Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#501 Příspěvek od Tazik1992 » 10 srp 2023 22:39

Tak mi to nedalo a mušel jsem to proměřit i na mém interiérovém světýlku. Světlo je v režimu ovládání přes ECU, po zhasnutí.
Zde napětí na levém přívodu k žárovce vůči kostře - je to přívod od akumulátoru přes pojistku F2.
Zarovka interier 01 - zhasnuto - napeti privod aku.jpg

Napětí na pravém přívodu žárovky - to je přívod od ECU alarmu. (A nebo přímo kostra, když je světlo sepnuté manuálně).
Zarovka interier 02 - zhasnuto - napeti privod kostra-ECU.jpg

Takhle vypadá průběh napětí na přívodu od ECU při stmívání - pulsní regulace a pak ustálení na hodnotu o cca 2V nižší než je na baterii.
Zarovka interier 03 - zhasinani prubeh napeti - privod ECU.jpg

Napětí na žárovce po zhasnutí je cca 2V. Nepozoruju sebemenší náznak svícení.
Zarovka interier 04 - zhasnuto - napeti zarovka privody.jpg

Při rozsvíceném světle je na přívodu od ECU jen minimální rozdíl napětí vůči kostře.
Zarovka interier 05 - rozsviceno napeti - privod ECU.jpg

Potud vše v normálu.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#502 Příspěvek od Tazik1992 » 10 srp 2023 23:05

Pak jsem ovšem při manipulaci se žárovkou klasicky škrtnul o ukostřený plech a vyhodil pojistku. Než jsem nasadil jinou, tak se začali dít věci... žárovka se sama rozsvítila :grin: Zde simulace


Je jasné, že těch 11V od ECU začalo tlačit proud skrze nějaký společný spoj na mrtvé straně za pojistkou F2. Za ní je společný můstek K109 konektor C285, který napájí mimo jiné i rádio a hodiny. A je tam i odbočka ke sdruženému spínači světla-blinkry. Jako první jsem podezříval hodiny přes které by se mohla uzavírat cesta ke kostře.
300TDi interiérové světlo - přerušení pojistky F2.jpg

Jenže jejich odpojení nemělo sebemenší vliv. Stejně tak úplné odpojení rádia. Cesta by mohla vést ještě přes kontrolky za sdruženým spínačem, ale to už jsem nepátral. (Nezkoušel jsem teda odpojit vše najednou)

Ještě jsem zkusil LED žárovku od Compassu a tu se ukázalo, že má drobnou výhodu - je totiž "jednosměrná", při jejím osazení záleží na polaritě. Když je správně - v normálním režimu svítí, tak při vyndané pojistce nesvítí.
Zarovka interier 06 - zarovka Compass spravne polarita.jpg

Když se otočí - tedy normálně sice nefunguje, tak při vyndané pojistce mžourá.
Zarovka interier 07 - zarovka Compass polarita opacne mzoura.jpg

Ta Osramka má totiž jednu (ne)výhodu, uvnitř je zapojen můstek a ten vždy přivede napětí na LEDku správně aby svítila tak i tak, bez ohledu na polaritu.

jaseb píše: 07 srp 2023 19:45 Take jsem udelal vymenu za LEDky (ty od Osramu, diky za provedene mereni teplot), ale zjistil jsem, ze kdyz mam svetla zapnuta na rozsviceni pri otevreni dveri (prostredni poloha), tak i pri zavrenych dverich lehce sviti. Meril jsem napeti na kontaktech patice a je tam 0,3V. Predpokladam, ze to je spatne? Nebo je to dalsi z vlastnosti defa?
Teď už je jen otázka, proč Tobě se to děje v normálním režimu s osazenou pojistkou :grin: . Možná by jsi mohl pro zajímavost změřit napětí na obou přívodech vůči kostře při rozsvícené i "zhasnuté" LEDžárovce.
Každopádně buď tam můžeš dát diodu na přívod od ECU jak píše MadTom a nebo tam zkus osadit "jednosměrné" LEDžárovky
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#503 Příspěvek od VencaZE » 11 srp 2023 08:02

Jestli se osvětlení napájí přes ty propojovací můstky schované za pojistkami, tak tam může byt díky oxidaci nějaký svod.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

jaseb
Příspěvky: 10
Registrován: 18 kvě 2023 20:54
auto: Def 110, 2.2

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#504 Příspěvek od jaseb » 11 srp 2023 17:01

Zatím jsem vyměnil za původní žárovky a až budu mít trochu víc času, tak proměřím. Ještě jsem koukal na pojistky a v manuálu k autu jsem nenašel jaká pojistka má napájet vnitřní osvětlení - u tebe koukám, že je to žlutá, tak jsem prošel všechny 20A pojistky pod volantem a jsou ok. Nebo bych měl hledat ještě pod sedadlem spolujezdce?

