Stránka 1 z 1
startování v zimě
Napsal: 22 úno 2022 09:44
od jirka73
ahoj mám Freelendra 2 obsah 2,2 td sice startuje ale není to úplně ono hlavně při nižších teplotách žhavičky jsem vyměnil trochu se to zlepšilo,co můžu ještě udělat pro jistější nastartování? děkuji
Re: startování v zimě
Napsal: 23 úno 2022 22:29
od Honza21
Já jsem koupil svoji DII z "druhé ruky" a měl jsem problémy se startem v zimě ( od cca -3 °C ). Dvakrát jsem koupil novou baterku aniž bych si ověřil jaká tam má správně být, a ano byla tam "slabá" baterka. Správně tam patří 110 Ah / startovací proud 800A, já jsem tam měl novou ale jen 70Ah / start. proud asi 600A. V letě OK, ale v zimě to prostě neprotočilo. Teď se správnou baterkou OK i zimě. Ten startér si, v zimě na ztuhlém motoru, fakt vezme "svoje".
Tzn. ZKONTROLUJ PARAMETRY BATERKY podle příručky.
Re: startování v zimě
Napsal: 24 úno 2022 07:46
od jirka73
ahoj no to by taky mohl být problém já tam mám 80am a ta jim v Taliánsku asi stačila tak koupím novou a uvidím.
tak dík.
Re: startování v zimě
Napsal: 24 úno 2022 09:11
od MadTom
Co znamená, že to nestartuje ideálně? Motor se netočí startérem dost rychle? Nebo to nechytne hned? On je to common rail a ten potřebuje, aby čerpadlo natlačilo naftu do vstřikovačů. A jestli jsou vstřikovače nebo čerpadlo již trošku jeté, tak s tím může být problém. Tohle je potřeba změřit/zkontrolovat na diagnostice.
Spíš než kapacita baterky je rozhodující startovací proud který skutečně dá, kapacita hraje roli až ve chvíli, kdy startérem točím hodně dlouho.
A poškozený může být i startér - stalo se mi na Focusu, že se vydřelo jedno z vnitřních kluzných ložisek a rotor drhnul o stator. Auto startovalo, ale nebylo to ono. Výměna pouzdra ve startéru a fungovalo to zase super, další 3 roky, potom výměna celého startéru za novější (fabrický repas od Forda výměnným způsobem), který měl i větší výkon, a auto startovalo o kus lépe.
Re: startování v zimě
Napsal: 24 úno 2022 21:28
od Honza21
Když on ten startovací proud je tak nějak přirozeně (primo umerne) spjat s kapacitou.
Re: startování v zimě
Napsal: 24 úno 2022 21:34
od MadTom
To sice ano, ale pouze u baterie stejné konstrukce. Pro srovnání dva extrémy - klasická stará olovněná baterie zalitá ještě asfaltem v kombajnu měla kapacitu 180Ah a že by kombajn startoval nějak ochotně, to se říct nedalo. Po výměně na baterii Optima jsme měli dojem, že to odjede jenom na startér. Nejvíc práce bylo udělat držáky, protože ta baterie byla podle oka čtvrtinová, i když kapacitu měla tuším 55Ah. V principu šlo stále o olověnou baterii, akorát měla trošku lepší konstrukci.
Za mě, než měnit baterku, tak změřit, jestli je problém v ní.
Re: startování v zimě
Napsal: 24 úno 2022 22:08
od VencaZE
Neboť měřit je častokrát levnější než (zbytečně) platit...

Re: startování v zimě
Napsal: 03 kvě 2022 14:41
od Fréčkař
Pokud je auto se systémem start-stop, je třeba baterii AGM, jináč blbě staruješ , protože auto dobíjí baterii jinak než je běžné. Můžeš jet sto kilometru v kuse a stejně budeš mít baterii nabitou na 70 % protože elektronika se právě tak rozhodla. No a to by měla řešit agm technologie.