Stránka 1 z 1

K: kompresor klimatizace a sahara na D2 Td5

Napsal: 10 čer 2021 11:18
od jbb
Tak mi zase, jako před dvěma lety, zdechl kompresor klimatizace - teda on fuguje, ale netěsní, takže přes něj uniká chladivo. Měl byste někdo nějaký použitelný a/nebo uměl udělat za rozumné prachy repas? A dále tu máme související saharu na chladiči. Netočí se a klima prý velmi tlakuje (až dvacet atmosfér či co, říká servisák). Teda když se do něj brnkne rukou, tak se roztočí, ale to asi není pro běžné užití úplně vhodné. Nebo samozřejmě, vědět jaký tam dát motorek, jestli už to někdo řešil.
Celé to je na LR D2 MY2000 Td5.

Re: K: kompresor klimatizace a sahara na D2 Td5

Napsal: 10 čer 2021 13:04
od Sláma Karel
Ahoj,

mám oboje, ale ta za tu saharu se ti asi ty peníze nebude chtít dávat.

K :dance

Re: K: kompresor klimatizace a sahara na D2 Td5

Napsal: 18 čer 2021 09:10
od hrochado
Já bych řekl, že ten tlak nesouvisí se saharou, ale problém bude někde jinde ... ucpaný výparník nebo tak něco. Pak ti to tlakuje a leze nejslabším místem, což je v tvém případě kompresor ...
Ta vrtule na chladiči nespíná se zapnutou klimou, ale jsou tam i jiné podmínky, okolní teplota musí být snad přes 30 stupňů a rychlost pod 50 km/h nebo tak něco, jinak to nezapne vůbec. Jsou auta, co tam tu vrtuli vůbec nemají a vesele jezdí a klimujou, pak jsou auta, co tu vrtuli mají KO a vůbec o tom neví a taky vesele jezdí a klimujou...

Jinak z netu:
Za chodu klimatizace se normální tlaky v nízkotlaké cásti pohybují mezi 0,5 až 3,2 bary a ve vysokotlaké nabývají hodnoty 5 až 23 baru. Takže ani těch 20barů nemusí být problém ... ale nejsem mechanik...

Re: K: kompresor klimatizace a sahara na D2 Td5

Napsal: 18 čer 2021 09:19
od JirkaR
Tak tak, mám zadrenou vrtuli a klumuju bez problémů.