Stránka 5 z 28

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 18 led 2022 21:27
od Tazik1992
Rover píše: 18 led 2022 18:57 Já tam mám u 110 200Tdi taky ledky, i u dobíjení, občas červená malinko zasvítí nebo problikne, ale zvykl jsem si na to, mám to tak už asi 4 roky a baterii jsem za celou dobu nemusel dobíjet, takže neřeším.
Ty bys tam měl mít ten doplňkový rezistor, TEORETICKY :grin: , takže dobíjet by to mělo normálně. A to problikávání můžou být drobné výkyvy, které prostě LEDka dokáže díky své rychlosti ukázat, zatímco vlákno běžné žárovičky se při nich prostě nestačí ani rozžhavit.
Defender 1991-96 200&300TDi elektroschéma_a.jpg
mr-tomas píše: 18 led 2022 19:32 Tak jsem změřil dobíjení na ledku a na baterce je 13,85V. Dal jsem žárovku a je tam 13,70V.
:lol: :lol: To je ňáká provokace :grin:
Stejně mi těch 13,8 přijde málo, jako není to špatně (udává se 13,6 až 14,4V), jen by to mohlo být lepší.

No, řekl bych, že nemá cenu to hrotit, kdo má radši LEDku a třeba i s jejím poblikáváním (mě by to sralo), dobíjí mu to a startuje už roky, ať nechá tak.

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 19 led 2022 09:42
od cyril
Tak mi to nedalo a šel jsem omrknout 110. Nechápu jak je to možný, ale je tam podle toho co vidím přes sklo žárovka. :idea: Takže mí kluci šikovní to před lety asi někde vyčetli.. V každým případě tak auto jezdí několik let a ani o tom nevím.

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 20 led 2022 07:47
od Tazik1992
cyril píše: 19 led 2022 09:42 Nechápu jak je to možný, ale je tam podle toho co vidím přes sklo žárovka.
A jak jí to tam sluší. Pak je ovšem divný proč Ti to za jízdy slabě svítí :grin:

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 26 led 2022 13:07
od Tazik1992
Protřídil jsem fotky a je možno posunout záznam. Aspoň k něčemu ta karanténa bude.
Doposud to byla taková půlroční seznamka s Defíkem, při které jsem i vychytal běžné klasické mouchy - spínač světel, brzdové světlo, spínač ručky ..., které už jsem měl koneckonců nacvičené s jeho o dvě dekády mladším bráškou.
Teď ovšem v příběhu nastává kritický den - 26.červenec 2020. Kritický nikoliv podle kondiciogramu, ale na základě mého definitvního rozhodnutí provést výměnu zadního crossmemberu svépomocí v polních podmínkách naší zahrady :grin:

Jeho stav byl jasný už v bazoši a podrobnější poklep to už jen vygradoval.
Jako věřim tomu, že by to leckdo ještě opravil, někdo by možná řekl, že stačí jen přelakovat :grin:

Levá strana
Crossmember výměna 01 - počátek.jpg

A pravá strana.
Crossmember výměna 02 - počátek vpravo.jpg
Musím říct, že hlavně stav konce rámu jsem neodhadnul. Objednal jsem jen samotný crossmember bez napojení (konců) rámu. Ale zase mě to víc zakalilo, jak se ukáže.

Levá strana rámu byla po odříznutí docela slušná
Crossmember výměna 03 - odříznuto, rám vlevo.jpg

Pravá strana už tak pěkně nevypadala
Crossmember výměna 04 - odříznuto, rám vpravo.jpg
Crossmember výměna 05 - rám vpravo, uvnitř.jpg

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 26 led 2022 13:29
od Tazik1992
Při rozhánění se flexou na pravé straně, kde vylézá kabelový svazek, doporučuju před něj navařit nějakou ochranou platli. Může se to hodit :grin:
Crossmember výměna 06 - kabel.jpg

Když brácha odložil flexu, tak jsme zjistili, že za příčníkem je další slabé místo do sbírky. Hromadí se tam bordel, hlavně hlína, která asi nejde jentak vypláchnout.
Crossmember výměna 08 - odříznuto.jpg

Když už tam má bordel být, tak ho musí být dost. Aby těsnil díry v nádrži :grin:
Crossmember výměna 09 - nádrž průrez vzadu.jpg

