Emise a diagnostika Defender 300TDi
Moderátor: Acon
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Emise a diagnostika Defender 300TDi
Vážení, dovolil jsem si založit nové vlákno přestože tu již minimálně jedno tématicky podobně je - "Neprošel jsem emisema"
viewtopic.php?p=488853&hilit=emise#p488853
To se ovšem zabývá zejména příčinami a případnými léčebnými metodami emisního neúspěchu. Já jsem se ovšem k emisím ani nedostal, neboť nová pravidla emisní moštárny platná od 1.března 2022 mě semlela ještě dříve - v diagnostickém předkole. Ano čtete správně.
Co se stalo - včera jsem se rozhodl, že konečně ulovím bobříka STK, kterému předchází i kontrola kouřových signálů. V rámci přípravy jsem vyměnil olej, natankoval čerstvou naftu a doplnil jí aditivem, intenzivním ježděním jsem téměř eliminoval šedý kouř (asi tam opravdu hrála významnou roli nějaká kondenzace). A ještě pro sichr jsem v rychlosti tím nejjednodušším způsobem upravil/zredukoval tok paliva do čerpadla přes regulační šroubek - tzv. "Smoke screw". Myslím, že to fakt pomohlo, protože na rovince pod parou to téměř nehulí a do kopce o poznání méně. Samozřejmě mám teď na mysli černý kouř.
Tedy plný optimismu jsem v dobré náladě najel do emisního hangáru. Při vysedání vidím, že už si pan emisní technik nese diagnostiku. V tu chvíli začala svižná konverzační komedie s tímto dialogem (zjednodušeným):
Já: (s úsměvem od ucha k uchu) "To nesete zbytečně, tady není co napíchnou."
ET: (s úsměvem) "Kdepa, to se musí napíchnout"
Já: "Ale todle nemá žádnou diagnostiku, nemá to řídící jednotku"
ET: "To je rok 98, to musí mít zásuvku"
Já: "Todle je systém nádrž-čerpadlo-vstřik, není co diagnostikovat"
ET: "A má to zásuvku ?"
Já: "Noo, má, ale je tam vyvedený jen alarm, kvůli nastavování"
ET: "Tak to napíchneme"
Já: "Prosím" a otáčím pána z podvolantu nestandardně pod Cubbybox (pořád s úsměvem)
Přesouváme se k diagnostické aparatuře Bosch, nastavujeme detailně parametry vozu. Komunikace s jednotkou nenastává. Systém Bosch nám ještě nabízí, že vozidlo má mít jednotku ABS. Vyprskávám smíchy.
Já: "Tendle model ještě ani ABS neměl, nic tam nenajdeme"
ET: "Nějaké řízení to mít má, podíváme se do CISu" (CIS = Centralizovaný Informační Systém - jakýsi centrální mozek celorepublikové sítě stanic STK)
Otevírá se detailní karta s mým vozem. V sekci Měření emisí je u položky Emisní systém výběr ze tří možností - Neřízený, Řízený bez OBD, Řízený s OBD. Můj Defík rok 98 má nastavenou "zlatou střední cestu".
ET: "Vidíte, řízený systém, bez napíchnutí a vyčtení paměti závad to nemůžu pustit dál na měření."
Já: "A jak se to dělá u starších aut, která nemají ŘJ ve standardu OBD"
ET: "I tam se to napíchne a dá se to normálně vyčíst"
Já: "A ještě starší auta úplně bez řídících jednotek motoru"
ET: "Ta jsou neřízená"
Já: nevěřícně kroutím hlavou (ale už zcela bez úsměvu)
ET: "Prostě systém říká, že tam je řízení, musí se to napíchnout a vyčíst paměť závad. A to vše se navíc zaznaménává online do centrály. Jinak to od března nejde. Kdyby jste přijel v únoru, tak by to ještě šlo."
Já: "Takže konečná ?"
ET: "Nedá se nic dělat"
Odjíždím jako opařený.
Ještě za tepla rozjíždím pátrání. Když jsem se znova kouknul na tu fotku záznamu v CISu, začal jsem si uvědomovat odkud asi vítr fouká. Tím řízením emisí, které nějaký ouřada v CISu zaškrtnul byl zřejmě míněn EGR systém, který ta moje 98čková třístovka opravdu má. A řízený. A ne nějakým primitivním čistě mechanicko-podtlakovým mechanismem jak by se slušelo, ale řízený vlastní ECU. Beru aspoň schémata, která už mám trvale v autě a vidím, že ta ECU má dokonce vyvedenou diagnostickou zásuvku.
