Stránka 1 z 3
Freelander 1.8i 2000
Napsal: 18 čer 2020 18:49
od Martin Mates
Ahoj všichni mám dotaz po deseti patnácti kilometrech začne skubat při volnoběhu začnou blbnout otáčky a chcipa do té doby to jede bez problémů neví někdo čím to může být děkuji za radu
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 18 čer 2020 22:21
od Kuťas
Palivový filtr? Mi to dělalo tak po 50-60km.
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 26 čer 2020 20:45
od Martin Mates
Tak jsem koupil palivový filtr vyměnil a nic pořád skube a chcipa ale jen když se ohřeje ještě mě napadlo jestli by to nemohl být snímač klikoveho hřídele a nebo řídící jednotka ale podle diagnostiky je vše v pořádku tak nevím může mi někdo poradit
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 26 čer 2020 22:13
od Jenda91td4
Něco podobného jsme taky řešili taky to cukalo až to zdechlo bylo to alternátorem nedobijel a kontrolka dobíjení se nerosvitila ani nezhasla zduvodu zlomeného drátu .
A to čerpadlo v nádrži je vpohode ?
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 27 čer 2020 19:07
od Martin Mates
Jo jo čerpadlo je taky nové ale pořád stejný problém prosím tě u vstriku na liště je na levé straně takový jako ventil u prvního vstriku nevíš co to je
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 28 čer 2020 12:37
od Jenda91td4
Nevím ale nebude to nějaký odzdušneni lišty nebo připojení na měření tlaku paliva ?
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 28 čer 2020 13:11
od Tazik1992
Myslíš todle ?
To je "regulátor" tlaku paliva, i když na téhle pozici slouží pouze pro tlumení tlakových rázů na vstřikovačích a k jejich ztišení. Stejný regulátor je přímo v pumpě v nádrži, tam opradu reguluje tlak v systému.
Jestli Ti spíš nehapruje volnoběžný ventil, na pozici 14.
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 30 čer 2020 14:54
od Martin Mates
Díky moc zkusím ho vyměnit a ještě se chci zeptat za studena to auto letí a když se ohřeje skube tak jestli by to nemohlo být ještě něčím jiným díky za radu
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 30 čer 2020 17:50
od Tazik1992
A po tom ohřátí to škube při stání na volnoběh? Nebo během normální jízdy? Nebo při prudkém zvýšení výkonu, např. při předjíždění?
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 30 čer 2020 18:56
od Martin Mates
Když se ohřeje skube za jízdy při normální jízdě a když dám neutral začnou lítat otáčky mezi 800¬az 1300 a po chvilce chcipne nastartovat to jde normálně
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 30 čer 2020 19:26
od Tazik1992
Vypadalo by to na volnoběžný ventil. Ale nesedí mi tam to škubání za jízdy. To by zas vypadao na čerpadlo, možná špatná regulace tlaku paliva. Hele a koukal si na kabely od zapalovací cívky ? Jestli jsou dobře nasazený nebo jestli není nějaký prodřený či okousaný od kůny ?
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 30 čer 2020 19:45
od Martin Mates
Volno běžný ventil jsem teď vyčistil čerpadlo nový kabely koupený v loni svíčky taky vše docvakle napadly mě ty svíčky jestli nehazi nějaká blbě jiskru a ten ventil tlaku tam někde je už jsem zoufalý nevím si rady
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 30 čer 2020 22:40
od Tazik1992
A co rozdělovač, ten si měl otevřený? Je tam klasickej palec, co rotuje po kontaktech k jednotlivým cívkám.
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 01 črc 2020 06:03
od Martin Mates
Ten už jsem měl taky rozdělený a vyčistil jsem ho a taky nic
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 01 črc 2020 09:48
od Romus
Mně to taky škubalo, už si přesně nepamatuji co to přesně dělalo, měl jsem nové svíce a i přes to, po zahřátí škubalo a u mně to bylo tím, že některá svíce nevím už jestli jenom jedna nebo více byla na pikaču, byl nějak porušený izolant - ten porcelán či co to je. Tak zkus zkontrolovat svíce, jenom takový nápad, určitě nejsem mekanik, ale u mně to bylo šmejdským výrobkem a naštěstí to bylo jenom toto.
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 01 črc 2020 10:45
od Martin Mates
Díky zkusím to už si nevím rady lítám kolem toho jak debil bez výsledku a měnil jsem už hromadu věcí a vše na prd
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 01 črc 2020 18:57
od Martin Mates
Tak jsem vyměnil svíčky a nic pořád to skube hlavně do kopce zítra ještě zkusím rozdělovač nebo nemůže mi ještě někdo poradit díky
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 01 črc 2020 19:46
od Tazik1992
Mohl bys samozřejmě pokračovat obligátní kontrolou kabeláže a konektorů - třeba ke snímači škrtící klapky, snímači teploty vzduchu, ale tomu tady moc šancí nedávám. A vzhledem k tomu, že za studena jsi schopen jet normálně, rychle (devadesátkou taky v pohodě? ), tak bych i zatím opustil hledání v dopravě paliva. Stejně jsi tam skoro vše vyměnil. Buď blbne zapalování, klidně může být nakoplá zapalovací cívka (poškozená izolace,..). Nebo něco kurví nastavení palivové směsy. Že by byl někde špatný kontakt třeba v pojistkovce nebo na relátku a po vyřátí by v okruhu klesalo napětí bych zatím nechal v záloze. Když Ti to chcípne a hned z tepla nastartuješ, tak zase hned haprujou otáčky a začne to za jízdy škubat?
Zkusil bych odpojit lambda sondu, schválně jak to pojede.
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 02 črc 2020 05:47
od Martin Mates
Za studena to letí i 130 to je v pohodě lambda sondu jsem dával novou ale zkusím odpojit a chci se zeptat kdybych vyměnil řídící jednotku (ECM) a dal tam z jiného auta taky freelander 1 tak musím tu jinou nějak dát na počítač a seřídit s motorem nebo ne a co startování myslím imobilizér? A nebo stačí jenom vyměnit a pojede to a po nastartování za tepla to zase skube
Re: Freelander 1.8i 2000
Napsal: 02 črc 2020 08:46
od Tazik1992
Aha, Ty už si opravdu měnil kde co. Možná sem napiš rovnou seznam dílů co už máš vyměněných, ať to z Tebe nepadá postupně jak bobky z kalhot

ECM asi jen tak kus za kus vyměnit nepůjde. Myslím, že jsem zahlídnul v manuálu, že minimálně snímač škrtící klapky nebo volnoběžnýho ventilu se po výměně nastavuje s diagnostikou. A imobilizér je další věc. Ale to Ti snad řekne nějaký místní zkušený jednotkář.