Stránka 1 z 2

Mazani krize

Napsal: 17 črc 2019 10:56
od MFENCE
Kluci, daval jsem hledat, nasel jsem ze po terenu namazat, ze sebou brat na cesty, atd.

Ale jak se maze kriz co nema maznice? Kde me vyvazi kardan? Dokazu to rozebrat pod autem sam? Nebo nemate odkaz na video nekam?

Nerad bych aby vlivem nenamazani uletel kardan. Auto me pri vetsi rychlosti vibruje, tak chci jit po problemech. Ale muze bejt i vybrzdena ploska na gumach atd. Kazdopadne jak tedy se to maze? DIky moc :) :Sorry:

Re: Mazani krize

Napsal: 17 črc 2019 12:35
od mildo123
Kardan si zhod a na stole si ho prestuduj. Maže sa to cez maznicu dekalamitkou. Dvoj Kríž asi nemá maznicu ak si spomínam.

Re: Mazani krize

Napsal: 17 črc 2019 13:08
od peppino
Když nemá mazny tak se nemaže a já jsem kardan ještě nikdy neměl potřebu vyvažovat.

Re: Mazani krize

Napsal: 17 črc 2019 14:12
od MFENCE
NO a ja slysel prave ze jak se to nemaze, tak to pak leta vzduchem :) Ze bezudrzbove neni az tak pravda. Tak se jen seznamuji s timto svetem. Mozna hlope otazky, ale ty jsou zdarma narozdil od zavady :)

Re: Mazani krize

Napsal: 17 črc 2019 14:29
od pojir
Tak ono to neni uplne o tom to furt mazat, ale spis pravidelne kontrolovat plus pokud se objevi osklivy zvuky nebo vibrace, tak nezesilovat radio a nedojizdet to az do smrti, ale zkontrolovat a pokud jsou na krizich nejake vule, tak opravit/sundat/nejezdit.

Ja jsem jinak taky cetl, ze krize co nejdou mazat jsou lip uzavreny a tak vydrzi dyl nez ty co se mazou, tak si vyber ;)

Re: Mazani krize

Napsal: 17 črc 2019 14:34
od VencaZE
Otázky jsou zdarma, to ano. S odpověďmi je to horší :grin: .
Jestli jsi mechanicky trochu zručný tak si jednoduchý kříž vyměníš sám. Kupuj jen kříže OEM.
Servisů kardanů je docela dost, gůgl ví. Mazat při každé udržbě a po delším brodění. Kříže bez maznice bych preventivně vyměnil. Vibrovat může i kardan s kříži napohled v pořádku. Ložisko kříže se nesmí protáčet v oku kardanu. Tedy chvíli může ale pak bude kardan na opravu protože vůle se bude zvětšovat. Někdy se stává že kardan je zarezlý v podélných drážkách- zkontrolovat, rozhýbat.
V.

Re: Mazani krize

Napsal: 17 črc 2019 14:42
od MFENCE
Noo ale docela to jede, ja jsem ohledne odpovedo spokojeny. Zrucny jsem jak je potreba :) Mit zvedak, tak je to zase o kus jinde. Ale jsem celkem velky chlap 115kg a nad 190cm. Procpat nekam ruce problem,vejit se pod auto problem,kdyz zaberu - tak vetsinou neco utrhnu nez povolim :) Ale treba 110tka se me delala krasne. Tam jsem delal sam podvozek a veci na motoru drobnejsi. Spise se musim podivat jak se to dela, a pak uz ANO jsem zrucny.

Re: Mazani krize

Napsal: 17 črc 2019 16:21
od Hanys_a_Kaca
Kardan sundáš ikdyž jen vlezeš pod auto, trochu zatáhneš pupek a vejdeš se.
Dá se k tomu celkem snadno (vpředu i vzadu), že nemusíš sundavat nic jiného. šrouby a matky kardanu jsou 9/16 palce doporucuju dva (!) tyto klíče https://www.peddy.cz/naradi-dilenske-na ... gJ2-PD_BwE žádnej rozumnej nástavec na golu není uplně ideální, ikdyž trochu pomůže šetřit práci, může mít v některých polohách kolizi. Já to dělám tak, že pokud mám rovný povrch (parkoviště) tak nechám auto odbržděné a vlezu si pod něj (to je taková první bezpečnostní okolnost, která diváky překvapí). Pak si sundám většinou dva až tři šrouby / matky na každém konci kardanu, které jsou zespodu přístupné, pak si pod autem s tím autem trochu popojedu (jsem nejen neobyčejně krásný, ale i silný), nejčastěji právě pootočením kardanu, pak si sundám zbylé šrouby/matky a vylézám na jedno ponoření rovnou s kardanem v ruce...

Těch devět šestnáctin se dá nahradit čtrnáctkou a bojovností, bohužel to pak podle toho vypadá, není nic zbytečnějšího, než mít sundanejch 7 matek a bojovat o osmou, protože jí někdo brutálně sežvejkal...