Jenže kam ? K normální OBD zásuvce vedou jen tři dráty. Plus 12V(hnědý) - pin 16, zem-kostra (černý) - pin 4, komunikace s ECU alarmu (oranžový (asi má i zelený proužek)) - pin 8.
Konektor je v autě otočený - nižší řada pinů je tady dole oproti běžnému zobrazení OBD konektoru.
Pod boxem vykukují ještě další konektory. Protože v autě bylo zřejmě handsfree (na palubce zbyly díry a vzadu gsm anténa), tak jsem jim dříve nevěnoval pozornost. A teď mě i mátlo, že vedou někam pod dekl nad převodovkou.
viewtopic.php?p=488853&hilit=emise#p488853
To se ovšem zabývá zejména příčinami a případnými léčebnými metodami emisního neúspěchu. Já jsem se ovšem k emisím ani nedostal, neboť nová pravidla emisní moštárny platná od 1.března 2022 mě semlela ještě dříve - v diagnostickém předkole. Ano čtete správně.
Co se stalo - včera jsem se rozhodl, že konečně ulovím bobříka STK, kterému předchází i kontrola kouřových signálů. V rámci přípravy jsem vyměnil olej, natankoval čerstvou naftu a doplnil jí aditivem, intenzivním ježděním jsem téměř eliminoval šedý kouř (asi tam opravdu hrála významnou roli nějaká kondenzace). A ještě pro sichr jsem v rychlosti tím nejjednodušším způsobem upravil/zredukoval tok paliva do čerpadla přes regulační šroubek - tzv. "Smoke screw". Myslím, že to fakt pomohlo, protože na rovince pod parou to téměř nehulí a do kopce o poznání méně. Samozřejmě mám teď na mysli černý kouř.
Tedy plný optimismu jsem v dobré náladě najel do emisního hangáru. Při vysedání vidím, že už si pan emisní technik nese diagnostiku. V tu chvíli začala svižná konverzační komedie s tímto dialogem (zjednodušeným):
Já: (s úsměvem od ucha k uchu) "To nesete zbytečně, tady není co napíchnou."
ET: (s úsměvem) "Kdepa, to se musí napíchnout"
Já: "Ale todle nemá žádnou diagnostiku, nemá to řídící jednotku"
ET: "To je rok 98, to musí mít zásuvku"
Já: "Todle je systém nádrž-čerpadlo-vstřik, není co diagnostikovat"
ET: "A má to zásuvku ?"
Já: "Noo, má, ale je tam vyvedený jen alarm, kvůli nastavování"
ET: "Tak to napíchneme"
Já: "Prosím" a otáčím pána z podvolantu nestandardně pod Cubbybox (pořád s úsměvem)
Přesouváme se k diagnostické aparatuře Bosch, nastavujeme detailně parametry vozu. Komunikace s jednotkou nenastává. Systém Bosch nám ještě nabízí, že vozidlo má mít jednotku ABS. Vyprskávám smíchy.
Já: "Tendle model ještě ani ABS neměl, nic tam nenajdeme"
ET: "Nějaké řízení to mít má, podíváme se do CISu" (CIS = Centralizovaný Informační Systém - jakýsi centrální mozek celorepublikové sítě stanic STK)
Otevírá se detailní karta s mým vozem. V sekci Měření emisí je u položky Emisní systém výběr ze tří možností - Neřízený, Řízený bez OBD, Řízený s OBD. Můj Defík rok 98 má nastavenou "zlatou střední cestu".
ET: "Vidíte, řízený systém, bez napíchnutí a vyčtení paměti závad to nemůžu pustit dál na měření."
Já: "A jak se to dělá u starších aut, která nemají ŘJ ve standardu OBD"
ET: "I tam se to napíchne a dá se to normálně vyčíst"
Já: "A ještě starší auta úplně bez řídících jednotek motoru"
ET: "Ta jsou neřízená"
Já: nevěřícně kroutím hlavou (ale už zcela bez úsměvu)
ET: "Prostě systém říká, že tam je řízení, musí se to napíchnout a vyčíst paměť závad. A to vše se navíc zaznaménává online do centrály. Jinak to od března nejde. Kdyby jste přijel v únoru, tak by to ještě šlo."
