L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
matozv
Příspěvky: 310
Registrován: 01 zář 2017 14:06
auto: RR sport, D2, D3, D4

L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#1 Příspěvek od matozv » 26 dub 2023 19:41

Nemáte niekto nápad čo by to mohlo byt? RRsport L494 3,0tdv6, 2014.
Auto sem tam skape. Nie za jazdy ale hlavne ked zastanes. (nie start stop).

V diag je jediná chyba P0659 - 00, a to je

Actuator Supply Voltage A
Circuit High - No sub type
information

Fabrický popis chyby:
Using the manufacturer approved diagnostic
system perform the (Turbo, EGR and air path
dynamic test) routine
Refer to the electrical circuit diagrams and check
engine control module power and ground supplies
for short circuit to power

Nemá niekto nápad? EGR lave aj pravé som odpojil a chyba sa zjaví aj tak.. Este podozrievam actuator na turbe (idú z neho aj divné zvuky) no auto stále funguje, Data stream sa javí ok. Actuatio test je mozny. Rameno na turbe sa hýbe.

Relé na nápajanie ECU OK.
Moja idea je ,že to sposobí krátkodobé skratovanie napájania z ECU. Preto tá chyba..? mozno...


Máte nápad?
l494 actuator.png

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#2 Příspěvek od MadTom » 26 dub 2023 21:50

Podle toho popisu z návodu, mi to připadá jako prodřené dráty, které se občas zkratují - proto tam píšou, že se kontrolovat napájení na zkraty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
matozv
Příspěvky: 310
Registrován: 01 zář 2017 14:06
auto: RR sport, D2, D3, D4

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#3 Příspěvek od matozv » 26 dub 2023 22:24

MadTom píše: 26 dub 2023 21:50 Podle toho popisu z návodu, mi to připadá jako prodřené dráty, které se občas zkratují - proto tam píšou, že se kontrolovat napájení na zkraty.
Ale kde? :)
Napájanie ECU???

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#4 Příspěvek od MadTom » 27 dub 2023 06:32

Nebo dráty vedoucí na motor ke zmíněným aktuátorům. Osobně bych ty dráty odpojil na obou koncích a měřil izolační stav, jestli tam není svod.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2465
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#5 Příspěvek od Hubert » 27 dub 2023 07:06

Tu chybu píše motor? Jedná o napájení pro senzory. Buť některý zkratuje ně je je to jak píše Tom je prodřenej drát.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
matozv
Příspěvky: 310
Registrován: 01 zář 2017 14:06
auto: RR sport, D2, D3, D4

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#6 Příspěvek od matozv » 27 dub 2023 09:28

Z tej chyby ale nieje uplne zrejme ktoré napajanie to je. Či 5V alebo modulacne pre actuatory. Nieje to konkretna chyba na ten alebo ten snímač, actuator. Je to vseobecne skartovanie celeho napajania. Problém je v tom ,že auto normálne funguje. Urobí to fakt sporadicky a aj to iba ked auto stojí. Za jazdy auto netrha ani nic podobne.. Nenapada ma ani ako by som to osciloskopom pozrel nejak vedecky. Ako by som zistil ktorý je ten obvod napájania A.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2465
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#7 Příspěvek od Hubert » 27 dub 2023 09:59

a když je tam chyba tak tak jede taky normálně nebo padne do nouze nebo něco?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#8 Příspěvek od MadTom » 27 dub 2023 10:00

Proto jsme psal, odpojit oba konce příslušní části kabeláže a změřit izolační odpor - běžný multimetr nemusí stačit. To může napovědět, pokud je kabel někde poškozený. Vedlejším efektem je, že pokud se konektory odpojí a zpětně připojí, tak se často očistí a případné konektorové jevy se sice neodstraní, ale odloží na později, aby se objevily znovu, v době, kdy napáchají největší problém. :hmm:
Pokud se závada opakuje jenom velmi sporadicky, tak je hledání celkem problém - co chceš hledat, když vše funguje. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#9 Příspěvek od Tazik1992 » 27 dub 2023 10:15

matozv píše: 27 dub 2023 09:28 Ako by som zistil ktorý je ten obvod napájania A.
Tak když to píše "Obvod aktuátoru napětí A", tak bych začal aspoň podle toho schématu u toho "horního" EGRu, který má u výstupu z ECU označené napájení EGR A+ a EGR A- . Vede to přímo k servu, tak by to mohla být stopa...
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2465
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#10 Příspěvek od Hubert » 27 dub 2023 10:25

