Bulkhead renovace
Bulkhead renovace
Jde vyndat z 300tdi samotnej bulkhead, a co všechno při tom a v jakém pořadí musím demontovat? Potřebuji ho pořádně odizolovat od motoru a při tom rovnou zrenovovat a zatím neplánuju rozebírat celé auto.
Děkuji za radu.
Děkuji za radu.
Naposledy upravil(a) mr-tomas dne 24 dub 2023 19:45, celkem upraveno 3 x.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14974
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulghed
Myslím že je to popsané v RAVE. Jednoduše vše vo na něm je, takže přední podlahy, palubka, volant s příslušenstvím všechny pedály, čelní sklo, přední dveře, blatníky, topení, kabelovej svazek. A určitě i další.
Hlavně si to změřit vůči zbytku kastle a počítat podložky vo jsoj na šroubech mezi spodkem bulkheadu a rámem.
Hlavně si to změřit vůči zbytku kastle a počítat podložky vo jsoj na šroubech mezi spodkem bulkheadu a rámem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulghed
No je to robota skor pre niekoho kto to bude vediet aj popamati poskladat
Naposledy upravil(a) Petro dne 19 srp 2022 20:50, celkem upraveno 2 x.
-
- Příspěvky: 14974
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulghed
Po paměti netřeba, ale pokud pořádně tak opískovat ,vyvařit a žárově zinkovat. Jenom barva je podle mě málo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulghed
RAVE se mi nikdy nepodařilo zprovoznit. Ptám se proto jestli jde ten bulghed vůbec samostatně vyndat z auta. Žárovej zinek je jasnej. Potřebuju odizolovat žár z motoru bo ten můj výrobník tepla je fakt peklo. Navíc mi někde přes bulkhead od motoru profukuje, protože mám celou cestu pocit jako když mě někdo fénuje horkovzdušnou pistolí a jed s tím několik set km po dálnici je fakt očistec.
Naposledy upravil(a) mr-tomas dne 24 dub 2023 19:45, celkem upraveno 1 x.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Bulghed
Hej bulkhead das von. Blatniky komplet dole oba, palubovka,volant, tyc riadenia musi dole, ak chces vytiahnut tyc riadenia musi von aj spinacka, komplet pedale, musis odpojit brzdove hadice, dole posilovac, odpojit hadice od spojkoveho valca, das von pedal spojky, druha strana komplet kurenie von, zvnutra podlha vodic spolujazdec, kryt prevodovky, poistky von, zvysok palubky von, odpojit vymotat kabelaz nakomplet, panty predneho okna, uvolnit strechu (idealne celu dole), panty dveri von, akmas cely bulkhead cisty tak spodne sroby von a vyberiete ho. Je to fakt dost prace zvlast ak uz vela srobov zozrala hrdza a uzijes si ich. Ak uz das bulkhead von rovno pokracuj B a C stplik, seatbox, zadna podlaha korozia a diery budu tipujem aj tam. Ak uz ides zinkovat oplati sa to komplet plus vyztuhy zadnej podlahy a ram . Inak to je zbytocna robota lebo to budes o par rokov rozoberat zas.
Horuci vzduch moze byt kludne od prevodovky , dialnica ju bez chladica rozpali na skoro 100 stupnov, termostat chladica co sa daval do tepleho klimatu je tusim nastaveny na 82st. aby otvaral okruh. Na 90 a viac to neni problem zohriat na dialnici len jazdou. Staci aby si nemal koberce a kryt prevodovky pekne sala na Disku sa na nom da aj popalit . Defender ma kryt sklolaminatovy a bol na nom zospodu tlmiaci molitan ak uz neni alebo kryt nedolieha tak horuci vzduch fici na lytka. To iste ak uz nieje podlaha v rohoch. Ak sa to nechystas renovovat a zinkovat nakomplet kup si nejaku fancy vychytavku typu Dynamat a pekne si to polep krizom krazom, renovovat to bude niekto niekedy .
Len z toho bulkheadu pred zinkovanim das dole tak krabicu drobnych dielov zlozit to potom dokopy po par tyzdnoch je celkom sranda ak to nepoznas, je na youtube videjko poliaka co to frustrovany sklada a rozobera a sklada tyzdne, zle sa na neho aj pozera .
Horuci vzduch moze byt kludne od prevodovky , dialnica ju bez chladica rozpali na skoro 100 stupnov, termostat chladica co sa daval do tepleho klimatu je tusim nastaveny na 82st. aby otvaral okruh. Na 90 a viac to neni problem zohriat na dialnici len jazdou. Staci aby si nemal koberce a kryt prevodovky pekne sala na Disku sa na nom da aj popalit . Defender ma kryt sklolaminatovy a bol na nom zospodu tlmiaci molitan ak uz neni alebo kryt nedolieha tak horuci vzduch fici na lytka. To iste ak uz nieje podlaha v rohoch. Ak sa to nechystas renovovat a zinkovat nakomplet kup si nejaku fancy vychytavku typu Dynamat a pekne si to polep krizom krazom, renovovat to bude niekto niekedy .
Len z toho bulkheadu pred zinkovanim das dole tak krabicu drobnych dielov zlozit to potom dokopy po par tyzdnoch je celkom sranda ak to nepoznas, je na youtube videjko poliaka co to frustrovany sklada a rozobera a sklada tyzdne, zle sa na neho aj pozera .
