Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
KristiánTD5
Příspěvky: 36
Registrován: 11 led 2023 23:02
auto: Defender td5

Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#1 Příspěvek od KristiánTD5 » 11 led 2023 23:27

Ahoje :hand prosím vás o radu možno sa tu už niekto stym stretol nevedel som to nikde nájsť.......vlastním Defender 110 td5 r.v. 2000 / 265000 km nalietanych a mám takýto problém.
S nástupom chladnejšieho počasia (teplota pod 10st a nižšie skrátka chladnejšia pocitová teplota vonku) môj defik horšie štartuje.
Pôjdem od nádrže čerpadlo bolo von a bolo čisté nezanesene,držiak palivového filtra vymenený komplet za nový vrátane tesnení,nový filter,hlava motora bola repasovana (bolo prasknuté tesnenie pod hlavou) minulé leto žiaden problem po repase sa nevyskytol regulátor tlaku paliva pôvodný, zhavice menené tiež minulý rok (Bosch).
Ak je vonku takéto chladnejšie počasie tak auto štartuje tak že musím dlhšie točiť niekedy stačí dlhšie jedno točenie čím nižšia teplota tak viac točeni a už keď naskočí tak zvykne vynechať nejaký ten valec ale potom sa pripojí a z vyfuku biely dym pokiaľ sa nezohreje.......jedna sa iba o tento prvý štart v dni počas chladného počasia potom už počas dňa štartuje normálne....tankovane OMV prémiová nafta.....neviem čo stým ďalej :Ja blb: Ďakujem za rady ak sa už niekto stretol s týmto nevysvetliteľným javom...

Uživatelský avatar
Wallonien
Příspěvky: 66
Registrován: 15 bře 2008 16:00
auto: Defender
Bydliště: Kocúrkovo

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#2 Příspěvek od Wallonien » 12 led 2023 05:53

Ahoj.. tiež mám úplne rovnaký problém. Auto Def 90 TD5 rok 2000.
Prvý štart pri chladnejsom počasí je strašný.. občas mám pocit, že to ani nenaštartujem. 🤣
Potom ale na 2-3x chytí.. minutku podymí a už celý deň štartuje bez problémov.
Pri teplejsom počasí je prvý štart bez problémov.
Defa som uz takto kúpil..
„Boh stvoril ľudí silných a slabých ale Samuel Colt tento rozdiel odstránil.“

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#3 Příspěvek od MadTom » 12 led 2023 06:49

Změřit žhaviče, nicméně TD5ka zvládá startovat i bez nich. Změřit tlak nafty v motoru - takové odcházející čerpadlo umí všechno možné. Zkusit motor před první startem odvzdušnit, jestli to pomůže, tak to mohou dělat podložky pod vstřikovači. A dále diagnostiku, jestli si to někde nemyslí, že má špatně teplotu nebo něco jiného.
Jinak TD5ka si umí při startování přidat naftu - stačí podržet plný plyn. Je to takto cíleně navrženo.
A z jiného soudku - může to dělat i startér, i když motorem výborně točí, tak může rušit. To se hledá blbě, a v zimě, kvůli větším odporům motoru, to rušení může stoupnout, a tím se i zhorší projevy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

KristiánTD5
Příspěvky: 36
Registrován: 11 led 2023 23:02
auto: Defender td5

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#4 Příspěvek od KristiánTD5 » 12 led 2023 10:07

Ahoj Madtom ďakujem za odpoveď :angel to odvzdusnenie som skúšal a nepomáha to :sad o tom stateri som už čital ako si pisal že môže rušiť čidlo otáčok motora.....stačila by tam opravna sada či nový štartér by trebalo :o na litepe je opravna sada štartéra na td5.... Defa som už tiež takto kúpil a neviem či ten predomnou nemohol niekedy ísť na rezervu s naftou a mohol pridriet čerpadlo každopádne by som vymenil len ten "šulek" v koši čerpadla ak by malo slabý tlak len ešte jedna otázka aký tlak ma tlacit čerpadlo ? A diagnostiku nanocom v mojom okolí neviem či niekto má :|

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#5 Příspěvek od MadTom » 12 led 2023 10:34

