Stránka 1 z 2

Mazání discovery 2

Napsal: 24 lis 2019 15:46
od Orrlando
Zdravím jsem čerstvým majitelem d2 td5 s autem jsem nad míru spokojen ale teď se mi objevila podle mého názoru závada s mazáním po výměně oleje a filtrů mi svítí mazání cca 2- 3 vteřiny po startu jakmile to chcípnu a nastartuju znova zhasíná kontrolka už při startu stačí auto nechat 10min než steče olej a opět svítí vyměnil jsem čidlo ale to nepomohlo chci se proto zeptat jestli je v motoru nějaký zpětný ventil který by měl udržet olej v mazacích kanálech, některá auta to mají v domečku na olejový filtr nebo mám jít rovnou po čerpadle olej sem dával shell 5w30 filtry Mann motor má najeto 240K. Budu rad za každou radu děkuji

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 24 lis 2019 16:34
od Hanys_a_Kaca
tak u td5 pokud chceš řešit mazání, tak není od věci zkontrolovat přímo čerpadlo, jeho osičku a zajištění, je tu o tom dost napsáno, v zásadě když shodíš vanu, je to vše na očích... ale jinak k té kontrolce: byl bych rád, že nakonec zhasne :-)

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 24 lis 2019 17:12
od Orrlando
O tom čerpadle jsem něco četl ale není mi jasné jak by se kolečko mohlo protáčet a jakou souvislost to má s výměnou oleje před výměnou to zhasínalo při startování

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 24 lis 2019 17:30
od MadTom
Dostala se mi pod ruku jedna TD5ka s "repasovaným" motorem. Kontrolka mazání měla snahu se tak různě rozsvěcet, tak jsem majitele poslal zpět do servisu, kde ten motor dělali. Repase byla kvalitní - kovová šponka se dostala pod ventil regulující (omezující) tlak oleje v motoru, takže to sice tlak regulovalo ale na moc nízkej tlak. Než to rozebrali, tak tlak změřili, jestli to není jenom čidlem, a bylo ho tam prostě málo. Pokud je tam dost oleje, tak tím bych začal, místo čidla našroubovat manometr.
Ale jako úplně první bych zkontroloval drát k tomu čidlu, umí se uklepat.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 24 lis 2019 18:07
od Orrlando
Drát je dobrej čidlo vyměné před výměnou oleje to zhasínalo tak jak má při startu, po startu už olejnička nesvítila

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 24 lis 2019 18:15
od peppino
Se šponou ve ventilu jsem se setkal taky. Je to kulička s pérkem. Byla tam špona, která se tam dostala bůhví odkud a kontrolka neshasla vůbec. Vanu jsme sundávali dvakrát, než jsme na to přišli. Po vyčištění to funguje doteť. Je to asi tři roky.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 24 lis 2019 18:56
od Orrlando
A kde ho najdu ten regulátor ? Ve vaně ? A jaky tlak by mělo čerpadlo dávat ?

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 24 lis 2019 19:29
od Dex
Nenalili jste tam řidší olej než vtam byl?

Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk


Re: Mazání discovery 2

Napsal: 24 lis 2019 19:36
od Orrlando
Dal jsem tam co tam patří 5w30 pro pd a predtim tam bylo taky 5w30 v kufru v boční kapse byl zbytek oleje co se tam předchozímu majiteli zbyl z výměný mě přijde jakoby propouštěl nějaký zpětný ventil který po chciputi motoru nechá vytect olej z kanálů

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 24 lis 2019 19:39
od mato_srubka
No veru aj mne príde 5w-30 málo viskózny na staručký TD5.

Ja osobne dávam do môjho benzínu 5w-40 kvôli zime, ináč by nebolo na škodu na tak starý motor aj niečo viskóznejšie.

Ak ste nerobili nič iné, tak na overenie tejto teórie stačí skúsiť dať nový olej s vyššou viskozitou. Ja by som šiel na skúšku do 10w-40.
Stojí to doslova pár euro / korún.

EDIT:
Ešte ma napadlo, že pred predajom často ľudia dávajú "zázračné" prípravky na zníženie hlučnosti motora. V podstate sú to "vodičky" čo zvyšujú viskozitou oleja..

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 24 lis 2019 19:54
od peppino
Orrlando píše: 24 lis 2019 18:56 A kde ho najdu ten regulátor ? Ve vaně ? A jaky tlak by mělo čerpadlo dávat ?
Musíš sundat vanu.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 25 lis 2019 08:34
od MFENCE
Ano, také se přikláním k 5w40. Já teďka dal 5w30 na proplach od Italského majitele. Ten tak po 3tis vypustim a půjde 5w40. Řešil jsem to tak i u Jeepa,na zahraničních fórech do starých motorů 30tku už nikdo nedává.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 25 lis 2019 10:03
od jerguš
Řídký olej. Podle popisu to není závada, ale spíš vlastnost. Na druhou stranu, jestli ti to udělá jen po startu a pak to celou dobu maže i ohřáté na volnoběh, tak to asi není potřeba nějak akutně řešit. 5w-30 bych taky nedával.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 25 lis 2019 10:25
od hrochado
Mně kontrolka mazaní taky nezhasne hned při startu v okamžiku, kdy to chytne, ale cca vteřinku po něm, to je ale normální ne?
Někdy za tu vteřinu stihne i probliknout :D
Olej dávám normálně, jaký má být, takže taky 5W30 MillersOil :/

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 25 lis 2019 13:08
od habakuk
Tak je super, že řešíte hustotu, ale v manuálu je celé spektrum hustot oleje podle podnebí ve kterém se auto provozujete a všichni máte pravdu od 5W30 po 10W60 :D

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 25 lis 2019 14:08
od hrochado
Tak my jsme tady většinou všichni z podobného podnebí :D

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 25 lis 2019 14:34
od habakuk
No a proto můžeš dát všechny jmenované oleje 5W je od -30°C no a 10W je -10°C oboje se snese. Bbráceně 30 je do 35°C no a zbytek už je nad 50°C.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 25 lis 2019 15:31
od hrochado
No a co pak s 10W, když je míň než -10 resp. s 5W30, když je víc jak 35? Co se pak děje?

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 25 lis 2019 15:36
od habakuk
Nic moc se neděje jen to má zhoršené mazací vlastnosti.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 25 lis 2019 15:45
od MFENCE
Ano presne tak, a jelikoz už je tady vedro jak dole. Tak 5w40 je ok.