Land Rover FL2 - Cukanie počas jazdy
Napsal: 11 čer 2021 14:38
Zdravím,
mám problém s LV FL2 (2008, diesel, 2.2, TD4, 118kw). Konkrétne, počas jazdy z času na čas trhne s autom, tak na sekundu a nabehne spať. Deje sa to len pri zošliapnutom plyne a zatiaľ sa mi to stalo pri 3., 4., 5. prevodovom stupni a zvyčajne pri otáčkach v rozpätí 1500-2200, pri rýchlosti cca 50-90 km/h. Najčastejšie sa to deje pri zohriatom motore.
Auto som kúpil s najazdenými km v hodnote 208 000 a bez chyby som na ňom najazdil asi 3000 km. Potom začalo cukanie, ktoré nebolo pravidelné, ale objavilo sa každú druhú/tretiu jazdu. Dal som auto skontrolovat známemu do servisu, kde mi vymenili filtre (palivový bol v najhoršom stave) + urobili diagnostiku a taktiež auto prešlo STK aj emisnou kontrolou, bez akýchkoľvek závad, ktoré by znemožnovali jeho užívanie. Na mesiac bol pokoj, auto išlo krásne, až kým neprišlo dalšie cuknutie, nasledujúcu jazdu ďalšie, ale to sa už výkon motora neobnovil a akoby ho vyplo. S autom som ostal stáť na krajnici a nevedel som ho ani naštartovať, až po cca 10min. Auto som dal opäť do servisu (tentokrát autorizovaný servis LV), kde diagnostika odhalila chybu snímača polohy kľukového hriadeľa (crankshaft position sensor A circuit range/performance - P0336-00). Snezor vyčistili, upravili jeho polohu a urobili rôzne simulácie, záťažové testy. S autom najazdili okolo 80km bez chyby, bez cuknutia. Auto mi vrátili a dnes, počas tretej jazdy, znova cuknutie.
Auto dám do servisu, ale predtým než tak urobím, nemá niekto z Vás skúsenosti s rovnakým alebo podobným problémom? Môže byť chyba v danom snímači a mohla by pomôcť jeho úplná výmena alebo problém môže spočívať v niečom úplne inom?
Vďaka.
mám problém s LV FL2 (2008, diesel, 2.2, TD4, 118kw). Konkrétne, počas jazdy z času na čas trhne s autom, tak na sekundu a nabehne spať. Deje sa to len pri zošliapnutom plyne a zatiaľ sa mi to stalo pri 3., 4., 5. prevodovom stupni a zvyčajne pri otáčkach v rozpätí 1500-2200, pri rýchlosti cca 50-90 km/h. Najčastejšie sa to deje pri zohriatom motore.
Auto som kúpil s najazdenými km v hodnote 208 000 a bez chyby som na ňom najazdil asi 3000 km. Potom začalo cukanie, ktoré nebolo pravidelné, ale objavilo sa každú druhú/tretiu jazdu. Dal som auto skontrolovat známemu do servisu, kde mi vymenili filtre (palivový bol v najhoršom stave) + urobili diagnostiku a taktiež auto prešlo STK aj emisnou kontrolou, bez akýchkoľvek závad, ktoré by znemožnovali jeho užívanie. Na mesiac bol pokoj, auto išlo krásne, až kým neprišlo dalšie cuknutie, nasledujúcu jazdu ďalšie, ale to sa už výkon motora neobnovil a akoby ho vyplo. S autom som ostal stáť na krajnici a nevedel som ho ani naštartovať, až po cca 10min. Auto som dal opäť do servisu (tentokrát autorizovaný servis LV), kde diagnostika odhalila chybu snímača polohy kľukového hriadeľa (crankshaft position sensor A circuit range/performance - P0336-00). Snezor vyčistili, upravili jeho polohu a urobili rôzne simulácie, záťažové testy. S autom najazdili okolo 80km bez chyby, bez cuknutia. Auto mi vrátili a dnes, počas tretej jazdy, znova cuknutie.
Auto dám do servisu, ale predtým než tak urobím, nemá niekto z Vás skúsenosti s rovnakým alebo podobným problémom? Môže byť chyba v danom snímači a mohla by pomôcť jeho úplná výmena alebo problém môže spočívať v niečom úplne inom?
Vďaka.