To sem si ještě myslel, že nádrž nějak zachráním. Než sem jí spustil dolů.
Jako ucpávka otvoru po plováku se mi osvedčil odříznutý vršek víčka od spreje (klasika 400ml,..). Sedí perfektně.
Crossmember výměna 10 - nádrž dole.jpg

Pohled na vratku nafty mě vyléčil s halucinací. A ani spodek po odloupnutí ochranného plechu nevypadal uspokojivě.
Takže následovala objednávka nádrže a jejího příslušenství.
Crossmember výměna 11 - nádrž vratka.jpg

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 26 led 2022 13:33
od MadTom
K tomu svazku - já jsem ho pokaždé vytáhnul celej ven a následně táhnul vrchem po rámu. Alespoň se dal vnitřek rámu pořádně vypláchnout a následně vystříkat. Jinak to bylo o strach, že ho někde při svařování připálím.

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 26 led 2022 16:04
od Tazik1992
MadTom píše: 26 led 2022 13:33 K tomu svazku - já jsem ho pokaždé vytáhnul celej ven a následně táhnul vrchem po rámu. Alespoň se dal vnitřek rámu pořádně vypláchnout a následně vystříkat. Jinak to bylo o strach, že ho někde při svařování připálím.
Jo, tak to se mi rozhodně nechtělo. Kdyby to byla nějaká velká oprava rámu nebo instalace crossu i s těma koncovkama rámu, tak by nebylo zbytí, ale takdle sem to nechal být. Tady na konci je rámu je dobré, že ten svazek je ještě na dosah, i uvnitř. Při sváření jsem měl svazek zvenku i zevnitř potřený ochranným chladícím gelem na sváření, aspoň pro pocit.

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 27 led 2022 10:22
od Tazik1992
Co se týče schnilosti konců ramen, tak mě zaujalo, že byl na troud jen ten koncový půloblouk. Hrabaní v rámu ukázalo, že kromě všech možných další důvodů, bude spolupachatelem i nevhodné odvodnění v dolní části toho oblouku. Jak ukazuje fotka, v nejnižším místě je výztužná přepážka, kterou navíc prochází šroub ramene tažného zařízení (ta byla taky plná a šroub byl na prach). Jak ukazuje zapíchnutý šroubovák vpravo, odkapávací otvor je jen před přepážkou, takže za ní se pak drží bordel a voda, který z toho konce nejdou pořádně vyhnat.
Crossmember výměna 14 - rám vpravo, odtok čáry.jpg
Levou stranu zřejmě (také) záchránila nafta dlouhodobě unikající skrz těsnění plováku :grin:

Jinak,co se týče potřebného vybavení, tak sundání crossmembru není moc náročné. Auto může být klidně na kolech na zemi, což je třeba pro mě základ :grin:
Určitě se hodí různé brusky - pr. 230 - nezbytná na rozkousání příčníku, pr. 125 - na dořezy a broušení, upotřebil jsem i malou 12V Bošku do úzkých míst či na citlivé odříznutí šroubů tam kde by velká při úletu nadělala paseku. Kdo má k dispozici plazmovou řezačku, tak to může mít ještě jednodušší.
Uplatnění najde jedna délší ráčna či trhák, nikoliv na povolování, ale doslova na utrhávání. Většina šroubů totiž povolila definitivně - např. z 8mi šroubů stabilizátoru, 7 při povolování prasklo - v místě průchodu platlí byly vyrezlé. Šrouby tažného to samé.
Ono se řekne, je to starý, je to zrezlý, jakýpa s tím štráchy, flexa si poradí. Jenomže všude pro ní taky není místo. A i když třeba je, tak i její drobné ucuknutí může způsobit zbytečné škody. O problematice broušení v leže pod autem ani nemluvě. Takže na pomoc při demontáži-povolování přišly různí pomocníci - z chemie např. uvolňovač Forch Black Magic S411 (nebo Truck Magic) - ten už mám vyzkoušený, že umí leccos povolit. Testoval jsem i Metaflux Torsion Spray.

