Stránka 1 z 1

D2 nanocom?

Napsal: 16 zář 2021 12:02
od matozv
Ahojte som zo zvolena (sk) potrebujem sparovat km v budikoch s bcu. (Blika stav km). Je niekto v okoli schopny to urobit? Daleko ist nemozem lebo este to mam na fr znackach.
Dakujem za info

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk


Re: D2 nanocom?

Napsal: 16 zář 2021 12:07
od masar
Nevím zda máš někoho přímo v okolí, ale mrkni do seznamu (dole je SK) a rovnou tě upozorním, že přes Nanocom to jde jen směrem nahoru a to oběma směry BCU <-> budíky.

viewtopic.php?f=12&t=17182

Re: D2 nanocom?

Napsal: 16 zář 2021 13:52
od hrochado
Že by někdo stáčel?

Re: D2 nanocom?

Napsal: 16 zář 2021 15:10
od MadTom
Nemusí stáčet, občas stačí porucha alternátoru, aby se kilometry rozhodily. Každopádně doporučuji se v BCU podívat, jak velký je rozdíl a kolik kilometrů si myslí BCU a kolik budíky. Blikání jako takové lze vypnout, i bez srovnání kilometrů.

Re: D2 nanocom?

Napsal: 16 zář 2021 17:42
od matozv
Nic som nestacal. Tak to uz prislo. Mad tom. Cez co by sa dalo upravit? Cez aku diag.. nechcem rozpisovat co mam k dispozicii

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk


Re: D2 nanocom?

Napsal: 16 zář 2021 20:14
od petr pp
Texa to zvládne.

Re: D2 nanocom?

Napsal: 16 zář 2021 20:49
od MadTom
No třeba ten Nanocom.

Re: D2 nanocom?

Napsal: 17 zář 2021 06:54
od masar
hrochado píše: 16 zář 2021 13:52 Že by někdo stáčel?
Nemusíš stáčet, prostě ti třeba odejdou budíky a dáš z jinýho auta, který má najeto víc, ale dolů už je Nanocomem nedostaneš, protože ve svojí BCU máš míň.

Re: D2 nanocom?

Napsal: 17 zář 2021 10:05
od hrochado
matozv píše: 16 zář 2021 17:42 Nic som nestacal. Tak to uz prislo. Mad tom. Cez co by sa dalo upravit? Cez aku diag.. nechcem rozpisovat co mam k dispozicii

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
Nemyslel jsem to tak, že ty jsi stáčel ... ale píšeš, že auto máš na FR značkách, tak jestli nestáčel předchozí majitel ... ale je pravda, že mohl někdo měnit budíky

Re: D2 nanocom?

Napsal: 17 zář 2021 10:30
od MadTom
Tak nebo tak, bych z auta vyndal BCU a podíval se, jestli v ní bylo pájeno (nejspíš stočené kilometry) a jestli náhodou není ohnilá. A pokud ne, tak bych ji nalakoval, než ohnije a způsobí fůru problémů.
A když budeš řešit kilometry, tak si rovnou z BCU vyčíst EKA kód. Co s ním, to je v návodu k autu.

Re: D2 nanocom?

Napsal: 18 zář 2021 20:44
od Kokesek
MadTom píše:Tak nebo tak, bych z auta vyndal BCU a podíval se, jestli v ní bylo pájeno (nejspíš stočené kilometry) a jestli náhodou není ohnilá. A pokud ne, tak bych ji nalakoval, než ohnije a způsobí fůru problémů.
A když budeš řešit kilometry, tak si rovnou z BCU vyčíst EKA kód. Co s ním, to je v návodu k autu.
Mysli vyradit eka kod…. Protoze ten je tam jenom na pozdejsi komplikace.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: D2 nanocom?

Napsal: 19 zář 2021 17:56
od TD5 Disco
MadTom píše: 17 zář 2021 10:30 Tak nebo tak, bych z auta vyndal BCU a podíval se, jestli v ní bylo pájeno (nejspíš stočené kilometry) a jestli náhodou není ohnilá. A pokud ne, tak bych ji nalakoval, než ohnije a způsobí fůru problémů.
A když budeš řešit kilometry, tak si rovnou z BCU vyčíst EKA kód. Co s ním, to je v návodu k autu.
Sorry za blbej dotaz laika, ale tim prelakovanim myslis akorat striknuti bezbarvym lakem? Je tam pri tom potreba davat na neco pozor pripadne?

Re: D2 nanocom?

Napsal: 19 zář 2021 21:01
od MadTom
Očistit izopropylalkoholem nebo alespoň čistým lihem, stačí denaturovaný. Potom nalakovat lakem na plošné spoje (používám polyurethanový), je to malé, takže v pohodě malým štětečkem, vše mimo konektory. Nestříkat, je riziko, že by lak dostal do konektorů. Pokud bude lak ve spreji, tak nastříkat do víčka a potom natřít štětečkem.

Re: D2 nanocom?

Napsal: 19 zář 2021 21:47
od TD5 Disco
Super, diky za vysvetleni.

Re: D2 nanocom?

Napsal: 20 zář 2021 07:30
od MadTom
Ještě pro doplnění - lak používám třeba tento: https://www.gme.cz/sprej-ochranny-lak-n ... n-71-200ml - protože je dobře dostupný. Jinak ideální by byl dvousložkový (obecně se tomu říká conformal coating) a udělat tomu pořádnou vrstvu, ale to je mimo běžné možnosti a mimo rozsah práce na jedné desce.
Do izopropylu se dá deska v pohodě ponořit a opatrně vydrbat třeba tvrdším štětečkem. Případně, pokud je k dispozici ultrazvuková čistička, tak okoupat v ní, ale musí být slabá, silný ultrazvuk umí poškodit některé součástky, a to nechceme. Nechat pořádně vyschnout (přes noc na topení), hlavně pod velkýma součástkama, a až potom lakovat.
V D2 toho není nalakovaného víc - BCU, IDM (pojistkovka pod volantem), přístrojovka (nalakované jsou jenom některé části), přijímač dálkového ovládání (uprostřed střechy pod tapecem stropu). Když už se v tom člověk hrabe, tak je dobré vyřešit vše, minimálně BCU, IDM a přístrojovku. IDM rádo ohnívá mezi deskami, kam ale bez rozborky není přístup, přístrojovku stačí opatrně rozšroubovat.
Aby to ohnilo tak stačí, aby v autě zkondenzovala vlhkost (orosená okna), nemusí do něj vyloženě téct.