Jak na to a neb když musí motor ven.

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#21 Příspěvek od TomikV » 14 lis 2022 12:41

Kokesek píše: 14 lis 2022 10:25 ObrázekObrázekObrázek Tomiku normalne to odsroubuj. A jesti ti nejde otocit klikou tak to vyndej cele i s klikou tu kulatou vec.. To bude zabavne tema kdyz se zaseknes uz na epb a potom hned na meniciObrázek problemy teprve prijdou. Aby si pochopil trochu princip fungovani mechaniku motoru bylo by dobre si pustit nejake chytre videa na youtubu…
Jsem opravdu rád, že se bavíš .... :Pohoda:
A rozhodně mě to ani trochu neuráží, spíše naopak. Proto jsem tohle vlákno, na popud jednoho přispěvatele, založil. Ne každý vše zná a ví a to je i náš případ. Prostě děláme co umíme.
Co se "té věci" týče, tak jasně že to odšroubujeme, ale nejprve musím najít šrouby, jak vidno na fotu, není co šroubovat a přiznám se bez mučení, zatím jsem na to mrknul jen zběžně.
A co se týče youtubu, hledal jsem a hledal, ale zatím jsem tam tohle nenašel (nejspíše hledám blbě). Nějak ty motory všichni vyndávají bez té "věci" (ale spíš je podezírám ze sestřihání videa :clap )

Nicméně chápu, že to je proti praktikám mechanika, který se opravou těchto motorů živí, ale opravdu bych uvítal, kdyby občas se některý i našel a poradil a to obzvláště, když ty motory zná. Mě osobně jeden sdělil, že tyto motory již neopravuje (maximálně když jej vymontuji a dovezu mu jej, tak pak snad možná :ty jeden...: ) a pak babo raď. Nicméně nezbývá nežli respektovat.

A však po čtrnácti dnech vymýšlení, kdo mi pomůže vyndat motor (abych jej pak "někam" odvezl), kdy mě všechny dílny v blízkém okolí "vyfakovali" - což chápu, kdo by si chtěl zablokovat dílnu na dobu neurčitou, jsme se s kamarádem dohodli, že to zkusíme sami. Co můžeme ještě více rozbít na nefunkčním motoru, asi tak.
A pak je tu ještě druhá věc, nežli bych tohle auto prodal, jak mi spousta lidí radí, tak se jej touto cestou spíš pokusím poznat. Opravím / renovuji co bude potřeba a nakonec tam buď tento a nebo nějaký i jiný motor dostaneme.
Zatím jsem zjistil, že mýtus, že musí jít kastle dolů, je opravdu mýtus. Jo nebylo to lehké, ale když nemáš jak ji zvednout ....

Tak že jo, pokud Tě bavím, jsem rád, ale ocením, pokud jako profík, občas utrousíš i cenou radu. Ta snad nic nestojí.

PS: Dílenský manuál již mám, je tady na fóru a jen je třebas se rozhlédnout (moje chyba) :chuckle
Tomáš

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#22 Příspěvek od PEPO » 14 lis 2022 13:30

Fandím ti :yes :yes
A tiež patrím k takým bláznom a beriem to tak- ved už nie je čo pokaziť....
Od zo strany motoru by mali byť šroby....Na ktorom tá vec- drží........A naskôr asi zo spodnej strany aby bol k tomu lepší prístup z jamy....
Kedže Kokesek píše že potočiť s motorom- tak je zjavné že klúč tam vieš dostať asi len v jednom bode/nejaký výrez alebo blenda?Preto to potočenie..Povolíš jeden-otočíš,povolíš další ...no a tak dalej......
A motory vyberajú asi preto bez tej veci, lebo to povolili skôr a zostalo to na prevodovke....
A držím palce :wink:

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#23 Příspěvek od TomikV » 14 lis 2022 13:42

Jasně, přesně tak, co ještě víc můžeš pokazit, nežli již je. A tak nějak doufám, že k tomu to fórum i krapet slouží, aby si člověk, který to chce zkusit sám, nechal poradit.

Nicméně, jestli si správně vybavuji, tak bych se k těm šroubům mohl dostat i přes díru po odstranění startéru. To by zasejc nebylo také marné :ty jeden...:

Děkuji za podporu a hlavně i za užitečnou radu. :Pohoda:
Tomáš

Uživatelský avatar
Mattyfu
Příspěvky: 333
Registrován: 30 lis 2009 20:19
auto: Range Rover L322 M62
Bydliště: Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#24 Příspěvek od Mattyfu » 19 lis 2022 07:48

Prosím tě, ta kulatá věc je hydromenič automatické převodovky, vždy když jsem ho montoval na zpět ho bylo třeba zalít prevodovkovym olejem ale hlavně pořádně usadit na zuby. Přiznám že na LR jsem ještě to štěstí neměl, jinak z logiky věci musíš tam mít někde od motoru montážní otvor na šrouby, pokud neotočís klikou pak postup dle Kokeška.