Re: Mazani krize

Napsal: 17 črc 2019 17:13
od MadTom
To pootočení kardanem resp. posutí auta aby se pootočil je docela zásadní pro pohodu práce. Jinak ten prodlouženej a zeslabenej nástavec na golu je super v kombinaci s utahovákem, s golou už to zaková výhra není.

Re: Mazani krize

Napsal: 17 črc 2019 20:39
od peppino
pojir píše: 17 črc 2019 14:29 Tak ono to neni uplne o tom to furt mazat, ale spis pravidelne kontrolovat plus pokud se objevi osklivy zvuky nebo vibrace, tak nezesilovat radio a nedojizdet to az do smrti, ale zkontrolovat a pokud jsou na krizich nejake vule, tak opravit/sundat/nejezdit.

Ja jsem jinak taky cetl, ze krize co nejdou mazat jsou lip uzavreny a tak vydrzi dyl nez ty co se mazou, tak si vyber ;)
To, že by kříže bez maznic byly lepší,to pochybuju. Při mazání křížů jde o to, aby se vytlačil bordel z ložisek a tím pádem se zbytečně nevydiraly. Jinak kupuju kříže na Avii, mají silnější jehly.

Re: Mazani krize

Napsal: 17 črc 2019 21:32
od habakuk
No a na závěr pokud ti vibruje auto začni tím nejjednodušším nech vyvážit kola než zbytečně hrábneš do kardanu.

Re: Mazani krize

Napsal: 17 črc 2019 23:44
od MFENCE
TO ja pujdu nejdrive od kol dale. Ale spsie me taky jde o udrzbu tech krizu. Proste aby to bylo vse v poradku. Jestli se to proste mazat ma a nebo fakt nemusi. A pak tedy hlidat vymenu nebo vule. Tak zatim dikec kluci.

Re: Mazani krize

Napsal: 18 črc 2019 07:21
od pojir
Pokud to ma maznice, tak se to mazat ma. Pokud to maznice nema, tak to ma samozrejme dozivotni napln. Nicmene prevodovku rozmlacenou kardanem roztrhlym za jizdy si neprivodis nemazanim, ale ignoraci projevu odchazejiciho krize. A krize jsou spotrebni zbozi, stejne jednou umrou, at uz jsou to jakekoliv a mazes je nebo ne.

Re: Mazani krize

Napsal: 18 črc 2019 10:05
od MFENCE
JE to jak rikas, VOLUME radia zavadu neresi. A bohuzel i hodne mechaniku me rika- jeeee tak si zesil radio. Nebo JEZDI DOKUD TO NEPRDNE. Nemyslim kardan, ale obecne. Ale clovek prese nechce jezdit dokud neni zavada :) Bohuzel se tak deje i z rady automechaniku. :grin:

Re: Mazani krize

Napsal: 18 črc 2019 10:09
od habakuk
No před smrtí se kříže hlásí ke slovu tak měsíc dopředu tak pokud člověk není ignorat tak se to dá v klidu pořešit. No a pokud chceš mít jistotu každé dva roky vyměnit všechny kříže.

Re: Mazani krize

Napsal: 18 črc 2019 16:15
od victom
Re: Mazání křížů na kardanu?

viewtopic.php?f=14&t=19956

Re: Mazani krize

Napsal: 18 črc 2019 16:31
od MFENCE
TO jsem cetl, me slo bezudrzbove. Ktere zas tak bezudrzbove taky nejsou. Ale uz mam veskere poznatky.

Re: Mazani krize

Napsal: 18 črc 2019 20:27
od fugín
Tak na mazání kardanů sem úchyl. Mažu co čtvrt roku a pokud mi mezi to vleze nějaký delší výlet tak preventivně i před odjezdem. Tahle úchylka graduje, poslední dva roky sem opustil ruční dekalamitku a rvu to tam bateriovou Milwaukee M18 GG-201 C co máme v práci, neexistuje maznice kterou by to neprotlačilo :mrgreen:. Ovšem je třeba říci,že i přes takovou přehnanou péči se mě stalo že kříž odešel. Dva měsíce sem řešil hnusnou vibraci od 80 do 100 km/hod převažováním kol a až po výměně křížků nastal kýžený klid. Shrnuto podtrženo pokud člověk jezdí vydrží to prd :rofl.

Re: Mazani krize

Napsal: 18 črc 2019 21:41
od MFENCE
Noooo tak uvidime co tam bude. Necham prevazit kola, a pak se pujde dal.

Re: Mazani krize

Napsal: 19 črc 2019 09:48
od milan.ke
tiez som mazal 2x rocne plus pred kazdym vacsim vyletom. problem je, ze vazelina ide cestou najmensieho odporu, takze s kardanom na aute to nikdy nepremazes dokladne, budes ju tlacit cez lozisko von a kludne sa moze stat, ze premazes len jedno lozisko zo styroch. ak to chces poctivo, tak odmontovat a rozobrat.