Ke startéru - opravná sada je pro kontakty, ty když jsou opotřebené, tak startér nespíná spolehlivě a postupně přestane spínat úplně. Problém s rušením je nejspíš způsobený na rotoru, což je úplně jiná část startéru (ta co se točí). Takže pokud startér točí, tak to nepomůže.
Co se týče čerpadla a tlaku - jednoduchá kontrola je, že se dá změřit proud, který čerpadlo bere, mělo by to být okolo 10A, pokud je to podstatně méně, tak je nejspíše vadné. Tlak který čerpadlo dává, respektive, který drží regulátor tlaku na motoru, je 4 BARy.
Ještě může být problém ve vlastním regulátoru, pokud z něj i jenom lehce uniká nafta, tak se to přes noc může zavzdušnit, i když jenom trošku.
Dnes než bych měnil čerpadlo, tak bych změřil tlak nafty co jde od motoru, jestli je tam dost a jestli je tam ten tlak hned.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

KristiánTD5
Příspěvky: 36
Registrován: 11 led 2023 23:02
auto: Defender td5

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#6 Příspěvek od KristiánTD5 » 12 led 2023 10:45

Tak že tým pádom celý štartér by bolo najlepsie nový ak by čerpadlo bolo dobre ......mne to aj po naštartovaní hneď ako naštartujem a pridám mu plyn tak zadymi na bielo a trošičku taky čudnejši choď ma motor taký skakavy ako keby nemal naftu mi to príde ale stačí ak mu zopár krát pridám do väčších otáčok a potom už facha normálne..... regulátor mi netecie ani neslzi nikde pozeral som tiež či tam není niekde prasknuté

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#7 Příspěvek od MadTom » 12 led 2023 11:53

Ještě může být problém s některou podložkou pod vstřikovačem, kdy to v zimě přes noc pustí bublinku a chvilku trvá, než se to znormalizuje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

KristiánTD5
Příspěvky: 36
Registrován: 11 led 2023 23:02
auto: Defender td5

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#8 Příspěvek od KristiánTD5 » 12 led 2023 12:17

Keď mi repasovali hlavu tak dávali nové podložky pod vstreky lebo mi vraveli že tie staré boli už dosť obuchane.....tak skúsim to čerpadlo ako prvé a uvidime čo to bude robiť ďalej.... Nemáš náhodou skusenost s vymenou čisto toho valčeka čo je v koši v nádrži ? Ci je to zložité rozobrať a vymeniť :angel

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#9 Příspěvek od DanoDEF » 12 led 2023 12:47

KristiánTD5 píše: 12 led 2023 12:17Nemáš náhodou skusenost s vymenou čisto toho valčeka čo je v koši v nádrži ? Ci je to zložité rozobrať a vymeniť :angel
... je to otazka zrucnosti ake mas prsty a taktiez stastia ci sa ti podari nieco ulomit. Plast telesa cerpadla moze byt a aj byva skrehnuty (podla toho co je to za cerpadlo).
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#10 Příspěvek od MadTom » 12 led 2023 12:49

Pokud se vyndavají vstřikovače, tak se vždy musí dát nové podložky. Ony se neobouchají, ale omačkají/prohoří ...
Čerpadlo - měnil jsem teď ve dvou jenom ten vnitřní váleček - bral jsem od VDO. Problém nebyl, jenom je potřeba opatrnost na křehké plasty - když nešlo odpojit hadičku, bylo to nutné nahřát horkovzduškou.
Než bych vyndával a měnil čerpadlo, tak bych tomu změřil tlak nafty.
Pokud po vyndání je čerpadlo (plasty) na povrchu černé, tak to může indikovat průnik spalin do nafty, což jsou podložky na odchodu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

KristiánTD5
Příspěvky: 36
Registrován: 11 led 2023 23:02
auto: Defender td5

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#11 Příspěvek od KristiánTD5 » 12 led 2023 13:01

Jasné to premeram ten tlak ale ak by bol dobrý tak mám pokračovať na ten štartér ? Môžem vybrať aj ten kôš a pozrieť či plasty nebudú tmavsie ako si pisal....ako sa spominalo tak bolo by dobré aj diagnostiku dať ale umna v okolí nemá nikto nanocom aspoň neviem o nikom....tak ak by som menil čerpadlo tak teplovzdušnu pištoľ určite nachystam ďakujem za radu :angel

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#12 Příspěvek od MadTom » 12 led 2023 14:30