Odesláno z mého SM-A325F pomocí Tapatalk

Je: Range Rover L322 4,4 M62
Bylo:Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4441
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#25 Příspěvek od Kokesek » 19 lis 2022 09:12

Kdyz si upravis par klicu tak si schopny to povolit i bez otaceni menicem. Ale nejde to dobre….musis je stridat aby si kousek po kousku otocil sroubem. Ale to prvni povoleni musi byt na jistotu, protoze klic ti sjede jenom jednou. Potom uz nedrzi nikdy na hlave sroubu.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#26 Příspěvek od TomikV » 29 lis 2022 22:22

Kokesek píše: 19 lis 2022 09:12 Kdyz si upravis par klicu tak si schopny to povolit i bez otaceni menicem. Ale nejde to dobre….musis je stridat aby si kousek po kousku otocil sroubem. Ale to prvni povoleni musi byt na jistotu, protoze klic ti sjede jenom jednou. Potom uz nedrzi nikdy na hlave sroubu.
Děkuji za typ.
A aby řeč nestála, tak držák na motor je již vyroben, tedy podle posledních zpráv a s dílnou "Karel" jsme se dohodli, že se jej konečně o víkendu pokusíme (to dáme), upevnit (motor) do montážní polohy. Takže nám držte palce. Fotky posléze dodám.
Tomáš

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#27 Příspěvek od TomikV » 29 lis 2022 22:38

A ještě drobnost, "pan Mopadži" je konečně doma. Sice jsme to stihli jen tak tak, pár hodin před prvním sněhem, ale i přes drobné zapadnutí, složitém manévrování a nezbytné lidské síly ve formě 2 lidí, kdy i ten drobná kopeček nám dal docela zabrat, je "Mopadži" tam kde má stát ....
Po tom co jsme ho vytlačili z bahna, tak se mi ho konečně povedlo dojet
Po tom co jsme ho vytlačili z bahna, tak se mi ho konečně povedlo dojet
Otevřel se mi zadek :-(
No krapet jsem se o něj bál ...
No krapet jsem se o něj bál ...
cesta domů.jpg (15.33 KiB) Zobrazeno 3396 x
Omlouvám se, moc fotek z té cesty není, znáte to, snažíte se, aby to vše klaplo, a tak nějak nestíháte.
Nicméně, mazlík je pod střechou a aktuálně probíhá debordelizace a příprava na přizvednutí kastle. Již je defacto vše připraveno a tak jen jak to klapne časově, začne se na něm pracovat ....
A tady je již po úmorné dřině, tam kde má být.
A tady je již po úmorné dřině, tam kde má být.
pod střechou.jpg (37.87 KiB) Zobrazeno 3396 x
Tomáš

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#28 Příspěvek od TomikV » 29 lis 2022 22:42

Nicméně, abych dostál nadpisu tohoto vlákna "Jak na to ...." již brzy sem vložím popis, jak se dá vyndat motor a to bez kompletní demontáže kastle. Světe div se, ono to opravdu jde i u D4. Nicméně, jednoduché to zrovna není.
Tomáš

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#29 Příspěvek od TomikV » 29 lis 2022 22:52

Mattyfu píše: 19 lis 2022 07:48 Prosím tě, ta kulatá věc je hydromenič automatické převodovky, vždy když jsem ho montoval na zpět ho bylo třeba zalít prevodovkovym olejem ale hlavně pořádně usadit na zuby. Přiznám že na LR jsem ještě to štěstí neměl, jinak z logiky věci musíš tam mít někde od motoru montážní otvor na šrouby, pokud neotočís klikou pak postup dle Kokeška.

Odesláno z mého SM-A325F pomocí Tapatalk
Naštěstí zatím tím jde otáčet, dyk motor běžel, dokud jsem jej neodpojil od mozku :grin: a baterky.
Takže tento problém by měl být k vyřešení a to tou jednodušší variantou.
Tomáš

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#30 Příspěvek od TomikV » 04 pro 2022 23:06

Karel 1.

