Stránka 2 z 2

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

Napsal: 11 led 2023 21:26
od VencaZE
milan.ke píše: 11 led 2023 13:32 Hm, ani neviem ci sa pustat do diskusie, lebo nechcem zbytocny flame

Samozrejme nikto nema rad ak stat dviha dane, je to vzdy nepopularne opatrenie. Na druhej strane ja osobne si nemyslim, ze L322 so stvorlitrom a biturbom by malo byt auto narokovatelne pre kazdeho kto zaraba tisicku mesacne. Jednoducho je to dan za luxus. Ja viem, ze si take auto nikdy nekupim, aj ked by som mozno este na tu obstaravaciu cenu aj mal, ale viac by som sa bal servisu nez poplatku za registraciu (myslim financne).
A po druhe, vo vysledku to pravdepodobne ovplyvni aj dopyt po takych autach a ak klesne dopyt, klesne aj cena, cize sa to tak trochu vykompenzuje (na ukor predavajuceho).

Stale mame jedny z najnizsich poplatkov za prevadzku auta v porovnani so zapadom, co sa tyka povinneho poistenia, havarijky alebo dani z mot.vozidiel. Myslim ze do buducna to bude zial len stupat. Skuste sa spytat ludi napr. v anglicku, trebars v londyne, co ich stoji vlastnictvo auta na poplatkoch. (A kto chce operovat platmi tak ano, su vyssie a rovnako tak su vyssie aj naklady na zivot a v londyne tiez nezaraba kazdy 6tisic libier mesacne).
Já si takový auto taky z různých důvodů určitě nekoupím. Ale jsem toho názoru že každý má právo, nebo nárok- chceš li, si utratit si svoje peníze za cokoliv co uzná za vhodný. Klidně za V8 s biturbem, a prosypat majlant za servis, to je každého věc a ouřadům by do toho mělo být ku.... Daň za luxus, nebo jakákoliv jiná daň stejně nakonec skončí v černý díře nebo ji úředníci utratí za něco co lidem ještě víc zhorší život.
Až se v Londýně nebo kdekoliv jinde začne skákat z oken tak taky budeme protože je to zrovna "in"...?
V.

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

Napsal: 12 led 2023 06:07
od Miklosxxx
Treba zvysit Dane,Poplatky Elektrinu,Plyn,a co ja viem este a Ludia budu aj tak spokojny ved v Londyne to maju uz davno. :rofl

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

Napsal: 12 led 2023 08:58
od milan.ke
VencaZE píše: 11 led 2023 21:26
Já si takový auto taky z různých důvodů určitě nekoupím. Ale jsem toho názoru že každý má právo, nebo nárok- chceš li, si utratit si svoje peníze za cokoliv co uzná za vhodný. Klidně za V8 s biturbem, a prosypat majlant za servis, to je každého věc a ouřadům by do toho mělo být ku.... Daň za luxus, nebo jakákoliv jiná daň stejně nakonec skončí v černý díře nebo ji úředníci utratí za něco co lidem ještě víc zhorší život.
Až se v Londýně nebo kdekoliv jinde začne skákat z oken tak taky budeme protože je to zrovna "in"...?
V.
ale to ja nerozporujem a uz vobec nehovorim, ze s tym suhlasim. nastastie stale zijeme v slobodnej krajine a stale kazdy to pravo na akekolvek auto ma. stat nikomu nezakazuje kupit si V8 s biturbom, akurat sa rozhodol, ze to zatazi extra danou, vychadzajuc z predpokladu, ze cim silnejsi motor tym vacsia katalogova cena auta.
a tiez hovorim, ze touto cestou sa to zrejme bude uberat: chces si zit luxusne, plat viac.

