Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
Zdravím ve spolek, s prominutím si tu založím nové téma protože jsem nenašel odpovědi na některé moje otázky.
Zkráceně poslední rok jsem začal toužit po offroudovým autě protože na silnici jsem se vyřadil do sytosti. Moje požadavky byli tažný na 3,5t, prémiový interiér, podvozek na měchách, tuhé nápravy a BMW motor. Jelikož jsem i fanda BMW. X5 jsem ale zavhnul, nechci auto s více prvkovou nápravou a to samé L322 a proto p38 navíc po zjištění že mi údajně povolí prestavbu na m57 není co řešit
Moje otázky:
1. Co má navic VOUQE ?
2. Je velký problém přestavba na manuál ? Spíš mě zajímá elektronika
3. Jsou auta po roce 99 spolehlivější než ty před rokem 99
4. Za Kolik se dá koupit manuální převodovka a vše co je k tomu potřeba ?
Díky a já zatím zapřemýšlím nad dalšíma otázkama
Zkráceně poslední rok jsem začal toužit po offroudovým autě protože na silnici jsem se vyřadil do sytosti. Moje požadavky byli tažný na 3,5t, prémiový interiér, podvozek na měchách, tuhé nápravy a BMW motor. Jelikož jsem i fanda BMW. X5 jsem ale zavhnul, nechci auto s více prvkovou nápravou a to samé L322 a proto p38 navíc po zjištění že mi údajně povolí prestavbu na m57 není co řešit
Moje otázky:
1. Co má navic VOUQE ?
2. Je velký problém přestavba na manuál ? Spíš mě zajímá elektronika
3. Jsou auta po roce 99 spolehlivější než ty před rokem 99
4. Za Kolik se dá koupit manuální převodovka a vše co je k tomu potřeba ?
Díky a já zatím zapřemýšlím nad dalšíma otázkama
Karosářské práce a opravy přístrojových desek na BMW e38,e39,e53 a LR L322
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
Ještě mě zajímá jestli je automat stejně dlouhej jako manuál. U BMW při přestavbě na manuál jsem musel měnit kardan i držák převodovky.
Karosářské práce a opravy přístrojových desek na BMW e38,e39,e53 a LR L322
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
Hm, nevím, je-li to vůbec ještě zajímavé... obecně by MY99+ měla být o něco spolehlivější, protože méně Lucase; ale moje osobní zkušenost je, že je to tak nějak šul-nul nastejno. A s ostatním neporadím vůbec (vyjma toho, že cpát tam manuál je medle naprostý nesmysl, leč názory jsou bezpochyby od toho, aby se různily )
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
Tak na většinu otazek jsem si už odpověď našel. Jenom u toho VOUGE jsem si všiml že má navíc jen potáhnutý tunel kůži jinak nic vic.
Jinak manuál je pro mě lepší, poněvadž to co jezdím je o 2 litry úspornější než automat. I když automat má také své nesporné výhody.
Už jsem si dohledal že v8 má stejné převody jako nafta, ale prý má zesílené poloosy ? Ptám se kvůli krutému momentu, dávám do auta m57 motor krouťak budu mít větší než ma V8
Jinak manuál je pro mě lepší, poněvadž to co jezdím je o 2 litry úspornější než automat. I když automat má také své nesporné výhody.
Už jsem si dohledal že v8 má stejné převody jako nafta, ale prý má zesílené poloosy ? Ptám se kvůli krutému momentu, dávám do auta m57 motor krouťak budu mít větší než ma V8
Karosářské práce a opravy přístrojových desek na BMW e38,e39,e53 a LR L322
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
nie. 4.6V8 ma iba 4-satelitovy zadny diferak a zadny kardan nema hardy spojku, ale klasicke krize.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
vedel by som odpovedat na 2.3.4 otazku. osobne vlastnim p38 r.99 2.5 manual.
3. mali by byt spolahlivejsie po roku 99, pre mna ale nakoniec asi najvacsi plus po roku 99 je ten ze pridali trakcnu kontrolu aj na prednu napravu pred rokom 99 bola len v zadu to znamena ze system dokaze prerozdelovat vykon medzi prave a lave koleso, je to taky predchodca systemu terrain response, v tej dobe ziadne auto nieco taketo neponukalo. a musim povedat ze na to ake je to stare funguje to velmi solidne. obcas nechapem kam sa da az dostat stym autom bez ziadnych mechanickych uzavierok.
