Stránka 1 z 1

Vlek - plato a malá kolečka?

Napsal: 28 bře 2019 07:49
od jbb
Uvažuju, že mi doma fakt chybí bržděné plato, na kterém bych v případě potřeby (teda ne zas tak často) mohl převézt i auto. Prostě už je mi blbé si ho furt půjčovat od svého servisáka, no.
Zvažuju buď Humbaur HN 304121, pro který hovoří vstřícný prodejce (se kterým už mám zkušenost) anebo Ifor 146G, protože se mi prostě Ifory líbí (ale tam už v minulosti byl prodejce velmi laxní).
A teď k mému dotazu (jakože ocením i komentáře ke zkušenostem s platy obecně). Humbaur má desetipalcová kolečka - máte s takhle malými koly nějakou zkušenost? Vlek u mne nenajede moc kilometrů, vpodstatě vyjede párkrát ročně, ale i tak...

P.S. Jasně, otázka proč vůbec vlek kupovat, ale tak co člověk má vlastní, o to se nemusí doprošovat, žejo.

Re: Vlek - plato a malá kolečka?

Napsal: 28 bře 2019 08:50
od MadTom
K těm malým kolečkám - kamarád to měl na vleku, po dobré silnici to jezdilo o kus lépe, než stejně naložený vlek s velkými koly - prostě těžiště to má o kus níž. Problém byl, že dost často na to měl defekty a než to zjistil, tak KO guma, občas i ráfek. Raději jezdil s druhým vlekem na velkých kolech, když to šlo. Defekty se vyřešily kvalitnějšíma gumama, ale nezmizely úplně - máme podezření, že se prostě guma na díře odmáčkne od ráfku a částečně vyfoukne. Pořídili jsme na to hlídání tlaku v pneumatikách - od číňana - bezdrátové snímače ve formátu čepičky na ventilek a do auta se dal přijímač. Museli jsme si trošku pohrát s anténou. Při prvním výletu dofukoval dvakrát, potom si pořídil i kompresor do auta. Od té doby má klid, zničit gumu se mu nepodařilo, stačí včas dofoukat. Podstatné asi je, že s tím nejezdí jenom po dálnici, ale i po okreskách a ty jsou samá díra, a to těm malým gumám prostě nesvědčí, a že 3,5t vlek používá většinou naložený naplno, což je dost velký rozdíl, oproti tomu, pokud je naloženo o 1t méně.