Tazik1992 píše: 27 dub 2023 10:15
matozv píše: 27 dub 2023 09:28 Ako by som zistil ktorý je ten obvod napájania A.
Tak když to píše "Obvod aktuátoru napětí A", tak bych začal aspoň podle toho schématu u toho "horního" EGRu, který má u výstupu z ECU označené napájení EGR A+ a EGR A- . Vede to přímo k servu, tak by to mohla být stopa...
není to ovládací napájení ale napájení senzorů
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#11 Příspěvek od MadTom » 27 dub 2023 10:38

Senzory bývají většinou na 5V a tam si napájení vyrábí jednotka uvnitř a bývá to ošetřené proti zkratu. Výkonové věci, jako jsou aktuátory bývají napájené přímo 12V, i když to napětí může projít skrz řídící jednotku. Zkrat na tomto napájení nemusí vypálit nějakou pojistku, ale může stáhnout i napájení jednotky a tím ji "vypnout".
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Tazik1992
Příspěvky: 1394
Registrován: 10 čer 2014 22:59
tel.: 602875958
auto: Defík
Bydliště: Holýšov,Kaznějov

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#12 Příspěvek od Tazik1992 » 27 dub 2023 12:47

Hubert píše: 27 dub 2023 10:25 není to ovládací napájení ale napájení senzorů
Proč myslíš senzorů ? Kód P0659 - Actuator Supply Voltage "A" Circuit High je poměrně specificky popsaný - chyba napájení akčního členu - motoru nebo solenoidu. Senzorová část, např. u serva toho EGRu je napájená z úplně jiné větve, třeba jak to píše Tom.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#13 Příspěvek od Kokesek » 27 dub 2023 14:49

Tazik1992 píše:
Hubert píše: 27 dub 2023 10:25 není to ovládací napájení ale napájení senzorů
Proč myslíš senzorů ? Kód P0659 - Actuator Supply Voltage "A" Circuit High je poměrně specificky popsaný - chyba napájení akčního členu - motoru nebo solenoidu. Senzorová část, např. u serva toho EGRu je napájená z úplně jiné větve, třeba jak to píše Tom.
Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
matozv
Příspěvky: 310
Registrován: 01 zář 2017 14:06
auto: RR sport, D2, D3, D4

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#14 Příspěvek od matozv » 27 dub 2023 14:51

Mam aj osciloskop ale nenapadá ma ako by som to zapojil a zmeral.
Ak vás to zaujíma toto robí motorček turba po vypnutí zapaľovania. Tak dlho...!

Vybrať turbo von alebo actuator je celkom slušná robota. V aute nedokážem ani len odpojiť konektor z actuatora...

https://youtube.com/shorts/L3Gklq8itZo?feature=share

Preto podozrievam turbo actuator. Ale nedokážem to overiť. ECU má celkom presné chybové kódy na actuator turba.
Pripomínam ,že auto v Limp mode nikdy nieje. Vždy do výkonu normálne ide... Ale stane sa ,že po zastavení zdochne motor.. Ale to fakt iba výnimočne..

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#15 Příspěvek od Kokesek » 27 dub 2023 14:56

Actuator turba je ko nebo nesedi kalibrace. Zajimave ze si nestezuje jednotka a taky je zajimave ze nepada do nouze s chybou P0659-00 oficialne existuje podchyba -11 a -12.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
mipr
Příspěvky: 656
Registrován: 11 črc 2014 11:34
tel.: +421907431767
auto: Diskosky mam rad :-)
Bydliště: Horska 30, Bratislava

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#16 Příspěvek od mipr » 29 dub 2023 10:42

Mato to ze motor skape, moze byt jedoducha zavada skrtiacej klapky. Strc “tam” prsty a vyskusaj krajne polohy. Ci sa klapka nezadiera… ;-)
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)

Uživatelský avatar
matozv
Příspěvky: 310
Registrován: 01 zář 2017 14:06
auto: RR sport, D2, D3, D4

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#17 Příspěvek od matozv » 30 dub 2023 00:40

mipr píše: 29 dub 2023 10:42 Mato to ze motor skape, moze byt jedoducha zavada skrtiacej klapky. Strc “tam” prsty a vyskusaj krajne polohy. Ci sa klapka nezadiera… ;-)
Ahoj Mipr

Skúuuusal som.. :) ale je pravda ,že sa v krajnej polohe zadierala. Ale veĽmi light.

Ale Ďakujem za tip. Nech sa ti darí...


Keď sa zadiera klapka zvykne byť overboost chyba... To som už mal raz...

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4447
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: L494 RR sport 3,0tdv6 2014, P0659 - 00

#18 Příspěvek od Kokesek » 30 dub 2023 12:00

Klapa umi byt spatna bez zavad. Ona sama komunikuje s ecu a v momente kdy se zmrazi nebo zahapruje interne tak neni ulozena zadna zavada. Je to velmi casty problem u l405 a l494
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Odpovědět