Já: "Takže konečná ?"
ET: "Nedá se nic dělat"
Odjíždím jako opařený.
Ještě za tepla rozjíždím pátrání. Když jsem se znova kouknul na tu fotku záznamu v CISu, začal jsem si uvědomovat odkud asi vítr fouká. Tím řízením emisí, které nějaký ouřada v CISu zaškrtnul byl zřejmě míněn EGR systém, který ta moje 98čková třístovka opravdu má. A řízený. A ne nějakým primitivním čistě mechanicko-podtlakovým mechanismem jak by se slušelo, ale řízený vlastní ECU. Beru aspoň schémata, která už mám trvale v autě a vidím, že ta ECU má dokonce vyvedenou diagnostickou zásuvku.
Jenže kam ? K normální OBD zásuvce vedou jen tři dráty. Plus 12V(hnědý) - pin 16, zem-kostra (černý) - pin 4, komunikace s ECU alarmu (oranžový (asi má i zelený proužek)) - pin 8.
Konektor je v autě otočený - nižší řada pinů je tady dole oproti běžnému zobrazení OBD konektoru.
Pod boxem vykukují ještě další konektory. Protože v autě bylo zřejmě handsfree (na palubce zbyly díry a vzadu gsm anténa), tak jsem jim dříve nevěnoval pozornost. A teď mě i mátlo, že vedou někam pod dekl nad převodovkou.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Jenže se ukázalo, že ten podivný kulatý konektor hraje právě těma barvama, které jsou u ECU EGRu malované k diagnostice.
A tak jsem začal hledat i ECU. Zblblý trasou kabelů sem začal lovit v motorovém prostoru, pak kolem převodovky. Zrcátkem jsem koukal do všech zákoutí. Už sem myslel, že snad budu muset otevřít palubku. Pak koukam na podivný otisk na koberci pod cubbyboxem, otočím hlavu pod box položený na zadní sedačce. Vona je přišroubovaná tam na prkené podlaze
Podotýkám, že všechny ty konektory a jejich umístění jsou v dokumentu Electrical library (LRL0126ENG) k vidění, ale to sem včera večer neměl po ruce, proto to dramatické lovení.
Takže jisté technické řešení jak z toho zdárně vybruslit by bylo.
Ovšem otázka je, jestli by i v případě nějakého propojení emisní diagnostiky s ECU EGRu, ať už přes adaptér nebo přepíchnutím pinů do OBD konektoru (ovšem kam), bylo možné s touto jednotkou vůbec komunikovat ? A co by se dalo vyčíst ? Máte někdo zkušenost s dignostikou ECU pro EGR na třístovce?
A propo, dělal jste někdo za poslední dva měsíce emise na 300vce ? Nejlépe ročník 97-98.
A tak jsem začal hledat i ECU. Zblblý trasou kabelů sem začal lovit v motorovém prostoru, pak kolem převodovky. Zrcátkem jsem koukal do všech zákoutí. Už sem myslel, že snad budu muset otevřít palubku. Pak koukam na podivný otisk na koberci pod cubbyboxem, otočím hlavu pod box položený na zadní sedačce. Vona je přišroubovaná tam na prkené podlaze
Podotýkám, že všechny ty konektory a jejich umístění jsou v dokumentu Electrical library (LRL0126ENG) k vidění, ale to sem včera večer neměl po ruce, proto to dramatické lovení.
Takže jisté technické řešení jak z toho zdárně vybruslit by bylo.
Ovšem otázka je, jestli by i v případě nějakého propojení emisní diagnostiky s ECU EGRu, ať už přes adaptér nebo přepíchnutím pinů do OBD konektoru (ovšem kam), bylo možné s touto jednotkou vůbec komunikovat ? A co by se dalo vyčíst ? Máte někdo zkušenost s dignostikou ECU pro EGR na třístovce?
A propo, dělal jste někdo za poslední dva měsíce emise na 300vce ? Nejlépe ročník 97-98.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- mrky001
- Příspěvky: 69
- Registrován: 17 zář 2015 20:11
- tel.: 777231950
- auto: 110Def300tdi
- Bydliště: Praha
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Zkusil bych se zeptat v Helpregu.
Sem zvědavej jak to dopadne,me čekají emise na podzim.
