Stránka 1 z 1
SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 06 čer 2024 23:23
od Lukasino
Ahoj,
má někdo praktické zkušenosti co se spolehlivosti týká? Říkalo se že nové motory budou spása, ale už jsem slyšel názory že SDV6 byly vlastně držáky oproti I6
Stejně tak jsem potkal lidi co utekli od I6 zpět k TDV6...
Jde mi o přímé srovnání v autech kam se dávalo obojí a je tedy možné si vybrat (ikdyž jasně, je to o ročníku, nejstarší jsou véčka, potom už jen řadovky).
Dík
L.
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 12 čer 2024 07:34
od ElPajo
Ahoj,
taťka si koupil Jaguara F-Pace, kam se v prvních modelových rocích dával TDV6, on ho má s I6 igenium (D300) a zatím po roce provozu a 30.000 km najeto všechno zalitý sluncem :-D. Budu průběžně informovat, olej jsme zatím měnili v 1/2 intervalu, protože JLR nestačil interval 26.000 Km, tak ho natáhli na 34.000 Km.
Pavel
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 13 čer 2024 10:50
od Hanys_a_Kaca
Já o tom jenom četl, zkušenosti dlouhodobé nemám ani s jedním. A to, co se píše na GB facebookových skupinách, tak se mi zdálo že si tam lidi dělají spíš legraci kolik to ingenium těch výměn oleje vydrží, jestli jednu, dvě nebo tři. Jak ses zmiňoval v prvním příspěvku, starý dobrý sdv6 - tam zaznívá také docela často. Ale platí to, co vždycky, komu to padne na 100 tis. km, ten to napíše, kdo jezdí dál, ten slyšet není... ale padá to, nebudou to jen vyjímky, ale kolik procent v kolika km to nevím - možná to nikdo neví.
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 13 čer 2024 12:00
od hok300
Já myslím že je to fur Land rover. Takže spolehlivost hledejte jen ve své představivosti. je jedno jaký motor tam je.
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 13 čer 2024 19:30
od Dědek
Problémy má spousta značek u novějších modelů. BMW, VW, neviděl bych to tak jednostranně. Já zatim velká spokojenost, samozřejmě najeto zatim kulový

Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 14 čer 2024 08:11
od Lukasino
O spolehlivosti Land Roverů jsem se bavit nechtěl, to asi známe všichni moc dobře

Zajímalo mě spíše přímé srovnání obou motorů, když je možnost to koupit ve stejném obalu (D5 atd).
Ale chápu že na I6 je asi brzy. Zajímal mne názor zkušenějších. Právě jako Hanys slýchám dost podobné, kde autorizák tvrdí jak I6 jsou už perfektní, ale zkušenosti uživatelů jsou tak nějak opačné
Samozřejmě nemyslím v 50tkm, ale auta s nájezdem dejme tomu 150-200t km...
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 14 čer 2024 08:22
od MadTom
ale vždyť autorizáky to stejné tvrdily i o TDV6....
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 03 říj 2024 06:54
od petr štrof
a nikdo tady zatím neřekl nic o 3.0 SI 6 benzín ? Zkušenosti by už měly být ty první šli dokonce do D4 ?
V LR mi řekli že u D5 s tímhle motorem prý někdy začíná chrastit rozvodový řetěz cca na 200tis , nutná výměna . Bohužel ta výměna stojí v LR prý 100 tis.
Motor prý musí ven . Co je na tom pravdy ?
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 03 říj 2024 09:00
od Lukasino
Co jsem slyšel já, tak benzín 3l trpí podobně jako starý 5l na rozvody. Ale ten 3l tak blbě, že je tam větší riziko přeskočení rozvodů pod plynem, než například při startu než se namaže. Řeší to nové rozvody, bohužel s cenou co říkáš a ještě tím, že ten kdo je bude dělat, tak to bude nejspíše prvně
A na 200tis.km bych nespoléhal, bylo mi řečeno že je dobré se obávat už při polovičním nájezdu, kdy se to stát může a nemusí
Ono to bude jako u TDV6/SDV6, atd. někomu to najede hroudu, jinému ne. Styl jízdy, servisní intervaly, atd.
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 03 říj 2024 18:32
od petr štrof
už jsem myslel , že je vidět světlo na konci tunelu, když si dělají motory sami , ale ne zas to podělali

Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 04 říj 2024 07:12
od Dědek
Pořád čekám kdy sem dá nějaký majitel konkrétní negativní zkušenost. Zatim je to pořád jedna bába povídala.
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 04 říj 2024 07:34
od jareku
Dědek píše: 04 říj 2024 07:12
Pořád čekám kdy sem dá nějaký majitel konkrétní negativní zkušenost. Zatim je to pořád jedna bába povídala.
Já myslím, že se toho tady možná nedočkáš. Když se podíváš, kolik je u nás v nabídce 3l benzinových Discovery, tak je jich méně než šafránu… takže člověk s 3l zároveň člen fóra a s negativní zkušenosti se bude hledat hoooodně těžko… pokud potřebuješ konkrétní info, bude potřeba pátrat na zahraničních fórech…
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 04 říj 2024 08:26
od petr štrof
Tak hlavně pokud se podíváš na inzeráty D5 s motorem 3,0 si6 tak mají cca 158 -200 tis a jdou na prodej .
Aktuelně je na Bazosi D5 2017 S 212tis km , v DE jich je víc i za pěkný kačky , jedna s 38 tiskm za 720 tis .
Takže to nejspíš padne až na nového majitele .
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 04 říj 2024 08:48
od Dědek
petr štrof píše: 03 říj 2024 18:32
už jsem myslel , že je vidět světlo na konci tunelu, když si dělají motory sami , ale ne zas to podělali
V čem myslíš podelali?
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 07 říj 2024 06:30
od petr štrof
tak nepodělali , ale konstrukčně asi nedořešily , jestli musí motor ven kvůli povoleným rozvodům za cca 100 tisíc .Tak mi to příjde konstrukčně nedořešený .
Ale nejsou v tom sami , kamarád má X3 a v jedný specifikaci motoru musí také k vůli rozvodům motor ven .
Já si hledám auto na dalších 20 let páč moje D3 začíná pomalu dosahovat hranice 500 tis km , a jak se to vyvíjí tak budu muset asi lovit v jiných vodách .
D4 v naftě je větší nejistota než D3 , D5 se mi úplně nelíbí a když tak s benzínem ,ale bez tý výměny za 100.
Defendr mě nijak nepřirostl k mým potřebám asi tak
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 07 říj 2024 06:53
od Lukasino
Jestli auto na dalších 20 let, tak to asi jedině na
www.rajveteranu.cz 
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 07 říj 2024 19:25
od Dědek
V jiném tématu Kokesek naopak D5 chválil, co se týče servisu a přístupu kolem motoru, oproti třeba D4.
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 07 říj 2024 20:35
od kubeveru2015
SDV6 je osvědčený, spolehlivější s dlouhodobými zkušenostmi, zatímco I6 Ingenium je modernější a výkonnější, ale některé problémy se spolehlivostí stále vyplouvají na povrch.
Re: SDV6 vs. I6 Ingenium
Napsal: 10 říj 2024 05:35
od Dědek
Jeden motor prověřený, no spolehlivý, to nevim (strašák kdy praskne klika) druhý relativně nový zatim s malym najezdem.