Tak dnes se konečně poštěstilo a došlo na motor. Nemyslete si, že si snad stěžuji, že to trvá nějak moc dlouho, naopak od samého počátku je jasné, že to bude trvat tak dlouho, jak bude třebas, klidně i rok, když to bude potřeba, ale spiše to vidím přes zimu, jak se nám povede opravit blok, pokud to půjde a pak to celé znovu poskládat.
Třešnička na dortu, bude zastrčení motoru zpět a oživení ....
Tak dnes došlo k zavěšení motoru a přípravu na odsun do dílny.
Tak dnes došlo k zavěšení motoru a přípravu na odsun do dílny.
motor 1.jpg (90.77 KiB) Zobrazeno 3320 x
Tady jsme již konečně v dílně .....
Tady jsme již konečně v dílně .....
motor 2.jpg (51.77 KiB) Zobrazeno 3320 x
Tak schválně, kdo si první všimne, co je tady špatně :-)
Tak schválně, kdo si první všimne, co je tady špatně :-)
No myslím, že všem okolo mě, již dávno bylo jasné, co že tomu je. Mě vlastně taky, ale krapet jsem doufal .... Asi jsem se měl modlit, ale jako ateista jsem neměl šanci.
No nic, je to tam a to asi jako u všech ostatních.
A tady krapet lépe ....
A tady krapet lépe ....
Takže, tady vyvstává otázka kde sehnat komplet kliku a kde necháme opravit blok motoru. Koupi nového bloku, si bohužel nemohu dovolit, takže jdu cestou kompletní opravy. Ještě jsem přemýšlel, že zajedu do Smrku a třebas tam najdu co potřebuji, ale otázka zní, mohu takovému bloku věřit?
Abych vám to vysvětlil, podle všech indicií, tento motor již jednou takovouto opravou prošel a na 100% to bylo provedeno pouze tak, aby to chvilku vydrželo, což se povedlo a pak si s tím nějak poraď blbečku ...
Se snažím.

Takže jsem připraven, vyslechnout si všechny konstruktivní rady ...

Jo, ještě jsem našel inzerát na Bazoši, na prodej motoru 2,7 l do D3, což samozřejmě je rovněž možnost, Ale nechci dopadnout jak poprvé, asi by se musel stejně rozhodit, vše překontrolovat ....
Takže "babo raď"
Tomáš

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#31 Příspěvek od kaligula » 05 pro 2022 05:22

Kup novy polomotor, cokoli jineho bude drazsi, slozitejsi a jenom na kratkou chvili

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#32 Příspěvek od TomikV » 05 pro 2022 07:23

kaligula píše: 05 pro 2022 05:22 Kup novy polomotor, cokoli jineho bude drazsi, slozitejsi a jenom na kratkou chvili
To je to, co úplně nechci, kdybych měl jistotu, že koupí nového polomotoru, tenhle průšvih jednou pro vždy vyřeším, tak ano, dává mi to smysl, ale ....
.... z toho co jsem tu načetl, si nejsem jist, že to je úplně optimální řešení. Nicméně ano, je to jedno z možných řešení.
Tomáš

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#33 Příspěvek od kaligula » 05 pro 2022 07:31

je to nejlevnejsi a nejtrvanlivejsi reseni, cokoli jineho bude mit za nasledek ze za rok budes tady zase vypisovat a fotit druhou opravu

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2554
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#34 Příspěvek od habakuk » 05 pro 2022 08:06

TomikV píše: 05 pro 2022 07:23
kaligula píše: 05 pro 2022 05:22 Kup novy polomotor, cokoli jineho bude drazsi, slozitejsi a jenom na kratkou chvili
To je to, co úplně nechci, kdybych měl jistotu, že koupí nového polomotoru, tenhle průšvih jednou pro vždy vyřeším, tak ano, dává mi to smysl, ale ....
.... z toho co jsem tu načetl, si nejsem jist, že to je úplně optimální řešení. Nicméně ano, je to jedno z možných řešení.
No a tvojí opravou ten problém vyřešíš?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#35 Příspěvek od komin » 05 pro 2022 08:44

Ta kluka ti praskla lebo mas krivy blok, ako chces opravit krivy blok? Das tam novu kluku a ta zase praskne.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4441
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#36 Příspěvek od Kokesek » 05 pro 2022 09:21

kaligula píše:je to nejlevnejsi a nejtrvanlivejsi reseni, cokoli jineho bude mit za nasledek ze za rok budes tady zase vypisovat a fotit druhou opravu
ObrázekObrázek novy blok ti vydrzi tak dlouho az te auto uz nebude bavit…. Splni ucel. Opravy stareho bloku budou nekonecne…nerikam nemozne. Ale kdyz vidim jak se trapite s vytazenim a dalsima srandama kolem tak pro tebe bude nejvic novy blok.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

