Stránka 1 z 1
Klepnutí při přeřazení.
Napsal: 15 dub 2019 17:43
od MFENCE
Zdar, na co se mám zaměřit při hledání příčiny? Při přeřazení a asi vystaveni spojky to docela klepne. Jak proste zabere nebo možná i ubere spojka. Jistě víte jak to myslím

. Slyšel jsem to při projíždce bez prostředího deklu nad převodovkou. Tak nejdříve doufám,ze nějaký silent? Mate nějakou radu, nebo zkušenost? Díky moc.
Re: Klepnutí při přeřazení.
Napsal: 15 dub 2019 20:40
od Balu1989
pouze hádám, ale mohla by to být i vůle na výstupu rozvodovky, nebo na křiži kardanu? jen tkový nástřel
Re: Klepnutí při přeřazení.
Napsal: 15 dub 2019 20:52
od MFENCE
Krize prej ok, no vůle už nezní tak hezky

. Nějaká rada s čím zalomcovat abych to zjistil?
Re: Klepnutí při přeřazení.
Napsal: 16 dub 2019 05:44
od hok300
Je to normalni vule na predni kardanu. Vem za predni kardan pujde cca o 1/4 pootocit. Ale jestli to je toto netusim. Nicmene tato vule je zcela normalni. Ona tato vule se projevuje i normalne pri beznem provozu a nekdy byva slyset i s s deklem

ta vule tam byt musi
Re: Klepnutí při přeřazení.
Napsal: 16 dub 2019 07:59
od MadTom
Začni od výstupů z přídavné převodovky - vůle tam bude, přes kardany - tam by být neměla (ani na křížích ani na drážkování), přes diferáky v nápravách - tam vůle bude, až nakonec k unašecům na nápravách - tam by být neměla, ale i originály jsou tak trošku spotřební zboží - vymačkávají se, často se nahrazují pevnostními (HD). Mezi převodovku a přídavnou převodovku se bez demontáže nedostaneš.
Vůle tam prostě jsou, některé opotřebením, některé z principu (na ozubených kolech), snaha je minimalizovat je často marná. Ale vyloženě cvakat by to nemuselo.
Re: Klepnutí při přeřazení.
Napsal: 16 dub 2019 08:49
od MFENCE
Tak nebudu delat hon na carodejnice, spise me jde o nezanedbani neceho. Klapne to prave vzdy kdyz to jde do tahu a nebo z tahu. Slyset to je pri sundanem deklu. Ale u toho vojaka je hlucnost nekde jinde

Mozna to je slyset i jinak, ale zde neni absolutne zadna zvukova izolace a to nikde.

Re: Klepnutí při přeřazení.
Napsal: 16 dub 2019 09:11
od MadTom
Tak si alespoň pořádně projdi kříže na kardanech a unašeče na nápravách. Pro kontrolu toho druhého ani nemusíš pod auto.
Re: Klepnutí při přeřazení.
Napsal: 16 dub 2019 09:31
od MFENCE
DIky moc, lehnu pod to

Na ty unasece se mam jak zamerit? Ja umim vec vymenit, ale nevim na co mam kde koukat a co kde ma a nema mit vule

Ale slysitelkne klapnuti je z prostredka vozu. Auto ma davany 300Tdi motor, tak jestli neni nejaky trabl tam jeste.
Re: Klepnutí při přeřazení.
Napsal: 16 dub 2019 09:54
od RišoKE
ak chceš vidieť ako je na tom hriadeľ z hlavnej do pridavnej prevodovky, daj na prídavke dole zadný okrúhly dekel a pohýb celým autom a budeš vidieť ako je na tom drážkovanie, akurát možno budeš potrebovať zrkadlo, lebo mne tam teda hlava nejak nevošla
a takto to bude vyzerať, ak je to zlé:
https://www.youtube.com/watch?v=LHcl1WcW0c8
Re: Klepnutí při přeřazení.
Napsal: 16 dub 2019 10:40
od MadTom
Unašeče - tedy mezi poloosou a nábojem kola - sundat gumovou krytku a pokud je mezi drážkováním unašeče a drážkováním na konci poloosy vůle, tak je to špatné. Pokud to tam není namazané, tak může I vypadnout troche rezavého prachu a to je ještě horší. Ideálně by to drážkování mělo být bez vůle, ale to často není ani u nového.
Re: Klepnutí při přeřazení.
Napsal: 16 dub 2019 10:46
od MFENCE
Tak jen jedno kolo bylo suche. Jinak ostatni se samomazou

Suche bylo leve kolo. Ale drive to bylo mazane. Vule jsem predtim nekoukal. Tedka to sundam a mrknu na to.
Re: Klepnutí při přeřazení.
Napsal: 16 dub 2019 10:58
od MFENCE
Mam to jak to bude dole, prostrikat bilou vazelinou na mechanicke spoje a soukoli?