Stránka 1 z 1
Panhartská tyč nastavení
Napsal: 30 led 2020 00:54
od mr-tomas
Za boha nemůžu nikde najít jak se nastavuje nastavitelná panhartská tyč? A šteluje se s prázdným autem, nebo pří nějakém zatížení?
Re: Panhartská tyč nastavení
Napsal: 30 led 2020 10:07
od VencaZE
Zatížit obvyklou zátěží a nastavit tak abys neměl nápravu mimo auto. Nic na tom není. Prostě aby to neuráželo oko

.
V.
Re: Panhartská tyč nastavení
Napsal: 30 led 2020 10:16
od mr-tomas
Obvyklá zátěž je nazbrojené auto bez lidí?
Re: Panhartská tyč nastavení
Napsal: 30 led 2020 10:31
od Hanys_a_Kaca
Asi klidně s řidičem, ale reálně ti na panhardce rozdíl spolujezdce už podle mne nic neudělá a ani náklad vzadu ti do toho už moc nenakecá. Jestli je panhardka v rozumné poloze tak to udělá milimetr do strany snad ani ne...?
Si pamatuju, jak jsme dojížděli z asie na dvakrát zlomený pružině s hnutým řízením a utrhanejma silentbloka na nápravě na už jednou bouraném chassis, to jsem si říkal, že bych z "geometri přední nápravy" rád zachoval to, aby byla "vepředu".
Je to defendr. Z principu panhardky to bude dycky trochu špatně, pokud zrovna nebudeš na rovném asfaltu s kolama přímo vpřed.
Re: Panhartská tyč nastavení
Napsal: 30 led 2020 10:38
od mr-tomas
Ok, já doteď myslel, že je u panhartky dobré seřízení důležité, zvlášť když to má mít vliv na případné vibrace volantu. Tak si to teda jenom překontroluju nataženým provázkem jestli jedu jen dvě stopy. Diky oběma za pomoc.

Re: Panhartská tyč nastavení
Napsal: 30 led 2020 10:51
od MadTom
Na slušné geometrii ti i toto seřídí a změří. Jinak se mi docela osvědčilo okometrické pozorování z auta jedoucího za tebou. Někde na rovince je to docela dobře vidět. Vzhledem ke konstrukčním přesnostem Defendera je to ale nejspíš skoro jedno.
Re: Panhartská tyč nastavení
Napsal: 30 led 2020 10:51
od Hanys_a_Kaca
Na chování auta je podle mne důležitější aby v nějaké pomyslné rovnovážné poloze byla ta panhardka vodorovně, než to jestli bude o nějaký milimetr delší. S milimetrama bych zas pro změnu uplně neplejtval na spojovačce řízení, to přímo ovlivní sbíhavost a když odhlédnu od toho, že se dá jet s ledasčims, tak tu spojovačku, kdybych si auto mazlil, tu bych si zkusil naladit opravdu správně podle nějaké (třeba i lehce improvizované) geometrie, tam je každý milimetr důležitý.