Jak na to a neb když musí motor ven.

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#61 Příspěvek od Acon » 02 bře 2023 20:24

Trochu zábavné čítanie :grin: Nepochopil som dôvod vyberania motora bez demontáže búdy. To je diletantizmus, sorry. Búda ide dolu celkom pekne, konštruktéri ju na to pripravili. Potom je prístup ku všetkému úplne kráľovský. Ešte nie je neskoro a pred montážou druhého motora by som búdu určite dal dolu. Komfort a kvalita práce je neporovbateľná. Takto je to len amatérska fušerina. Na tom druhom motore by som určite vymenil olejové vodné čerpadlo za nové ak nemám istotu, že sa tak stalo. Alfou a omegou prevencie zlomené kľuky je správne mazanie a chladenie. Blok sa zkrúti len ak nie je rovnomerne chladený. No HLAVNE!!! Dávať to dokopy bez búdy nech je ku všetkému prístup. Lebo takto je to len cigánska robota a tá, ako každá cigánska, stojí za hovno :wink:
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#62 Příspěvek od TomikV » 04 bře 2023 20:29

Acon píše: 02 bře 2023 20:24 Trochu zábavné čítanie :grin: Nepochopil som dôvod vyberania motora bez demontáže búdy. To je diletantizmus, sorry. Búda ide dolu celkom pekne, konštruktéri ju na to pripravili. Potom je prístup ku všetkému úplne kráľovský. Ešte nie je neskoro a pred montážou druhého motora by som búdu určite dal dolu. Komfort a kvalita práce je neporovbateľná. Takto je to len amatérska fušerina. Na tom druhom motore by som určite vymenil olejové vodné čerpadlo za nové ak nemám istotu, že sa tak stalo. Alfou a omegou prevencie zlomené kľuky je správne mazanie a chladenie. Blok sa zkrúti len ak nie je rovnomerne chladený. No HLAVNE!!! Dávať to dokopy bez búdy nech je ku všetkému prístup. Lebo takto je to len cigánska robota a tá, ako každá cigánska, stojí za hovno :wink:
S tou boudou to je jednoduchý. Rád bych ji sundal, ale bohužel není kde. Snažil jsem se sehnat dílnu kde to udělat, jenže nějak se nezadařilo. Tak proto jsem nakonec zvolil tento způsob.
To je jen pro vysvětlení.
Tomáš

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#63 Příspěvek od TomikV » 10 kvě 2023 22:56

Zdravím všechny příznivce mého snažení, ale i vlastně i ty co si zrovna nemyslí, že to je ten nejlepší počin.
Chtěl bych vám jen oznámit, že motor je zasunut (trochu to trvalo, nežli jsme se odhodlali, čekalo se na příznivější počasí) a dnes v podvečer jsme dokonce ujeli prvních pár set metrů. Musím říct, že to byl tedy mazec. Tedy zasunutí motoru a spojení s převodovkou, vlastně proběhlo bez problémů a až to budu dělat podruhé, rozhodně to půjde již samo. Sranda. dvakrát za život to dělat nechceš. Ale musím jinak konstatovat, že jak vyndání tak i vrácení motoru a to bez odstranění boudy, jde vcelku dobře. Jen musíš vědět co a jak.
V každém případě je potřeba vyrobit držák na uchycení (já jsem jej vyrobil a pokud bude potřeba, tak jej i zapůjčím) motoru. Věnoval jsem mu jeden víkend a kupodivu dobrý.
Trocha železa a ejhle, je na světě.
Trocha železa a ejhle, je na světě.
Držák.jpg (70.1 KiB) Zobrazeno 2858 x
Následně jsme se sešli ve třech takhle v sobotu, a cirka po dvou hodinách byl motor tam kde měl být. A šlo to.
je tam.jpg
je tam.jpg (88.24 KiB) Zobrazeno 2858 x
Takhle to vypadalo po odstranění kočky a držáku
Takhle to vypadalo po odstranění kočky a držáku
Pak se dostavila posila (Karel) a začala ta nejdůležitější část a to do montování všech nezbytností, k životu a ježdění.
Musím říct, že pokud se chcete do něčeho podobného pustit, tak za a) musíte být velký fanda
b) musíte být velký blázen
c) hodně moc při demontáži foťte

První dva body dozajista splňuji s přehledem a však u toho třetího to není tak jisté.
Přeci jen demontáž a uložení všeho potřebného, proběhla na přelomu září a října a tak to byl občas oříšek. A když ještě připomenu, že motor pochází z Jaguára ...
No nic, až po vmontování chladiče a zapojení hadic, dobrý.
pak se vyskytl drobný zádrhel, kdy jsem se obával, že motor bude muset znovu ven.
Konec třetího dne
Konec třetího dne
Na spodku vany, mi chyběla hadice (později se ukázalo, že trubka)Prolezl jsem celou garáž a sklep, kdy jsou přebytky z původního motoru a nemohl jsem nic najít.
Takže začalo hledání ve fotkách.