Ještě jsem několikrát viděl, že čerpadlo mělo úplně ucpané hrubé sítko od bordelu co se nahromadil v nádrži, takže mělo problémy tahat naftu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

KristiánTD5
Příspěvky: 36
Registrován: 11 led 2023 23:02
auto: Defender td5

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#13 Příspěvek od KristiánTD5 » 12 led 2023 14:55

Rozoberiem mám možnosť dať tam nove čerpadlo (čisto valček VDO) na skúšku a uvidíme ak to bude robiť ďalej tak ma ešte napadlo že regulátor tlaku paliva ma nasebe čidlo na základe čoho riadiaca jednotka dávkuje tlak paliva či je to nejaké teplotné čidlo ?

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#14 Příspěvek od MadTom » 12 led 2023 15:15

To je čidlo teploty nafty co jde do motoru. Dávkování nafty se řídí přímo ovládáním vstřikovačů. Čidel teploty je na motoru a okolo několik.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

KristiánTD5
Příspěvky: 36
Registrován: 11 led 2023 23:02
auto: Defender td5

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#15 Příspěvek od KristiánTD5 » 12 led 2023 15:32

Čiže to čidlo by nemalo nejak zasahovať do môjho problému....prípadne aké by to mohlo byť čidlo samozrejme že počítam to čidlo otáčok motora ktoré môže byť rušene tým štartérom tak okrem toho či tam je ešte nejaké iné čo by mohlo robiť neplechu

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#16 Příspěvek od DanoDEF » 12 led 2023 16:18

Iba uvediem, ze pre original VDO cerpadlo nie je problem 100 200 aj 300 tisic kilometrov. Ak bolo pravidelne cistene od bordelu z nasich pump. Ja som menil preventivne tusim po 400t km.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

KristiánTD5
Příspěvky: 36
Registrován: 11 led 2023 23:02
auto: Defender td5

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#17 Příspěvek od KristiánTD5 » 12 led 2023 17:56

Tak uvidím čo spraví to druhé čerpadlo.... každopádne ak by nenastala zmena aj tak kam ďalej sa posunuť smerom na štartér? Zatiaľ ďakujem za rady :yes :yes :yes

KristiánTD5
Příspěvky: 36
Registrován: 11 led 2023 23:02
auto: Defender td5

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#18 Příspěvek od KristiánTD5 » 13 led 2023 22:24

Teraz som pozeral na regulátor tlaku paliva a nasiel som tam takéto slzave miesta na hadiciach na obidvoch sú také fľaky môže toto spôsobovať nejaký problém ? Madtom písal že stačí aby len trošičku niekde unikala nafta z regulátora a môže to robiť problém no pre istotu sa opýtam a prikladam foto
IMG_20230113_223029.jpg

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#19 Příspěvek od MadTom » 13 led 2023 23:36

Utíkat to nesmí, ale může to být staré. Umýt a pokud se to objeví znovu, tak řešit. Možná to bude stačit dotáhnout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

KristiánTD5
Příspěvky: 36
Registrován: 11 led 2023 23:02
auto: Defender td5

Re: Def.TD5 chladnejšie vonku horší prvý štart

#20 Příspěvek od KristiánTD5 » 14 led 2023 00:59

Vyčistim to pojazdim a uvidím možno ako píšeš bude stačiť len dotiahnuť.....len ma tak napadlo že sú tam na tých hadičkach gumové tesnenia prepokladam že sú staré a môj problém je náchylný na vonkajšiu teplotu a teplotu motora respektíve aj teplotu paliva vysvetlím ďalej v texte...a tie gumene tesnenia pri nižších teplotách sa môžu nejako stiahnuť a tým pádom netesnosť tam nastane a prenikne tam vzduch napr. počas noci a môže automaticky dosť k tomu že auto sa bude horšie štartovať (prvý štart počas chladnejšieho dňa v mojom prípade ) a to že auto pôjde chvíľu sa zohreje aj motor aj teplota paliva sa zmení ktore ide cez regulátor a môže tu gumičku nahriat a roztiahnuť a tá to utesni naspäť ako má byť a auto už potom chytá normálne zbytok dňa....toto je len môj pohľad nato momentálne... každopádne ako si písal vyčistiť a sledovať či to bude robiť ďalej ak áno tak pretesnit regulátor na novo....

Odpovědět