Stránka 1 z 1

Santana 109?

Napsal: 12 úno 2021 20:32
od Stepa
Zdravím,

chci se zeptat, co si myslíte o Santaně 109 S III, r.v. cca 1979.Jak moc se to liší od LR Serie. Případně na zkušenosti s něčím podobným. Jak je to s poruchovostí, náhradníma dílama (jestli je to kompatibilní s klasickýma LR Seriema). Zkrátka jestli to není úplná katastrofa...

Díky za názory,
Štěpán

Re: Santana 109?

Napsal: 13 úno 2021 22:51
od Poly
Ahoj

Se Santanama je tady trochu problém, protože většina pravověrných nadšenců je úplně nadšeně neuznává :) Takže tu není ani moc provozovatelů...

Nicméně je fakt, že první Santany byly CKD posílané z UK a ve Španělsku jen montované, takže šlo prakticky o orginální LR Series. Následně se vyráběly jen s menšími úpravami a byla to více-méně stejná auta,převodovky, stejné motory,... Lišily se spíš detaily jako světla, jiná okna, atd...

Velká změna nastala až později ke konci 70tých let, kdy se vývoj vice osamostatnil... " vlastní 2,5td", atd.. tady mne třeba doplní někdo znalejší...



Jinak řečeno, hodně bude záviset na konkrétním autě, ale velké množství dílů, by mělo být kompatibilní, případně nahraditelné něčím z LR produkce. :rock

Santana asi nikdy nebude mít takový "kultovní status" a historickou hodnotu.... Ale jezdit a rozdávat radosti i starosti jako každý originální LR, v tom bude dobrá :tmi :rofl


Pokud se bude jednat o auto co většinu života strávilo ve Španělsku, němusel bys tolik řešit největší problém starých LR a to korozi.... Zbytek už je otázka dobré prohlídky/projižďky, pak ceny a tvých možností... Pokud je člověk šikovný, LR Series a potažmo Santany jsou takové skládačky a jdou opravovat snadno :)


BTW: zkus vyhledávání tady na foru... něco k santanm se také najde...

search.php?keywords=santana

Re: Santana 109?

Napsal: 14 úno 2021 08:11
od Jozef P
Zdravím,
tiež som pokukoval po tejto Santane zo Španielska ,
bola dobrá cena aj stav ale predsa som sa potom rozhodol poobzerať sa po Serii vyrobenej v Anglicku,
S pozdravom Jozef

Re: Santana 109?

Napsal: 16 úno 2021 09:31
od 1960SeriesII
Santany jsou taková "entry level" cesta k "dědkům" v době, kdy se svět zbláznil a ceny starých lanďáků vylétly nahoru. Čím víc Santany šly vlastní cestou, tím se jejich estetická stránka vzdalovala britským protějškům, ale technicky se auta vyvíjela tak, jak se možná měla ubírat i cesta originálu. Přidali třeba dva válce ke klasickému lanďáckému motoru 2,25 litru a vznikl monstršestiválec o objemu válců 3,4 litru - dělali snad i benzínové, ale nikde jsem ho na prodej neviděl (jednu dobu jsem měl pocit, že ten motor potřebuju do Robura), byly ke koupi jen diesely. S delším motorem se změnila i maska, ale karosáře měli asi horší než motoráře, protože to už nebylo hezké.

Někdo tu dlouhou trojkovou Santanu i měl, tuším, že to byl kamarád Martina T, byl s tím jednou nebo dvakrát v Lešanech.

Je to rozhodně zajímavá část LR historie a jednou to bude možná vzácné, jak nad tím leckdo ofrňuje.

Re: Santana 109?

Napsal: 25 úno 2021 19:34
od Stepa
Díky moc, ať se daří,
Št.

Re: Santana 109?

Napsal: 02 lis 2021 20:37
od Francek.
Santany máme celkem dvě. Jednu 88 myslím že 1975 rok má kamarád a jednu 109 2A mám já , obě jsou od Barcelony .
Troufnu si říct že kromě volantu a nápisu na budíku a jiných zadních dveří jsou stejná jak serie . některé z toho roku měli vzadu hranaté světla já mám kulaté dvě nad sebou.
zadní dveře maj prakticke dá se půlka sundat a otvirajÍ se do boku ,takže se dobře nastupuje když se sunda střecha a ja na tu mojí přesto sehnal výklopné ze serie a pasují uplně přesně :grin:
Zatim všechny díly byli schodné se serii od brzd po motor .
v odkazu je par fotek :-) sice je to asi už staré téma ,ale přesně jak někdo psal pocit jízdy stejný jak ze serie a navíc to není rezavé
Bohužel v lepším stavu už i santana stojí ve Španělsku docela nesmysl

https://lemurmoris.rajce.idnes.cz/Land_Rover

Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: Santana 109?

Napsal: 02 lis 2021 20:52
od Francek.
1960SeriesII píše: 16 úno 2021 09:31 Santany jsou taková "entry level" cesta k "dědkům" v době, kdy se svět zbláznil a ceny starých lanďáků vylétly nahoru. Čím víc Santany šly vlastní cestou, tím se jejich estetická stránka vzdalovala britským protějškům, ale technicky se auta vyvíjela tak, jak se možná měla ubírat i cesta originálu. Přidali třeba dva válce ke klasickému lanďáckému motoru 2,25 litru a vznikl monstršestiválec o objemu válců 3,4 litru - dělali snad i benzínové, ale nikde jsem ho na prodej neviděl (jednu dobu jsem měl pocit, že ten motor potřebuju do Robura), byly ke koupi jen diesely. S delším motorem se změnila i maska, ale karosáře měli asi horší než motoráře, protože to už nebylo hezké.

Někdo tu dlouhou trojkovou Santanu i měl, tuším, že to byl kamarád Martina T, byl s tím jednou nebo dvakrát v Lešanech.

Je to rozhodně zajímavá část LR historie a jednou to bude možná vzácné, jak nad tím leckdo ofrňuje.
tu naftovou v sestiválci jsem měl prodával jsem jí tenkrat asi za 90 a šla někam na sever :grin:

Obrázek