Stránka 1 z 1

L322 4.4 netopi

Napsal: 13 pro 2020 16:33
od teekey
Problem, ktery identifikuji az tuto zimu - auto netopi. Teplota motoru vpodstate po pak km na stredu ukazetele, ovladani teploty pro ridice a spolujezdce otoceno na max do prava (max teplota), AC vypnute a teplota vzduchu vychazejici ze stredoveho ofuku (kolecko otoceno na max cervena) + bocnich je spis vlazny az studeny. Situace se nemeni ani po ujeti cca 20km, situace se citelne zmeni, kdyz zapnu vnitrni cirkulaci, nicmene ani tak to neni zadna hitparada.
Zajimave je, ze ofuk na zadni sedacky, kdy nastavim na max teplo (otocne kolecko) tak z nej vali az horky vzduch v podstate od zacatku po zahrati motoru.

Na trubky v motore casti jsem jeste nesahal.
Nekdo nejaky tip na co se soustredit?

Obrázek

L322 4.4 netopi

Napsal: 13 pro 2020 16:44
od Dex
Na obrázku v pravo jak je aux pump tak nad tím ty ventily(heater valves). V pátek sem to na jedné netopici L322 měnil. Odchází to.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: L322 4.4 netopi

Napsal: 14 pro 2020 09:08
od jacobik
Přesně, ten solenoid se kazí celkem rád. Sám jsem si tím prošel minulý rok. Buď výměna celého, nebo jdou za pár kaček vyměnit jen ty vnitřní díly.

Re: L322 4.4 netopi

Napsal: 14 pro 2020 11:39
od vinicpp
Ahojte. Ja má L322 rok 2004. V zadu je ovládanie kúrenia. Jedno kolečko je intenzita ventilátora a druhé je teplý a studený vzduch. Auto kúri v predu ako má, ale v zadu niekedy nekúri. Je to nejako ovplyvnené tým čo mám nastavené v predu? Napr. naposledy som v zadu pekne reguloval teplotu. Kurilo alebo aj nekúrilo. Jednoducho všetko fungovalo a v predu som mal nastavené 21C a AUTO. Občas sa ale stane že v zadu sa nedá nastaviť kúrenie. Je to spôsobené napríklad tým že mám v predu vypnuté kúrenie?

Re: L322 4.4 netopi

Napsal: 16 pro 2020 00:43
od teekey
Tak dnes nove poznatky:
- kdyz mam nastavenou teplotu manualne a zapnu si ofuk jenom na stredovy panel, tak fouka horky vzduch
- kdyz si zapnu ofuk na stredovy panel + nohy nebo stredovy panel + celni sklo a nebo vsechny tri, tak fouka studeny
- kdyz je topeni v AUTO, ale teplota nastavena na max teplo, fouka studeny/vlazny vzduch
- po jizde kontrola ventilu a hadice byly teple

Re: L322 4.4 netopi

Napsal: 16 pro 2020 09:12
od Lukasino
A nemáš ucpaný výměník, nebo něco takového?

Re: L322 4.4 netopi

Napsal: 17 pro 2020 21:31
od teekey
Zrovna tady to topeni se mi moc nedari nikde najit jak funguje.
Cekam ze jsou tam jenom klapky, ktere se otviraji/zaviraji a je mi zvlastni ze pouze pri jednom pripade jede teply vzduch a vzdy jindy studeny.
Musi tam byt nejaka "smesovaci" klapka, ktera privadi vzduch na radiator nebo mixuje se studenym vzduchem, aby regulovala teplotu... akorat se mi to jeste nepodarilo dohledat a rozdelavat kvuli tomu palubni desku zrovna nechci :)

Re: L322 4.4 netopi

Napsal: 18 pro 2020 18:31
od libovka
Jsou tam ventily ktere pousti teplou vodu do radiatoru.

Re: L322 4.4 netopi

Napsal: 18 pro 2020 18:34
od MadTom
A co třeba kouknout do servisního manuálu, jak to má fungovat, než se to sám pokoušet pochopit. Chápu, že manuál se čte až nakonec.
Pokud jsou ventily ovládané elektricky, tak pokud není jiná možnost jak to zjistit, tak k nim natáhnout paralelně kontrolky, aby bylo podle čeho poznat, jestli jsou ovládané nebo ne, a kdy a jak.

Re: L322 4.4 netopi

Napsal: 18 pro 2020 23:53
od teekey
RAVE mam nactene, ale nenasel jsem nikde zadny vykres jak to vypada ve vyparniku.
A je mi prave zahada, ze kdyz dam pouze stredovy ofuk, tak jde teply vzduch, jakmile zapnu cokoliv dalsiho tak jde okamzite studeny, tak rychle se radiator neschladi.
Proto se snazim hledat informace jak to tam funguje jestli se teplota reguluje vzdy pres radiator a nebo za vstupem (klapky na vnitrni cirkulaci) jeste nejaka jina smesovaci klapka, ktera bud pousti na radiator (pokud je treba teplo) a nebo primo do ofuku (pokud je studeny) apod.

Ted me napada, jestli nebude problem treba i v ATC ECU nebo nejakem cidle, protoze stredovy ofuk je nastaveny mimo jine primo mechanicky koleckem na teply vzduch.
On both the low and high line heater assemblies, a blend flap is installed below the face level outlets. The blend flap is driven by a Bowden cable connected to a thumbwheel on the centre face vents in the fascia, and allows the temperature of face level air to be modified with cold air direct from the evaporator.