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Bulghed
RAVE nepotřebuješ, to je jen interaktivní CDčko, důležitá jsou ta PDFka z něj. A ty najdeš všude možně po netu - třeba tu https://ulozto.cz/file/zU2eA1z8Rsxh/lrd ... anualy-zip
Ale jak vyndat bulkhead bys tam hledal marně. S tím výrobce zřejmě vůbec nepočítal, to auto mělo prostě odsloužit a shnít. A nebo najet na minu. Žádné záchranné operace se nepředpokládaly.
Ale jelikož vypadáš odhodlaně a dostatečně šíleně do toho jít , tak existuje postup. Fakt to dělají na postaveném autě, žádná kompletková rozborka-zborka vozu, jen bulkhead. Celý se to sem nevejde, tak aspoň malá ochutnávka.
Na takové operace bych doporučil poslední edici knihy Land Rover 90, 110 & Defender Restoration Manual od Lindseyho Portera. Protože už na mém autě začíná bulkhead, hlavně podnožníky dole, též lákat mou pozornost (zatím radši moc neodkrývám rohože), tak už taky okukuju triky
Tady je třeba vychytávka od Gwyn Lewis 4x4 jak ulevit bulku od spoda před bahnem.
https://gwynlewis4x4.co.uk/product/defe ... ds-gl1010/
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Bulghed
Tie plastiky od Gwyn Lewisa su fajn, bezne ich montujeme dopredu aj dozadu, treba dat pozor aku verziu si objednate na ake auto, neni to ale ziaden high tech zazrak - 4mm makceny plast plus sada pozink srobov - mohol tam uz davat aj nerez za tu cenu, spociatku som bol odhodlany ze ich pouzijem ako sablonu a vyrezem si to pre seba z gumy, ale vidavam to na autach zakaznikov uz cez dva roky od prvych co sme montovali a je to OK.
-
- Příspěvky: 14974
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulghed
Ten restoration manual je super, jsou tam obrázky věcí, co v RAVE resp. workshop manuálu moc nejsou, nebo jsou popsané pár slovy. Doporučuju oboje kombinovat.
RAVE, tedy interaktivní PDF, se dá rozběhat i pod Win10, jinak v mobilu to mám jako samostatná PDFka a taky to jde.
RAVE, tedy interaktivní PDF, se dá rozběhat i pod Win10, jinak v mobilu to mám jako samostatná PDFka a taky to jde.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulghed
Jj Restoration Manual je fajn vec, len tazko sa montuje s knizkou v jednej ruke a klucom v druhej to potom takyto projekt byva problem dokoncit aj za pol roku.
Re: Bulghed
Ta kniha je super nápad a pro mne jako totálního čecha jsou tam obrázky které mluví za sebe.
Jenom nevím jaká je ta poslední edice, našel jsem jenom 2014.
Ty zástěrky jako od Gwyn Lewis jsem si dopředu udělal už dávno, prodává se cca 3mm plast v metráži a budu z toho dělat i podběhy dozadu.
Takže všem děkuju za ochotu, a následnou zimu mám o zábavu postaráno.
Jenom nevím jaká je ta poslední edice, našel jsem jenom 2014.
Ty zástěrky jako od Gwyn Lewis jsem si dopředu udělal už dávno, prodává se cca 3mm plast v metráži a budu z toho dělat i podběhy dozadu.
Takže všem děkuju za ochotu, a následnou zimu mám o zábavu postaráno.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1395
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Bulghed
Jo, Tome, to je ta aktuální. Je o 50 stran bohatší než ta předchozí z r.1999.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 14974
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulghed
K té knize a angličtině - zkusil jsi online překladač do mobilu? Na první nástřel to jde přímo přes foťák, na pořádnej překlad to chce spíš přepsat jako text, aby tam byly celé věty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulghed
Díkes, objednáno.
Překladač používám běžně. Ale zrovna v angličtině to občas překládá pěkné kokotiny.
Překladač používám běžně. Ale zrovna v angličtině to občas překládá pěkné kokotiny.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14974
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulghed
A je takovej problém se naučit úplné základy angličtiny, aby jsim mohl překladač používat spíš jako napovídač a slovník?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulghed
Je, na jazyky nemám buňky, ale za to pro mě není problém zgenerálkovat motor, nebo cokoli si na auto vyrobit i když nejsem automechanik.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Bulghed
Tak mi to nedalo, a na webu jsem vygooglil, že řešej snížení přenosu tepla od motoru vyříznutím průduchu do blatníku na opačné straně než je topení. Tož nastartoval jsem před ubytovacím zařízením úhlovou brusku a do blatníku vyříznul díru jako je u přívodu k topení. Pro jistotu jsem ještě strhnul to těsnění co je na konci haubny pod oknem a světe div se, motor přestal dovnitř rapídně méně topit a fénování horkým vzduchem přes bulkhead přestalo. Asi je u tohohle auta cirkulace vzduchu úplně naprd a místo toho aby vzduch odcházel pod auto, tak se tam udělá vzduchovej pytel a snaží se přes bulkhead propasírovat dovnitř.
Naposledy upravil(a) mr-tomas dne 24 dub 2023 19:46, celkem upraveno 1 x.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Bulghed renovace
Jak se řeší při žárovém zinkování ta šíťka pod klapkama ventilace, protože na nějakejch fotkách jsem to viděl po zinku celé zalepené a neprůchozí.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14974
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Za tepla. Ohřát bodově propanovým hořákem a profouknout kompresorem, aby odletěl roztavený zinek. Bacha na ruce a oči. Vedlejší efekt je pozinkovaná zem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulkhead renovace
A nemůžu to zkurvit že bych to ohřál moc? Nebo že by na té síťce nic nezůstalo?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.