Sem zvědavej jak to dopadne,me čekají emise na podzim.
-
- Příspěvky: 14980
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Helpreg vydal papír na všechny LR starší tuším 2004, který tohle řeší. Někde v PC mám sken. Pán na STK byl prostě moc chytrej.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Díky za tip Mrky. Tam asi začnem.
Tome a ten papír byl univerzální nebo byl vázaný na konkrétní vůz/VIN ?
Na mě to spíš dělalo dojem, že to byl výsledek nějakého extrémního školení. Nebo dokonce vymývání.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
On je ten dokument dokonce tady na fóru.
https://landroverforum.cz/forum/viewtop ... &start=480
Helpreg - stanovisko akreditovaného zástupce výrobce Rover Group Ltd. k měření emisí Teď je otzáka jestli takováto stanoviska někdo na STK uzná. Už jste to někdo použil v ostrém souboji ?
Taky je otázka, aby někdo nechtěl vidět tu MIL kontrolku. Aby to nebylo z bláta do louže
https://landroverforum.cz/forum/viewtop ... &start=480
Helpreg - stanovisko akreditovaného zástupce výrobce Rover Group Ltd. k měření emisí Teď je otzáka jestli takováto stanoviska někdo na STK uzná. Už jste to někdo použil v ostrém souboji ?
Taky je otázka, aby někdo nechtěl vidět tu MIL kontrolku. Aby to nebylo z bláta do louže
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 14980
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Tak už jsi to našel. Pokud neuzná, tak ať to zdůvodní - písemně. Následně se obrátit na jeho nadřízeného, že pokud si svého člověka neusměrní, tak se jdeš obrátit jak na Helpreg jako takový, tak na krajský úřad, což je nadřízený STK, ať si na této STK udělají pořádek, že jsou tam neschopní a chtějí po tobě něco, co auto nikdy nemělo a neumělo, a že svoji práci neznají. A pokud ani potom nic, tak zdůvodnění, co je na tom autě špatně, a to nikoliv jenom formou nějakého kódu a standardního popisu závady, jak je mají předdefinované v systému, ale slovy, co konkrétně na tom autě není. Kupodivu emise na rozdíl od technické kontroly nejsou jenom o kontrole, ale také o případném seřízení - to se sice týkalo spíše aut s karburátorem nebo s čistě mechanickým čerpadlem, ale ten princip tu stále je. Na technické mohou maximálně seřídit světlomety, pokud je seřizování dostupné.
Pokud neuspěješ s rozumnou domluvou - papír se jim tam samozřejmě nechá, nebo ať si udělají kopii, tak jim sdělit, že případné náklady na vyjádření Helpregu po nich budeš chtít uhradit, v principu jsou to totiž účelně vynaložené náklady na odvrácení škody, která ti jejich neschopností vzniká.
Lepší řešení možná bude jiná STK, než se hádat.
Proč bych chtěl slovní popis, co konkrétně je špatně - protože tyhle auta neznají, a zažil jsem 2 perličky - Discovery 2 - nesouměrný účinek ruční brzdy - prý brzdí jenom jedno kolo. Auto bylo úplně standardní. A na Defenderu poškozená manžeta hnací hřídele - v tomto případě to měla být manžeta na homokynetickém kloubu. V obou případech jde o nesmysl - v prvním technik naprosto netušil, jak na tom autě funguje ruční brzda. Co dělal nevíme, typuju to na nataženou ruku o nějaké kešovné. Druhý den auto prošlo bez problémů a bez peněz, protože tohle byl vyloženě problém STK. S manžetama byl problém hlavně v blbém textu - koule byly v pořádku, na hraně gufera byla troška vazelíny, což se mu nelíbilo, ale lepší popis závady k tomu nebyl. Po vysvětlení, jak ta koule vlastně funguje, že lehnouce mastná bude vždy, uznal, že to je v pořádku.
Pokud neuspěješ s rozumnou domluvou - papír se jim tam samozřejmě nechá, nebo ať si udělají kopii, tak jim sdělit, že případné náklady na vyjádření Helpregu po nich budeš chtít uhradit, v principu jsou to totiž účelně vynaložené náklady na odvrácení škody, která ti jejich neschopností vzniká.
Lepší řešení možná bude jiná STK, než se hádat.