A nalezl jsem co jsem hledal.
vana.jpg
vana.jpg (66.03 KiB) Zobrazeno 2858 x
Neuvěříte, podle této fotky jsem se nakonec dopátral.
Všichni dozajisté víte, co je to podtlaková vývěva, tak ano, té se to týkalo.
U Jaguára, je tam samotná asi mazaná jen zevnitř. Discovery musí mít hold něco extra, má tam přidáno mazání extra, kdy tam jde olej ze spodku vany, asi. Místní odborníci nám to dozajista vysvětlí, zda jsem se trefil.
No a přišlo na řadu dilema, co s tím. nejprve jsme se snažili ji tam nějak nastrkat, bez šance. Za turbo a protažení za podtrubím tuším že vod Egr ventilu, se to bez demontáže nedá. Na sklonku dne padlo rozhodnutí, je tam hadice na olej s ochranou proti žáru. Šlo to a kupodivu se to tam i krásně vejde i odstínění funguje. Budu to hlídat a snad dobrý.
Druhá věc, která mě dostala, krom maličkostí s hadičkami, zakončenými zátkami, byl volný konektor u baterky.
Tomáš

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#64 Příspěvek od TomikV » 10 kvě 2023 23:14

divno konektor s držákem
divno konektor s držákem
Akční rádius kabele a držáku, mě omezoval na prostor okolo trubek od topení a baterky.
No po večerním bádání, jsem to s Karlem včera odhalil (říkám vám, hlavně foťte, mě to zachránilo)
čidlo
čidlo
Na tyto hadičky, přijde nasadit čidlo, uchytit na nejnemožnější místo mezi kastlik na baterku a trubky k topení a tam pak nacvaknete konektor.
U Jaguáru, jak jinak, čidlo není, není potřeba.
čidlo1.jpg
čidlo1.jpg (19.76 KiB) Zobrazeno 2856 x
Tak to je ono, to jsem hledal celý jeden večer, nežli bylo posléze nalezeno v přebytcích a to jen za podpory fotek z telefonu.

A ostatní příště.
Tomáš

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#65 Příspěvek od MadTom » 11 kvě 2023 06:37

K tomu focení musím souhlasit, jenom je lepší mít druhé auto vedle, než hledat ve fotkách - u 130ky, což je podstatně jednodušší auto, mi to vyšlo na cca 5000 fotek - kompletní rozborka a sborka. Takže fotky určitě ano, ale hlavně si je zazálohovat a nějak roztřídit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#66 Příspěvek od Lukasino » 11 kvě 2023 06:53

A k tomu porovnávání s Jaguarem, u LR je to dělané aby to fungovalo i při větších náklonech a jiných na silnici nestandardních podmínkách :yes Buďme za to rádi
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#67 Příspěvek od TomikV » 15 kvě 2023 00:03

Lukasino píše: 11 kvě 2023 06:53 A k tomu porovnávání s Jaguarem, u LR je to dělané aby to fungovalo i při větších náklonech a jiných na silnici nestandardních podmínkách :yes Buďme za to rádi
Já to nerozporuji, předpokládám, že když to tam někdo z nějakého důvodu zakomponoval, tak asi to má i důvod, proto jsem si dal tu práci a dodal jsem to, kam to patří.


Aktuálně řešíme, jak to správně odvzdušnit. Už jsem myslel, že se mi to povedlo, ale asi ne. Po malé zkušební jízdě, na mě vyskočila hláška: "Nízká hladina chladicí kapaliny"
Nízká hladina chladicí kapaliny
Nízká hladina chladicí kapaliny
voda.jpg (33.5 KiB) Zobrazeno 2762 x
Nicméně, v nádobce je vody více nežli dost.
Máte někdo nápad co s tím?
Předem děkuji.

