D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.
Moderátor: Miky_CZ
D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.
Ahoj, mám obligátní problém. Ráno jsem nastartoval a uslyšel podivný cvakavý zvuk, skoro jako když jsou seklé hydroštely, ale trochu výraznější. Hned jsem to radši vypnul a teď zjišťuji, co by to mohlo být. Motor se protáčí normálně a na diagnostice jsem našel chybu P0341 (signál ze snímače vačky mimo rozsah), která se objeví vždy po pokusu o nastartování. Před cca 30k byly dělané rozvody včetně pro jistotu nové zesílené olejové pumpy, před asi 2k olej a filtry, ale upřímně pochybuji, že v servisu vyměnili i ty spojovací řetízky vaček, případně ty plastové napínáčky k nim.
Během otáčení motorem velmi rychle zhasne kontrolka mazání, z čehož usuzuji, že olejové čerpadlo je v pořádku, neprasklo a rozvodový řemen se při startování otáčí. Jenže motor nechytne. Při otáčení motorem dle diagnsotiky vůbec neroste tlak v railu, takže se čerpadlo možná netočí, nebo z nějakého důvodu nedává, ale to neumím příliš ověřit. Nízkotlaké dává normálně. To nestartování je asi dané tím, že ŘJ prostě při takovém chybovém stavu nedá pokyn vstřikovačům, ale tlak v railu by při otáčení asi normálně růst měl, ne?
Napadlo mě, jestli by to nemohla být prasklá vačka, která žene i vysokotlaké čerpadlo. Bohužel je to ale ta vačka na druhé straně, než je hrdlo oleje, takže není vidět. Případně mě napadlo, že by mohlo jít o přeskočený řetízek spojující vačky.
Jde o rok 2005, který jak jsem se dočetl byl náchylnější na napínák těch řetízků...
Lze to nějak ověřit bez sundavání vík ventilů? Případně jak lze s jistotou vyloučit, že jde o náš oblíbený klikový problém? Motor točí a nezdá se, že by točil jen s půlkou válců a při startování to cvakání slyšet není.
Na co se mám připravit, pokud je to problém s vačkou a ne s klikovkou? Pokud třeba vačka praskla, nebo přeskočil ten řetízek, jaká je šance, že se ohly ventily/obtiskly se do pístů? Jaké další poškození mám čekat? Motor má teď 360k, já vím že je to hodně, ale stejně bych se s ním nerad loučil, do poslední chvíle šlapal.
Napadá někoho nějaké další řešení? Díky moc
Během otáčení motorem velmi rychle zhasne kontrolka mazání, z čehož usuzuji, že olejové čerpadlo je v pořádku, neprasklo a rozvodový řemen se při startování otáčí. Jenže motor nechytne. Při otáčení motorem dle diagnsotiky vůbec neroste tlak v railu, takže se čerpadlo možná netočí, nebo z nějakého důvodu nedává, ale to neumím příliš ověřit. Nízkotlaké dává normálně. To nestartování je asi dané tím, že ŘJ prostě při takovém chybovém stavu nedá pokyn vstřikovačům, ale tlak v railu by při otáčení asi normálně růst měl, ne?
Napadlo mě, jestli by to nemohla být prasklá vačka, která žene i vysokotlaké čerpadlo. Bohužel je to ale ta vačka na druhé straně, než je hrdlo oleje, takže není vidět. Případně mě napadlo, že by mohlo jít o přeskočený řetízek spojující vačky.
Jde o rok 2005, který jak jsem se dočetl byl náchylnější na napínák těch řetízků...
Lze to nějak ověřit bez sundavání vík ventilů? Případně jak lze s jistotou vyloučit, že jde o náš oblíbený klikový problém? Motor točí a nezdá se, že by točil jen s půlkou válců a při startování to cvakání slyšet není.
Na co se mám připravit, pokud je to problém s vačkou a ne s klikovkou? Pokud třeba vačka praskla, nebo přeskočil ten řetízek, jaká je šance, že se ohly ventily/obtiskly se do pístů? Jaké další poškození mám čekat? Motor má teď 360k, já vím že je to hodně, ale stejně bych se s ním nerad loučil, do poslední chvíle šlapal.
Napadá někoho nějaké další řešení? Díky moc
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.
No, tak to je jasny prece. Mas to potkane. Chybi ti rezet mezi vackama.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.
OK, díky, myslel jsem si, že to bude tam někde, ale všechno jen odhaduju, proto se ptám lidí, kteří mají zkušenost přímo s projevem závady... A jaké jsou tak šance na opravu? Že nechám vyměnit řetěz a pojede to dál? Nestalo se to při vysokých otáčkách, ale při startu a motor s tou závadou běžel třeba 4 - 5 vteřin. Chápu že je to naprd, ale má cenu to zkoušet měnit?
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.
Neni problem. Vymenis a jedes. Vse potrebne mam skladem.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Lukasino
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.
Tak ale tohle se dá říct u jakékoliv závady, včetně kliky... Prostě vyměníš motor a jedeš
Ale pokud je to potkané, tak sám řetěz už nepomůže, ne? A kdyby se to nepotkalo, tak to nebude cvakat...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.
Polopate: vymenis hlavy, retizky, napinace a jedes. Pisty, klika, ojnice vzdy ok. Po potkani.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.
Po třech týdnech jsem konečně na Vysočině v Horní Cerekvi sehnal někoho, kdo se mi na to podíval. Ukázalo se, že do rozvodů natekl fridex, který sežral řemen, který se natrhl a natáhl a díky tomu řemenice přeskočila o 4 zuby. Po nahození nových rozvodů a utěsnění místa kudy to teklo, změřili tlaky na válcích a vyhodnotili je jako zcela zdravý motor (i po těch 360k, které už má za sebou), takže to složili zpátky a auto prý chytá i jede krásně. Po neděli ho vyzvednu a doptám se na podrobnosti. Včetně nové baterky (předchozí už byla v posledním tažení a během tří týdnů před barákem zdechla kompletně), komplet rozvodů, fridexu, oleje a práce tahle sranda přišla na 27k, což osobně hodnotím jako příjemnou cenu za rozebrání celého traktoru.
- Dex
- Příspěvky: 901
- Registrován: 17 led 2012 16:33
- tel.: +420606945930
- auto: D2,D3,S3,RRC
- Bydliště: Ostrava
Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.
To bylo teda štěstí, ze se to nepotkalo. Btw ty rozvody doufám i s novou olejovkou jinak tady zase za chvíli budeš řešit padlý rozvod až upadne kladka na staré pumpě.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D3 tdv6 - po startu zacvakalo, pak P0341, teď nestartuje.
Ty staré poškozené rozvody tam jsou asi tak 20 - 30k a s těmi se měnila olejová (prý nějaká zesílená) i vodní pumpa, takže tu znova neměnili.