Stránka 1 z 2

Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 20 dub 2019 14:17
od MFENCE
Přátele, tak se mě podařilo vyvarit obsah nádobky na vodu. Vetrak jede, ale teplota naleze až do červeného.

Motor 300TDI.

Nějaké nápady co zkontrolovat? Nemůže bejt zarostlej chladič? Nebo hlava foukla? Případně ze by vetrak sepl pozdě a už to nestačil uchladit? Nějaké zkušenosti? Je to už dědek, tak mu musím vychytat mouchy no😀😀

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 20 dub 2019 14:29
od MFENCE
Hadice ale nafouklé nejsou. Doskakal jsem s přestávkami cca po 5km domu. Uvařilo se to do kopce predtim. Uvnitř nadobky nějaký šlem. Tedka jsem na hranici vaření dojel, a hadice v pohodě a nadobka šla po odfouknuti v pohodě otevřít. Snad to není hlava.

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 20 dub 2019 17:35
od pajam
No pravděpodobně Ti odešla viskospojka vrtule. Když je auto dostatečně teplé zkus zablokovat vrtuli nějakým kartonem, když se vrtule zastaví tak je visko v háji .

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 20 dub 2019 17:42
od MFENCE
Jako ze jede ale nejede? Pri zastaveni bezela naplno/hucela a foukala. Mam ji dat na baterku umele a zkusit dat karton? Vymontoval jsem jeste termostat, ve vode teda otvira. Ale ta guma uz se uvnitr uplne rozpada. Tak dam novej, ale obavam se ze timhle to presne nebylo :)

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 20 dub 2019 17:52
od MFENCE
Takhle to tam je z UK udělané. Kde ze mám hledat tu spojku?

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 20 dub 2019 17:59
od pajam
Promiň, ale myslel jsem že máš klasickou 300. Z motoru poháněná vrtule jde přes viskospojku. Tady samozřejmě spojka není :-).

Zkus to bez termostatu a uvidíš.

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 20 dub 2019 18:07
od MFENCE
Jsem si rikal ze to tam je nejak jinak :) Tohle je konverzni vrtule nejaka z trakturku na 300Tdi :) Zapojene to je dobre,ac teda vice peclivosti by tem dementum z UK neuskodilo. Budu to muset cele pretahat na styl bileho Evropana. No ale kazdopadne vse fouka a ukazuje.

Jde to tedy zkusit i bez termostatu jo? Ja nejsem mechanik,tak se blbe ptam. Jaky to bude mit prubeh bez termostatu? Nez se to ohreje, tak jakou funkci nez oterve to tam plni? Nez prijde novej, tak aby se dalo s autem treba popojet atd.

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 20 dub 2019 18:38
od pajam
Bez termostatu trvá delší dobu než se motor ohřeje, ale v těchto teplotách je to pohodě. Při zavřeném termostatu je funkční jen malý okruh kolem motoru.

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 20 dub 2019 21:06
od hok300
Zkus bez termostatu. Tim nic nezkazis. No podle me by to mohl delat klidne i ten chladic. Tedka zalezi jestli si to tesneni uz neupekl ty. Kouri to nejak? Voda se straci?

Aha uz to vidim, a urcite si ji vyvaril? Jestli jo. Tesneni mas tak ci tak na 99 procent v haji. Spis pocitej stou hlavou. Ale nastesti u 300 to je tak nejak bezne a ta oprava neni zas tak hrozna. Urcite dej plechove tesneni! Plus sbruste blok bude propadlej.

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 20 dub 2019 22:55
od MFENCE
Voda držela v pohodě, uvidíme co tedka. Zítra to naleju, a uvidíme co to bude dělat. Auto kouři normálně jak traktor naftak. Ale bilej dým to není.

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 21 dub 2019 10:03
od MFENCE
Tak jízda bez termostatu nepomáhá. Rucicka stále leze nahoru a vetrak děla co muže. Ale zahřívá se to zcela normálně, žádné tlaky atd. Proste se ta svine jen nezastaví a jde dal.

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 21 dub 2019 10:08
od MFENCE
Vetrak i sám vypne při středové části na budiku. Tak myslím ze to značí ze spína kdy má. Tak buď je slabej, což ale fouká jako fakt dobre a nebo teda hlava a nebo chladič.

Povolil jsem zatku nahore, a pumpa tlaci pekne jak pri volnobehu tak pri plynu. Emulze na rysce ani pod vickem neni. Porad si rikam, ze to ta hlava nebude.

