Stránka 1 z 2

Rada nováčkovi

Napsal: 28 dub 2008 04:40
od shooter
Pánové jsem tu nový a chci si pořídit LR
Bude přestavovano na Expediční vůz a mám pár otáze
Uvažuji o LR Disco 200 a Nebo RR Clasic
1)Jaký je rozdíl v nápravach u disco a RR
2) Dalo by se napasovat do RR jinej motor než ten nesmysl V8 určitě Diesel

Napsal: 28 dub 2008 05:58
od Wolfee
Discovery I a RR Classic maji stejne napravy, protoze je to temer stejny ram (podvozek). Posledni roky vyroby RRC se kryji s prvnimy roky Discovery I (1990 - 1995) V te dobe se davaly do obou aut stejne motory Benzin V8 3,9 a Diesely 200tdi a 300tdi.

Rozdil mezi temito aute je v kastli a vybave. RRC je vetsinou lepe vybaven a mysli se tim i tezsi.Posledni RRC meli casto vzduchove perovani, ale to se da snadno vymenit se klasicke pruziny. Disco bude mit vetsi kufr.

Urcite se ozovu dalsi a opravi mne bude-li potreba

Napsal: 28 dub 2008 07:51
od karel
1) v podstatě souhlas s Wolfeem
2) Pokud trváš na dýzlu v RRC je vhodnější shánět zrovna tuto motorizaci než předělávat z benzínu, ale samozřejmě předělávka možná je.Momentálně ji dělá Mešky.
PS: V8 motory nejsou nesmysl, ale na expedičku možná trochu drahé na provoz :wink:

Napsal: 28 dub 2008 09:58
od shooter
Jedná se mi o to že jsem v čera byl u jedno nejmenovaneho pánau prahy a měl tam libovího RRC na 33x12,5R15 dost brut zvedlej takovou bych měl představu ale všichni mě straší že tomu rozlámu poloosy difi atd takže nevím
Jinak Meškyho auto znám dost z blízka.
Ta přestavba bude pro přectavu zahrnovat zvrdnutí+navijedlo+snorchl+panceřování (podvozek difi) + zahrada + bych možná dodal šperu vod "Pidermana"
TAk by mě zajímalo jestli to potom někde na expedici neklekne

Napsal: 28 dub 2008 10:31
od karel
No s tím origo podvozkem na RRC a Disco I je to pravda s tou pevností.Spousta kluků tady již pár poloos a difů udělala včetně mě.Pokud máš finanční možnost tak je dobré dát pevnostní poloosy a diferáky např ARB.Diferáky "Piderman" neznám ale pokud ji dáš tak budou origo poloosy nejslabším článkem.A s tím kleknutím je to těžké.Může kleknout cokoliv, včetně Patrola o kterém se tvrdí že vydrží vše :wink:

Napsal: 28 dub 2008 13:44
od Rover
Co se týče hmotnosti tak v papírech k RRC 300Tdi mám 2125kg a v papírech k Disco I 300Tdi 2050kg.

Osobně bych volil 200Tdi, je nejednodušší, tedy nejopravitelnější a nejspolehlivější.

Nejlevnější varianta je Disco 200Tdi, Range 200 nebo 300Tdi budeš shánět hodně špatně, přestavba benzína se dle mého nevyplatí. Kufr je obdobně velký, ale Disco je prostornější, hlavně tím, že je vyšší.

U novějších RRC byly visco rozvodovky Borg Warner, dle mého je jednodušší, spolehlivější a funkčnější mechanická LT230 u Disco.

Kdybych se touto přestavbou zabýval já, šel bych cestou úprav DI do stylu expedičních Camel Trophy, oni to měli moc dobře vychytané, včetně toho, že tam nebyly pneu žádné balóny, tedy max. dvoupalc. podvozek, dobré tlumiče, polybushe, diff. guards, steering guard, tank guard, brzdové hadice, kdyby byly peníze tak i poloosy, dobré gumy, ale žádný napohled efektní rozměr. Vepředu dvojitý kardan, zahrádka... Myslím nejlevnější a nejefektivnější přestavba.

Určitě bych se i zabýval myšlenkou takhle udělat Defendera (resp. 90 nebo 110) z osmdesátých let, kdy byly ještě pořádné odolné nápravy, atd., motor v klidu 2.5D nebo 2.5TD, dokonalost v jednoduchosti a nesmrtelnosti, na expedici nevadí, že to nejede 130 po dálnici, ale důležité je, že to je nesmrtelné. Možná bych volil i krátkého pro prostupnost v terénu, v kombinaci se zahrádkou je poměrně "kapacitní". Kdyby Def tak nám jeden takový stojí na dvoře... :-) Ale to jsem si nechtěl takhle nahrát, myslím, že to jsou fakta.