TP
Tomáš

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#68 Příspěvek od Rennie » 15 kvě 2023 06:02

Není to stejné jak v D3 kde zlobí čidlo chladící směsi? Já nádobku vyčistil vyměnil čidlo a chyba se pak zase objevila. Teď mám i novou nádobku a zatím klid
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#69 Příspěvek od Lukasino » 15 kvě 2023 06:39

Kup novou s čidlem :yes
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#70 Příspěvek od TomikV » 15 kvě 2023 21:59

Lukasino píše: 15 kvě 2023 06:39 Kup novou s čidlem :yes
Koupím.
Tomáš

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#71 Příspěvek od TomikV » 15 kvě 2023 22:13

Nicméně, dnes jsem to opravdu krapet projel, jelo to docela dobře a však ... po 4 km to padlo do nouzáku a přestal mi fungovat kompresor. Vypnul jsem nastartoval a ejhle zase dobry. A však nebojte , ještě jednou se to opakovalo.
vzduch.jpg
Aktuálně je to nafoukáno úplně nahoru a ráno se ukáže, zda to padne či nikoliv.

Tohle asi dokážeme vyřešit, snad, ale mám asi větší průser ....

Po ohřátí motoru, se ve volnoběhu rozsvítí kontrolka mazání ...
Obávám se, že jde o olejové čerpadlo. Otázka zní, nemůže tam být nějaké s nižším výkonem, když to bylo v Jaguáru ??
A nebo to může být ještě něco jiného. Ale tomu moc nevěřím.

Tohle musím vyřešit, nežli se mi povede motor oddělat. Takže zatím nejezdíme. :Ja blb: :Sorry:

TP
Tomáš

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#72 Příspěvek od MadTom » 15 kvě 2023 22:28

Ty jsi olejové čerpadlo nezkontroloval, případně rovnou nevyměnil za vylepšené - minimálně těm nejstarším upadávala napínací kladka, protože byl poddimenzovaný držák/nálitek. Stejně tak to novější dávalo více oleje, protože bylo silnější (větší tloušťka rotoru). A další věc - budík na tlak oleje a měřit, zda maže a za jak dlouho po startu namaže/dá tlak.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#73 Příspěvek od TomikV » 15 kvě 2023 22:33

MadTom píše: 15 kvě 2023 22:28 Ty jsi olejové čerpadlo nezkontroloval, případně rovnou nevyměnil za vylepšené - minimálně těm nejstarším upadávala napínací kladka, protože byl poddimenzovaný držák/nálitek. Stejně tak to novější dávalo více oleje, protože bylo silnější (větší tloušťka rotoru). A další věc - budík na tlak oleje a měřit, zda maže a za jak dlouho po startu namaže/dá tlak.
Co Ti na to říct. Neměřil, nebylo kde a dělám to poprvé. Nějak jsem myslel a to jsem to i četl s tím čerpadlem, že když je ten motor novější, tak že tento problém tam již nemá. Moje chyba, však já vím ...

Na 99% mě čeká výměna. Nemá někdo jedno volné, koupím ...
Tomáš

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#74 Příspěvek od TomikV » 15 kvě 2023 22:54

Prosím o radu jaké mám koupit čerpadlo, našel jsem několik možností a pokud nechci hnedle originál ...
A nebo co mi kdo poradí.
Děkuji
Tomáš

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2465
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#75 Příspěvek od Hubert » 15 kvě 2023 23:51

Prvně změř kolik to maže aby nebylo v háji jenom čidlo.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3882
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#76 Příspěvek od Lukasino » 16 kvě 2023 06:14

MadTom: Jestli se nepletu, tak ta verze bez výztuhy, kdy upadávala kladka je jen na 2.7, to už je 3.0 netýká

Jinak proč doporučovat čerpadlo, když je tu originál, tady nemá smysl šetřit. A jestli to chceš echt řešit, koukni na video od němců, ty rozebírají originální čerpadla a podle označení se dá koupit to "nejlepší" :yes

Nové čerpadlo stojí 12 jestli se nepletu, to není nic strašného oproti výměně motoru, ale taky úplně nerozumím proč se to neudělalo rovnou na motoru, když už se dělali rozvody a byl tam přístup.

