Stránka 2 z 2

Re: RR L322 vybíjení baterie

Napsal: 19 pro 2021 10:26
od kareljas
Máš pravdu nejpřesnější je ten co se vkládá místo pojistky Já mám bohužel jenom na velké pojistky, Nicméně se dělá i na oboje tady je odkaz.

https://www.automarket-sukorady.cz/auto ... I-pojistka

Re: RR L322 vybíjení baterie

Napsal: 19 pro 2021 10:40
od Lukasino
To je zajímavý, ale neoživí se uspaný okruh tím, že se vyndá pojistka a vloží tohle?

Mě bylo doporučeno pro takové účely tohle https://eshop.micronix.cz/merici-techni ... cm-02.html už by to mělo být schopné měřit i takové drobné na 12v systémech.

Věřím, že to do pojistky bude přesnější, levnější, je to zajímavý. Jen člověk nevidí jaký je celkový odběr a jestli to má vůbec řešit...

Re: RR L322 vybíjení baterie

Napsal: 19 pro 2021 14:47
od MadTom
Ampérnetr místo pojistky se tam dá předem, a potom se nechá auto uspat. Ten klesťák znám a je to stejné jak všechny ostatní na měření stejnosměrného proudu - musí se nulovat, jinak klidně ukáží třeba čtvrt ampéry, což při běžném měření nemusí vadit, ale pokud hledám doopravdy malé proudy a ještě to, zda v čase zmizí, tak už to moc použitelné není. Bohužel toto je dáno principem toho měřáku.

Re: RR L322 vybíjení baterie

Napsal: 20 pro 2021 09:47
od PEPO
Nie, ja som nemal nejaký presný- to je pravda...
Nevýhoda je to- že meral len na desatiny a nie na stotiny.
Ale ked som sa dostal na nulu- to mi stačilo..Ci to už bude brať 0,3 alebo 0,5A to už nejako zvládnem.
Ale ako som písal určite si niečo také zadovážim.Ale aj ten tip že namiesto poistiek ma tiež nejak tiež chytil.
Ja som to meral s týmto-https://www.elso.sk/sk/kliestove-multim ... -2568.html
Ja si zadovážim niečo na hobby použitie..A musím popremýšlať klady a zápory toho namiesto poistiek..Ved to nie je niečo čo nehorí..
Na alíku som videl aj za 30 evri ktoré sa u nám predávajú cca po 70 evri....

Re: RR L322 vybíjení baterie

Napsal: 20 pro 2021 10:23
od MadTom
Fluke jsou hezké přístroje, ale pekelně drahé, já používám tohle: https://www.vpcentrum.eu/cislicovy-kles ... b3EALw_wcB - akorát cena byla tuším okolo 1200Kč.

Klešťák je super pro rychlé měření bez rozpojení kabelů, nebo pro měření velkých proudů (alternátor, startér, naviják). Na proudy pod 1A, pokud to má doopravdy měřit už ale není. Běžně ho nuluju okolo 0,25A, ono to chvilku vydrží, ale spíš minuty. Pokud bude auto brát 0,3A a já to má vynulované o 0,25A, tak když ta nula kousek ujede (třeba drobným ohřátím měřáku jako takového), tak už nevím co vlastně měřím. Proto ten ampérmetr místo pojistky. Nebo klasickej multimetr co měří proud někde do 10 až 20A a zapojit ho místo pojistky - stačí si udělat buďto kabely s konektory nebo použít starou přepálenou pojistku a k ní dráty připájet.

Re: RR L322 vybíjení baterie

Napsal: 20 pro 2021 12:26
od PEPO
MadTom píše: 20 pro 2021 10:23 Fluke jsou hezké přístroje, ale pekelně drahé, já používám tohle: https://www.vpcentrum.eu/cislicovy-kles ... b3EALw_wcB - akorát cena byla tuším okolo 1200Kč.

Klešťák je super pro rychlé měření bez rozpojení kabelů, nebo pro měření velkých proudů (alternátor, startér, naviják). Na proudy pod 1A, pokud to má doopravdy měřit už ale není. Běžně ho nuluju okolo 0,25A, ono to chvilku vydrží, ale spíš minuty. Pokud bude auto brát 0,3A a já to má vynulované o 0,25A, tak když ta nula kousek ujede (třeba drobným ohřátím měřáku jako takového), tak už nevím co vlastně měřím. Proto ten ampérmetr místo pojistky. Nebo klasickej multimetr co měří proud někde do 10 až 20A a zapojit ho místo pojistky - stačí si udělat buďto kabely s konektory nebo použít starou přepálenou pojistku a k ní dráty připájet.
Presne ako píšeš.Na poistky mám v pláne zo starej poistky a ísť potom na to s klasickým malým mulimetrom :wink:
A ten klieštový si asi zadovážim nasledovný-https://www.aliexpress.com/item/4001039 ... 8826%22%7D