Z mechanických jsem užil vořechy (tušim 17ku a 19ku) na povolování poškozených šroubů-matic.
Forch 4961 17 VYTAHOV.NÁSTRČ.KLÍČ 1-2 17MM.png
Forch 4961 17 VYTAHOV.NÁSTRČ.KLÍČ 1-2 17MM.png (64.72 KiB) Zobrazeno 2308 x

Pomohla mi i "hi-tech" technologie indkučního ohřevu při uvolňování nádrže, ale šlo by to i bez ní. I tady po ohřátí jeden šroub ulítnul.
Crossmember výměna 17 - nádrž přední šrouby indukca.jpg

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 27 led 2022 11:45
od DanoDEF
Tazik1992 píše: 27 led 2022 10:22
Uplatnění najde jedna délší ráčna či trhák, nikoliv na povolování, ale doslova na utrhávání. Většina šroubů totiž povolila definitivně - např. z 8mi šroubů stabilizátoru, 7 při povolování prasklo - v místě průchodu platlí byly vyrezlé. Šrouby tažného to samé.
... teraz napatlaj do vsetkych spojov a srub medenu pastu. Ocenis o par rokov. Ja som v 2009 pri vymene ramu vsetko patlal medenou pastou a teraz to ide pekne povolit. (mam take pribalove sacky k bleskoistkam Polyphaser a tam je pekne husta pasta, aj VIN nou mam napatlane).

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 27 led 2022 12:55
od MadTom
Přesně tak, a nešetřit.
K tomu povolování - já jsem přešel na utahování - rázový utahovák s dobrým ořechem. To co se při povolování mělo snahu ožvejkat a bylo nutné řezat, tak jsem rovnou utrhl a zbytky vyrazil. Šlo to podstatně rychleji. Akorát ten utahovák to chce doopravdy silnej. Blbé ovšem bylo, když jsem ukroutil M20 závit na zadním spodním ramenu. :hmm:

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 27 led 2022 15:28
od Tazik1992
DanoDEF píše: 27 led 2022 11:45 .. teraz napatlaj do vsetkych spojov a srub medenu pastu. Ocenis o par rokov.
MadTom píše: 27 led 2022 12:55 Přesně tak, a nešetřit.
Klucí, já jsem připraven, zásoby past už mám :grin: . Akorát jsem se zřekl od začátku mědi, protože zrovna ta na těch našich hliníkových angličácích může být "nebezpečná". Jistě, jsou tam místa, kde neuškodí - motor, nápravy, ale prostě tu není tak univerzální. Na oddělení větších dílů (karoserie apod.) nebo ošetření povrchů používám keramickou pastu. Na šrouby, na žhavící svíčky,... dávám kovou pastu s titanem (Metaflux Kluzná kovová pasta 70-85), která nepodporuje elektrochemickou korozi. A samozřejmě kde to jde, nahrazuju původní spojovák (šrouby pev. 8.8 ) nerezem. A i ten mažu, protože "kousnutý-slepený" nerezový závit si nezadá se zarezlým ocelákem.
MadTom píše: 27 led 2022 12:55 K tomu povolování - já jsem přešel na utahování - rázový utahovák s dobrým ořechem. To co se při povolování mělo snahu ožvejkat a bylo nutné řezat, tak jsem rovnou utrhl a zbytky vyrazil. Šlo to podstatně rychleji. Akorát ten utahovák to chce doopravdy silnej.
Na tom rázováku budu muset zapracovat, jeho absence mě opravdu zpomaluje. Já sem to zatím řešil použitím 3/4kového monetového násobiče, ale nutnost jeho opírání "o něco" je otravná. A nad hlavou pod autem je to leckdy i napínavá hra :grin:

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 27 led 2022 17:02
od MadTom
K té nerezi - bacha je o kus méně pevná než 8.8 šroubky. A i nerez dělá s hliníkem článek, takže ideálně oddělit plastem.
Utahovák - buďto vzduchový, ale alespoň 1200Nm povolovací síla, nebo pěkné prodávají na akumulátory v Lídlu - ale ten největší. Za půl roku co ho mám se mi více než osvědčil. A cena je super.

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 27 led 2022 17:13
od Rennie
Nový parkside performance razak Aku má 1200Nm. V úterý si ho chlapi na slušném servisu velmi pochvalovali. Jen funguje nejlépe s 8Ah baterií a komplet už váží dost

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 27 led 2022 17:18
od MadTom
Mám k tomu tu 4Ah, protože když jsem to kupoval, tak 8Ah ještě nedělali, ano je to velká a těžká potvora, ale zatím povolil skoro vše. K tom mám ten úplně nejmenší na rychlé šroubování - je to lepší a menší než akuvrtačka. Jediné co my chybí je aku-ráčna, ale tu nedělají. A od kohokoliv jiného vychází baterky podstatně dražší. :hmm: A o baterkách to celé je.

