L322 tdv8 3.6 2010 občas zakouří
Napsal: 01 led 2024 18:40
Krásný nový rok! Mám malý problém. L322 tdv8 3.6 2010 mi občas po delším brždění motorem z kopce při přidání plynu tak jako olejově zakouří, někdy víc, někdy míň, většinou vůbec. Jsem si celkem jistý, že je to olej, protože to tak je cítit. Někdy se to stává když pomalu dojedu kolonu, chvíli stojím a pak se rozjedu, respektive při delším popojíždění v koloně. Dokud jen tak šolíchám plyn, kouří to, jak to trochu prošlápnu, kouř to vyfoukne a zas to nějakou dobu neudělá. Trochu prošlápnu znamená třeba na 2k otáček, ne tak moc, aby se roztočilo i druhý turbo.
Po sebedelším stání na volnoběh to nezakouří, olej se neztrácí. Zastudena ani za tepla to nědělá, většinou jen když rafička teploty klesne někam pod půlku. Někdy můžu brzdit motorem pár km v kuse a neudělá to, někdy jenom pár stovek metrů po rovině a při lehkém přidání v zrcátkách vidím oblak. Otáčky při brždění motorem zdá se nemají moc vliv a stane se to když přidám plyn len lehce, jinak ne.
Mám dojem, že to možná souvisí i s použitím brzd, v hadičce od vývěvy jsem našel olej. Případně EGR ventily, které se pokud vím otevírají v podobných situacích, ale nevím kudy by se přes tyhle dvě místa dostal olej do sání. Při koupi range jsem myslel, že vlastnictví D3 tdv6 mě už vyškolilo dostatečně, ale nevím si rady.
Obě nová turba včetně hadic, přetěsněná hlava i víko a ventily, srovnaný svody, tlaky jsou v pohodě. Dělal to všechno loni předchozí majitel v jednom servisu, kde podle mě spíš měněj věci od nejpravděpodobnějších než aby diagnostikovali. Přijde mi, že to dělá po výměně oleje s výplachem, ale možná jsem si jenom předtím nevšimnul protože první co jsem po koupi auta udělal byla výměna olejů... V oleji je jenom olej, ve vodě jenom voda, ani náznak míchání. Na diagnostice nic kromě nefunkčního TPMS, který mě moc nevzrušuje.
Slyšel jsem ještě něco o separátoru oleje za filtrem a o selhávající vývěvě, která prý zároveň funguje jako sekundární olejový čerpadlo. Opravil jsem pár popraskaných hadiček od vývěvy, ale beze změny. Jinak všechno úplně bez problému. Řešil někdo něco podobného?
Po sebedelším stání na volnoběh to nezakouří, olej se neztrácí. Zastudena ani za tepla to nědělá, většinou jen když rafička teploty klesne někam pod půlku. Někdy můžu brzdit motorem pár km v kuse a neudělá to, někdy jenom pár stovek metrů po rovině a při lehkém přidání v zrcátkách vidím oblak. Otáčky při brždění motorem zdá se nemají moc vliv a stane se to když přidám plyn len lehce, jinak ne.
Mám dojem, že to možná souvisí i s použitím brzd, v hadičce od vývěvy jsem našel olej. Případně EGR ventily, které se pokud vím otevírají v podobných situacích, ale nevím kudy by se přes tyhle dvě místa dostal olej do sání. Při koupi range jsem myslel, že vlastnictví D3 tdv6 mě už vyškolilo dostatečně, ale nevím si rady.
Obě nová turba včetně hadic, přetěsněná hlava i víko a ventily, srovnaný svody, tlaky jsou v pohodě. Dělal to všechno loni předchozí majitel v jednom servisu, kde podle mě spíš měněj věci od nejpravděpodobnějších než aby diagnostikovali. Přijde mi, že to dělá po výměně oleje s výplachem, ale možná jsem si jenom předtím nevšimnul protože první co jsem po koupi auta udělal byla výměna olejů... V oleji je jenom olej, ve vodě jenom voda, ani náznak míchání. Na diagnostice nic kromě nefunkčního TPMS, který mě moc nevzrušuje.
Slyšel jsem ještě něco o separátoru oleje za filtrem a o selhávající vývěvě, která prý zároveň funguje jako sekundární olejový čerpadlo. Opravil jsem pár popraskaných hadiček od vývěvy, ale beze změny. Jinak všechno úplně bez problému. Řešil někdo něco podobného?