Stránka 1 z 2

L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 16 zář 2019 09:21
od RRSportL320
Zdravím,

mám RR Sport L320 s motorom tdv8 3.6 diesel. Motor fungoval výborne, všetko v poriadku, potom bolo auto odstavené približne 2 týždne a odvtedy počas jazdy vypíše auto na displeji chybu "Engine system fault" a motor je úplne bez výkonu, problém ísť 50-60km/h. Auto bolo na diagnostike v originál range rover servise, kde boli chyby prietoku vzduchu (obe vetvy) na čo odporúčali vymeniť obe váhy vzduchu. Kúpili sa nové váhy vzduchu, vymazala sa chyba, auto išlo pár minút v poriadku a znova vypísalo chybu a auto bez výkonu. Kým auto ide v poriadku, má pekný plynulý záťah a do otáčok ide krásne bez problémov. Vymenený bol aj palivový filter za nový. Na diagnostike (čínska deplhi) boli chyby:

P244A - Částicový filter vznětového motoru, příliž malý rozdíl tlaku (řada 1)
- přerušovaný

P0100 - Obvod měření hmotnosti nebo objemu proudu vzduchu
- trvale

P0113 - Obvod snímače teploty nasávaného vzduchu 1 - vysoký vstup
- neznámo

Po vymazaní všetkých chýb išlo auto ok približne 15-20 minút, po dialnici všetko ok a akonáhle sa zišlo do mesta, spomalilo a rozbiehalo tak vyhodilo chybu a znova bez výkonu.
Táto chyba zostala po napojení na diag:

P244A - Částicový filter vznětového motoru, příliž malý rozdíl tlaku (řada 1)
- přerušovaný

Nemáte niekto podobnú skúsenosť či náhodou riešenie problému?
V originálnom servise range rover nulová ochota, len meniť diely...

Ďakujem

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 18 zář 2019 19:14
od Daniel tv
Mal som podobny problem,pomohla my ocista nasavacieho ustrojenxtva a vah vzduchu cisticom.Nemas niekde netesnost,sice ukazovalo by to ine chyby ale aj tak by som popozeral hadice ku a od turba.

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 19 zář 2019 12:23
od Hubert
Chce to kouknou v diagnostice na hodnoty snímače diferenčního tlaku DPF.
Ale píše to přerušované to jako by měl výpadky. Čidlo je dole pod autem takže je v celkem exponované poloze . Občas tyto čidla odchází, ale klidně to můžou bej jenom špatné (prokousané) přívodní hadice nebo zoxidovaný konektor v nejhroší variantě zesypané DPF.
Pokud budete měnit je nutné diagnostikou čidlo resetovat.

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 26 zář 2019 06:25
od mipr
Smutny pribeh. Je tam vykuchany dpf filter a “prepisana” riadiaca jednotka motora...

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 26 zář 2019 07:01
od Kokesek
Umim udelat software poradne aby vse fungovalo nebo umim nahrat original.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 26 zář 2019 07:22
od mipr
Ok, poslu ti zakaznika...

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 26 zář 2019 07:23
od Kokesek
Diky


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 26 zář 2019 08:31
od Hubert
Taky umim udelat soft aby auto fungovalo.

Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk


Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 26 zář 2019 08:43
od mipr
Chlapi necham to na zakaznikovi aby si vybral, tel. cisla mu na vas dam...

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 22 říj 2021 19:44
od Miklosxxx
Chlapi ako citam nic take som tu nenasiel okolo DPF filtra.
Viete nam z tymto poradit ,Bratrancovi na RR sport 3,6 tdv8 2007 vyhodilo hlasku full DPF.
Ja som ostal prekvapeny lebo auto sme kupovali v domneni ze auto nema DPF a to som bol toho nazoru az pokym som nelahol pod auto a fakt DPF je tam. :Sorry:
Mal som dojem ze DPF ka sa montovali iba od roku 2009 a viac u tejto motorizacie.
Pri dlhsej jazde hlaska zmyzne ako keby ho vypalilo no pri kratsich trasach cca 30 km denne hlasku vyhodi znova.Preto sa obraciam o pomoc co z tym sa da urobyt.
Uvazujeme but o otvoreni DPF a vymenenie vlozky za novu a zvarit,alebo ho vykuchat a jazdit bez len netusim ako si z tym poradi elektronika.Dik za kazdu radu. :yes

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 22 říj 2021 19:48
od MadTom
A co zkusit někoho, kdo umí DPF pořádně vypláchnout/vyčistit? DPF bez vnitřku bude akorát problém s tím, jak se zpřísňují kontroly aut.

