Stránka 1 z 2
# Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 11 kvě 2022 20:08
od sajmon87
Chlapi zdar,
pořídil jsem si Range Rover 2013 4.4 SDV8 najeto 130 000km. Auto jsem si od DEFENDU připojistil. Po pár týdnech od prodeje jsem zajel do Hloubětína na celkovou diagnostiku. Prý vše OK, ale že by vyměnili olej - říkám OK proveďte, nafakturovali mě 9,5l oleje. Ptám se, trochu mám pocit že hučí turba (meluzína nebo tak něco) - "za nás v pohodě, sledujte to a když tak volejte".
Zhruba po 1500km mi auto na D1 bez varování snížilo rapidně výkon, hned do odstavného a sotva jsem zastavil vše uplně chcíplo. Odtáhl jsem to ALBIONU, a chlapi že "chybělo tam 7,5l oleje to už vám tak museli prodat".

Olej dolili, nakopli to, a ted se tam ozývá klapavý zvuk. Něco se tam mlátí..
Takže to advokát zaslat prodejci a Ti se od toho distancují, že si nesu zodpovědnost za to že to bylo v servise na výměně oleje a že musela svítit kontrolka. Nejsem ale dement, abych jezdil když mi taková drahá kára říká kontrolkama, že je něco špatně - jasně že nesvítili.
Advokát radí: udělat znalecký posudek a jít do sporu
Stréc radí: ser na to, prachy tahanice, soudy, kokotiny, bez výsledku - OPRAV TO!
Hoši, moc moc

by mi pomohlo
1/ kvalitní soudní znalec
nebo
2/ frajer na motory, kdo by to mohl opravit..
3/ jakýkoliv jiný postřeh..
co myslíte? všem děkuju za postřehy pánové
PŘÍLOHY VIDEO ZVUKUdrop box
formát .mp4
https://www.dropbox.com/s/soseb58j9e0dn ... 2.mp4?dl=0
formát .mov
https://www.dropbox.com/s/0nmoh6tr9os25 ... 2.mov?dl=0
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 11 kvě 2022 20:18
od Lukasino
Tady podle mě není co řešit, když chyběl olej, nedovedu si představit znalce který odhadne hladinu oleje před odjezdem.
To jestli tam olej skutečně chyběl nebo jestli to sežrala turba je věc druhá. Nevěřím že jakýkoliv servis je tak blbý aby tam olej nenalil, ale náhoda je blbec.
Kolik jsi s tím najel před výměnou oleje? Oleje tam bylo dost?
Kontrolka svítí až když je to úplně špatně a to ještě ne vždy, protože už znám případy ve svém okolí když jezdili se 3mi litry v motoru a motor nic nepsal, protože byla závada i na čidlech.
Kontroloval jsi olej po servisu (hladinu)?
Když máš pojistku, tak proč to neřešit tou pojistkou?
A taky nepíšeš jakým způsobem jsi po té dálnici jel, co znám lidi s podobným scénářem, tak rozhodně nejeli předpisově
Je to stav na palici, to nezávidím.
Uvidíš jaký názor mají ostatní
L.
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 11 kvě 2022 20:36
od habakuk
Právník rádi, páč z teho bude mít pěkný kšeft.
Znalec napíše podle toho kdo ho platí. Tedy jeden tvůj, druhý protistrany no a pak soud si dá vypracovat další.
No auto dneska 9 let stará mrcha která zřejmě moc nejezdila, jezdila krátké trasy a nebo byla stočená.
Můj tip je, že to sežraly turba no a pokud jsi to měl pojištěné nejjednodušší je jít za pojišťovnou.
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 11 kvě 2022 20:43
od Kokesek
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 11 kvě 2022 20:56
od eliott
Spor u 9 let starého auta s 130 000 km je marný, proti původnímu majiteli bez šance, když to bylo v servisu. Nezbyde než opravit. Paradoxně nový spodek motoru je (nebo alespoň byl) levnější, než na V6. Rozhodně bych se vyhnul různým repasím a generálkovaným motorům.