otazka 2. a 4. tu by som skor polozil panovi co tu stavia p38 m57 manual 6kvalt bmw
v buducnosti chcem aj ja menit prevodovku z dovodu aby sa znizili otacky nad 120km kedze povodna prevodovka je dost pomala na piaty stupen. (tds motor zostane len sa mu zdvihne vykon) zatial niesu peniaze
3. mali by byt spolahlivejsie po roku 99, pre mna ale nakoniec asi najvacsi plus po roku 99 je ten ze pridali trakcnu kontrolu aj na prednu napravu pred rokom 99 bola len v zadu to znamena ze system dokaze prerozdelovat vykon medzi prave a lave koleso, je to taky predchodca systemu terrain response, v tej dobe ziadne auto nieco taketo neponukalo. a musim povedat ze na to ake je to stare funguje to velmi solidne. obcas nechapem kam sa da az dostat stym autom bez ziadnych mechanickych uzavierok.
otazka 2. a 4. tu by som skor polozil panovi co tu stavia p38 m57 manual 6kvalt bmw
v buducnosti chcem aj ja menit prevodovku z dovodu aby sa znizili otacky nad 120km kedze povodna prevodovka je dost pomala na piaty stupen. (tds motor zostane len sa mu zdvihne vykon) zatial niesu peniaze
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
to skor zalezi od velkosti pneumatik pokial by si tam nedal nejake moc velke pneumatiky tak by nemalo zlomit poloosy ani 300 koniMarek_T píše: ↑28 čer 2022 07:21 Tak na většinu otazek jsem si už odpověď našel. Jenom u toho VOUGE jsem si všiml že má navíc jen potáhnutý tunel kůži jinak nic vic.
Jinak manuál je pro mě lepší, poněvadž to co jezdím je o 2 litry úspornější než automat. I když automat má také své nesporné výhody.
Už jsem si dohledal že v8 má stejné převody jako nafta, ale prý má zesílené poloosy ? Ptám se kvůli krutému momentu, dávám do auta m57 motor krouťak budu mít větší než ma V8
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
Píšeš, že máš požadavek aby byl prémiový interiér. Proč tedy přemýšlíš o P38?
Country boy...
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
No já nemám ani na jednom hardy spojku
Jj auto mám už skoro rok a jsem nadšený z toho co to všechno vyjede, už i vím jak funguje TC a při velkým vykřížení náprav to pak začne dělat divy a kámošovi s jeepem Cherokee ukazu jen a jedu dál, ale nejsem hajzl vyndám kurtu a pomohumuRad0 píše: ↑28 čer 2022 22:09 vedel by som odpovedat na 2.3.4 otazku. osobne vlastnim p38 r.99 2.5 manual.
3. mali by byt spolahlivejsie po roku 99, pre mna ......
otazka 2. a 4. tu by som skor polozil panovi co tu stavia p38 m57 manual 6kvalt bmw
v buducnosti chcem aj ja menit prevodovku z dovodu aby sa znizili otacky nad 120km kedze .....
Jinak ten pán co staví p38 m57 6q jsem já a rovnou ti řeknu že měnit převodovku, ale nechat tam m51 nemá smysl . Je třeba udělat hodně úprav že samotná záměna motoru m57 za m51 je úplná prkotina. Přestavba převodovky je mnohem složitější a m51 nemá dostatečný krouťák aby se s tím dalo normálně jezdit.
Ten první příspěvek je už starší, tak už mám dvě p38, ale určitě je premiovější než Jeep Cherokee, nissan terrano. Prostornost v tom autě je super a i funkčně jsem spokojený i když co se týče pohodlný o proti BMW je to trakař. Ale ja jsem zvyklý z náklaďáku na trochu toho poskakování.
Ale co ma VOUGE všechno navíc nebo jaký je rozdíl o proti DSE to asi nikdo neví
Karosářské práce a opravy přístrojových desek na BMW e38,e39,e53 a LR L322
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
aha som si ani nevsimol ze si to tyMarek_T píše: ↑29 čer 2022 18:36No já nemám ani na jednom hardy spojku
Jj auto mám už skoro rok a jsem nadšený z toho co to všechno vyjede, už i vím jak funguje TC a při velkým vykřížení náprav to pak začne dělat divy a kámošovi s jeepem Cherokee ukazu jen a jedu dál, ale nejsem hajzl vyndám kurtu a pomohumuRad0 píše: ↑28 čer 2022 22:09 vedel by som odpovedat na 2.3.4 otazku. osobne vlastnim p38 r.99 2.5 manual.
3. mali by byt spolahlivejsie po roku 99, pre mna ......
otazka 2. a 4. tu by som skor polozil panovi co tu stavia p38 m57 manual 6kvalt bmw
v buducnosti chcem aj ja menit prevodovku z dovodu aby sa znizili otacky nad 120km kedze .....