Ale jak píše Hubert, zkontroluj čidlo, může být klidně i jiné tím že je to pro Jag, který bude mít to mazání vyřešení trochu jinak (méně komplikovaně, méně funkčně pro LR) podle mě
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#77 Příspěvek od TomikV » 16 kvě 2023 06:28

Lukasino píše: 16 kvě 2023 06:14 MadTom: Jestli se nepletu, tak ta verze bez výztuhy, kdy upadávala kladka je jen na 2.7, to už je 3.0 netýká

Jinak proč doporučovat čerpadlo, když je tu originál, tady nemá smysl šetřit. A jestli to chceš echt řešit, koukni na video od němců, ty rozebírají originální čerpadla a podle označení se dá koupit to "nejlepší" :yes

Nové čerpadlo stojí 12 jestli se nepletu, to není nic strašného oproti výměně motoru, ale taky úplně nerozumím proč se to neudělalo rovnou na motoru, když už se dělali rozvody a byl tam přístup.

Ale jak píše Hubert, zkontroluj čidlo, může být klidně i jiné tím že je to pro Jag, který bude mít to mazání vyřešení trochu jinak (méně komplikovaně, méně funkčně pro LR) podle mě
Čerpadlo neměněno a nekontrolováno, lebo sem de... Co nato více říct. Respektive, samozřejmě jsem viděl ta videa a četl jsem vše co se dalo, ale všude se píše a mluví o motorech 2.7 a to mě jaksi ukolébalo.
A někde, možná i tady jsem se dočetl, že na 3.0 se již dávají ta "lepší" čerpadla.

Čidlo mě rovněž napadlo.
Jen potřebuji poradit, kde se měří tlak oleje a kde najdu čidlo.
Dík
Tomáš

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#78 Příspěvek od MadTom » 16 kvě 2023 08:14

K té praskající "kladce" - to je tak velký problém, že minimálně zkontrolovat, a zkontrolovat to jde i "pouze" pohledem, když se ví, na co koukat. Proto jsem se divil, že tohle neproběhlo. A co se týče toho, jestli tam to čerpadlo je už to novější nebo není, tak pokud nekoupím novej motor, tak si u LR, a vlastně ani jinde, tak nějak nejsem jistej ničím. Příkladů, kdy něco už mělo být dávno vychytané bylo dost, nevím jak moc se to dá svalovat na "nekvalitu" při výrobě, spíš typuju opravy provedené servisem, který o problému nevěděl a dal tam díl, co prostě měl, místo dílu modifikovaného. Prostě pracovali dle neaktualizovaného servisního manuálu. :hmm: Zvlášť, pokud auto ke konci bylo opravované někde v obecném servisu, kde tyto drobnosti prostě znám nemusí.

Na youtube má měření tlaku oleje celkem pěkně popsané na kanálu LR time, včetně toho, jak rychle má po nastartování motor mazat.
Za mě - zkontrolovat, že už je tam doopravdy čerpadlo, které kladka neupadne - má zesílený odlitek. To by mělo jít pohledem, v nejhorším si pořídit endoskop k mobilu. A druhá věc - změřit tlak oleje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#79 Příspěvek od Kokesek » 16 kvě 2023 08:27

306dt ma spravne cerpadlo ve vsech variantach. 276dt od 2009 taky vzdy spravne cerpadlo. Kontrola nutna pouze u prelomu 2008/2009. Urcite zmerit tlak.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
TomikV
Příspěvky: 120
Registrován: 09 říj 2021 00:00
tel.: 603863539
auto: Discovery 4
Bydliště: Beroun

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

#80 Příspěvek od TomikV » 16 kvě 2023 08:38

Jasně máš pravdu, všechno tohle jsem měl prostě prověřit, samozřejmě, že jsem si jej prohlédl a zdálo se mi že je tam to správné, ale to nic neznamená. Anglán psal, že stačí vyměnit vanu a já mu na to skočil, viz již popsaný problém s vývěvou.
Najdu si v průběhu dne to video od LR a mrknu se ještě jednou na něj, někde si zapůjčím měřák na tlak oleje a uvidíme co mě čeká.

Jinak motor mi "drkotal" asi necelou hodinu nežli jsem poprvé vyjel a vše se zdálo ok. Teprve po první větší projížďce se to ozvalo. Jak jsem zastavil a šel otevřít vrata, tak po návratu do kabiny na mě mrkala kontrolka. lehce jsem přidal a bylo to fuč. Honem jsem jej zasunul do stání a pak pozoroval co se bude dít. Když to pak trochu zchladlo, zase bez problému.

No nejsem v tomto případě zrovna dvakrát optimista. Kdyby to bylo "pouze" čidlo, šlo by o malý zázrak.

Jinak děkuji jak tobě tak i za nabídku čerpadla co jsem již dostal. Určitě se ozvu.
Tomáš

Odpovědět