Stránka 1 z 2

Alternator na RRC 3,5 V8 SMAZAT

Napsal: 09 pro 2020 21:39
od macejky1
Rozpadl se mi altik v tu neblbejsi možnou dobu. Repas je na dlouho a na prodejně ho zda se taky nikdo nemá. Všechno je na obednani do 8--14 dnů.
Nemáte někdo jeden volnej na prodej. Spěchá mi to.

Je to tenhle 70A (LUCAS) https://www.autokelly.cz/Catalog/land-r ... 9;32791355

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 09 pro 2020 22:02
od kryten
Zítra se podívám a napíšu

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 09 pro 2020 22:06
od macejky1
Dik. Origo číslo dílu Lucas je lra384.

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 10 pro 2020 07:00
od MadTom
Podle obrázku jsem měl "stejnej" ve starém Fordu Escort 1,6D a díly na to měli běžně v servisu co startéry a alternátory repasuje, nejenom mění. Sám jsem jich takto repasoval několik, není to složité. Záleží na tom, co se ti tam rozpadlo, jestli to má ještě smysl. Klasika byly uhlíky (s trochou snahy se daly vyměnit), kroužky a diody nebo rovnou celej diodovej blok. Z mechaniky potom ložiska. Ono už tam toho moc víc není.

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 10 pro 2020 08:37
od macejky1
Rozpadlo se zadní ložisko a trosky s sebou vzali částečně i zadní část rotoru. Uložení uhlíku atd. To doma nerepasuju, nebo aspoň ne dost rychle. Potřebuju co nejdřív koupit jinej. Nejlépe repasovanej nebo starej dobrej.

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 10 pro 2020 09:32
od MadTom
Tak tohle už nejspíš nemá smysl repasovat.

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 10 pro 2020 10:49
od kryten
Našel jsem tohle

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 10 pro 2020 13:00
od macejky1
Podle zadního krytu a toho malého kondenzátoru je to přesně ten stejný co mám já.
Sice si dnes odpoledne jedu pro jeden do Lysic k Mirkovi ale chci bys za něj chtěl?
Bylo by lepší mít 2 želízka v ohni. Jsou to starší a asi léta uložene věci takže funkčnost je vždy s otazníkem :-)

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 10 pro 2020 14:09
od kryten
S funkčností přesně jak píšeš,léta v regále, funkčnost nejistá.Točí se hezky bez drhnutí, můžu kouknout na uhlíky ale jak je na tom celkové by musel proměřit elektrikář.Nebo ho prostě zkusit namontovat a uvidí se.Tak jak je bych za něj chtěl 1500.- plus pošta.

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 10 pro 2020 14:21
od macejky1
Tak to je asi moc ale díky za nabídku.
Zkusím štěstí u Mirka snad bude ok.

On se dá okolo 2 tis. koupit čerstvě repasovanej ale je to s dodánim cca do týdne. Já ho potřebuju ideálně dneska :-)

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 10 pro 2020 14:49
od kryten
Ok v pohodě.Máš nějaký odkaz kde ho mají repasovaný za dvojku?To by se mohlo někdy hodit.

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 10 pro 2020 21:25
od macejky1
V granexu.
Budu ho tam muset objednat. Zkusil jsem ten od Mirka, byl trochu jinej ale podařilo se mi ho tam dát. Ale bohužel dává jen 13,2 až 13,5 V což je lepší než nic ale nezhasne mi to kontrolku dobijeni.

Zkoušel jsem přehodit buzení na B+ ale to mi pak fungovala kontrolka naopak (svítila při vypnutém klíči a zhasla po zapnutí klíče). Při buzení na D+ to funguje správně ale po nastartování kontrolka dobíjení nezhasne a na baterce namerim max 13,5V v jakýchkoli otáčkách. Nejsem elektrikář takže netuším kde může být problém ale myslím, že v regulátoru na tom altiku. Taky si myslím, tě kontrolka dobíjení nezhasne pokud není dobíjecí proud aspoň 13,6V.
Pokud melu blbosti tak mě prosím někdo opravte. Budu rád za každou dobrou radu.

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 10 pro 2020 22:30
od macejky1
Objednal jsem tu Hellu za 2300 bez DPH.
Ale věřím že by ten polskej altik za 1500 bez DPH taky fungoval.
https://granex.cz/autodily/land-rover/r ... /generator

Doufám že mi v pondělí přijde, už jsem ve velké časové tísni.