Proč bych chtěl slovní popis, co konkrétně je špatně - protože tyhle auta neznají, a zažil jsem 2 perličky - Discovery 2 - nesouměrný účinek ruční brzdy - prý brzdí jenom jedno kolo. Auto bylo úplně standardní. A na Defenderu poškozená manžeta hnací hřídele - v tomto případě to měla být manžeta na homokynetickém kloubu. V obou případech jde o nesmysl - v prvním technik naprosto netušil, jak na tom autě funguje ruční brzda. Co dělal nevíme, typuju to na nataženou ruku o nějaké kešovné. Druhý den auto prošlo bez problémů a bez peněz, protože tohle byl vyloženě problém STK. S manžetama byl problém hlavně v blbém textu - koule byly v pořádku, na hraně gufera byla troška vazelíny, což se mu nelíbilo, ale lepší popis závady k tomu nebyl. Po vysvětlení, jak ta koule vlastně funguje, že lehnouce mastná bude vždy, uznal, že to je v pořádku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
No, je třeba vstřebat prvotní šok, to už mám za sebou, a jít do toho s chladnou hlavou a utřídit si informace.
Upřímně, já se ani nedivím, že k takovým excesům občas asi dochází. Aut je jak sraček, pořád přibývají další a další, počtově i modelově.
A navíc zrovna v té naší kotlině ten vozový park ani nemládne. No, dyť ten můj angličák je toho důkazem. Takže ti technici na STK musí pokrýt svými znalostmi opravdu pestrou škálu vozů v rozpětí 20 a více let a to prostě nejde. Přitom se mají řídit vyhláškami, nařízeními, metodikami či pokyny vyvinutými ministerskými úředníky a jinými orgány, kteří tomu většinou nerozumí vůbec a navíc žijícími v domění, že vozový park v naší zemi není starší deseti let. A vše ostatní jsou veteráni. Pak stačí nějaké extrémní školení - tohle musíte, tohle nesmíte, k tomu nějaký odstrašují příběh, do toho zážitky a báje z praxe a je problém na světě. Situaci pak ještě vyhrocují drzí hejlové, kteří tam často obhajují své rozpadající se vraky kouřící jak hořící tanker bájemi typu - včera to ještě fungovalo, zítra s tím jedu do servisu.....
Taky jsem technik-elektro a orientovat se ve všem co toto odvětví nabízí je nemožné. A to se bavím o technické stránce věci, co teprvé té normativní nebo legislativní....
Na tu stanici už jezdím 20let, jak se soukromými vozy, tak i firemními. Zažil jsem tam pohodáře i akurátní morouse a nikdy jsem tam neměl problém. A to jezdím na vlastní pěst, bez protekce. Takže věřím tomu, že mobility dosáhnu mírovou cestou.
Upřímně, já se ani nedivím, že k takovým excesům občas asi dochází. Aut je jak sraček, pořád přibývají další a další, počtově i modelově.
A navíc zrovna v té naší kotlině ten vozový park ani nemládne. No, dyť ten můj angličák je toho důkazem. Takže ti technici na STK musí pokrýt svými znalostmi opravdu pestrou škálu vozů v rozpětí 20 a více let a to prostě nejde. Přitom se mají řídit vyhláškami, nařízeními, metodikami či pokyny vyvinutými ministerskými úředníky a jinými orgány, kteří tomu většinou nerozumí vůbec a navíc žijícími v domění, že vozový park v naší zemi není starší deseti let. A vše ostatní jsou veteráni. Pak stačí nějaké extrémní školení - tohle musíte, tohle nesmíte, k tomu nějaký odstrašují příběh, do toho zážitky a báje z praxe a je problém na světě. Situaci pak ještě vyhrocují drzí hejlové, kteří tam často obhajují své rozpadající se vraky kouřící jak hořící tanker bájemi typu - včera to ještě fungovalo, zítra s tím jedu do servisu.....
Taky jsem technik-elektro a orientovat se ve všem co toto odvětví nabízí je nemožné. A to se bavím o technické stránce věci, co teprvé té normativní nebo legislativní....
Na tu stanici už jezdím 20let, jak se soukromými vozy, tak i firemními. Zažil jsem tam pohodáře i akurátní morouse a nikdy jsem tam neměl problém. A to jezdím na vlastní pěst, bez protekce. Takže věřím tomu, že mobility dosáhnu mírovou cestou.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 14980
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Však ano, proto jsem padl k tom papíru a že jom tam nechat kopii pro další případy. Teda pokud budou rozumní.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Podle me to je obd1 ne? Na emisich maji obd2
300TDI---The Legend begins
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Defík 300 je úplně mimo OBD standardy. Třístovková Disco, ale OBD má.