Jinak ten pán co staví p38 m57 6q jsem já a rovnou ti řeknu že měnit převodovku, ale nechat tam m51 nemá smysl . Je třeba udělat hodně úprav že samotná záměna motoru m57 za m51 je úplná prkotina. Přestavba převodovky je mnohem složitější a m51 nemá dostatečný krouťák aby se s tím dalo normálně jezdit.
Ten první příspěvek je už starší, tak už mám dvě p38, ale určitě je premiovější než Jeep Cherokee, nissan terrano. Prostornost v tom autě je super a i funkčně jsem spokojený i když co se týče pohodlný o proti BMW je to trakař. Ale ja jsem zvyklý z náklaďáku na trochu toho poskakování.
Ale co ma VOUGE všechno navíc nebo jaký je rozdíl o proti DSE to asi nikdo neví
ja som si prestudoval cele bmw forum a m51 neni vobec na zahodenie prave naopak stym sa da tiez vyhrat, samozrejme neni to take jednoduche ako pri m57 kde das chip a mas z toho raketu
moj plan je taky ze tam pojde turbo z m57 170kw (garrett 2260v) s elektronickou regulaciou a to turbo bude mat samostatnu jednotku (RB-RSG3) to turbo na tych motoroch je odskusane a priebeh ja paradny 2000-5000rpm konstantny tlak a vykon az po obmedzovac
a ked uz tak uz chcel by som tam dat 12mm hlavu na cerpadlo (z motora cummins), par ludi to uz tak ma a dokonca to spojazdnili na elektronickom cerpadle (mechaniku nechcem pretoze sa stym chcem viac vyhrat do detailov.
vykon by mal byt urcite 230hp+ a mohol by som sa priblizit k 500nm
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
V roce 2008 jsem si koupil svoje první BMW s motorem TDS a dodnes ho mám, tak mám celkem bohaté zkušenosti a vědomosti co se týče hoho motoru. Take jsem dělal zpoustu uprav a pak to vracel zpět. Znám osobně dost lidí kteří s tím motorem závodili měli tam 300 hp +, to ten motor dlouhodobě neutahne. Maximum co dá spolehlivě je 200hp. Elektronické čerpadlo s 12mm hlavou nebude fungovat tak dobře jako mechanický z motoru m21d24 z e28. A na 2260 ma lopatky pro TDS je lepší turbo s obtokem.
Když si sečteš kolik peněz a času te bude stát úprava m51 motoru tak za 1/3 času a financí tam dáš m57 který se dostane vykonově dál, bude spolehlivější, kultivovanější a úspornější.
LR teprve poznávám ale BMW auta a motory znám celkem dobře. Sveho RR mám "čipnuteho" už jsem tak koupil a i tak mi to přijde celkem jako líný auto.
A to jsem už poladil i dávku paliva, jako jedeto se vším co za to zapřáhnu ale je to spíš na pohodu.
Na Facebooku je přímo skupina zaměřena na TDS motory.
Když si sečteš kolik peněz a času te bude stát úprava m51 motoru tak za 1/3 času a financí tam dáš m57 který se dostane vykonově dál, bude spolehlivější, kultivovanější a úspornější.
LR teprve poznávám ale BMW auta a motory znám celkem dobře. Sveho RR mám "čipnuteho" už jsem tak koupil a i tak mi to přijde celkem jako líný auto.
A to jsem už poladil i dávku paliva, jako jedeto se vším co za to zapřáhnu ale je to spíš na pohodu.
Na Facebooku je přímo skupina zaměřena na TDS motory.
Karosářské práce a opravy přístrojových desek na BMW e38,e39,e53 a LR L322
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
urcite o tych motoroch vies viac ako ja, a takymto radám sa nebranimMarek_T píše: ↑30 čer 2022 10:12 V roce 2008 jsem si koupil svoje první BMW s motorem TDS a dodnes ho mám, tak mám celkem bohaté zkušenosti a vědomosti co se týče hoho motoru. Take jsem dělal zpoustu uprav a pak to vracel zpět. Znám osobně dost lidí kteří s tím motorem závodili měli tam 300 hp +, to ten motor dlouhodobě neutahne. Maximum co dá spolehlivě je 200hp. Elektronické čerpadlo s 12mm hlavou nebude fungovat tak dobře jako mechanický z motoru m21d24 z e28. A na 2260 ma lopatky pro TDS je lepší turbo s obtokem.
Když si sečteš kolik peněz a času te bude stát úprava m51 motoru tak za 1/3 času a financí tam dáš m57 který se dostane vykonově dál, bude spolehlivější, kultivovanější a úspornější.