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 11 kvě 2022 22:16
od Hanys_a_Kaca
Soudní znalec jsem a něco podobného jsem řešil ve vztahu pojištěný versus pojišťovna - mimochodem jsem dělal v tom sporu už druhý posudek, nařízený právě soudem proti - resp. jako doplnění či vyvrácení prvního posudku předloženého poškozeným.
Z pohledu znalce je to tak, že znalec primárně odpovídá na položenou otázku. Na formulaci otázky dost záleží a pak na podkladech k vypracování posudku.
Nemohu mluvit konkrétně pochopitelně, ale např. od soudu jsem měl otázky dvě nebo tři a to ve smyslu: Potvrďte nebo vyvraťte závěry předešlého posudku. Pokud se se závěry neztotožňujete, stanovte vy příčinu poškození...
A pokud první znalec na základě křišťálové koule řekl, že závada byla způsobena pádem meteoritu, tak napíšu, že to prostě není jednoznačná metoda určení příčiny a tímpádem ani závěr nemusí být nutně pravdivý a je tedy buď pravdivý nebo ne, ale není podložený. A tam kde mám určit teda tu příčinu já, tak třeba napíšu, že tím, že už to rozebral někdo jiný, udělal fotky uplně na kosočtverec a je to už dvakrát opravované předtím a potom, tak bohužel milý soude, stanovit příčinu (mechanismus) poškození nedokáži. Tedy pokud je posudek jeden nějaký jednoznačný, není těžké ho rozvrtat a najít vady. A pokud je nejednoznčný, tak k uplatnění nějakého nároku moc nevede...
Klidně si mužeme zahrát takovou hypotetickou hru: jakou otázku bys položil znalci, resp. co bys mu dal za úkol zjistit. Co by měl za podklady? K čemu by ti to ve sporu a s kým bylo?
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 11 kvě 2022 22:22
od Kokesek
Mam docela vyhodu ze nejsem znalec ale mechanik ruznych kombajnu a dokazu tedy uplne presne urcit kde se stala chyba a proc se dany motor zadrel. Jako kazdy jiny schopny znalec problematiky spalovacich motoru. Ale musi se to rozebraz a rozlozit. A na nic nesahat a neumyvat. Ale ve skutecnosti je to jedno protoze to nicemu nepomuze. A stejne se to musi opravit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 12 kvě 2022 07:27
od eliott
Kokesek píše: 11 kvě 2022 22:22
Mam docela vyhodu ze nejsem znalec ale mechanik ruznych kombajnu a dokazu tedy uplne presne urcit kde se stala chyba a proc se dany motor zadrel. Jako kazdy jiny schopny znalec problematiky spalovacich motoru. Ale musi se to rozebraz a rozlozit. A na nic nesahat a neumyvat. Ale ve skutecnosti je to jedno protoze to nicemu nepomuze. A stejne se to musi opravit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Škoda, že když jsi tak skvělý mechanik nepoznáš zničenou pneumatiku a že disky, které prodáváš jsou zoxidované tak, že nedrží tlak a ještě k tomu šišaté.
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 12 kvě 2022 07:32
od Kokesek
eliott píše:Kokesek píše: 11 kvě 2022 22:22
Mam docela vyhodu ze nejsem znalec ale mechanik ruznych kombajnu a dokazu tedy uplne presne urcit kde se stala chyba a proc se dany motor zadrel. Jako kazdy jiny schopny znalec problematiky spalovacich motoru. Ale musi se to rozebraz a rozlozit. A na nic nesahat a neumyvat. Ale ve skutecnosti je to jedno protoze to nicemu nepomuze. A stejne se to musi opravit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Škoda, že když jsi tak skvělý mechanik nepoznáš zničenou pneumatiku a že disky, které prodáváš jsou zoxidované tak, že nedrží tlak a ještě k tomu šišaté.