MadTom
Příspěvky: 14901
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#37 Příspěvek od MadTom » 05 pro 2022 10:22

Já bych počkal, až ten stávající blok odstrojíš. Možná zjistíš, že opravit (ať už si pod tím představujeme cokoliv) nejde, protože poškození je moc veliké. A potom je nový blok jediné rozumné řešení. Ono jenom cena všech těsnění, šroubků a podobných věcí, které musíš vyměnit, když motor jenom rozebereš je také docela dost vysoká.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#38 Příspěvek od TomikV » 05 pro 2022 22:42

MadTom píše: 05 pro 2022 10:22 Já bych počkal, až ten stávající blok odstrojíš. Možná zjistíš, že opravit (ať už si pod tím představujeme cokoliv) nejde, protože poškození je moc veliké. A potom je nový blok jediné rozumné řešení. Ono jenom cena všech těsnění, šroubků a podobných věcí, které musíš vyměnit, když motor jenom rozebereš je také docela dost vysoká.

Zcela souhlasím.
Celou dobu si totiž přemýšlím nad tím, jak se dá ten blok opravit. Viděl jsem několik nabídek, kde to řeší, ale nejsem si jist, že to je to co opravdu chci.
Nicméně, již se mi tu jedno řešení rýsuje. Spoustě lidí se to tu nebude zamlouvat, ale předpokládám, že se najdou i tací, kteří povědí že ano.
Tomáš

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#39 Příspěvek od TomikV » 05 pro 2022 23:05

Takže, máme několik variant, jak provést opravu.

1. nejednoduší je, pořídit jiný motor. Otázka zní kde jej sehnat. Za těch posledních několik měsíců, co řeším tento problém, jsem našel na našich stránkách (bazoš a podobně) jen asi 4 inzeráty. Jeden je tu již nějaký čas a nabízejí "přeskládaný" motor, přichystaný pro nějakou přestavbu, jestli jsem tomu správně rozuměl. Je to 2,7 a je za 115t. Což to by docela šlo, jen netuším, proč je přeskládaný a co si pod tím mám představit. Dnes mi to nevyšlo, ale zítra jim zavolám. :cool
2. sehnat nový blok motoru, nejlevnější varianta byla tuším asi za 6t eur a jde evidentně o repasi.
3. dražší varianta je asi za 270t a jde to rovněž výměnnou za starý kus
4. možnost je poohlédnout se v zahraničí. Aktuálně se dívám na allegro, kde se kupodivu dá docela nakoupit a to za i docela zajímavé ceny. Tady kluci Polští nakupují Jaguáry, kde jsou ty samé motory a pak je rozprodají na kusy.
Já vím, jsou to Poláci a bůh ví odkud to tahají, ale kupodivu tady mám kontakt (do dnešní 20 hodiny jsem o něm nevěděl), kde my když budou chtít, dovezou něco slušného a za "rozumnou" cenu. A tomuhle kontaktu i docela věřím ...
A opět, jasně jsou to Poláci, ale nějak mě to již nevzrušuje, po mé zkušenosti s Čechy :ty jeden...:

Tak že, máme čtyři možnosti a jen musím vybrat, tu nej....

Nicméně ještě jsem se nerozhodl ani pro jednu z variant, zítra zavolám do Příbrami na 2.7, dál budu projíždět různé weby a samozřejmě, že se poradím i s těmi co tomu rozumí :beer
Naposledy upravil(a) TomikV dne 06 pro 2022 10:16, celkem upraveno 1 x.
Tomáš

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#40 Příspěvek od TomikV » 05 pro 2022 23:34

komin píše: 05 pro 2022 08:44 Ta kluka ti praskla lebo mas krivy blok, ako chces opravit krivy blok? Das tam novu kluku a ta zase praskne.
No pochopil jsem, že klika praská, protože je křivý blok.
A ano řešení jak nato jsem viděl na našem oblíbeném kanálu youtube, kde jedno sympatického Němce a jeho drahou polovičku, potkalo totéž na D3 a docela obšírně, tuším v 5 episodách opravují. Má velkou výhodu, je to nástrojař a spoustu (defacto vše) si toho umí opravit sám. Takže, že to jde již vím. Již jsem jej kontaktoval a je ochotný mi i pomoc, jen je to krapet časově náročnější, Taky nemá moc času. Zatím jsme u toho, že mi půjčí vše, co je k této opravě zapotřebí.
Tomáš

Odpovědět