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 22 říj 2021 19:55
od Miklosxxx
Je to velky pruser cez emisne normy?
Mam na mysli ze ked ho kuchneme zachiti zle hodnoty na EK?

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 22 říj 2021 20:13
od Kokesek
Miklosxxx píše:Je to velky pruser cez emisne normy?
Mam na mysli ze ked ho kuchneme zachiti zle hodnoty na EK?
Na stk se tato metodika merenim zatim neaplikuje. Jedna se pouze o kontrolu sazi ve vyfuku. Vozidlo vybavene dpf filtrem musi mit absolutne cisty vnitrni vyfukovy vyvod. Absolutne cisty. Na prstu nebo sonde nenajdes cerne saze. Vyradit to umime. To je jasny.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 22 říj 2021 20:45
od MadTom
Přesně tak. Celkem se dá očekávat, že prstit výfuky budou. :hmm:

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 22 říj 2021 21:12
od Miklosxxx
:doh No a teraz ako zisti na EK ze vozidlo je vybavene DPF,alebo nie.Samozrejme ked ho vyradim.
V TP je zapisane iba KAT z tohto som jelen.
Iba ak cez win

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 22 říj 2021 22:14
od mipr
inteligentny stk technik pred kontrolou par krat vytoci motor a sleduje ci dymi, ak ma byt auto vybavene dpf a dymi , tak ta posle rovno do pecka... vozidlo je nesposobile prevadzky...

Sent from my mobile phone


Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 22 říj 2021 22:56
od Miklosxxx
mipr píše: 22 říj 2021 22:14 inteligentny stk technik pred kontrolou par krat vytoci motor a sleduje ci dymi, ak ma byt auto vybavene dpf a dymi , tak ta posle rovno do pecka... vozidlo je nesposobile prevadzky...

Sent from my mobile phone
Rozumiem len ako STK technik zisti ci je vozidlo vybavene DPF ked nemame auto vybavene kontrolkou DPF svieti nam iba Info DPF ful,a ani zapisane v TP. Ked odpilim potrubie a vyradim cely kus iba AKC rúrou tak si myslim ze nedokaze to zistit.Iba ak by bol prepojeny z databazou LandRover ako vyslo z vyrobnej linky, ci z DPF ,alebo bez.

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 22 říj 2021 23:00
od mipr
euro5 a vyssie = dpf povinne

a/alebo

emisne normy podla databazy (asi podla vin)

Sent from my mobile phone


Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 23 říj 2021 08:01
od Lukasino
Nevím jak RRS, ale L322 3.6 s DPF i bez má v TP stejnou normu, takže podle TP se to nepozná,. Ale když někdo bude znát, tak ví, že se to lámalo 2008, takže 2009 ho musí mít. Proto kupuju modely 2006/2007 tam je opačná jistota :mrgreen:

SW jde upravit na bez, ale podle mě je to ptákovina stejná jako měnit měchy za pružiny, když už tam je, tak ho prostě vyndat a nechat vyčistit, dát nová čidla, hadičky a musí fungovat.

Re: L320 TDV8 - chyba motora

Napsal: 23 říj 2021 08:17
od Miklosxxx
Lukasino píše: 23 říj 2021 08:01 Proto kupuju modely 2006/2007 tam je opačná jistota :mrgreen:
Ved sme preto kupovali Taliana rocnik 2007 ze z istotou DPF nema.Preto sme nevenovali tomu pozornost,a sli sme po podvozku vzduchu a motore.
Preto ma to zaskocilo ked mi vola ze DPF full z prvoti son si myslel ze si zo mna robi srandu :rofl

Nad vycistenim sme uvazovali tak isto,len ci to neni strata penazi ked auto jazdi iba obcas aj to kratke trasy.
Aby to neurobilo za par kilometrov zas.
Uz som uvazoval ze predat a kupit SC,len je velmi zachovale tak nam ho je luto dat z rodiny prec.