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#505 Příspěvek od Tazik1992 » 11 srp 2023 18:15

jaseb píše: 11 srp 2023 17:01 Zatím jsem vyměnil za původní žárovky a až budu mít trochu víc času, tak proměřím. Ještě jsem koukal na pojistky a v manuálu k autu jsem nenašel jaká pojistka má napájet vnitřní osvětlení - u tebe koukám, že je to žlutá, tak jsem prošel všechny 20A pojistky pod volantem a jsou ok. Nebo bych měl hledat ještě pod sedadlem spolujezdce?
U Tebe je to jináč. Dokonce i jinak než u první Pumy, protože na té tvojí tam byl opravdový pojistkový veletoč. Měla by to být hlavní pojistkovka pod volantem - pojistka č.29 - 10A, bohužel nikde nemám obrázky těch 2,2TDCi pojistkovek. Měl by tam být obrázek na krytu. Ale kdyby byla přepálená, tak by to světlo při normálním rozsvícení nefungovalo a hlavně by nešly ani hodiny, rádio, OBD zásuvka, a je tam napájeno i něco z přístrojovky.
Puma interiérové světlo - společné za F29.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

jaseb
Příspěvky: 10
Registrován: 18 kvě 2023 20:54
auto: Def 110, 2.2

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#506 Příspěvek od jaseb » 12 srp 2023 07:06

Tazik1992 píše: 11 srp 2023 18:15 Měla by to být hlavní pojistkovka pod volantem - pojistka č.29 - 10A, bohužel nikde nemám obrázky těch 2,2TDCi pojistkovek.
Mas pravdu je to č.29, u me ma 15A a na piktogramu to ma ODB, hodiny a radio a v manualu popsane to same, ale je i na vnitrni osvetleni.
Koukal jsem jeste na to pomale zhasinani u LESky a jo take ji to pomalu zhasina jen mi to neprislo tak viditelne jako u klasicke zarovky.
Co se tyka mereni, tak levy a pravy privod ma u me stejne 12,5V a u napeti po zhasnuti je u me tech 0,3V a pri rozsvicenm od ECU vuci kostre 0,45V.
A merim to uplne nejobicejnejsim multimetrm.
Takze to zatim uzavru tim ze jsem vratil puvodni zarovky a nekdy ho vezmu ke kamaradovi autoelektrikari at to doresime.

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#507 Příspěvek od Tazik1992 » 12 srp 2023 10:05

Skoro 0,5Voltu je docela dost na 3metrech drátu. Možná je to jak píše Vašek, někde na svorkách za palubkou může být oxidace, možná přímo na jednotce alarmu.
Ale koneckonců klasické žárovky svítí také hezky :grin: . A každý auto musí mít nějakou záhadu, já teď při tutom pátrání zjistil, že se mi v aut.režimu vlastně vůbec nerozsvěcuje světýlko na korbě...
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#508 Příspěvek od Tazik1992 » 20 srp 2023 16:12

Předchozí bádání ukázalo, že pojistkovky pro Pumu a dva-dvojkovou obzvlášť jsou trochu v utajení. V Electric Library a Workshop manuálu pro Pumy nejsou k vidění. V Haynes manuálu pro Pumu jsou jen pro 2,4ku a ještě ne dokonale. Dokonce ani na lrworkshopu není pro 2,2 nic k vidění, zase jen pro 2,4ku.
https://www.lrworkshop.com/electrics/de ... nd-headers

No, pro starší Pumu jsem měl uděláno něco z dřívějška, tak jsem to trochu doplnil. Tu jsou tedy náhledy a popisy pojistkovek.

Pojistky a relé Defender Puma 2,4 TDCi 2007-2011 pod sedačkou - fuse box under seat
Pojistky a relé Defender Puma 2,4 TDCi 2007-2011 pod sedačkou.jpg

Pojistky a relé Defender Puma 2,4 TDCi 2007-2011 pod volantem - fuse box under dashboard
Pojistky a relé Defender Puma 2,4 TDCi 2007-2011 pod volantem.jpg

Pojistky a relé Defender Puma 2,2 TDCi 2012-2016 pod sedačkou
Pojistky a relé Defender Puma 2,2 TDCi 2012-2016 pod sedačkou.jpg

Pojistky a relé Defender Puma 2,2 TDCi 2012-2016 pod volantem
Pojistky a relé Defender Puma 2,2 TDCi 2012-2016 pod volantem.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

vik2
Příspěvky: 229
Registrován: 21 úno 2014 07:56
auto: Def 110 300Tdi

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#509 Příspěvek od vik2 » 28 srp 2023 07:34

Tohle vlákno čte tolik lidí, že snad ani nebude spam, když se tu na něco optám

Přetěsnoval jsem deklík na LT230, když byl dole, sáhl jsem na ozubená kola střední hřídele a vůle jak prase. Milimetry... Tak dolů buben ručky a hřídel jsem dotáhl a znovu zajistil....
Setkal jste se s tím někdo?
Bude to OK?
Převodovka je jinak tichá, i předtím byla tichá, jako by nic...