LR teprve poznávám ale BMW auta a motory znám celkem dobře. Sveho RR mám "čipnuteho" už jsem tak koupil a i tak mi to přijde celkem jako líný auto.
A to jsem už poladil i dávku paliva, jako jedeto se vším co za to zapřáhnu ale je to spíš na pohodu.
Na Facebooku je přímo skupina zaměřena na TDS motory.
to co som napisal to bol taky dokonaly nastrel nevravim ze to tak vo finalle bude kedze to je hudba buducnosti
lebo ciel ako taky je tam mat 200 koni a k tomu prislusny krutiaci moment takze mozno by cisto stacilo dat chip a ine turbo
zaujal ma tvoj nazor na to turbo lebo prave vdaka tym lopatkam by sa zlepsil spodok motora ak tomu dobre chapem,
samozrejme vgt turbo aby fungovalo na 100 percent pri takom motore je tazko ale prave to mala riesit ta plne programovatelna jednotka do ktorej by isiel udaj o aktualnych otackach a tym padom by na v tej jednotke rucne spravila mapa v celom spektre otacok.
zaujima ma ze preco na tds motor je lepsie obtokove turbo lebo prave ja chcem eliminovat to aby ten motor nebol mrtvy do 2500rpm.
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
Obtok se lépe reguluje i vtg turbo se umí regulovat podle tlaku ale nefunguje tak dobře jako obtok. Nastrojený motor m57 se da koupit kolem 10 tis. To turbo co chceš tak po go tě vyjde taky na 10 tis + ta jednotka + práce toho kdo ti to naladí a možná nebude stačit ani 20 tis Kč. Ve finale to bude mít stejný výkon jako ma m57 po úpravě softu. A úpravu softu mi udělá známí za "500 Kč a děkuju pěkně"
Oživit ten motor není složitější než vymýšlet něco co nikdo ještě nedělal. Viz moje stavba, dělám věci které jsem nenašel že by se do toho někdo pustil a tak jsou některé věci časově hodně složitý.
Oživit ten motor není složitější než vymýšlet něco co nikdo ještě nedělal. Viz moje stavba, dělám věci které jsem nenašel že by se do toho někdo pustil a tak jsou některé věci časově hodně složitý.
Karosářské práce a opravy přístrojových desek na BMW e38,e39,e53 a LR L322
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
no ja niesom si uplne isty tou cenou nastrojenej m57 pretoze ako pozeram tak pozeram tak nastrojeny motor 135kw alebo 150kw stoji skor 800-1000€ (v dobrom stave, nechcelo by sa mi kupit m57 a robit hned generalku motora)Marek_T píše: ↑01 črc 2022 05:53 Obtok se lépe reguluje i vtg turbo se umí regulovat podle tlaku ale nefunguje tak dobře jako obtok. Nastrojený motor m57 se da koupit kolem 10 tis. To turbo co chceš tak po go tě vyjde taky na 10 tis + ta jednotka + práce toho kdo ti to naladí a možná nebude stačit ani 20 tis Kč. Ve finale to bude mít stejný výkon jako ma m57 po úpravě softu. A úpravu softu mi udělá známí za "500 Kč a děkuju pěkně"
Oživit ten motor není složitější než vymýšlet něco co nikdo ještě nedělal. Viz moje stavba, dělám věci které jsem nenašel že by se do toho někdo pustil a tak jsou některé věci časově hodně složitý.
moj napad bol taky preto lebo byvam asi 10km od tej firmy ktora predava tu riadiacu jednotku a zaroven maju aj brzdu (spravili niekolko projektovych aut, maju prvenstva v 1/4 mile s 1,9tdi ktore naladili na 404koni a kopu ineho)
ano turbo vijde na cca 400€+200€ za jednotku a praca za naladenie
moj range rover nenajazdi viac ako 5000km za rok, motor je v dobrom stave, auto je len na zabavu
no uvidim co prinesie buducnost zatial musim na aute doriesit par inych veci potom sa mozem zacat hrabat v motore mozno nakoniec cely plan s motorom bude iny
Re: Koupě a provoz p38 aneb co jsem nikde nenašel
Ja jsem koupil nabouranou e39 po fl za 15 000Kč, nechal si motor a zbytek rozprodal a ještě vydělal.
Jinak výkonnostně e39 před fl ma 135 kw po fl 142kw a 150 kw měla e46 po fl a 6q převodovku.
Jinak výkonnostně e39 před fl ma 135 kw po fl 142kw a 150 kw měla e46 po fl a 6q převodovku.
Karosářské práce a opravy přístrojových desek na BMW e38,e39,e53 a LR L322