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 27 led 2022 18:52
od Mirko
Já mám Parkside aku rázový utahovák 400Nm a když už ten to nedá, tak je to většinou stejně na flexu nebo fakt dlouhý trhák. Pro menší věcí mám Makitu 12V rázový a s tím dělám naprostou většinu šroubů krom podvozku. Je lehký. Aku ráčnu mám nějakou Čínu, ale prakticky ji díky té malé Makitě nepoužívám.

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 27 led 2022 19:28
od masar
Taky už několik let používám ten zelený 400 Nm a je fakt, že povolí třeba 80% šroubů, aspoň na D2, zbytek se dá tím velkým Performance (ten mám asi rok) a ostatni je třeba řešit jinak. Akorát teď hodně řeší lidi, že ta nová série A2 Performance verze je min kvalitní a údajně ne všechny mají stejnou sílu. Tak to chce vyzkoušet a případně rovnou vyměnit.

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 27 led 2022 20:19
od MadTom
Ten 400Nm jsem měl půjčenej a za mě ne. Je pravda že jsem to porovnával se vzduchovým od Wurtha, kterej má přes 1200Nm. Ale vzduchovej potřebuje hadici a zapnout kompresor, a to je oproti akumulátorovému dost práce navíc.

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 27 led 2022 21:00
od Tazik1992
MadTom píše: 27 led 2022 17:02 K té nerezi - bacha je o kus méně pevná než 8.8 šroubky.
V tahu jsou stejný, ve střihu je nerez horší. Musí se koukat jesli je na danou pozici nerez vhodný. Zase nerezové šrouby si uchovají vlastnosti po celou dobu, oceláky můžou proreznout a zhoršit se.
Rennie píše: 27 led 2022 17:13 Nový parkside performance razak Aku má 1200Nm. V úterý si ho chlapi na slušném servisu velmi pochvalovali. Jen funguje nejlépe s 8Ah baterií a komplet už váží dost
Po tom já koukám,jestli je to tendle.
Utahovák Lidl Performance.jpeg
Utahovák Lidl Performance.jpeg (37.48 KiB) Zobrazeno 2171 x
Pár pneumatických utahováků a ráčen mám (Forch nebo M7), ale to jsou lechtátka do 500Nm, ráčny ještě míň. Vytáhnul jsem z kompresoru (50L Scheppach DC53) i extra vývod s většíma rychlospojkama, aby to hrálo s 13kou hadicí a stejně je to k prdu. A nějaké pneu dělo, jak píše MadTom, to je možná dvakrát dražší než ten Parkside. A foukat kompresor, a tahat hadice - to už je dneska asi opravdu překonaný :grin:

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 27 led 2022 21:20
od MadTom
Ano, je to tento. Jenom bacha, je to o kus větší než vzduchový stejné síly.

Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže

Napsal: 28 led 2022 12:27
od Tazik1992
A teď nastal čas stát se konstruktérem-kresličem. Prostě se mi nechtělo (a finančně nezamlouvalo :-) ) objednávat nový crossmember i s koncovkama rámu. Bylo tedy nutné vytvořit pláty na opravu. Pro vnější stranu jsem naplánoval plechy tl.3mm, pro vnitřní a spodní strany tl.2mm.

Přilepil jsem si papíry k rámu a obkreslil tvar, pak to zkresloval na okně jako na prosvitce, porovnával s rozměry a výkresy rámu v dokumentaci a .... a pak stejně bylo nutné to ještě x-krát přiřezávat a brousit :lol: .
Crossmember výměna 20 - rám vlevo nový bok test.jpg

Pláty jsem radši udělal přes celý zadní oblouk až za držáky stabilizátoru, kdyby bylo nutné je vyztužit taky.
Crossmember výměna 21 - rám nový bok přesazení.jpg

Byl jsem rád za každou díru, které se dalo chytnout, hlavně kvůli směřování vůči crossmemberu
Crossmember výměna 22 - rám nový bok napasování.jpg

Teď už to začalo vypadat veseleji. Výřezy kolem držáků podpěr korby jsou hodně individuální, soudruzi v Solihullu je vařili spíš pocitově než podle plánu.
Crossmember výměna 23 - rám bočnice komplet.jpg