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#510 Příspěvek od MadTom » 28 srp 2023 08:35

Střední hřídel má mezi ložisky buďto trubičku, která se jednorázově zdeformuje, nebo se tam dává silnější trubička broušená na délku. Matice která to utahuje je samojistná - jestli ji někdo málo dotáhnul, nebo nechal starou, tak se to mohlo povolit. Jinak ten systém deformující se trubičky není ideální - jak není bombírovaná, tak se nedeformuje v celém obvodu rovnoměrně a ložiska potom nesedí kolmo na hřídeli. Proto LR přešel na kalibrované trubičky pevné délky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#511 Příspěvek od Tazik1992 » 30 zář 2023 12:07

Trocha komiky :grin: . Chtěl jsem vyzkoušet jak pasuje nová nerezová zajišťovací matice páky řízení na převodku. Jenže jak povolit tu stávající na převodce, která není na autě ? Není ani tak nutná síla jako spíš nutnost to zapřít, aby se to neprotáčelo. To je rébus - velký svěrák nemám k dispozici a i tak by to v něm nebylo lehké. Žena se ukázala být příliš lehká...jako zátěž :chuckle . Ani veranda zahradního domečku mi nepomohla, zase moc měkké podloží :roll:
Převodka matka 1 - bouda.jpg

Nakonec mi pomohla Příroda. Před zahrádkou nám stojí strom s roztaženýma nohama - i-d-e-á-l :lol: . Je to teda trochu adrenalinový svěrák, protože průser by nastal kdyby mi převodka mezi nohama vyklouzla a skutálela se ze svahu, to bych jí lovil dole v Radbůze...
Převodka matka 2 - strom.jpg

Nová matka jde našroubovat hladce a sedí perfektně. Bylo mi divný, že ta co tam byla, nenesla známky koroze. No bodejť, byla taky nerezová a na klíč 34 :grin: . Nějakého koumáka přede mnou už to taky napadlo. No, můj soustružník měl ale lepší ruku, ta původní má nějaký tuhý závit.
Převodka matka 3 - matice.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#512 Příspěvek od Tazik1992 » 01 říj 2023 10:45

I když je třístovka v motorovém prostoru docela ergonomická, tak se najdou místa kde je to s přístupem horší - třeba zrovna kolem palivového filtru. Povolit ho po roce je vždycky voser. Zlomit ruce a ještě s nima zabrat je pro mě nemožný. A to utahuju filtr jen rukou. Tentokrát jsem se ale připravil, místo klasického tuhého klíče na filtry jsem použil kožený třmenový "klíč". Ten se dá jednak snáz nasadit bez krkolomného manévrováni a taky se dá při povolení trochu naklánět, aby šlo pootočit filtrem. Taky jsem si řikal, že příště místo záchytné petkové bandasky krkolomě věšené na filtr použiju hadičku nasunutou na trubičku výpustního ventilu filtru a stáhnu to kolem rámu dolů do nějaké nádoby na zemi.
Palfiltr01 - povolení filtru.jpg

Taky se ukázalo, že kouzelná alá Fourbyho podložka pod podávací pumpou není úplně stoprocentní zárukou, že půjde odvzdušnit filtr jen pomocí páčky na pumpě. Teď mi prostě zase motor zůstal natočený tak, že vačka holt blokovala pumpu.
Palfiltr02 - podložka.jpg

Tak už jsem proces odvzdušnění ustálil na pár kroků - nasadit filtr - otevřít lehce jeho spodní vypouštěcí ventil - malinko nastevřít i odvzdušňovák - nastartovat - po chvíli běhu až se filtr naplní zavřít spodní vypouštěcí ventil - pootevřít více odvzdušňovák a nechat dovybublat.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#513 Příspěvek od Tazik1992 » 04 říj 2023 20:48

Teď jedna časosběrná reportáž. Loni se mi přestalo líbit foukání a zatékání skrz pravou ventilační klapku. Její těsnění popraskalo a ztvrdlo a už nešla ani pořádně dovřít.
Vyndat ocelové zrezlé čepy pantů ještě takňák šlo. Nerezovou sadu (alá BA7501 nebo DA1179) jsem měl připravenou.
Venti-klapka 01 - klapka bez pantů.jpg

