F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#1 Příspěvek od Krasty » 22 říj 2023 14:45

Na tisicihranech na obou dilech kardanu na strane, co se nasouva do visko, chybi jedna drazka. Je to tak, ze to mam takto nasunout na visko proti sobe?
Menil jsem unasece a resil jsem jen aby to slo stejne do auta, jak to bylo pred tim, ale neresil jsem a ani nemam nijak oznaceny visko vs. kardan. Kdyz jsem to nandal na auto, tak nastaly vibrace jako svine. Ale prece se to ve visko protaci, tak i kdyz to nejak nandam, tak po chvili uz to bude jinak, ne? Ale nevim cim jinym by to mohlo byt. Pred tim nevibroval.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#2 Příspěvek od Krasty » 23 říj 2023 03:50

Tak ted jsem trochu zmatenej...tohle patri pod sroub mezi kardan a visko
https://www.litep4x4.cz/tyf101050-pojistna-podlozka/

Tohle patri jako podlozka taky tam???? https://www.litep4x4.cz/too100000-podlo ... i-kardanu/
Matne si vzpominam, ze bych tam tohle drive mel. Auto jsem koupil celkem uz jako kasi, nicmene kardan nevibroval. Ted jsem tam tyhle dve celkem tezky uckovy podlozky dal a vibruje, tak si rikam, jestli to tim nemuze byt? Na kardanu jsou zavazicka, ktery urcite vazi mene nez tahla podlozka...
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 722
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#3 Příspěvek od peppino » 23 říj 2023 09:23

Pokud si to tam nedal,tak máš kardany navolno v drážkách a vybruje Ti to. Přes tu velkou se to utáhne a ta malá kulatá je na zajištění šroubu.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#4 Příspěvek od Krasty » 23 říj 2023 11:01

Ted je tam mam a vibruje to jako svine
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 722
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#5 Příspěvek od peppino » 23 říj 2023 19:47

To by mě zajímalo,jak si to rozebíral a nevšiml sis , že to tam bylo. Bez toho, že povolíš šrouby,abys vyndal ty podložky,tak nesundáš kardany od viskospojky.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#6 Příspěvek od Krasty » 23 říj 2023 23:45

Nemel jsem co povolovat. Nevim jak, ale po iks letech mi to zacalo mlatit do podlahy a kdyz ksem pod to vlezl, tak jsem zjistil, ze oba srouby jsou pryc a silentbloky na kasi.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
Mailen
Příspěvky: 93
Registrován: 23 říj 2018 09:24
tel.: 608403899
auto: Free 1 TD4 2006
Bydliště: Třinec

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#7 Příspěvek od Mailen » 25 říj 2023 07:14

Tady máš video od profíků, možná najdeš, kde jsi udělal chybu.....https://www.youtube.com/watch?v=BQaiYDFbq5c

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#8 Příspěvek od Krasty » 25 říj 2023 14:49

Tohle a jina videa jsem videl. Chybu jsem udelal, ze jsem si neoznacil polohu kardanu vuci visco, ale tohle jsem si neoznbacoval ani drive, kdyz jsem pred asi 8 lety menil loziska. Jen mam oznacene polohy kardanu vuci autu vepredu a vzadu a to jsem tam takto taky dal a auto stale vibruje.

Otazka tedy zni, zda tyto dva chybejici zuby na tisicihranu mi mohou nejak pomoc v poloze vuci visko.
IMG_5745.jpeg
IMG_5746.jpeg
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 722
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#9 Příspěvek od peppino » 25 říj 2023 18:35

Jestli si tam neměl šrouby a mlátilo Ti to do podlahy,tak máš vymačkaný drážky a můžeš to zahodit a koupit si nový kardany. A já jsem si nikdy neoznačoval kardany vůči visko.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#10 Příspěvek od Krasty » 27 říj 2023 04:49

No pokud by to mely byt tosicihrany na kardanu, tak ny mi stacily jen ty tisicihrany a ne cely kardanovy tyce. Ale jeste mam typ na krize. Stoji par penez, tak je vymenim. V jednom je vule, tak by to mohlo byt ono.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

marsal74
Příspěvky: 4
Registrován: 23 črc 2023 20:04
auto: Freelander
Bydliště: Kolínsko

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#11 Příspěvek od marsal74 » 13 lis 2023 15:43

Kardan je vyvažován jako celek, uložení proti viskospojce není podstatné ale jedna půlka kardanu musí být správně natočená proti druhé půlce. Proto ty vibrace, každá půlka ti hází jinám. Zkus pořádně okouknout spoje na kardance, většinou je tam značka. Jestli tam nejsou tak ti nezbyde nic jiného než vždy pootočit o jeden zub na tisícihranu než se trefíš do správné polohy.

Vždy když rozdělávám kardan vezmu sprej a po celé délce stříknu čáru, mám jistotu jak ho dát zpět dohromady.

marsal74
Příspěvky: 4
Registrován: 23 črc 2023 20:04
auto: Freelander
Bydliště: Kolínsko

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#12 Příspěvek od marsal74 » 13 lis 2023 15:54


Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#13 Příspěvek od Krasty » 14 lis 2023 19:22

Dik za rady. Vymenil jsem kriz a je to o mnoho lepsi. Nemam naladu to uz resit. Mam jeste rok platnou stk a s autem najedu asi tak max. 500 km. Takze to nebudu posloucjat a ty pretrvavajici vibrace budu brat jako top vybavu😃
A kdyz jedu tak 100kmh, tak nic citit neni😀
Pak to pujde do srotu. Sice to asi zamrzi, ale neda se nic delat. Uz je to kaše.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

marsal74
Příspěvky: 4
Registrován: 23 črc 2023 20:04
auto: Freelander
Bydliště: Kolínsko

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#14 Příspěvek od marsal74 » 14 lis 2023 20:36

Jestli nutně nepotřebuješ náhon na všechny 4 tak kardanku vydnej a jezdi pouze na předek, vibrace zmizí, auto pojede lehčeji a ještě o něco spadne spotřeba.

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#15 Příspěvek od Krasty » 16 lis 2023 02:46

marsal74 píše: 13 lis 2023 15:43 Kardan je vyvažován jako celek, uložení proti viskospojce není podstatné ale jedna půlka kardanu musí být správně natočená proti druhé půlce. Proto ty vibrace, každá půlka ti hází jinám.
Tady mi to nedava smysl. Kardany (ty dve casti) se vuci sobe ve visco protaci, takze i kdyz je dam nejak do tisicihranu, tak pri prvnim plnym rejdu uz jsou vuci sobe jinak pootoceny. Vuci autu (diferaku a rozvodovce) to chapu a tam jsem to oznacene mel a dal stejne zpatky.
Jinak prave pottebuju 4x4 (drevo z lesa - a tim myslim opravdu z lesa a ne z cesty). Ale na to mi to staci a myslim, ze to vydrzi tech par set km a kdyz ne, tak holt zaprahnu volvo😀
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

marsal74
Příspěvky: 4
Registrován: 23 črc 2023 20:04
auto: Freelander
Bydliště: Kolínsko

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#16 Příspěvek od marsal74 » 18 lis 2023 13:20

Máš pravdu, omlouvám se. Ruce byli rychlejší než mozek. Nějak mi nedoteklo že je půlená viskozkou. V tom případě je to pro tebe ale dobrá zpráva, mohl jsi to přehodit pouze na uložení křížku a tam jsou pouze dvě možnosti. ;-)

Uživatelský avatar
deyva
Příspěvky: 292
Registrován: 18 říj 2012 20:00
auto: Free I 3D 2.0Di,2000
Bydliště: 1/2 cesty Brno <-> Břeclav

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#17 Příspěvek od deyva » 19 lis 2023 16:46

Já jsem předloni před Vánocema jel na jmelí, zrovna když tady u nás napadlo asi 15cm sněhu :-D. Po jízdě, kde sem se hrabal na mez, páč sem vyjel z polňačky, sem to nechal do jara být. Na jaře sem musel měnit ložiska kardanu. A asi i křížky byly nějak zatuhlý, páč to mlátilo uplně brutál. Časem se to ale rozjezdilo. Značím si hlavně kardanky vůči IRD a diffu a zbytek neřeším.

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#18 Příspěvek od Krasty » 20 lis 2023 14:21

Ale mne to hazelo jak se starym krizem, tak i potom s novym, ale to uz o dost mene. Pred vymenou krize jsem si ty pozice oznacil.
Takze kardan je tak jak byl predtim, ale auto zajimave vibruje. Z principu by me to zajimalo, na druhou stranu uz resit na aute nechci. (Sundavat, nandavat kardan apod.)
Zrovna vcera jsem vozil drevo, tak jsem to chveni citil....
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

roman484
Příspěvky: 1
Registrován: 11 pro 2023 17:07
auto: Freelander

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#19 Příspěvek od roman484 » 11 pro 2023 17:36

Zdravím můžu se zeptat jak to dopadlo?Ja menil loziska na kardanu a oznacil jsem si pouze kříž na zadní části.Po výměně auto vibruje trochu se to mění při posouvání uchycení ložisek kardanu do podlahy.Kardan se na visku posouvá tak je podle mě jedno jak to clověk nasadí.Díky za reakce

Krasty
Příspěvky: 511
Registrován: 17 úno 2012 08:33
Bydliště: Vitorazsko

Re: F1 kardan tisicihran - vibrace - vyvazeni

#20 Příspěvek od Krasty » 13 pro 2023 13:17

...nijak, moje posledni zprava je aktualni.Na to prevazeni dreva par set metru sem a tam z lesa uz resit nebudu.
Jinak osobne si myslim, ze kdyz uz, tak bude vice dulezite oznaceni mezi autem a kardanem (kardan x diferak a kardan x rozvodovka). Aby tam to bylo stejne jako pred tim. Tak to asi byva vyvazene. Ve visco se to ruzne protaci a tak vuci visco nebo navzajem mezi temi kardany je to asi jedno, pac se to pri protoceni ve visko stejne rozhodi. Mozna pri vymene krizu si to taky oznacit u visko, ale to uz je prkotina.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993

Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)

Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)

Odpovědět