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 11 pro 2020 07:30
od Mirko
Meril jsi to na baterce, nebo na vystupu z altiku? 13,5 by ti melo zhasnout kontrolku nebo maximalne by mohla slabe problikavat, ale v podstate jakykoliv proud nad klidovy proud baterky by ti mel pozhasinat kontrolku. Jestli tech 13,5 je na altiku, tak je slaby, jestli je to az na baterce, tak je potřeba zlepsit propojení. Je fakt, ze repas by byl pomalu drazsi, nez ty náhrady.

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 11 pro 2020 09:02
od macejky1
Měřil jsem to na baterce.
Baterka s vypnutým motorem 12,6V
Baterka po nastartování 11,7V (čekal jsem vždy tak 1-2 min)
Baterka po zvýšení otáček nad 2000, vše vypnuté 13,5V
Po protočení motoru nad 2tis. Ot. Se potom už drží napětí na těch 13,4 - 13,5 V i na volnoběh.

Se zapnutými světly je na beterce tak 12,9 - 13,2V

Myslím že ten regulátor je KO. Hlavně proto že nezačne dobíjet hned po startu ale až když se pořádně protočí. Ale nevím elektrice nerozumím. Buzení mám podle mě správně na D+ protože na B+ kontrolka dobijeni fungovala obráceně.

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 11 pro 2020 16:31
od Mirko
Tož to mě mrzí, žes pro takovou herku jel přes půl Moravy. Zkus ještě kolik máš Voltu, když to budeš měřit přímo na výstupu z altíku na minus od baterky. Jestli nemáš jen slabší ukostření.

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 12 pro 2020 14:47
od macejky1
Dneska naměřeno:


Všechny spotřebiče vypnuté. Na baterce 13,5V přímo na altiku 13,56V kontrolka dobíjení svítí.

Zapnutá světla mlhovky topení atd. Na baterce 12,1V přímo na altiku 12,2V.

Nevíte někdo kolik voltů by tu kontrolku mělo zhasínat?

Je mi jasný že ti dobíjí málo, už mám objednanej novej altik. Ale zajímá mě to kolik V by tu kontrolku mělo zhasínat.

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 12 pro 2020 15:05
od Sláma Karel
Podle mého u starých RRC kontrolka nereaguje přímo na Volty. Do kontrolky jde + z baterky a z druhé strany se kontrolka kostri přes altik, a když se altik začne točit a dávat Volty větší než baterka, tak zhasne.
Takhle nějak matně si to pamatuji.

A dokonce si myslím, že se staré altiky přes kontrolku dokonce budili.

K :dance

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 12 pro 2020 15:31
od MadTom
Přesně jak to Karel píše. Tohle je naprosto klasický alternátor bez nějaké složité elektroniky, pouze s regulátorem a kontrolkou. Takže kontrolka není zhasínaná podle napětí na výstupu alternátoru, ale podle toho, jestli z něj jde proud. Pro kontrolku a regulátor tam jsou nejspíše 3 pomocné diody - hledej popis funkce devítiodového alternátoru. Protože něco dává, tak bych kouknul nejdřív na uhlíky.

Re: Alternator na RRC 3,5 V8 efi

Napsal: 12 pro 2020 15:48
od macejky1
Já už si počkám do úterý na novej alternátor. Teď už to nespěchá. Ale zajímá mě jak to funguje.
K alternátoru mi vedou tři dráty. Z toho jeden z nich je jen na otáčkoměr. Ten je zapojenej na W a samozřejmě ani zapojenej být nemusí. Silnej drát je taky jasnej. A nakonec je tam budící drát kterej zároveň ovládá kontrolu. Ten můžu zapojit buď na B+ nebo na D+. Když ho zapojím na B+ tak mi kontrolka svítí s vypnutým klíčem a po zapnutí klíče zhasne. Takže jsem ho dal na D+ kde to funguje správně. Vypnutejj klíč nesvítí, zapnutej klíč svítí.
Chápu to tak, že přes kontrolku jde do altiku +12v z baterie když je zapnutej klíč. Ale nějak mi uniká co tu kontrolku po nastartování zhasne ?