L322 5HP ZF - hledání
Napsal: 24 led 2023 09:05
První L322 M62 se mi začali dít takové drobné příznaky. zkusím popsat. Primárně jsem podezíral měnič, ale možná to nené. Auto při dobržďování do zastavení má odepnout měnič na volnoběh.
Otázka 1) Kdy přesně má měnič rozepnout ?
- příznak - občas se stane že ve 40kmh spandně na volnoběh a někdy drží otáčky v té samé rychlosti 1000 ot/min až do zastavení pak jak rozepne spadne na 550 někdy houpne i níž a už se i stalo že když byl studenej tak chcípnul. Takže samozřejmě auto před zastavením trošku trhne.
Podezření bylo i klapku vzduchu, zdali nemá špatné hodnoty a tedy pokud hlásí sepnuto tak i měnič to vidí jako pokyn a nerzepíná. Tak sem vzal Icarsoft a koukal na live data. Za studena má 3,92% ohřátej volnoběh kolem 2%
Otázka 2) udali to je správná hodnota, nebo kolik by se měli hodnoty pohybova
Pak jsem kouknul do sekce převodovky kde je položka Throttle Valve - což korespodovalo s pozicí plynu v rozsahu 0-100% a icarsoft to ukazoval správně - domnívám se tak, že data dostával dobré a nemá to s klapkou vzduchu nic psolečného.
Nicméně, byla v sekci položka Battery Voltage a ta mě dost zarazila - ukazovala hodnoty trvalé 16,5-17,6V v provozu. Ovšem palubní napětí je správné v provozu odměřené +-13,5V což ukazuje i ta samá položka v sekci motoru.
Otázka nyní je, zdali se mohl bláznit mozek převodovky a má tedy nad napětí a tím se pak projevují určité potíže, nebo zdali to icarsoft blbě interpretuje a nebo zdali v tom vidíte najakou jasnou past na co by se mohlo kouknout při zjištování potíží
Sekundární podotázka - výměna Ecu převodovky vyžaduje párování diagnostikou? Mám dárce na zobání dílů, čísla mají stejné ale pro jistotou to chci ověřit. ABS jednotka to bez motivace kabelem nedává
Otázka 1) Kdy přesně má měnič rozepnout ?
- příznak - občas se stane že ve 40kmh spandně na volnoběh a někdy drží otáčky v té samé rychlosti 1000 ot/min až do zastavení pak jak rozepne spadne na 550 někdy houpne i níž a už se i stalo že když byl studenej tak chcípnul. Takže samozřejmě auto před zastavením trošku trhne.
Podezření bylo i klapku vzduchu, zdali nemá špatné hodnoty a tedy pokud hlásí sepnuto tak i měnič to vidí jako pokyn a nerzepíná. Tak sem vzal Icarsoft a koukal na live data. Za studena má 3,92% ohřátej volnoběh kolem 2%
Otázka 2) udali to je správná hodnota, nebo kolik by se měli hodnoty pohybova
Pak jsem kouknul do sekce převodovky kde je položka Throttle Valve - což korespodovalo s pozicí plynu v rozsahu 0-100% a icarsoft to ukazoval správně - domnívám se tak, že data dostával dobré a nemá to s klapkou vzduchu nic psolečného.
Nicméně, byla v sekci položka Battery Voltage a ta mě dost zarazila - ukazovala hodnoty trvalé 16,5-17,6V v provozu. Ovšem palubní napětí je správné v provozu odměřené +-13,5V což ukazuje i ta samá položka v sekci motoru.
Otázka nyní je, zdali se mohl bláznit mozek převodovky a má tedy nad napětí a tím se pak projevují určité potíže, nebo zdali to icarsoft blbě interpretuje a nebo zdali v tom vidíte najakou jasnou past na co by se mohlo kouknout při zjištování potíží
Sekundární podotázka - výměna Ecu převodovky vyžaduje párování diagnostikou? Mám dárce na zobání dílů, čísla mají stejné ale pro jistotou to chci ověřit. ABS jednotka to bez motivace kabelem nedává