Ses mimo tema, ale dobre. Tak tedy: resil si to po roce. I presto sem ti napsal at posles kola zpet. U kol 20let starych je divne se pozastavit ze jsou zoxidovane. Kola si doposud nezaslal zpet a brecis tady do vlakna ktereho se absolutne netyka.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 12 kvě 2022 07:34
od MadTom
Zpátky k tomu motoru - pokud po první zjištění, že tam nebyl olej u dalšího nebyl přímo znalec, kterej to následně bude řešit, tak budeš mít hodně velkej problém prokázat, co se vlastně stalo, a že to nezdrbali v tom servisu, který na závadu přišel, i kdyby měli pravdu a přišli na správný důvod problému. Bohužel tohle je o tom nezpochybnitelně prokázat, že důkazy nemohlo být manipulováno jinak, než to prezentuješ. Jak příklad - uložení oleje, co se z auta vypustilo. Jestli vyteklo 5l a mělo tam být 10l, tak pokud stočím do bandasek 4,5l, tak to bude stále dobře ilustrující, zbytek zůstane na hadře a podobně. Ale musím to extra stočit a zdokumentovat. Jenom tvrzení tvého servisu prostě stačit nebude. Možná kdyby to celé rovnou natočili na video.
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 12 kvě 2022 07:41
od sajmon87
# cca 2000km jsem s tím najel před výměnou oleje
# hladinu oleje jsem nekontrolovat po výměně
# na D1 jsem jel 150 km/h
# na pojistku to zatím neřeším, protože netuším, na kolik by mohla vyjít oprava a jestli je to vůbec opravovatelné kromě výměny motoru kus za kus.
# dívám se že limit poj. plnění je na jednu událost 75 000,- .. což se těžko vlezu že
# na co jsem zapoměl : po výměně oleje, jsem tam na doporučení servisu nalil něco do nádrže na vyčištění motoru (měl jsem dojezd cca 20km), všecko jsem tam nalil a pak tomu šlapal aby se to vyčistilo, z výfuku se dost kouřilo kdykoliv jsem dal pedál na podlahu
# čoudilo to i když jsem už měl znovu plnou nádrž a najel s tím třeba 200km
# podotýkám že ta turba hučela už před tím
# jakou otázku bych položil znalci?: najděte závažný problém v turbech, který se objevil už v době prodeje
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 12 kvě 2022 07:56
od MadTom
A ještě jedna drobnost, čím bych asi začal - jak je popsaný stav vozidla v kupní smlouvě. Aby tam náhodou nebylo něco, čím se prodávající už předem vyvinil. Potom by to nebylo jenom o uznání vady, ale i o zneplatnění části kupní smlouvy. A to už začíná být o kus větší zábava, teda hlavně pro právníka.
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 12 kvě 2022 08:30
od eliott
Kokesek píše: 12 kvě 2022 07:32
eliott píše:
Škoda, že když jsi tak skvělý mechanik nepoznáš zničenou pneumatiku a že disky, které prodáváš jsou zoxidované tak, že nedrží tlak a ještě k tomu šišaté.
Ses mimo tema, ale dobre. Tak tedy: resil si to po roce. I presto sem ti napsal at posles kola zpet. U kol 20let starych je divne se pozastavit ze jsou zoxidovane. Kola si doposud nezaslal zpet a brecis tady do vlakna ktereho se absolutne netyka.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Týká se to tvé odbornosti, kterou tak vyzdvihuješ.
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 12 kvě 2022 08:34
od eliott
sajmon87 píše: 12 kvě 2022 07:41
# cca 2000km jsem s tím najel před výměnou oleje
# hladinu oleje jsem nekontrolovat po výměně
# na D1 jsem jel 150 km/h
# na pojistku to zatím neřeším, protože netuším, na kolik by mohla vyjít oprava a jestli je to vůbec opravovatelné kromě výměny motoru kus za kus.
