Stránka 5 z 6

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 16 kvě 2023 08:39
od TomikV
Kokesek píše: 16 kvě 2023 08:27 306dt ma spravne cerpadlo ve vsech variantach. 276dt od 2009 taky vzdy spravne cerpadlo. Kontrola nutna pouze u prelomu 2008/2009. Urcite zmerit tlak.
Jasně, jak dojedu z práce, vrhnu se na to.
Díky

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 16 kvě 2023 09:20
od Lukasino
A nebo máš přicpané sítko na olej. čerpadle...

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 16 kvě 2023 10:03
od TomikV
Lukasino píše: 16 kvě 2023 09:20 A nebo máš přicpané sítko na olej. čerpadle...
A to jde vyčistit jak. Dostanu se k němu nějak ??

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 16 kvě 2023 10:53
od MadTom
A máš tam správný olej? Pokud je moc řídký, tak při ohřátí ještě zřídne a tlak klesne. Případně, jestli se ti do oleje nemohla dostat nafta, která by ho naředila. Takže kouknout na měrku a srovnat, kolik je tam oleje teď a kolik tam bylo. A tlak oleje změřit jak u studeného tak u ohřátého motoru - on klesne, ale nesmí klesnout moc.

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 16 kvě 2023 15:30
od TomikV
Jasně rozumím, jen s tím měřením je to krapet problém, klasickou měrku to nemá.
Co se týče specifikace oleje, tak jsem použil tento "Liqui Moly 2326 Special Tec F 5W-30", snad je to ten správný, ale jeden nikdy neví.

A ozval se mi i Anglán, jsem mu hned psal a podle všeho, motor je z Jaguáru r.v. 2013, najeto má 52 tis mil (Thankyou for getting in touch, This was being fitted into a landrover from a Jaguar has everything been installed correctly, It came out of a 2013 XF, with 52,000 miles,).

To znamená, jak psal tuším že Petr, že tady by mělo být čerpadlo správné, ale to neznamená, že nemůže být v čudu.
Uvidíme, jak to dopadne po měření.

Zatím děkuji za rady.

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 14 črc 2023 01:24
od Fojtik Design
Jak to dopadlo pane? Vidím, že půl roku práce... za tu dobu bych asi vydělal na další stejně auto :-D Máš nějaké vyčíslení - náklady za materiál + hodiny práce? Docela by mě to zajímalo. A věřím, že ne jen mě.

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 19 črc 2023 00:05
od TomikV
Fojtik Design píše: 14 črc 2023 01:24 Jak to dopadlo pane? Vidím, že půl roku práce... za tu dobu bych asi vydělal na další stejně auto :-D Máš nějaké vyčíslení - náklady za materiál + hodiny práce? Docela by mě to zajímalo. A věřím, že ne jen mě.
No asi takto, vyčíslení ještě nemám a asi ani nikdy raději nebude. A jak to dopadlo? Asi takto, po kompletním složení a nastrojení, je motor opět venku. Bohužel. Jaksi se nezadařilo s "Hydroměničem". Ač na něm byl proveden repas u Brněnského KAPSe, tak se to jaksi nepovedlo, zvládl celých 7 000 km a bohužel musel ven. Aktuálně to řeším tady s jedním z místních odborníků (Kokesek) a jak to vypadá, tak snad již příští týden, bude zpět a já budu moct znovu vše poskládat. Děs, běs. Nicméně, začínám být odborníkem na vyndávání a zandávání motoru do D4 bez sundání karoserie .... To je ta pozitivní zpráva. Ta negativní, že již to trvá krapet dlouho ...

Možná si tady někteří myslí, že by takovouto fachu nikdy nepodstoupili, ale co když Ti nic jiného nezbude. Já když jsem to auto pořídil, auto jsem nechal překontrolovat "odborníky" u Dajbycha a krom toho, že si krapet navymýšleli, co vše se musí udělat, mimochodem ani jedna z těchto údajných závad se neprojevila, na to co tomu autu opravdu bylo rozhodně ani omylem nepřišli a že "někdo" již motor přeskládal z použitých dílů, si pro jistotu ani nevšimli, tak do autorizovaného servisu, bych jej určitě nešoupl. Zkoušel jsem i jiné možnosti, ale ani tady to nebylo jednoduché a odvést jej někam do neznáma několik set km daleko se mi fakt nechtělo.
Proto takto a proto se podělím max o náklady za materiál, ale vyčíslení za práci a podobně :wink: ... Ber to jako koníček. Zatím.