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

Napsal: 12 led 2023 09:03
od MadTom
Problém je jinde - nejdřív silná auta, následně všechna auta. A co si budeme povídat, pro ty co mají těch peněz méně to bude znamenat, že si auto prostě nevymění, takže budou o to déle jezdit starým, a nejspíše i méně "ekologickým". A stále jsme se nedozvěděl, na co má být konkrétně tahle daň využita, a jaké jsou na ni náklady. Aby to nebylo jako u jedné z daní v ČR, že si na sebe úředníci ani "nevydělali". Tomu se potom říká efektivita.

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

Napsal: 12 led 2023 09:25
od pojir
Aut je moc a jejich provoz je prilis levny. Ale jdou na to ze spatnyho konce.

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

Napsal: 12 led 2023 09:50
od habakuk
No ono je to asi ještě složitější velká část ekonomiky je postavena na automobilovém průmyslu který potřebuje prodávat tedy státy jim jdou naproti aby udrželi vlastní ekonomiku v chodu.
Ano nejekologičtější je již vyrobenou věc používat dokud se nerozpadne, ale o to výrobci a stát nestojí. Přeci jenom DPH z prodaného auto je lepší než poplatek za přepis ojetiny.

Re: Zmena registracnych poplatkov na Slovensku

Napsal: 17 led 2023 05:07
od pooh
milan.ke píše:Hm, ani neviem ci sa pustat do diskusie, lebo nechcem zbytocny flame

Samozrejme nikto nema rad ak stat dviha dane, je to vzdy nepopularne opatrenie. Na druhej strane ja osobne si nemyslim, ze L322 so stvorlitrom a biturbom by malo byt auto narokovatelne pre kazdeho kto zaraba tisicku mesacne. Jednoducho je to dan za luxus. Ja viem, ze si take auto nikdy nekupim, aj ked by som mozno este na tu obstaravaciu cenu aj mal, ale viac by som sa bal servisu nez poplatku za registraciu (myslim financne).
A po druhe, vo vysledku to pravdepodobne ovplyvni aj dopyt po takych autach a ak klesne dopyt, klesne aj cena, cize sa to tak trochu vykompenzuje (na ukor predavajuceho).

Stale mame jedny z najnizsich poplatkov za prevadzku auta v porovnani so zapadom, co sa tyka povinneho poistenia, havarijky alebo dani z mot.vozidiel. Myslim ze do buducna to bude zial len stupat. Skuste sa spytat ludi napr. v anglicku, trebars v londyne, co ich stoji vlastnictvo auta na poplatkoch. (A kto chce operovat platmi tak ano, su vyssie a rovnako tak su vyssie aj naklady na zivot a v londyne tiez nezaraba kazdy 6tisic libier mesacne).
Lenze to neni tak ako ty myslis. To neni dan z luxusu - dan z luxusu je, ked kupis nove auto.
V tomto pripade ide o to, ze likviduju tieto ojazdene auta.
Ad jedna, je to pomerne mala cast vozoveho parku, vacsina ludi ma 'normalne' auto, a casto aj ti, co maju staru V8, pouzivaju ako druhe, tretie auto, casto ako hobby.
Ad dva, aj ked je to mala cast, teda neide o vela ( na urovni statu a dani ), aj to 'nie vela' zmizne velmi rychlo, lebo ten, kdo take auto kupi za 10tisic, nebude zaplatit dalsich 2-3 tisic statu zbytocne. Tym padom tato kategoria ako ojazdene auta zmizne, preda sa do zahranicia, alebo zosrotuju.

Takze jasne, ze to neni dan - dan je vtedy, ked potrebujes prijem do statnej kasy, preto vyratas prijem tento rok, buduci rok, a podobne. Tu je jasne, ze zdroj tych prijmov zmizne casom ( vlastne ani nie casom, ale ihned), takze cielom je likvidacia, nic ine.

A ked uz nebudu tieto auta, najdu inych 'vinnikov', pridu na rad aj litrove trojvalce, lebo vinnik musi byt, to se zasadou permanentnej revolucie...

Sent from my moto g(7) power using Tapatalk