To co následovalo pak si nezadalo s demontáží těhlice či A-rámu. Vyšroubovat obyčejným klíčem ty dva skurvené šrouby na platlích ovládacího táhla je lahůdka.
Venti-klapka 02 - šrouby táhla klapky.jpg

K mému překvapení je síto pod klapkou po čtrvt století v pěkném stavu. Se i divím, že za jízdy s otevřenou ventilačkou není v kabině víc much a jiné havěti, když vidím ten hrubý rastr.
Venti-klapka 03 - síto pod klapkou.jpg

No, myslím, že todle těsnení byla nějaká vyslovená improvizace. A strašně tuhý. Chemoprén jsem musel čistit kartáčem.
Venti-klapka 04 - původní těsnění.jpg

Nakonec jsem se rozhodl pro těsnění v "orig" stylu, od Britpartu. Šrouby táhla jsou zašroubované jen v nalisovaných závitových vložkách, takže jsem je namazat kerapastou, aby šly snáz povolit. Takže srpen 2022 - těsnění nalepeno.
Venti-klapka 05 - těsnění Britpart nalepeno 22-8.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#514 Příspěvek od Tazik1992 » 04 říj 2023 21:09

Klapka, střih - srpen 2023 - těsnění odlepeno :lol: . Do roka a do dne. Kupodivu se odlepilo těsnění od oboustrané lepenky, která na klapce zůstala a držela jak čert.
Venti-klapka 06 - těsnění Britpart odlepeno 23-8.jpg

Tentokrát už jsem byl připraven. S malou ráčnovou osmičkou je to mnohem lepší. A když jsou šrouby navíc namazané, tak jdou po povolení vytočit i rukou.
Venti-klapka 07 - vhodný klíč.jpg

Přemýšlel jsem jestli nezkusit starší systém použitý na prvních Defech a Sériích, to jest těsnění nalepené naopak v tom prolisu kolem ventilačního otvoru, ale nakonec jsem dal šanci ještě tomu současnému, ovšem tentokrát v podání originálního genuine dílu. Klapku jsem vyčistil místy až na základní nátěr.
Venti-klapka 08 - vyčištění klapky.jpg

Mezi originálním a britpártím těsněním moc velký rozdíl není. Dosedová těsnící vrstva vypadá stejně a ta podkladová má u originálu viditelně hrubší strukturu.
Venti-klapka 09 - porovnání genuine LR vs Britpart.jpg

Lepení je nezáludné, není potřeba nějak natahovat nebo stlačovat, vychází to tak akorát. U obou variant. Akorát tentokrát jsem těsnění lepil důsledně k vnějšímu okraji klapky. Předtím mě to při porovnávacím pohledu na klapku a otvor svádělo hrnout jej spíš ke středu a to nebylo ono, místy to těsnilo na hraně.
Venti-klapka 10 -  nalepená orig, usazeno k okraji.jpg

Tak uvidím příští léto...
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#515 Příspěvek od Tazik1992 » 29 říj 2023 07:29

Teď jedna defí hádanka.
Zavřu dveře u řidiče - ozve se drnčení plechu, zavřu zadní páté dveře - ozve se drnčení plechu, zavřu dveře na pravé straně - ozve se drnčení plechu. Co je to ?
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#516 Příspěvek od MadTom » 29 říj 2023 09:52

Buďto hrnce v kuchyňce nebo prostě Defender.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#517 Příspěvek od Tazik1992 » 29 říj 2023 18:57

Vestavěnou kuchyňku ještě němám, takže vlastně Bé je správně :grin:

Odpověď zní - Povolené šrouby na krytu brzdového kotouče :grin:
Si tak řikám jestli jsem to při skládání zbytečně nepřeháněl s montážní pastou, možná je lepší některá místa nechat zareznout....
Hádanka 01 - drnčení od krytu kotouče.jpg
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#518 Příspěvek od DanoDEF » 29 říj 2023 20:32

To uz davno na aute nemam.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#519 Příspěvek od Tazik1992 » 30 říj 2023 20:10

DanoDEF píše: 29 říj 2023 20:32 To uz davno na aute nemam.

:D Ano, puristé, kteří už své vozy zbavili zbytečného balastu takové hádanky neřeší :lol:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

#520 Příspěvek od DanoDEF » 31 říj 2023 06:37

V tetene to niekedy dostane ranu a potom hladas co ti kde sucha o brzdovy kotuc. Niekedy to dostane väcsiu ranu tak to potrebujes demontovat aby si to vyrovnal a uz to nenahodis spät.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět