Stránka 1 z 1

Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 21 bře 2022 23:41
od Juricek
Ahoj, už som fakt zúfalý s momentálnej situácie ktorú neviem nijako už vyriešiť. Poďme k veci. Moja 300-vka mi dlhodobo žerie 14-20L na 100 km. Niekdy spravím na 70l nafty 360km.Bol som aj s autom na váhe ma 2780kg. Auto nemá žiaden výkon ledva dosiahnem 100km/h a to takým štýlom že mám plný plyn na podlahe, a to musia byť dobre poveternostné podmienky [emoji16][emoji17]Pri jazde do stúpania (bavíme sa o úplnom miernom stúpaní) auto absolútne nevládze... Musím poradiť z 5 na 3 a ísť 60km/h na plný plyn... Tak toto je jav ktorý sa mi deje rok. Dal som čerpadlo na repas, aj vstreky. Turbo tlači 1.2 baru. Auto vôbec nedymi motor ide hladko... Keď mu pridám dávku paliva tak auto začne dymit a ide aj trosku lepšie... Dosiahnuť nejakú diaľničnú rýchlosť a udržať ju je nemôžne... Kolesá na aute mam AT 235/85.. Rozvody su nastavene dobre.. A Tlaky su Ok. Hlava je po GO... Už som na aute vymenil úplne všetko a som zúfalý... Potebujem asi pomôcť... Lebo schyľuje sa k tomu že končím s Lanďakmi ak toto nedokážem vyriešiť... To auto ma už stalo toľko času a stále v jednom kuse niečo... Ale na to som si zvykol za tých 10 rokov... Ale tento Momentálny stav auta... FAKT SOM ZÚFALÝ...

Môže na to mat predvstrek vplyv? Alebo poraďte nejakého majstra na čerpadla... Myslím si ze to bude problém v cepadle?


Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku






Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 22 bře 2022 06:26
od MadTom
A neutíká ti někde vzduch za turbem? Nějaká prasklina?

Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 22 bře 2022 06:50
od Juricek
Myslím ze nie pretože, tlak drží konštantné a keby bola nejaká prasklín je počuť sicanie

Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku


Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 22 bře 2022 07:07
od RišoKE
Skús ešte zmerať kompresiu za tepla a aj za studena, na mojom aute bol rozdiel skoro 1/3 a auto v nízkych otáčkach pod turbom nechcelo ťahať ani na dvojke

Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 22 bře 2022 07:40
od Hubert
Předvstřik může, ale musel by být hodně malý. Motor by nechtěl jít vůbec do otáček a v cca 3000 by úplně ztratil kourouťák. Auto by velice ochotně startovalo a chod je skoro jak benzíňák. Pokud by byl velký tak by to jelo ve vysokej otáčkách a na volnoběch to má ostrý chod.
  • Může být projetá vačka (málo otevírají ventily)
  • Hadice rozleptané.
  • Výfuk přicpaný

Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 22 bře 2022 08:22
od MadTom
S tím, že by případná ztráta vzduchu byla za jízdy slyšet, si doopravdy nejsem jistej. Já jsem vždy skončil u toho, že jsme celé sání natlakovali kompresorem. A když jsme našli netěsnost, tak na místě, kam byl ten nejhorší přístup. Stalo se mi, že do 0,8Baru nic, a až potom se prasklina otevřela tak, aby se to projevilo.
Turbo to klidně za jízdy dotlačí, to jako spolehlivá indikace doopravdy není.

Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 22 bře 2022 10:17
od Hubert
Prasklá hadice je většinou vidět i to že je to kolem praskliny mastný a u 300 moc míst není kde by to nebylo vidět.

Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 22 bře 2022 15:08
od mr-tomas
To je jasný HMOTNOST. K tomu pokud máš větší kola se stálým převodem 1,22 tak to prostě nejde. Mám 3T a ani motor po generálce s 1,41 převodem to neutáhl.

Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 22 bře 2022 20:00
od Juricek
Hubert píše:Předvstřik může, ale musel by být hodně malý. Motor by nechtěl jít vůbec do otáček a v cca 3000 by úplně ztratil kourouťák. Auto by velice ochotně startovalo a chod je skoro jak benzíňák. Pokud by byl velký tak by to jelo ve vysokej otáčkách a na volnoběch to má ostrý chod.
  • Může být projetá vačka (málo otevírají ventily)
  • Hadice rozleptané.
  • Výfuk přicpaný
To sa aj deje do 3000 ako tak ťahá a potom už absolútne nič

Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku


Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 22 bře 2022 20:02
od Juricek
mr-tomas píše:To je jasný HMOTNOST. K tomu pokud máš větší kola se stálým převodem 1,22 tak to prostě nejde. Mám 3T a ani motor po generálce s 1,41 převodem to neutáhl.
No ale kamarát Ondrej ma tak isto ťažké autu také isté kolesá také isté turbo a jemu to ide úplne normálne ako osobak...

Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku


Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 22 bře 2022 21:55
od matozv
Cav.. a vstrekovace? Daval si ich robit. Velmi mi tvoj pripad pripomina raz ked som robil a6ku 2,5tdi.. neslo poriadne ako malo, zralo ako benzin. Nedymilo to... Najskor sa dali robit vstrekovace. Vraj ok. Potom cerpadlo. Vraj ok. Dali sa dole vika ventilov.... 4 koniky na ventily vypsdnute takze niektore ventily ani neotvaralo.... Huraa to je ono. Urobilo sa .... Nie stale rovnake. Potom sa vybral katalyzator... Bol zapchaty... Vymlatil sa... Niee stale to neslo. A nakoniec ak si dobre pamatam dali sa este raz pozriet vstrekovace a ani jeden nebol dobry. Proste ten prvy diesel servis to neurobil dobre alebo tak nejak to bolo. Po oprave vstrekovacov to islo uz ako malo. Tak snad to dad dokopy

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk


Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 23 bře 2022 07:57
od Hubert
Juricek píše: 22 bře 2022 20:00
Hubert píše:Předvstřik může, ale musel by být hodně malý. Motor by nechtěl jít vůbec do otáček a v cca 3000 by úplně ztratil kourouťák. Auto by velice ochotně startovalo a chod je skoro jak benzíňák. Pokud by byl velký tak by to jelo ve vysokej otáčkách a na volnoběch to má ostrý chod.
  • Může být projetá vačka (málo otevírají ventily)
  • Hadice rozleptané.
  • Výfuk přicpaný
To sa aj deje do 3000 ako tak ťahá a potom už absolútne nič

Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku
Tak zkus zvednou předvřik.
Kolik máš předvstřik?
Měříš to na vrták (pin) nebo mikrometrem?

Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 23 bře 2022 20:32
od forester
Počúvaj! Ten názov témy som si myslel že píšeš o sebe :lol:

Ale k téme, ako prvé vyber vstreky, pošli ich Majeríkovi do Bosch servisu v Žiline. Je to macher čo robí čerpadlá asi od narodenia, Matej to môže dať Štancľovi on je s ním kamarát. Mne vymenil origo bosch špičky z nastavením za 300.ale už je to niekoľko rokov. Ak budú vstreky v poriadku nastav čerpadlu predvstrek na vrták a musí byť. Pokiaľ je plniaci tlak turba cez 1.bar ostáva potom len čerpadlo, alebo ste čarovali z boost pinom?!

Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 24 bře 2022 13:26
od mr-tomas
Pokud si tam měl EGR tak na kolík nastavíš předvstřik cca. 1,4mm, pokud si EGR vyhodil, tak vyšší nastavíš přesně jen s hodinkama.

Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 24 bře 2022 17:54
od forester
Prosím dovysvetli aký má vplyv EGR na nastavenie predvstreku.

Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 24 bře 2022 18:28
od mr-tomas
Když má EGR tak má seřízené čerpadlo na kolík 1,4mm. Když nemá EGR tak má kolík nastavenej 1,54mm. Takže pokud tam byl EGR, a je vyhozenej, tak seřízením na kolík dá jenom 1,4mm.

Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 25 bře 2022 13:12
od Hubert
forester píše: 24 bře 2022 17:54 Prosím dovysvetli aký má vplyv EGR na nastavenie predvstreku.
Na emise a kvalitu (konforní) chodu motoru.

Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 29 bře 2022 21:09
od Juricek
Chalani čaute, problém sa vyriešili druhým čerpadlom... To po repse nebolo dobre. Založil som od Mildu sériové čerpadlo a všetko v poriadku...

Odoslané z LYA-L29 pomocou Tapatalku


Re: Vysoká spotreba, malý výkon D1

Napsal: 11 črc 2022 09:20
od Juricek
myslel som si že sa problém odstránil , ale nie ... po najazdení cca 8000 km stále auto nešlo viac ako 100 km/h ... už som rezignoval na chvíľku som to prestal riešiť a dával som to za príčinu že je auto tažké . keď som meral studenu kompresiu malo 29 barov , včera som sa rozhodol že to zmeriam keď to bude horúce ... bolo to celkom trápenie .. ale zmeral som výsledok je taký že najlepší valec ma 22bar :/ .čiže minimálne budú chytene krúžky ... zaujímavé je že auto bez žhavenia štartuje na brnk ... môže to byť pričíňa že to auto nejde nad 100?
a ďalšia vec je keď auto odstavím v miernom klesaní vypnem motor nehám jednotku tak auto ide na rýchlosti dole .. :shake :sleep
nastáva otázka ci spravím iba to že vymením krúžky s piestami ?... :yawn

alebo spravím poriadnu generálku zo zrovnaním bloku prehrnovaním atd . čo odporúčate pretože ak mam dať do motoru 1000-2000 € to, pretože niesom si istý či toto vyrieši problem a auto pôjde tak ako ma... proste robiť nebudem a swapnem tam M57 ... :smoke :smoke