Stránka 1 z 1

TDS vs 300tdi / TD5

Napsal: 13 kvě 2022 08:30
od Lukasino
Ahoj,
tak mě napadlo, tuší někdo, proč do P38 cpali TDS a do Discovery ve stejných ročnících 300tdi a potom TD5? Vždyť ty auta vyjížděli ve stejné době, tak mi to nedává moc logiku. Benzínové motory už byly shodné, jestli se nepletu...

Díky za osvětu :mrgreen:
L.

Re: TDS vs 300tdi / TD5

Napsal: 13 kvě 2022 08:57
od habakuk
Moje teorie je taková že nový P38 pod taktovkou BMW bylo s 200-300tDi slabé (83kw) tak vzali v té době moderní motor 2,5tds (100kW). No a následně už nemělo cenu do dobíhajícího modelu dávat td5 když byl ve vývoji L233 opět pod taktovkou BMW.

Re: TDS vs 300tdi / TD5

Napsal: 13 kvě 2022 09:12
od MadTom
TD5ka je poslední motor od LR - měl to být 4 válec pro Freelader, 5 válec pro Discovery a 6 válec pro RR (v řídící jednotce je i na ovládání 6 válce místo). Nakonec dodělali jenom ten 5 válec, a do ostatního šly už hotové motory od BMW. Ted alespoň tohle jsem se dočetl. Jestli to bylo nebo nebylo správné rozhodnutí, to posuzovat nebudu. Každopádně 300ka je co se týče porovnání trošku mimo - v principu plně mechanický motor, bez potenciálu zásadního vývoje, proto skok na systém čerpadlo - tryska u TD5ky a common rail u jiných motorů z té doby.

Re: TDS vs 300tdi / TD5

Napsal: 15 kvě 2022 10:31
od Lukasino
Děkuji za reakce, nenapadlo mě že chtěli evoluci a tehdy to bylo vlastně to nejlepší :mrgreen: Je pravda, že u BMW to přežilo i e34 a dostalo se to až do e39.

Jen mi přišlo zvláštní, že tady šel RR motorově úplně mimo Discovery a proč vlastně Discovery II nedostala 2.5tds M51 nebo 3.0d M57, když to bylo stále pod taktovkou BMW...

Re: TDS vs 300tdi / TD5

Napsal: 15 kvě 2022 10:53
od MadTom
Mám dojem, že to bylo proto aby 6 válec byl v RR a že by se do D2 nevešel délkově.

Re: TDS vs 300tdi / TD5

Napsal: 15 kvě 2022 14:04
od Lukasino
Jo to je vlastně taky možné, díky :mrgreen: :yes

Re: TDS vs 300tdi / TD5

Napsal: 15 kvě 2022 17:02
od Hanys_a_Kaca
já znám legendy zhruba stejné jako madtom. Pětiválec td5 majitelům od bmw zřejmě nijak extra nevadil, protože nebyl v nějakém přímém střetu s jejich 4 a 6 válci. Tím že ho měli roveráci prakticky hotový (jako pilot do řady 4, 5 a 6) tak do d2 šel, nevím jestli bmw doufalo či nedoufalo, že to bude fiasko.. Další vývoj 4 a 6 válce z td5 odvozený zastavily, protože by šli vyloženě proti svým motorům, které - je třeba uznat - nebyly žádný průser, spíš naopak. M57 bez diskuze funguje ok a u l322 to rozhodně není největší obtíž toho vozu :-)
Myslím, že kdyby roveráci (s bmw) tehdy neprosadili (nezvolili) td5 do d2, protože by ho třeba prostě neměli, že bychom v ní našli dost možná td4 od bmw, tedy by se to motorově přiblížilo spíš k freeloušovi než k RR. Motor by se tam na délku vešel a ten výkon by z něj taky dostali. V bmw e46 byl s čerpadlem 100 kw a CR s 110 kw a fungoval dobře (pomiňme ono proklete vp44), tedy pro discoveru by to asi bylo řešení.

Re: TDS vs 300tdi / TD5

Napsal: 30 kvě 2022 13:47
od Acon
Od boha šťastie, že sa TD5 do D2 dostala. Za mňav tej dobe skvelý motor. A D2 s nim, na, rozdiel od P38 s TDS aj dokázala ísť. Ten 6valec v RR bola naozaj tragédia