# dívám se že limit poj. plnění je na jednu událost 75 000,- .. což se těžko vlezu že
#
na co jsem zapoměl : po výměně oleje, jsem tam na doporučení servisu nalil něco do nádrže na vyčištění motoru (měl jsem dojezd cca 20km), všecko jsem tam nalil a pak tomu šlapal aby se to vyčistilo, z výfuku se dost kouřilo kdykoliv jsem dal pedál na podlahu
# čoudilo to i když jsem už měl znovu plnou nádrž a najel s tím třeba 200km
# podotýkám že ta turba hučela už před tím
#
jakou otázku bych položil znalci?: najděte závažný problém v turbech, který se objevil už v době prodeje
Není bohužel možné jasně určit, to je jak otázka, co bylo dříve, jestli vejce nebo slepice. Horší turbo může způsobit zvýšenou spotřebu oleje a tudíž "sežrání" většiny olejové náplně. Naopak nedostatek oleje způsobí poškození turba.
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 12 kvě 2022 08:37
od Kokesek
eliott píše:Kokesek píše: 12 kvě 2022 07:32
Ses mimo tema, ale dobre. Tak tedy: resil si to po roce. I presto sem ti napsal at posles kola zpet. U kol 20let starych je divne se pozastavit ze jsou zoxidovane. Kola si doposud nezaslal zpet a brecis tady do vlakna ktereho se absolutne netyka.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Týká se to tvé odbornosti, kterou tak vyzdvihuješ.
Nedelam pneuservis, delam jednotky, sw prevody a motory. Oxidace videt nesla jestli byla pod pneumatikou…Upozornil jsem te dopredu ze jedno kolo utika.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 12 kvě 2022 08:46
od Kyanid Sodný
"Ptám se, trochu mám pocit že hučí turba (meluzína nebo tak něco) - "za nás v pohodě, sledujte to a když tak volejte".
Zhruba po 1500km mi auto na D1 bez varování snížilo rapidně výkon, hned do odstavného a sotva jsem zastavil vše uplně chcíplo."
Kdyby tam nebyl správně olej ,tak by to asi dřív ,než za cca 1500km hodilo signál ? , ale vypadá to že ten olej náhle vycuclo turbo, - který už asi bylo načatý.
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 12 kvě 2022 08:50
od eliott
Kokesek píše: 12 kvě 2022 08:37
eliott píše:
Týká se to tvé odbornosti, kterou tak vyzdvihuješ.
Nedelam pneuservis, delam jednotky, sw prevody a motory. Oxidace videt nesla jestli byla pod pneumatikou…Upozornil jsem te dopredu ze jedno kolo utika.
Sent from my iPhone using Tapatalk

tak každý si s tebou udělá vlastní zkušenost...
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 12 kvě 2022 08:52
od habakuk
No vzhledem k tomu, že mu to čadilo černě i když ten motor má DPF tak to jelo na olej, ale to jej mělo trknout, že to není u moderního motoru normální.
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 12 kvě 2022 08:54
od eliott
Kyanid Sodný píše: 12 kvě 2022 08:46
"Ptám se, trochu mám pocit že hučí turba (meluzína nebo tak něco) - "za nás v pohodě, sledujte to a když tak volejte".
Zhruba po 1500km mi auto na D1 bez varování snížilo rapidně výkon, hned do odstavného a sotva jsem zastavil vše uplně chcíplo."
Kdyby tam nebyl správně olej ,tak by to asi dřív ,než za cca 1500km hodilo signál ? , ale vypadá to že ten olej náhle vycuclo turbo, - který už asi bylo načatý.
Bohužel mrtvé turbo okolo 130 000 km není nic neobvyklého u nových aut. Na druhou stranu úplně vidím situaci, kdy servis řekne: To turbo už by pro jistotu chtělo vyměnit, a jelikož jsou tam dvě, tak samozřejmě obě. Bude to stát cca 100 000,- . Většina zákazníků vytřeští oči, protože je to třeba čtvrtina částky, co dali za auto, které přece jede a nehlásí žádnou závadu.
Re: # Zadřený motor: znalecký posudek nebo oprava? Range Rover 2013 4.4 SDV8
Napsal: 12 kvě 2022 08:54
od eliott
habakuk píše: 12 kvě 2022 08:52
No vzhledem k tomu, že mu to čadilo černě i když ten motor má DPF tak to jelo na olej, ale to jej mělo trknout, že to není u moderního motoru normální.
Olej nehulí černě