L322 5HP ZF - hledání

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
only_one
Příspěvky: 81
Registrován: 08 srp 2018 16:42

L322 5HP ZF - hledání

#1 Příspěvek od only_one » 24 led 2023 09:05

První L322 M62 se mi začali dít takové drobné příznaky. zkusím popsat. Primárně jsem podezíral měnič, ale možná to nené. Auto při dobržďování do zastavení má odepnout měnič na volnoběh.
Otázka 1) Kdy přesně má měnič rozepnout ?
- příznak - občas se stane že ve 40kmh spandně na volnoběh a někdy drží otáčky v té samé rychlosti 1000 ot/min až do zastavení pak jak rozepne spadne na 550 někdy houpne i níž a už se i stalo že když byl studenej tak chcípnul. Takže samozřejmě auto před zastavením trošku trhne.

Podezření bylo i klapku vzduchu, zdali nemá špatné hodnoty a tedy pokud hlásí sepnuto tak i měnič to vidí jako pokyn a nerzepíná. Tak sem vzal Icarsoft a koukal na live data. Za studena má 3,92% ohřátej volnoběh kolem 2%
Otázka 2) udali to je správná hodnota, nebo kolik by se měli hodnoty pohybova

Pak jsem kouknul do sekce převodovky kde je položka Throttle Valve - což korespodovalo s pozicí plynu v rozsahu 0-100% a icarsoft to ukazoval správně - domnívám se tak, že data dostával dobré a nemá to s klapkou vzduchu nic psolečného.

Nicméně, byla v sekci položka Battery Voltage a ta mě dost zarazila - ukazovala hodnoty trvalé 16,5-17,6V v provozu. Ovšem palubní napětí je správné v provozu odměřené +-13,5V což ukazuje i ta samá položka v sekci motoru.

Otázka nyní je, zdali se mohl bláznit mozek převodovky a má tedy nad napětí a tím se pak projevují určité potíže, nebo zdali to icarsoft blbě interpretuje a nebo zdali v tom vidíte najakou jasnou past na co by se mohlo kouknout při zjištování potíží

Sekundární podotázka - výměna Ecu převodovky vyžaduje párování diagnostikou? Mám dárce na zobání dílů, čísla mají stejné ale pro jistotou to chci ověřit. ABS jednotka to bez motivace kabelem nedává :)

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: L322 5HP ZF - hledání

#2 Příspěvek od MadTom » 24 led 2023 09:27

Konkrétně neporadím, ale to vysoké napětí by mohlo souviset s nějakou vadnou kostrou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: L322 5HP ZF - hledání

#3 Příspěvek od Kokesek » 24 led 2023 14:59

Co si pamatuju tak nektere l322 v ecu automatu lhali uplne stejne jako politici… a to co ti to dela s menicem bych videl spise na problem v automatu. Vysleduj zavislos na teplote. Kdy to nedela nebo je to horsi/lepsi. A zaroven se podivej jestli kdyz to zrovna medela je napeti v ecu atutomatu porad vysoke. Podle me bude porad nahore.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: L322 5HP ZF - hledání

#4 Příspěvek od mipr » 24 led 2023 20:00

V prvom rade elektrika musi byt v poriadku. 16V je moc. Toto treba vyriesit.

Vytahana retaz v pridavke vie robit to cuknutie pri zabrzdeni…

Ano mechatronic mozes vymenit za druhy, ale pocitaj s tym ze musis nahrat spravne firmware…


Sent from my iPhone using Tapatalk
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 706
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: L322 5HP ZF - hledání

#5 Příspěvek od pooh » 25 led 2023 10:12

Po vymene ECU musis to nastavit s diagnostikou. Ale myslim si, ze jazdit by sa dalo s tym, len furt bude hadzat chyby.. alebo to mylim s SAS, ten urcite funguje, len hadze chyby.

To co pises moze sposobit viac veci, ale typoval by som niektory solenoid upchaty/spinavy/nie spravne fungujuci, ako napr. regulator tlaku alebo lockup solenoid. Mechatroniku mozes vybrat a vycistit aj bez toho, aby si demontoval prevodovku.
Dobre by bolo vediet v akom stave je olej v prevodovke, kedy to bolo menene a pod. A neni na skodu kontrolovat chyby v ecu.
Inak motor tiez moze mat vplyv na fungovanie prevodovky, hlavne ked straca vykon z nejakeho dovodu - moze sposobit prave to, ze spojku neodpoji, alebo len neskoro.

Najjednoduchsie je vymenit ecu - to sa da nastavit aj v servisoch, kde maju nejaku lepsiu univerzalnu diagnostiku, ako napr. Launch. Ide vlastne len o to, aby Can sbernica vedela identifikovat novu jednotku.
Najpravdepodobnejsie budu ale olej a/alebo mechatronika/solenoidy...
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

only_one
Příspěvky: 81
Registrován: 08 srp 2018 16:42

Re: L322 5HP ZF - hledání

#6 Příspěvek od only_one » 25 led 2023 11:48

Olej má 10 000km, původní nebyl přepálenej, tam to vypadalo vše OK. Mechatroniku zkusím vyčistit

only_one
Příspěvky: 81
Registrován: 08 srp 2018 16:42

Re: L322 5HP ZF - hledání

#7 Příspěvek od only_one » 26 led 2023 16:19

Vydal sem se ještě vylsledovat v provozu pár údajů. Takže to vyšší napětí 17V je drženo pořád, od nastartování v provozu trvale 16,5-17,5V. Sledoval sem jestli nejsou nějaké poklesy ale ty v provozu nejsou. Za provozu taky měl Icarsoft moznostu ukazovat v sekci převodovky rychlost všech kol. Všechny kecaj. Při 90kmh levé přední ukazuje 70, zbylé tři 30kmh.. taky divný v sekci ABS je to správně. No ovšem po dojetí sem přežadil na P a auto chcíplo a napětí poprvé kleslo. Parkrat sem to ještě zkusil viz video. TAkže zřejmě ta hodnota je interpretovaná správně a je tam přepětí

https://www.youtube.com/shorts/vDmoFBsdpXw

No takže progrese vady se zhoršuje, ale všechno ukazuje na nějaký elektro problém. Ráno po startu ještě nešlo zařadit. Chyba P0705 Transmission Range Sensor A Circuit (Park, Reverse, Neutral, Drive Low Input) což ale zmizlo po druhém nastartování a chyba uložena jen tahle.

Nějaké postřehy s novými indiciemi kde začít?

Odpovědět