Muzu ji nechat udelat casem, to neni problem. Ale nekde tam je zakopany nejaky pes. Motor se ma chladit hlavne skrze chladic ze? Pak neco mozna naporem atd.

Cestou domu, uz to slo jen lehce za normal. Ale zase to bylo spise z kopce. Doma jsem to nechal klapat, a vetrak uz to udrzel v normalu. Ani pridavani plynu uz to nepustilo do cerveneho. Pokud by to byla hlava, jaky by to melo prubeh?

Cekam stale nejakeho motorare, ze me spasi a zachrani v plastence a oblekcku. :heart :F Ale von kazdej leje u navstev na velikonoce :) :beer :beer :D

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 21 dub 2019 17:56
od pajam
Kam az ti to ted doleze? Ten budik ukazuje podle nalady. Muj neustale trochu vic nad polovinu.

Nevim proc plasite s hlavou. Spis mas zarostly chladic.

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 21 dub 2019 18:43
od MFENCE
No leze to stále nahoru, ale už ne tak razantně. V chladiči je normálně písek. Muže mě někdo říct,jak se tam doprdele dostal písek? Pak kousek nějaké gumy, atd. Projel jsem to s tabletama do myčky, vypustil 4x modrocernou vodu s pískem. Chladič je uvnitř co se dá podívat potazenej oranz srajdou. Prosím pusudte jestli má cenu ho zachraňovat. Koupil bych pak i profi srajdu na procisteni.

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 21 dub 2019 18:44
od MFENCE
S tady pisecek

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 21 dub 2019 19:43
od MadTom
To nemusí být písek, ale uloupané kousky vodního kamene z chladícího okruhu, To že se usadí v chladiči je docela dobře možné - jsou tam nejslabší trubičky. Kromě vyčištění chladiče bych řešil i vyčištění zbytku chladícího systému, aby ti to nezaneslo nový chladič. A stejně tak, různé druhy "fridexu" se nesnáší.
Pro začátek bych to pořádně propláchnul vodou - vhodně rozpojit hadice, připojit na vodovod a nechat protéct. Uvidíš, co vyteče, nejenom z chladiče, ale hlavně z motoru.

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 21 dub 2019 20:42
od Land Jirka
Je to s velkou pravděpodobností zabetonovaným chladičem od vodního kamene.
Udělej to jak píše Tom.
Chladič bych koupil nový a značkový.
Nejlepší je celokovový ty byly na novém autě. Repliky s bokama z plastu nestojí za moc.... :Ale fuuj:

Třístovka s dobrým chladičem a vodní pumpou dokáže jezdit bez vrtule a uchladí se v pohodě. :wink:
Já jsem na svém autě (disco 300tdi) kdysi několik měsíců vrtuli neměl a jezdil jsem s ručičkou v polovině a nasazoval jsem ji až na dovolenou do Alp.
Na zákaznických autech předělaných na elektrovrtule se tyto vrtule zapínaly jen v třicetistupňových vedrech při tažení vozíku.
Ještě by mohla být špatná vodní pumpa (protáčet se vrtulka vodní pumpy na hřídeli), ale to je málo pravděpodobné.

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 21 dub 2019 20:45
od MFENCE
Díky moc za info. Už toho moc neteče, voda solidně už čistá. Občas ještě nějaký pisecek😀 proplachl jsem to a vodní pumpa to prohnala kde se dalo. Asi už bude zbytek cistej? Koupim ještě kyselinu citronovou na ten kamen. Pak hodně proplachovat. Nemám papírky na určení kyselosti. Ale tak 6x proplach by měl bejt ok.

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 21 dub 2019 20:59
od Land Jirka
Proplachováním různou chemií bez rozebrání motoru si koleduješ o to, že se ti to někde nakonec ucpe odlouplým kusem vodního šutru, nebo jinýho bordelu a nebo ti to začne téct přes nějaké těsnení.
Chladič bych koupil novej určitě....
Až bude léto 35°C a zapřáhneš vozejk, tak to stejně s tím propláchlým neuchladíš, když se to hřeje už při jarních teplotách.

Re: Vařím,vaříš,vaříme.

Napsal: 21 dub 2019 21:37
od MFENCE
Tak tohle bylo na špínu a bordel. Kyselinu bych dal na vyndane chladič raději. Přesně jak píšeš, už se mě to rozlezelo.

Potrebuju to tedka na zkusit zprovoznit, chladič koupim novej tak jako tak. Jen za tejden bych potřeboval s autem jet. Jaký by jsi doporučil chladič? Nasel jsem převážně ten co maj na Paddocku. A pak tady na našem CZ krámu nějaký ještě jiný za 4900kc.