Re: RR L322 vybíjení baterie

Napsal: 20 pro 2021 13:05
od Tazik1992
PEPO píše: 20 pro 2021 12:26 A ten klieštový si asi zadovážim nasledovný-https://www.aliexpress.com/item/4001039 ... 8826%22%7D
Ten Ti bude k měření na autě prdlajs platný, nemá DC rozsah proudu. I cena tomu napovídá.
Z vlastní zkušenosti: klešťáky do 1000Kč nemají DC rozsah proudu, kolem 1500Kč už můžou mít, Od 2000Kč většinou mají. Neříkám, že se nenajdnou výjimky. Hodnověrnost údajů laciných modelů je další věc.
Jestli chceš něco pro občasné domácí použití, cenově rozumného, ale solidního koukni třeba na UNI-T. Sračky typu Hungča-Chongča či jak se to všechno jmenuje Tě stejně dřív nebo pozděj naserou.

Re: RR L322 vybíjení baterie

Napsal: 20 pro 2021 13:20
od PEPO
Tazik1992 píše: 20 pro 2021 13:05
PEPO píše: 20 pro 2021 12:26 A ten klieštový si asi zadovážim nasledovný-https://www.aliexpress.com/item/4001039 ... 8826%22%7D
Ten Ti bude k měření na autě prdlajs platný, nemá DC rozsah proudu. I cena tomu napovídá.
Z vlastní zkušenosti: klešťáky do 1000Kč nemají DC rozsah proudu, kolem 1500Kč už můžou mít, Od 2000Kč většinou mají. Neříkám, že se nenajdnou výjimky. Hodnověrnost údajů laciných modelů je další věc.
Jestli chceš něco pro občasné domácí použití, cenově rozumného, ale solidního koukni třeba na UNI-T. Sračky typu Hungča-Chongča či jak se to všechno jmenuje Tě stejně dřív nebo pozděj naserou.
Pozri na ten posledný HT206D :wink: :wink:

Re: RR L322 vybíjení baterie

Napsal: 20 pro 2021 13:22
od Tazik1992
Jo, já sem pak koukal, že ten má i DCčko.
Na mém úsudku a zkušenosti to nic nemění :grin:

Re: RR L322 vybíjení baterie

Napsal: 20 pro 2021 13:25
od PEPO
Tazik1992 píše: 20 pro 2021 13:22 Jo, já sem pak koukal, že ten má i DCčko.
Na mém úsudku a zkušenosti to nic nemění :grin:
Tak si môžem kúpiť taký istý u nás..
Akurát za cenu 70 eur.
Myslíš že ten bude presnejší?? :lol: :lol:

Re: RR L322 vybíjení baterie

Napsal: 20 pro 2021 13:35
od Lukasino
No spíš budou oba k ničemu :wink: Měřit s tímhle miliampéry na 12V dc bude asi úplně zbytečné :wink:

Re: RR L322 vybíjení baterie

Napsal: 20 pro 2021 14:20
od Tazik1992
PEPO píše: 20 pro 2021 13:25 Akurát za cenu 70 eur.
Myslíš že ten bude presnejší?? :lol: :lol:
Výběr je samozřejmě na Tobě, kup co uznáš za vhodné, to je bez debat :grin:
Ale není to jen o přesnosti, tuty lacinky mají spíš problém s mechanickou spolehlivostí - např. kvalita vstupních svorek a šňůr, provedení hlavního přepínače... což pak samozřejmě může ovlivnit i kvalitu měření.
Lukasino píše: 20 pro 2021 13:35 Měřit s tímhle miliampéry na 12V dc bude asi úplně zbytečné :wink:
Asi tak. I já se kloním při takových měřeních např. k pojistkovému adaptéru.

Re: RR L322 vybíjení baterie

Napsal: 20 pro 2021 14:49
od MadTom
Já bych to tak nedramatizoval - tady to nikdo nechce na denní měření. Každopádně ověřit, že měřák měří dobře je potřeba, a je jedno, jestli to koupím od Číňana z Číny nebo to samé od překupníka tady. Jediná výhodu koupení tady je záruka.
K tomu měření skrz pojistku - měl jsem na to udělaný přípravek, který se jednou stranou strčil do pojistkového pouzdra v autě a na druhé straně se do toho nasadila pojistka, na dráty se potom dal klapnout klešťák, nebo při jejich rozpojení klasickej ampérmetr. V principu stačí dva kousky drátu a pár fastonů odpovídajících velikostí kontaktům u pojistek.
Když jsme hledali opačněj problém - tedy že pojistky furt hoří, tak jsme tam dali vratnou pojistku (takovej malej jistič), a díky tomuto přípravku se to dalo dostat o do pojistkovky, kde jinak nebylo místo, nebo kde pojistky byly mechanicky jinak veliké.