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 07 srp 2023 22:54
od TomikV
Zdravím všechny příznivce "hazardu".
Tak je to tu. zdá se, že mé vozítko je již pojízdné a však má to jedno drobné ale .... :hmm:
:Ja blb: ... krapet zatím, zdůrazňuji zatím, jezdíme s omezeným výkonem. Někde se stala drobná chybka. Moc se mu nechce do tahu a při 70km/h padne do nouzového režimu, to značí že mi napíše, že mám jezdit maximálně 50 km/h a vypadne vzduch (vypne kompresor a vyfoukne měchy). Pak stačí vypnout motor, znovu nastartovat a jedeme dál.
No již jsem se tím krapet zabýval a napadá mě pouze jediná věc, že mám někde špatně zapojené podtlakové hadičky. Což bude paráda nalézt. Nebo ještě, že bych někde špatně nasadil hadici na turbo ...
No aktuálně hledám někoho s diagnostikou, tady u nás na Berounsku (pokud by někdo náhodou věděl ...) a třebas problém rozklíčujeme.
Nebo vás někoho něco napadá ?

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 08 srp 2023 16:33
od TomikV
:Ja blb:

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 08 srp 2023 18:47
od Lukasino
A není lepší zajet na diagnostiku? Tohle mi přijde v dnešní době zbytečné :mrgreen:

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 08 srp 2023 19:43
od TomikV
Již jsem byl na dvou a všude říkají v podstatě to samé: "nedostatek vzduchu" mám jít po trubkách a hledat. Kdo tohle auto zná, tak ví jak je to strašně jednoduché (jít po trubkách). A do Prahy, někam do autorizované servisu, jsem zatím nedojel ....
Po posledním smazání chyb, se to krapet zlepšilo, ale jen zase do okamžiku, nežli jsem jel 80 km/h, pak mi to napsalo že mám jet pomaleji a vypustilo mi to vzduch z měchů. Restart pomohl, krásně to jelo za plynem až do okamžiku, nežli jsem mu v kopci trochu "naložil", pak následovala hláška o nedostatku vzduchu a vypadla turba. Za mě, jako kdyby neseplo druhé turbo, ale když na něj připojím hadičku a zasimuluji mu podtlak, tak běhá. Zítra se zaměřím na tento problém ....

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 08 srp 2023 19:45
od TomikV
Lukasino píše: 08 srp 2023 18:47 A není lepší zajet na diagnostiku? Tohle mi přijde v dnešní době zbytečné :mrgreen:
Jel bych, ale zatím nevím pořádně kam. Místní servis nějakou diagnostiku má a i mi vyčetl chyby a i smazal, ale moc to nepomohlo. Mám hledat, jestli jsem někde neprohodil trubky na podtlaku .... Rada nad zlato.

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 13 srp 2023 21:55
od TomikV
TomikV píše: 08 srp 2023 19:45
Lukasino píše: 08 srp 2023 18:47 A není lepší zajet na diagnostiku? Tohle mi přijde v dnešní době zbytečné :mrgreen:
Jel bych, ale zatím nevím pořádně kam. Místní servis nějakou diagnostiku má a i mi vyčetl chyby a i smazal, ale moc to nepomohlo. Mám hledat, jestli jsem někde neprohodil trubky na podtlaku .... Rada nad zlato.

