Stránka 2 z 2

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 25 lis 2019 16:17
od pojir
Myslim si spravne, ze prekroceni te spodni teploty behem mrazivych zimnich ran neni potreba uplne moc resit, pokud to za studena nevytacim a nic tezkyho netaham?

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 25 lis 2019 17:25
od habakuk
Jo myslíš si to zcela správně.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 27 lis 2019 08:10
od hrochado
A kdy má ta kontrolka teda zhasínat? :D
Kdy má smysl přecházet na viskoznější olej, Jura mně tam dává normálně 5W30, mezi výměnama nic nedolívám, ale měním vždy 2x za rok na jaře a na podzim, což je cca po 8-10tis., auto má podle budíků najeto 245tis., ale bůhví ...
Po výměně když je na horní rysce, tak před výměnou po těch 8-10tis, je vždycky tak v půlce rysky ... takže něco to sežere mezi výměnama, ale nic tam nedolívám, měnit to ale po 15-20 tis, tak bych asi dolít musel ...

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 27 lis 2019 08:25
od habakuk
No D2 manuál 230t km mám ji už dlouho nedolévám olej. Co tam Jura nalije to tam je tedy asi 5W30 nebere nic ani to moc neřeším. Nová D2 automat zatím první výměna 252t km u obou kontrolka mazání zhasne hned a po celou již neproblikne. Olej dělám jednou za rok a většinou neudělám těch 15t km.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 27 lis 2019 08:43
od hrochado
Tak to je asi podobné, mně kontrolka taky nikdy neproblikla za jízdy nebo tak, to bych řešil ... zhasne hned poté, co motor chytne, takže tak půlvteřina až vteřina.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 27 lis 2019 09:32
od Hanys_a_Kaca
Jak jsem psal, byl bych rád, že vůbec zhasne, jestli tam lejete 5w30 nebo 5w40 je asi uplně jedno, hlavně ať tam něco je, a ať se neprotáčí čerpadlo, většina z nás to auto zabike něčím uplně jiným než rozdílem 5w30 nebo 5w40... To už bych se věnoval víc té specifikaci pro PD, otěr vaček, a to si zas myslím, že možná 505 aut neřeší, ikdyž maj perfektně vyřešeno 5w30 nebo 5w40. Tak ať vám to maže.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 27 lis 2019 11:43
od MFENCE
Já to řeším od doby Jeepa. Tam prokazatelně po nějakém nájezdu bylo dobre už dávat hustší. Řešilo se to v obrovské míře v US. Dokonce Mobil Oil má v US edici pro starší velké motory. Protože výrobce prostě nechce aby jsi najel xxx km.

Třeba speciálně 4.7 HO na tohle pak trpěl. Na tuhle Vodičku proste po nějakých km motor zakukával.

Věřím tomu i u jiných motoru. Tady je zase jina teplotní tabulka, a pokud tam je 5w40 tak já osobně na další výměnu ji tam nemám problém dat. A tenhle názor tu na foru je i u zkušených mechaniku. Je jasné že je důležité aby tam něco bylo😂 Ale třeba já di hlidam jak normu, tak zkušenosti z ciziny kde ty auta leeeeta jezdí.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 30 lis 2022 10:46
od kaligula
MadTom píše: 24 lis 2019 17:30 Dostala se mi pod ruku jedna TD5ka s "repasovaným" motorem. Kontrolka mazání měla snahu se tak různě rozsvěcet, tak jsem majitele poslal zpět do servisu, kde ten motor dělali. Repase byla kvalitní - kovová šponka se dostala pod ventil regulující (omezující) tlak oleje v motoru, takže to sice tlak regulovalo ale na moc nízkej tlak. Než to rozebrali, tak tlak změřili, jestli to není jenom čidlem, a bylo ho tam prostě málo. Pokud je tam dost oleje, tak tím bych začal, místo čidla našroubovat manometr.
Ale jako úplně první bych zkontroloval drát k tomu čidlu, umí se uklepat.
ktery ventil mas namysli ? primo na olejove pumpe ?

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 01 pro 2022 09:43
od MadTom
Ano, ten v olejové pumpě. Stačilo vyčistit a motor běhá mnoho dalších let. Pokud se rozsvěcí kontrolka, tak i s dobře fungujícím spínačem je tlaku oleje málo - tlak oleje by měl být v rozsahu 1,5 až 3 Bary, podle teploty motoru a otáček, ventil v čerpadle by měl otevřít při 4 Barech a kontrola by se měla rozsvítit při tlaku 0,2 až 0,6 Baru, což už je podstatně méně, než je provozní tlak oleje.
Na okraj - protože tu jedno auto dojelo z Albánie na tlačném laně za Toyotou, tak budu řešit jak budík pro tlak oleje, tak druhej pro tlak nafty - v principu jsou stejné, jenom je tam namontovat. Takže mě zajímá, co si nakonec vybereš. Ono když odejde čerpadlo v nádrži (tady to bylo stářím, kdy mělo totálně vydřený kolektor), tak to není na autě jak poznat, žádní čidlo tam na tlak nafty není.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 04 pro 2022 07:57
od kaligula
Tak zatim to mam tak ze jeden den kontrolka svitila naplno, druhy den po vycisteni kontaktu na cidle nesvitila vubec, treti den jemne poblikavala, chvilemi tak slabym jasem ze ji slo sotva poznat, objednal jsem cidlo, samozrejme ze jsem netrefil zavit, takze pro ostatni. Na TD5 15p motoru je zavit M10x1, cidlo jsem tedy vymyl, a otestoval na stole, staci do dirky v cidlo pichnout injekci strikacku a jemne stlacit pist a spina i rozpina dobre, do otvpru mo cidle jsem namontoval mechanicky tlakomer s budikem, na studeny olej. Je tlak kolem 4 bary, po zahrati motoru klesne na 3 bary a drzi, opakovane jsem meril nekolikrat behem dne, predjizdou i po jizde
Tak predpokladam ze kdyby byl povoleny sroub a rozeta na cerpadle sjela z klinku ze by se asi sama uz na klinek nenavlikla aby zase zaclo mazat spravne, pokud je tam klinek, nebo je tam tisicihran nebo kuzel ?
Jeste se tady probiral uklepany dratek k cidlu to by byla porucha presne opacna, odpojeni dratku vede ke zhasnuti kontrolky, takze pri uklepanem dratku kontrolka nesviti ani s vypnutym motorem

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 04 pro 2022 08:40
od DanoDEF
Moja Td5 ma na 5w30 najazdenych 737tkm takze zla ta 5w30 nebude.

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 04 pro 2022 21:24
od Jenda91td4
Mě se kontrolka rožla vypnul jsem motor , na lane do servisu vana dolů vše vypadalo ok než jsem odšrouboval šroubek, protočene kolečko čerpadla dal jsem novi kolečko i šroubek z lepidlem dotahl na 25Nm pro sichr jsem ho heftnul co2
20220424_105350.jpg

Re: Mazání discovery 2

Napsal: 04 pro 2022 21:28
od kaligula
Takze zadny klinek ani tisicihran ?