Já každopádně ošetřím kompletnost EGR systému, protože kdyby došlo na nějaké tahanice, tak nechci mít v ruce kratší konec lana.
Každopádně řídící jednotka EGRu ERR6233 vypadá neproniknutelně. Zřejmě jí umí ovládat jen nějaká originální LR diagnostika jako je TestBook.
Jedinou podrobnější zmínku o ní jsem našel na stránkách Blackbox-solutions https://blackbox-solutions.com/help/SM008.html
Každopádně na stránkách ministerstva dopravy je ke stažení aktuální Metodický postup pro měření emisí motorových vozidel.
https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Silnicni- ... vych-vozid
Tady je aspoň výňatek se základní procedurou:
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
MÁM TO ! Hlásím, že bobříci SME i STK jsou uloveni.
Prostě stačilo, aby tam byl zkušený člověk. Měřeno normálně klasiky - sonda + externí snímač otáček. Ukázal jsem i papír z Helpregu, aby potvrdil, že tady se nic napichovat nedá a pán byl spokojenej. Jinak naměřená kouřivost byla úplně minimální, jako za mlada. Možná jsem tím šroubkem na čerpadle otočil zbytečně moc
Prostě stačilo, aby tam byl zkušený člověk. Měřeno normálně klasiky - sonda + externí snímač otáček. Ukázal jsem i papír z Helpregu, aby potvrdil, že tady se nic napichovat nedá a pán byl spokojenej. Jinak naměřená kouřivost byla úplně minimální, jako za mlada. Možná jsem tím šroubkem na čerpadle otočil zbytečně moc
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Josef-Z (Jugin)
- Příspěvky: 692
- Registrován: 25 črc 2008 22:27
- tel.: 773492666
- auto: Discovery 300TDi
- Bydliště: Slatinky
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Ahoj, mě to čeká v Listopadu na Discovery 1 s ECU. Ale když to týpek dělal před dvěma lety, tak to zapojil na diagnostiku, zjistil že u tak starého a specifického auta to nic nenajde. Tak udělal kouřivost a jel sem úspěšně na STK . Tak uvidím letos co bude.
Discovery 300 TDi automat alijaz: "cihla" na cestování to nejlepší!
-
- Příspěvky: 14980
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Helpreg na tyhle stará auta, a týká se to i TD5 vydal papír, který tohle řeší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Základem úspěchu je nenarazit na volaJosef-Z (Jugin) píše: ↑02 zář 2022 15:09 Ahoj, mě to čeká v Listopadu na Discovery 1 s ECU. Ale když to týpek dělal před dvěma lety, tak to zapojil na diagnostiku, zjistil že u tak starého a specifického auta to nic nenajde. Tak udělal kouřivost a jel sem úspěšně na STK . Tak uvidím letos co bude.
Skoro si řikam, jestli není lepší u těchto před-OBD povinných vozů preventivně "krátkodobě znehodnotit" signálové kontakty v OBD konektoru a neriskovat tak nějaké náhodné úspěšné spojení s emisní diagnostikou.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Napínavý! Ale s dobrým koncem.
- Kokesek
- Příspěvky: 4451
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Lepsi je zasuvku uplne uklidit aby ani neexistovala pro stk.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Ona metodika sama má uvedenou výjimku pro LR.
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Zajímavé, ale jak to bývá v čr tak v tom mají bordel D2 s td5 byla do 2004 a Defender s rd5 do 2005 tedy limit r.v. 2003 moc nechápu.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Emise a diagnostika Defender 300TDi
Vidíš, to jsem si ani nevšiml, že je to v těch Specifických postupech na konci. Je to v podstatě výtah z toho Helpregového dokumentu. Škoda, že tam je i ta zmínka o kontrolce MIL, protože 300vkový Def jí samozřejmě nemá a kdyby nějaký švejkista z SME trval na kontrole její přítomnosti/funkčnosti (např. probliknutí při zapnutí zapalování), tak to bude příčina k dalším dohadům.
Mimochodem, dělat dle tohoto dokumentu emise na BMX i3 nebo Lexus podle uvedených postupů musí být komedie.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008