuke az teraz :) zajtra ho rozoberem a uvidim v akom stave bude ten 2križ a podla toho sa zariadim ze ci objednam novy kardan v e-shope , alebo bude stacit vymenit iba križe

Napsal: 26 bře 2008 21:44
od Jarys
-tak fakt nevim, no asi koupím tu repliku abych mohl jezdit a ten můj kardan si nechám od Eliotta předělat a vytáhnu ho až ta replika odejde

-nebo se mi taky líbí ten u Scorpion Racing, jenomže s nima je řeč jak s polenem Jak tady padlo,když dám silnější kardanku, co všechno ostatní slabší ohrozím, nebo musím měnit za lepší?

Napsal: 26 bře 2008 21:45
od Jarys
patrik píše:ten predny kardan je ten s dvojkrižom? ak ano tak to je dobra cena - dnes zacal piskat kardan aj mne tak som ho dal von a jazdim len na zadok . - a kde ho ma Admin v ponuke - asi budem chciet aj ja 8)
Pořád tomu LR nerozumím. Ty vyndáš přední kardanku a zařadíš co, aby jsi mohl jet dál?

Napsal: 26 bře 2008 21:50
od karel
Zařadí uzávěrku mezinápravového diferenciálu, protože ji má manuálně ovládanou, jinak se bude točit pouze příruba předního kardanu na přídavné převodovce a auto stojí.

Napsal: 26 bře 2008 21:55
od karel
Jarys píše:- Jak tady padlo,když dám silnější kardanku, co všechno ostatní slabší ohrozím, nebo musím měnit za lepší?
Záleží jaké úpravy s autem chystáš.Pokud chceš dávat časem větší MT gumy a případně uzávěrky tak je víc než žádoucí dát i pevnostní poloosy kineťáky a kardany.Pokud nehodláš zbrojit pro teréní řádění je defakto jedno co použiješ za kardan :!:

Napsal: 26 bře 2008 21:57
od Jarys
No to je mi ještě jasné, ale dá ji na High a může s tím letět přes celou Evropu? Nebo to není úplně košér jízda na tu uzavřenou mezinápravu??? Mám pocit, že bych s uzavřenou mezinápravu na dovču jet rozhodnopádně neměl
:?: :?: :?:

Napsal: 26 bře 2008 22:01
od Jarys
karel píše:
Jarys píše:- Jak tady padlo,když dám silnější kardanku, co všechno ostatní slabší ohrozím, nebo musím měnit za lepší?
Záleží jaké úpravy s autem chystáš.Pokud chceš dávat časem větší MT gumy a případně uzávěrky tak je víc než žádoucí dát i pevnostní poloosy kineťáky a kardany.Pokud nehodláš zbrojit pro teréní řádění je defakto jedno co použiješ za kardan :!:
Ty voe. Větší kola už zahálejí v garáži, ARB je nejvýce zvažovaná úvaha... ale poloosy, kineťáky a ... to je celý podvozek. Měl jsem koupit jako ty, pěkně nazbrojené a nic neřešit :wink:

Napsal: 26 bře 2008 22:04
od karel
Když máš vymontovanej jeden kardan a zařazenou mezinápravu tak se auto chová jako klasická dvoukolka buď jede na High nebo Low.Nic se nemůže stát, protože nedochází k žádnému "napružení" pohonu. Stejně tak pokud ti praskne třeba jako mě v Horce zadní poloosa, jel jsem domů na přední náhon a doma ji vyhodil :!:

Napsal: 26 bře 2008 22:07
od karel
Jarys píše:
karel píše:
Předchozí majitel právě nedořešil poloosy a kineťáky, takže origa rády praskají a to se snažím krotit.Je to to jediné co chci na pohonu vyřešit.

Napsal: 27 bře 2008 19:34
od Jarys
Tak jsem našel toto, po anglicku hovořím plynně, ale tady jsem trochu v koncích. Myslíte, že je to dobrý kousek. Vyšel by s dopravou do 9000,- a můžou udělat jakoukoliv délku. Jde o Scorpion Racing... a byl by tu příští středu.

DOUBLE CARDAN PROPSHAFT

Standard sizes available off the shelf.
Fully greasable through 5 grease nipples.
32 degree wide yokes.
Rilsan Coated Compact Spline.
Fits original transfer box flange.
100mm slip.
The Ultimate in Double Cardan Propshafts.
Custom lengths available


A co ta délka. Mám 2" lift. Mám si objednat o něco delší než je origo. A o kolik delší pokud ano???

Napsal: 27 bře 2008 20:14
od erik
Jarys píše:Tak jsem našel toto, po anglicku hovořím plynně, ale tady jsem trochu v koncích. Myslíte, že je to dobrý kousek. Vyšel by s dopravou do 9000,- a můžou udělat jakoukoliv délku. Jde o Scorpion Racing... a byl by tu příští středu.

DOUBLE CARDAN PROPSHAFT

Standard sizes available off the shelf.
Fully greasable through 5 grease nipples.
32 degree wide yokes.
Rilsan Coated Compact Spline.
Fits original transfer box flange.
100mm slip.
The Ultimate in Double Cardan Propshafts.
Custom lengths available


A co ta délka. Mám 2" lift. Mám si objednat o něco delší než je origo. A o kolik delší pokud ano???
Tak toto mne zajima na meho D90 TD5

Napsal: 27 bře 2008 20:23
od karel
Možná hloupá úvaha, ale dělal ti někdy tvůj originální kardan problémy po montáži 2" liftu? pokud ne tak logicky délkově stačí originál,tento nabízený má chod kardanu na drážkách 10 cm což by mělo stačit bohatě :!:

Napsal: 27 bře 2008 21:01
od Jarys
karel píše:Možná hloupá úvaha, ale dělal ti někdy tvůj originální kardan problémy po montáži 2" liftu? pokud ne tak logicky délkově stačí originál,tento nabízený má chod kardanu na drážkách 10 cm což by mělo stačit bohatě :!:
Jo to je lógiš, ale právě po zvednutí mi po asi 20000km odešel, tak jsem si říkal že možná o fous delší by byla lepší. Ale jak píšeš 10cm chodu bude rozhodně stačit. Jen já to z toho popisu nepochopil.
Prosím tě nevíš kolik je délka origo kardanky na Disco II? Dodavatel se totiž ptá jakou chci dálku. No snad mu bude stačit, když napíšu, že to chci jako origo...

Napsal: 27 bře 2008 21:03
od karel
No tak to fakt nevím, ale můžu ti půjčit metr, abys ho oměřil :wink: