Stránka 1 z 3

Tahání automatu na laně (Disco 4)

Napsal: 06 dub 2020 15:05
od bassman
Chlapi, rád bych se zeptal na tahání automatu na laně. Potřebuju Disco 4 v nouzáku přepravit cca 40 km po silnici.
Jak to auto nejlíp odtáhnout, abych něco nepoškodil? Nastartovat, zařadit N a se zapnutým motorem se nechat odtáhnout? Nebo se to dělá nějak jinak? Díky moc za rady.

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 15:19
od omar
Odpojit kardany.

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 15:24
od kappibara
Pokud to nastartujes, tak by to nemel byt takovy problem, prevodovka se bude chladit. Ale odpojeni kardanu je nejjistejsi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 15:25
od bassman
omar píše: 06 dub 2020 15:19Odpojit kardany.
To pro mě bude problém, jelikož na to nemám výbavu a neumim to. Zařazení N by mělo všechny převodovky odpojit a tahání by neměl být problém - tak si to vykládám já, ale radši se ptám zkušenějších :wink:

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 16:01
od VencaZE
Nejde o chlazení ale o mazání. Zařazení N na automatu není na dlouhý tahání.
Zařaď si neutrál na přídavný převodovce, tím automat odstavíš úplně. 40km to snad vydrží vzhledem k tomu že LT230ky často jezdí skoro bez oleje a žijou.
V.

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 16:03
od kaligula
Prevodovka se toci cela i na neutral, s bezicim motorem 40km zvladnes asi, ja tahnul auto 8km s vypnutym motorem a prezilo, kardany jsou ideal, neni to slozite, kukni na youtube

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 16:05
od jbizik
VencaZE píše: 06 dub 2020 16:01 Nejde o chlazení ale o mazání. Zařazení N na automatu není na dlouhý tahání.
Zařaď si neutrál na přídavný převodovce, tím automat odstavíš úplně. 40km to snad vydrží vzhledem k tomu že LT230ky často jezdí skoro bez oleje a žijou.
V.
Ide o Disco 4

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 16:13
od bassman
VencaZE píše: 06 dub 2020 16:01 Nejde o chlazení ale o mazání. Zařazení N na automatu není na dlouhý tahání.
Zařaď si neutrál na přídavný převodovce, tím automat odstavíš úplně. 40km to snad vydrží vzhledem k tomu že LT230ky často jezdí skoro bez oleje a žijou.
V.
Jedná se o Disco 4 (L319). Netuším, jestli mám nějakou možnost zařadit neutrál na přídavný převodovce... Uvnitř auta žádná taková volba není.

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 16:15
od filip91
Jestli tu nebude odtahovka nejlevnější varianta.. :mrk

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 16:23
od bassman
filip91 píše: 06 dub 2020 16:15 Jestli tu nebude odtahovka nejlevnější varianta.. :mrk
No, bohužel mě čeká cesta 63 km - jakákoliv odtahovka než vlastní osa asi levněji nevyjde :doh Ale kdyby někdo jako platbu bral několik lahví špičkového alkoholu, tak to bychom se dohodli ;-)

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 16:36
od pojir
A co ze tomu je, kdyz tomu jede motor ale stejne to potrebuje odtah? Zlamane poloosy si u D4 uplne predstavit nedokazu.

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 16:40
od low
Levnejsi to bude. Nezkurvis prevelodovku..
Pojir: jak malina, lepe receno predni homokinetak

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 16:45
od bassman
pojir píše: 06 dub 2020 16:36 A co ze tomu je, kdyz tomu jede motor ale stejne to potrebuje odtah? Zlamane poloosy si u D4 uplne predstavit nedokazu.
Je to v nouzáku kvůli špatnému EGR:

"Řeším problém na Disco 4 (2.7 TDV6): Před měsícem jsem měnil oba EGR. Najezdil jsem s nima bez jakýchkoliv problémů asi 800 km a včera hned po nastartování mi auto spadlo do nouzáku. Diagnostika mi vyhodila chybu P0489 "Exhaust gas recirculation (EGR) system - circuit low". Vypnul, zapnul a totéž. Ještě k tomu se mi rozsvítila kontrolka motoru. Chyby jsem přes diagnostiku vymazal, po startu vše v pohodě, najel jsem asi 5 km, pak jsem zastavil a po chvilce stání na volnoběh najednou zase nouzák."

Řeším to tady: viewtopic.php?f=7&t=40557

Asi to udělám tak, že co půjde, tak popojedu tou šnečí rychlostí v nouzáku a těch pár prudších kopců, které mi to nevyjede se nechám popotáhnout.

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 17:22
od Lukasino
A to u D4 nejde dát neutrál na přídavce? Taková základní věc co umí i L322...

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 17:30
od bassman
Lukasino píše: 06 dub 2020 17:22 A to u D4 nejde dát neutrál na přídavce? Taková základní věc co umí i L322...
No kdyz mi nekdo rekne, kde mam hledat vypinac pridavny prevodovky, tak se kouknu.

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 17:33
od Lukasino
Ideálně v manuálu :mrgreen: Ale fakt nevím, jestli to D4 umí... U L322 se to aktivovalo přesným postupem a vložením pojistky do prázdného místa.

Re: Tahání automatu na laně

Napsal: 06 dub 2020 17:43
od VencaZE
bassman píše: 06 dub 2020 16:13
VencaZE píše: 06 dub 2020 16:01 Nejde o chlazení ale o mazání. Zařazení N na automatu není na dlouhý tahání.
Zařaď si neutrál na přídavný převodovce, tím automat odstavíš úplně. 40km to snad vydrží vzhledem k tomu že LT230ky často jezdí skoro bez oleje a žijou.
V.
Jedná se o Disco 4 (L319). Netuším, jestli mám nějakou možnost zařadit neutrál na přídavný převodovce... Uvnitř auta žádná taková volba není.
Sorry, to je úplně jinde tedy. Jestli jde elektronicky zařadit neutrál nevím. Pokud v manuálu nebo servisní příručce neco nevyčteš tak za mě taky odtah.
Přepiš kdyžtak název tohoto vlákna na tahání automatu D4 ať je to k užitku i za delší dobu..

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

Napsal: 06 dub 2020 18:04
od bassman
Tahani_LR.jpg

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

Napsal: 06 dub 2020 18:29
od Kokesek
Jestli nastartuje motor tak vubec neres nic dalsiho. Akorat ho pri tazeni drz aspon v 1500ot.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Tahání automatu na laně (Disco 4)

Napsal: 06 dub 2020 18:41
od MadTom
A to to v nouzovém režimu vůbec nejede svou vlastní silou? Ono by to totiž asi nebylo ani o moc pomalejší, než odtah na laně.