Stránka 1 z 2
P38 a M57
Napsal: 12 dub 2022 08:43
od tomáš štěpnička
Zdravím....
docela mě zaujala tato konverze ...v tu chvíli by mi to auto dávalo celkem smysl
https://ashcroft-transmissions.co.uk/pr ... to-zf-kit/
ale jak s legislativou na to???
Re: P38 a M57
Napsal: 12 dub 2022 09:09
od eliott
Hmm, jak si přidělat spoustu práce a starostí a ve finále mít výkon sériové V8ky, akorát bez božího zvuku. A to se vyplatí Horste....
Re: P38 a M57
Napsal: 12 dub 2022 09:15
od Rover
Asi jak píše Eliott...
Mimochodem když už - tohle téma znáš?
viewtopic.php?t=43260&start=40
Re: P38 a M57
Napsal: 13 dub 2022 14:05
od Rad0
eliott píše: 12 dub 2022 09:09
Hmm, jak si přidělat spoustu práce a starostí a ve finále mít výkon sériové V8ky, akorát bez božího zvuku. A to se vyplatí Horste....
ale praveze s m57 sa dá ist velmi hore s vykonom, a to nevravim o m57 bi turbo

, pozrite si top offroad romania aké monštrá sú v tych patroloch.
Re: P38 a M57
Napsal: 13 dub 2022 14:28
od eliott
Netahej sem Patrola, to je auto, které se v Evropě s normálním (chápej benzínovým) motorem nevyskytuje.
Re: P38 a M57
Napsal: 13 dub 2022 17:26
od Rad0
eliott píše: 13 dub 2022 14:28
Netahej sem Patrola, to je auto, které se v Evropě s normálním (chápej benzínovým) motorem nevyskytuje.
jáj ty si to myslel takto technicky. Ja som to bral všeobecne ako výkon motora v hocijakom aute.

Re: P38 a M57
Napsal: 13 dub 2022 20:21
od eliott
Rad0 píše: 13 dub 2022 17:26
eliott píše: 13 dub 2022 14:28
Netahej sem Patrola, to je auto, které se v Evropě s normálním (chápej benzínovým) motorem nevyskytuje.
jáj ty si to myslel takto technicky. Ja som to bral všeobecne ako výkon motora v hocijakom aute.
Tak výměna motoru za úplně jiný se dělá ve chvíli, kdy dané auto nejde koupit s dobrým motorem, protože je to nejdražší a nejsložitější cesta.
Re: P38 a M57
Napsal: 15 dub 2022 15:03
od tomáš štěpnička
Ano.pokud by existoval dobry vykonny motor co se daval origo,tak neni co resit,ale zrovna o roveri v8 moc presvedceny nejsem

Re: P38 a M57
Napsal: 15 dub 2022 20:04
od eliott
tomáš štěpnička píše: 15 dub 2022 15:03
Ano.pokud by existoval dobry vykonny motor co se daval origo,tak neni co resit,ale zrovna o roveri v8 moc presvedceny nejsem
No, tak nevím, s čím jsi jezdil, ale 4,6ka je prostě bomba, ať si mele kdo chce co chce, jezdím s mima 15 let a jediný motor, se kterým se může měřit, je BMW M30B35 protože má v podstatě stejné koně pří obsahu 3500, ale zase nemá takový spodek. Samozřejmě po převložkování.
Re: P38 a M57
Napsal: 16 dub 2022 06:55
od tomáš štěpnička
No a jsme u toho ...,,po převložkování" 4,6 mozna jede,ale je choulostiva no a 3,5 je proste slaboučká
To ta m57 je proste raketa a to ani nemluvim o tom ze si vezmme tak polovinu paliva ...pokud v8 tak plnotučnou 5,9 v jeepu.....tomu uz rikam výkon co za tu spotrebu stojí
Re: P38 a M57
Napsal: 16 dub 2022 07:31
od eliott
tomáš štěpnička píše: 16 dub 2022 06:55
No a jsme u toho ...,,po převložkování" 4,6 mozna jede,ale je choulostiva no a 3,5 je proste slaboučká
To ta m57 je proste raketa a to ani nemluvim o tom ze si vezmme tak polovinu paliva ...pokud v8 tak plnotučnou 5,9 v jeepu.....tomu uz rikam výkon co za tu spotrebu stojí
No asi jsi to špatně pochopil, 4.6ka jede dobře vždy, choulostivá je jen do převložkování, pak už snese všechno. Rozhodně vidím jako lepší investici převložkování V8ky, což je (alespoň u nás) vždy spojené s GO motoru, než strávit desítky (a pokud to má i nějak vypadat tak stovky) hodin zástavbou motoru, co tam nepatří a to vždy v podstatě v nějakém více méně neznámém stavu. Pokud by se u M57 měla dělat GO tak, jak by se mělo, tak je celá akce cenově v kosmu. A spotřeba? Jelikož nemám žádné předsudky a všechny moje V8ky jezdí na LPG, tak jsou provozní náklady na palivo stejné, možná nižší než u diesela.
A co se týče té 5.9ky, tak srovnáváš nesrovnatelné, těch je dnes jak šafránu a platí se za ně zlatem, srovnatelná je 5.2ka.
Re: P38 a M57
Napsal: 16 dub 2022 20:09
od Mirko
Pěkná akademická debata tady