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 13 srp 2023 21:58
od TomikV
Tak ač se to nezdá, zadařilo se ...
tam co je šipka, byla záslepka, nevím jak se tam vzala, ale byla tam. Stačilo pohledat ve fotkách z původního motoru, porochnit se v původních hadičkách a ejhle, najednou to drandí ...
tam co je šipka, byla záslepka, nevím jak se tam vzala, ale byla tam. Stačilo pohledat ve fotkách z původního motoru, porochnit se v původních hadičkách a ejhle, najednou to drandí ...
záslepka.jpg (63.99 KiB) Zobrazeno 2423 x
Konečně jsem to mohl tedy otestovat a jak se zdá, vše, tedy co se motoru týče, je OK
:Pohoda:

Nicméně, drobný problém tam ještě je, asi jak to skoro rok stálo, něco někde přirezlo či za oxidovalo ...
:ty jeden...:

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 13 srp 2023 22:27
od TomikV
Takže vyhlašuji diskuzi na téma co dál.
Jaksi jsem se nezbavil jedné drobné chyby. pokud jedu do cca 75 km/h vše je ok, jak jedu 80 km/h přijde hlášení o nějaké chybě (zatím netuším oč jde) vypustí mi všechen vzduch a prý že mám jet max. 50 km/h. Stačí zastavit, vypnout motor, znovu nastartovat, chvilku počkat, nežli se dofoukají měchy a vše je OK. Nicméně je zajímavé, že po vymazání všech chyb, to asi 10 km jelo bez jakéhokoliv problému a že jsem ho rázně provětral. Je pravda, že jsem pak na chvilku zastavil, chcípnul jsem ho a když jsem znovu vyrazil, vyskytl se mi tento staronový problém. Napadá někoho tady něco?
Ještě to mám pár kódů, nežli jsme to vymazali, tak jestli v tom někdo čirou náhodou něco nepoznáte ...
kody.jpg
kody.jpg (41.7 KiB) Zobrazeno 2414 x
P0A14
P00CF
P22CF - ten se možná ještě týká předchozího problému, nevím ...
kody 2.jpg
kody 2.jpg (20.79 KiB) Zobrazeno 2414 x
U4421 tento je staršího data, ale rovněž tam byl ...

Kdyby vás někoho něco napadlo, přivítám jakýkoliv podnět. Samozřejmě, že pokud na to nepřijdu, pojedu do AS (nedávno mi tady dobrá duše jeden poradila https://www.def-tec.cz/) jen je to asi cca 40 km a musím na to ušetřit čas, předpokládám, že to napíchnou a zjistí v čem je háček.
A pak, rád bych to i odhalil sám, pokud to tedy půjde, ale uvidím ...

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 15 srp 2023 21:39
od TomikV
Tak konečně tu máme asi důvod toho všeho ...
foto 10.jpg
předpokládám, že to má vliv na výšku vozu. A jak jsem měřením vypozoroval, levá strana je o 5 cm níže a i si po odstavení srovnává tím, že vlevo krapet upustí. Nicméně pak měchy drží výšku stabilně ....
foto 11.jpg
foto 11.jpg (65.23 KiB) Zobrazeno 2311 x
:hmm:

Tak mi jen držte palce ať je to poslední chybka.

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 24 srp 2023 14:06
od TomikV
Světe div se, auto je pojízdné a nevykazuje již žádné chyby.
:Pohoda:

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 13 zář 2023 17:06
od ElPajo
No paráda! A už to máš spočítaný?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 06 pro 2023 23:03
od TomikV
Po delší odmlce jsem opět zde.
A aby jste neřekli, že jsem vám neprozradil výsledek mého konání, tak jo, auto již jezdí. I když musím přiznat, že uvedení do chodu, aby vše bylo bez problému a chodilo jak má, zase nebyl tak jednoduchý oříšek. Jak se posléze ukázalo, zasunutí motoru , zkompletování auta jako celku, rozhodně nestačilo. Jak to skoro rok stálo a nehýbalo se, tedy až na drobný pohyb, když bylo potřeba najet pod motor a nebo když se motor vyndával ven, kdy na to stačila lidská síla, nějak to krapet zatuhlo a muselo se vyměnit jedno výškové čidlo a podobně. Nejhorší na tom bylo, že se úplně nedalo odhalit co a proč se děje., Ale nakonec to klaplo.