Držím palce s výběrem a následnou realizací...

Napsal: 29 dub 2008 12:02
od shooter
Piderman je u výrobce z německa u nás je to pod názvem Offroadlocker pokud čteš Offroaudrevue tak tam votom krocan psal článek nebo na offroadfotu je vo tom dost velkej blok.
Pokud dám jiný poloosy. Jáky?? CO diferák přežije??

Napsal: 29 dub 2008 12:10
od karel
Jo tak ty Krocanovi špéry trochu znám.
Pevnostní poloosy nabízí buď Mc Namara cca 15 tisíc nebo KAM diff a ty jsou za 7,5 tisíc jedna náprava a taky Ashcroft
http://www.kamdiffs.com/strengthenedhalfshafts.htm

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/category_9.html
na Mc namaru nemám odkaz ale jde to najít :wink:

Klasický otevřený dif má jen 2 pinion a není moc pevný, dá se stříhnout i na asfaltu takže pevnostní poloosy bych dával až při výměně diferáku, jinak bude právě dif tím nejslabším místem ato je špatně :!:

Napsal: 29 dub 2008 20:34
od shooter
jedná se o to že když se dělá ta špera mění se celý koš diferáku viděl jsem to dělat na hlídce a na ušich jako mám já
Chci to tam napáchat ale pak nevím jestli to celí nerozlámu
co jsou to ty ???Pinion???

Napsal: 29 dub 2008 21:14
od eliott
Má jen 2 satelity... Ty už zase prodáváš Uši? Pokud nebudeš jezdit jako čára, vydrží i seriový stav dost...

Napsal: 29 dub 2008 21:43
od karel
Ano psal jsem o satelitech.
Pro pevnost celého pohonného ústrojí je asi nejdůležitější věc, která tu ještě nepadla a to je velikost a hlavně dezén pneumatik.Čím agresivnější dezén a větší kola ve spojení s více plynem tím větší předpoklad, že něco praskne :idea:

Napsal: 30 dub 2008 03:10
od Wolfee
shooter píše:jedná se o to že když se dělá ta špera mění se celý koš diferáku viděl jsem to dělat na hlídce a na ušich jako mám já
Chci to tam napáchat ale pak nevím jestli to celí nerozlámu
co jsou to ty ???Pinion???
Pinion je pastorek

Napsal: 30 dub 2008 08:49
od shooter
Takže pneumatiky 33x10,5R15 a bud Maxxis BigHorn nebo BFG
Co se týká plynu no když je potřeba tak ho přidám ale uplně bez mozku nejezdím

To: Eliott: opravdu jako čáryk nebo pospy jezdit nehodlám rád bych aby mi z auta něco zbylo a už vůbec nebudu skoušet to co dělá jeden bez mozek s dětkem :lol: :lol:

Napsal: 02 kvě 2008 14:00
od Mešky
Nazul jsem 285/75R16 BFG MT a myslím si, že budou poloosy a diferáky lítat jak papíroví čerti. Uvidíme, stejně časem dojde na Salisbury, jenom mám strach jestli tato "nesmrtelná náprava" je opravdu taková.

Napsal: 02 kvě 2008 14:42
od Drápalík
Já bych chtěl Salisbury už jen proto, jak to hezky zní.


......"Co tam máš za nápravy?"........

................................... "Salisbury !"

:lol: :lol: :lol:

Napsal: 02 kvě 2008 16:22
od Rover
A co Ti brání abys je měl? :wink:

Napsal: 02 kvě 2008 17:03
od Drápalík
Rover píše:A co Ti brání abys je měl? :wink:
Ešli je ta votázka na mně, tak mi brání nedostatek dukátů :oops:

Napsal: 02 kvě 2008 20:58
od karel
Mešky píše:Nazul jsem 285/75R16 BFG MT a myslím si, že budou poloosy a diferáky lítat jak papíroví čerti. Uvidíme, stejně časem dojde na Salisbury, jenom mám strach jestli tato "nesmrtelná náprava" je opravdu taková.
Na kolik taková náprava Salisbury přijde? Respektive není vhodnější vyměnit koš za třeba ARB nebo Detroit Locker a získat nejen pevnost, ale i vyšší průchodnost :wink:

Napsal: 03 kvě 2008 23:05
od Mešky
Utekla mi na ebay.de o pár vteřin a šla asi za necelých 400,- euro. Když dáš diferák, začnou lítat poloosy. Uvidíme, difů mám asi pět na dvorku a to samý poloos, tak to budu vozit sebou. Jezdil jsem na 235/85R16 a v pohodě. Chce to trochu hlavu a nenechat se unést vášní.

Napsal: 04 kvě 2008 01:46
od Jarys