Ta 5.9 má 245 koní a 460Nm. S Tornadochipem a ostrou vačkou by byl 4.6 Rover V8 na dost podobných hodnotách možná toho krouťáku by tam 20-30 newtonových metrů chybělo. Toho svého jsem tehdy na válcích neměl, ale výkon mi rozhodně nechyběl. Zajímavé je, že ta 5,9 má poměrně krátký zdvih a poměr tedy podobný jako Rover 4.6 než to M57 naopak má delší zdvih než vrtání...
Re: P38 a M57
Napsal: 16 dub 2022 21:10
od Mirko
Ale Tome, zcela vážně si myslím, že z toho 3,5 jsi zklamaný, protože tvůj by prostě potřeboval běžný servis - hlavně ta vačka. Ta moje 3,5ka se tím změnila ze dne na den z něčeho hrozně líného na něco, kde mě úplně přešla touha po větším obsahu. Navíc ta 3,5 ze všech nejochotněji točí, což má taky své kouzlo.
Re: P38 a M57
Napsal: 17 dub 2022 14:44
od Rad0
a čo tak ls3 a problém s výkonom je vyriešený

Re: P38 a M57
Napsal: 21 lis 2022 20:44
od Mr.Bean
Mám to v P38, dělal sem to, zatím sem to za 3 roky nedodělal

. M57 z E39 135kw, origo 4HP automat, ale překopanej na 4HP24 s mechanickým lankovým ovládáním, měnič z 5HP24 z X5.. no zatím se mi ta kombinace se současným skloubením s automatem a tímhle měničem úplně nelíbí, chci zkusit ještě správnej měnič z 3.0d z E38. A když ani to nebude ono, předělám to na manuál a konečně to bude mít trochu nějakej projev.
Mám to na origo elektrice i s ews, propojený s autem s funkčníma budíkama. V softu vyřazenej potřebnej signál o rychlosti z abs a údajně nějakejch 160kw. Zatím to ale není úplně znát pořád, je hrozná ztráta pocitově v tom prokluzu v měniči, dokud se nezamkne. A stavba taky nebyla úplně jednoduchá, jak to původně vypadalo. V podstatě se tam ten motor na sériovejch uloženích (skoro stejnejch jako tds) nevejde.
Chystám se ještě na stavbu jednoho s novějším D2 motorem z X5 v kombinaci s 6HP26. Tak to by mělo bejt funkčnější

Re: P38 a M57
Napsal: 22 pro 2022 16:13
od Matejgs
Ahoj, jak si vyřešil problém s vanou? Naráží mi do kardanu, mám zvednuto o 2 palce a dotýká se to, vana z m51 asi pasovat nebude že? Jak si to vyřešil? Díky za odpověď
Re: P38 a M57
Napsal: 23 pro 2022 15:30
od Mr.Bean
Zatim nijak. Vanu mam z e39 puvodni a i s 2"liftem umi narazit do difu. Udelal sem vyssi dorazy zatim.. Ale vana z m51 prej nepasuje, ale resi se to nekde tak ze se predek svari z m51 se zadkem z m57.
Re: P38 a M57
Napsal: 23 pro 2022 15:49
od Rad0
Matejgs píše: 22 pro 2022 16:13
Ahoj, jak si vyřešil problém s vanou? Naráží mi do kardanu, mám zvednuto o 2 palce a dotýká se to, vana z m51 asi pasovat nebude že? Jak si to vyřešil? Díky za odpověď
ked ludia upravuju vanu tak normalne do nej rezu. stacilo by ju orezat kde treba a naspat zavarit TIGom nie?
Re: P38 a M57
Napsal: 23 pro 2022 18:41
od Matejgs
Ano, už jsem do ní říznul a čekám na svářeče až mi to TIGem zavaří, očividně jsem dal nízko motor, když jsem dával univerzální držáky motoru co se dělají na swapy M57
Re: P38 a M57
Napsal: 15 úno 2023 11:25
od Marek_T
Matejgs píše: 23 pro 2022 18:41
Ano, už jsem do ní říznul a čekám na svářeče až mi to TIGem zavaří, očividně jsem dal nízko motor, když jsem dával univerzální držáky motoru co se dělají na swapy M57
Nedal takhle to vchazí vsem co tam cpou m57