Stránka 1 z 1

Světle modrý kouř po startu TD5

Napsal: 23 pro 2019 11:41
od jerguš
Zdravím vespolek. Mám dotaz - poslední dobou po nastartování (většinou studeného motoru) v chladnějším počasí mi motor chytne tak na 3-4 válce, po pár otáčkách jde normálně na 5. Po chvilce začne auto kouřit jak studená LIAZka při přidání plynu. Když se rozjedu, tak ještě cca 100 - 200 metrů kouří a pak přestane a celý den už nezakouří. Pak to dva dni stojí a zase tak. A to nejsou mrazy. Na podzim jsem měnil řemenici na klice a pár dní potom jsem si toho všiml, ale to asi nesouvisí... Olej neubývá, chladící kapalina je krásně čistá, ale ta mi tedy někdy ubude (a jindy zase ne). Ten kouř je pocitově jakoby z nedostatečně spálené nafty (nebo oleje ?) jakoby trošku s párou, přitom motor tou dobou už dávno běží pravidelně a klidně. Jo a auto jede úplně normálně, spotřeba normální a žádné kontrolky nesvítí. EGR má odpojené ovládání. Nevíte, čím by to mohlo být? Díky za názory.

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

Napsal: 23 pro 2019 21:24
od hrochado
Tipnul bych to na mrtve zhavicky.

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

Napsal: 24 pro 2019 09:21
od jerguš
To mě taky napadlo... Mám je tam 2 roky a 30000 km. To teda moc nevydržely (BERU). Zajímavé, kolik nafty do toho motoru nateče za tu chvilku, než chytne na 5. A chápu to dobře, že TD5 si dožhavuje ještě nějakou dobu po nastartování?

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

Napsal: 24 pro 2019 10:04
od peppino
Jezdil jsem pár let bez žhavicek a motor nekouřil. Asi bych začal kabelovým svazkem, ale každopádně diagnostiku.

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

Napsal: 24 pro 2019 10:10
od MadTom
Přesně tak, před lety jsem měl po ránu problém s nastartováním naftového Focuse, bylo asi -20 a trvalo to dlouho, než chytnul. Dojel jsem do práce a klešťový ampérmetr ukázal celých 0 A proudu, takže všechny žhaviče byly KO. Když už jsem byl v té kontrole, tak jsem zkusil i TD5ku, takyk krásná nula, ale startovalo to v pohodě, respektive v -20 to trvalo o chvilku déle. Na rozdíl od poloviny sousedů okolo, kterým jsem startoval benzínová auta, co si pomalu neškrtla.
Takže diagnostiku a případně kontrolu čerpadla v nádrži - jestli dává dost a jesli náhodou není ucpané. Přímo v nádrži to má sací koš s hrubými sítky a ty se dovedou velmi dobře ucpat, a když je zima, tak ten hnus ještě víc zhoustne a nepustí.

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

Napsal: 24 pro 2019 10:23
od Mira 101
A co třeba jen zbytky oleje co se přes noc procedí do valcu a ráno trvá 4 min. než se spálí,jako to bývá u starých dieselu.......

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

Napsal: 24 pro 2019 10:24
od DanoDEF
jerguš píše: 24 pro 2019 09:21A chápu to dobře, že TD5 si dožhavuje ještě nějakou dobu po nastartování?
... Ano trvale zhavi ak je teplota motora mensia ako 20 st a otacky su nizsie ako 2000.

Světle modrý kouř po startu TD5

Napsal: 24 pro 2019 10:32
od Kokesek
Mira 101 píše:A co třeba jen zbytky oleje co se přes noc procedí do valcu a ráno trvá 4 min. než se spálí,jako to bývá u starých dieselu.......
Priklanim se k teto variante plus treba neco z turba. To je treba pocuchat. A taky treba kouknout do sani a do hadic vzduchu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

Napsal: 24 pro 2019 10:34
od MadTom
K tomu jedna drobnost - po 80 000km je předepsané demontovat intercooler a umýt jej uvnitř. Usazují se v něm zbytky oleje. Je to součástí výrobce předepsané údržby.

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

Napsal: 24 pro 2019 10:43
od jerguš
Startuje to dobře, ty první válce chytí tak do 1 sekundy, pak se zakucká a po chvilce jde na všech 5. Kdyby byl malý tlak paliva tak by přece motor dlouho točil? Ten olej z turba nebo někde kolem ventilů mě taky napadl a nebo nedejbože prasklá hlava. Vzduchem to není, má ho dost. Respektive jede a tahá normálně a za jízdy nekouří. Dělá to jen za studena, jako kdyby se nedokázal ze začátku odregulovat. Schválně zkusím ty žhavičky a ještě mrknu do sání.

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

Napsal: 24 pro 2019 11:59
od DanoDEF
MadTom píše: 24 pro 2019 10:34 K tomu jedna drobnost - po 80 000km je předepsané demontovat intercooler a umýt jej uvnitř. Usazují se v něm zbytky oleje. Je to součástí výrobce předepsané údržby.
... Tak to vyrazne zaostavam. :mrgreen: Robil som to raz a cooler bol cisty.

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

Napsal: 24 pro 2019 12:13
od MadTom
Tak nějak, čurbes v něm byl, ale nebylo to nijak hrozné.

Re: Světle modrý kouř po startu TD5

Napsal: 24 úno 2021 08:29
od jerguš
Po delším čase zřejmě vyřešeno - přestalo to kouřit po pročištění váhy vzduchu... I když je mi to divný, myslel jsem, že za studena motor nějakou regulaci vstřiků na základě množství nasávaného vzduchu moc neřeší...