Byl zde dotaz na cenu. Pominuli náklady na práci, kterou jsem provedl v rámci rodiny a tudíž ta se nepočítá, jsou tu "pouze" náklady za díly/materiál. Nejdražší položka byl motor. Ten mi poslali z Anglie, jde o kousek z Jaguára a zdá se že bez problému klape, i když ... Tak ten přišel i s dopravou a poplatky na 115.000 kč., což je docela slušná cena, i když jsem koukal, že dnes se dá pořídit i levněji a to tuším z Portugalska, nebo tam někde (cca2400 eur), Další položka, s kterou jsem ale původně nepočítal, byl hydrodynamický měnič. Tam jsme nakonec utratil tuším 20.000 Kč, Jedno olejové čerpadlo 4.000, Kč, těsnění pod vanu a ještě pár drobností + olej, cena v řádu do 10.000 Kč. No levná záležitost to rozhodně nebyla, musím tedy konstatovat.

Bylo to spoustu práce, nervů a občas i již krapet vyčerpání, kdy když jsem vyndával motor již potřetí ven (opakovaně špatný hydroměnič) v krátké době po sobě, mi nějak již únavou vypovídalo tělo občas i službu. Brrr, hnusná vzpomínka. No nic dnes již auto jezdí. 1.12. v té nejlepší sibérii, jsme spolu jeli na technickou a kupodivu vše prošlo. Motor Ok a auto jsem taky dobře poskládal (kupodivu), takže dva roky mám pokoj.
Na emisích
Na emisích
Tak to je tak asi všechno, pro tento okamžik, budoucnost ukáže, co bude dál.

Re: Jak na to a neb když musí motor ven.

Napsal: 07 pro 2023 00:00
od TomikV
Poznatky:

Přemýšlel jsem, zda to mám zde ventilovat, asi tady i pár lidí naštvu, ale co, třebas to někomu dalšímu jednou pomůže.
Když jsem se jal zakoupiti tento vůz, přihlásil jsem se tady do fóra a jal se z místních tahat rozumy. No žádný zázrak to nebyl. Nakonec jsem to udělal posvém :Ja blb: a Mopadžiho jsem koupil. Stalo se.
Auto mám. Pak po pár tisících umřel motor, dnes již vím, že to byla nastražená past. Draze zaplacená zkušenost. No a protože jsem byl přihlášen na fóru, tak jsem z těch více zkušených, začal tahat rozumy.

Vždy mi všichni říkali, že fóra, jsou studnou moudrosti a že lidé na fórech si radí či pomáhají. Nechci být nikterak hnusný, ale opak je pravdou. Ano našlo se pár jedinců, co mi snad i fandili a i vyjádřili podporu, ale jinak velká bída. Nakonec se mě ujal jeden místní profesionál (tedy až po malém rýpnutí z mé strany), sice neschvaloval postup, jak jsem na to šel, ale když úplně nejste milionář a musíte peníze použít i jinde .... No nakonec mi docela dost pomohl. Petr ví o kom "mluvím". Jediný člověk, který z té skvadry odborníků zde, byl ochotný mi v rámci svých možností a času, aspoň troch, na tu dálku (přes půl republiky) pomoci. Kdo nevěří, tak ať si to tady celé znovu pročte, nejvíce příspěvku mám já.

No, ale abych úplně jen nepomlouval, tak pár lidí se přeci jenom ozvalo. Nebylo to sice úplně co bych potřeboval kolikrát a však pár rad, pro mě nakonec i měli.
Tak tedy soukromě se ozvali: Kubečka81 a ElPajo
a veřejně pak: Balu1989, Lukasino (užitečné rady), RomanS, Mattyfu (to byla užitečná poznámka), MadTom (sice trochu pozdě, ale nakonec dobrá rada)
No a nakonec Kokesek, ten se zúčastnil nejvíce a nebýt jeho rad, tak asi ještě stojím. Dozajista se někdy musel i nad mojím počínáním za břicho popadat, ale byl to on, kdo mi zavolal a posléze, když pochopil smysl mého počínání mi i pomohl.
Jak jsem někde na začátku slíbil, všichni co se aspoň krapet zapojili nějakou radou (užitečnou), tak Ti všichni jsou na konci v titulcích. Díky vám.

S přáním spousty najetých bezproblémových kilometrů s vašimi miláčky
Tomáš